3 Август, 2018 08:58 2 033 18

Как да сложим край на жертвите на пътя?

  • христо радков-
  • пътуване-
  • катастрофи

През последните месеци всеки ден има сериозна катастрофа

Как да сложим край на жертвите на пътя? - 1

Относно предстоящите промени в правилата на пътя, засиления контрол и нужните мерки, които трябва да се предприемат, за да се намали черната статистика на загиващите почти ежедневно на пътя се изказа Христо Радков от Българското обединение на шофьорите в "Денят ON AIR".
"Строим магистрали с 2 активни ленти, а вече трябва да строим такива с 3", заяви Радков в студиото на Bulgaria ON AIR.

Той добави, че през последните два месеца почти всеки ден има катастрофа и забавянето за останалите водачи е с часове.
"Километрите след катастрофата са най-опасни, заради изнервените от чакането и жегите шофьори. Когато забавим с излишни 4-5 часа тежкотоварния трафик, освен с чакането на границата, при тях закъснението се натрупва и те също бързат да наваксват. Огромните камиони с 30 тона маса причиняват много лоши последствия при удар", предупреди още той.

Радков информира още, че до вчера 312 на брой са загиналите от началото на годината, освен починалите след инцидента, които, по думите му, не са влезли в статистиката.
"С новия закон нищо няма да се промени. Трябва да се направи анализ на това, което се случва и въз основа на него да се предприемат мерки. В момента се говори, че от фонд "Пътна безопасност" ще бъдат закупени камери, но те няма да разрешат проблемите на пътищата, а по-добра организация на движението", каза Христо Радков и добави, че "със санкции и камери не става".

Освен по-добрата организация на движението, сред предложенията на специалиста са курсистите да минават полигон (обучение) в реакции при екстремни ситуации и да се купят светещи информационни табла по магистралите с известяващи надписи за предстоящи инциденти на пътя или влошени метеорологични условия.

"Пътният полицай започва работа със 700 лв. заплата, а продавачка в хранителен магазин - с 1200 лв. От "Пътна полиция" сега имат задължение само да санкционират, а не да подпомагат движението", посочи още Радков.
Представителят на Българското обединение на шофьорите изброи внесените към регионалния министър предложения, сред които: да се положи маркировка там, където липсва, преди да е дошъл сезонът на мъглите.

Останалите предложения, внесени от обединението на шофьорите са: да бъде сложена двуредна мантинела на опасни места и да се изсече ниската растителност, за да се осигури по-добра видимост на завоите.
"Жертвите ще паднат със 100 човека на година", убеден бе Радков.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ШОП

    8 2 Отговор
    С повече акъл при проектирането и строенето на пътища.... е отговорът. Никъде в европа няма зебра и светофар на четирилентов път. Използват се кръстовища на 1, 2, 3 нива, кръгови движения( не като това на 4ти км.) Виедукти и подлези. Трябва акъл за тая работа и пари разбира се.
  • 2 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    3 6 Отговор
    Кето измрът сите шофери вече нема да има смърт по пътя хахах
  • 3 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    2 4 Отговор
    Тва е повод да се дигне рекета ужким за наше добро ма парите отиват у тиквата за острови
  • 4 smeh

    13 0 Отговор
    Дела трябват, а не приказки. Констататори много, а нещо да се е променило в последните 10 години, освен размера на глобите?
    Народа изтрещя, напълни се с комплекси и всичко това го пренесе на пътя, е вие ГОСПОДА, какво очаквате да се получи? Преди се гонихме за спорта, сега връщам газта, само и само кретена дето е решил да ми докаже нещо да не се утрепе...
  • 5 Гост1

    7 1 Отговор
    Взимат шофьорски книжки хора които не умеят да шофират ,това явно не е проблем ? Системата за удостоверяване на Шофьор е толкова изгнила и подкупна ,но слагайте камери и още знаци така ще се оправи бюджета но жертвите по пътищата едва ли .
  • 6 ежко бежко

    7 0 Отговор
    Трябва да има колегиалност на пътя от всички!Да се спазват правилата! И всичко ,ще бъде по различно,но има дебели селски глави,дето като се качат в кола,на тях никой не може да им угоди!
  • 7 Гост

    7 1 Отговор
    Че как с двуредната мантинела ще намалеят жертвите? Като се има предвид, че по магистралите ни е пълно с места, където мантинелата е пометена от катастрофирало МПС и този участък с години не се ремонтира! Масово по магистралите и другите ни пътища има храсти стърчащи с до 50-60 см в лентата! Но никой не го е грижа! За дупките по пътищата и липсващата маркировка няма да говоря.

    Не сме чак толкова много народ, така че и двулентова магистрала е достатъчна. Просто трябва да се сложи край на изтребителите, които само притискат хората и искат да карат нон-стоп с 200+ км/ч в лява лента! Ама това са наши хора и никой не ги пипа. Намаляване на жертвите при катастрофи ще стане като се спре продажбата на книжки, като се въведат контрол и ефективни санкции - караш без книжка, отиваш в затвора. Трябват цивилни полицейски коли, които да се движат с потока и на място да хващат нарушителите. И то по всички пътища, не само по магистралите! Също полицаите не трябва да застават само на определени места (примерно ограничение при кръстовище), ами и иначе, където си важи другото ограничение. Може много да се направи, но няма кой, това е! Мислят се само някакви нови предложения, само и само някой да усвои някакви пари и накрая пак нищо.
  • 8 Танас

    8 0 Отговор
    Материала е лош.
  • 9 пост

    2 1 Отговор
    Основен проблем е изпреварването по двупосочните пътища. Има правилно изпреварване и няколко разновидности на неправилното. 1. летящо (с много по-висока скорост и невъзможност, да се прецени от далеко разстоянието) 2. Изпреварване на десен завой, без видимост, като се разчита другите да бият спирачка и да направят място. 3 сигурно има и други камикадзе-варианти.
  • 10 Миризлив Пор

    7 1 Отговор
    Идиотско е да го кажа НО по пътищата няма никакъв контрол. КАТ само си стои по "хранилките" непроменяни от 30 години а по останалата част от пътната мрежа е валиден закона на джунглата. Докато някой не се светне че по магистралите трябва да има контрол няма начин да няма жертви. Тръгваш по магистралата и се набиваш на разни тарикати които "пестят гориво" карат с 90-100 в лявата лента - тук всички ги изпреварват от дясно, ако има някой заблеял се със 150 и ги удря отзад. Застигаш камион който изпреварва друг ама и двата с ограничител на 90 и изпреварването е 1-2 километра и отзад става колона в 2-те платна а след като благополучно се изпреварят става касапница. Липсата на знаци, поставени зад завой така че се виждат в последния момент и стоенето зад такива завои на КАТ не го коментирам - просто не подозираш че има ограничение караш си с 90 а отпред този скача с 2-та крака на спирачките заради "зеленото човече".
  • 11 Morgoth

    5 0 Отговор
    Проблема е, че такива приказки не са угодни на КАТ. А пътната агенция като цяло много добре знае, че колкото повече неща се подобрят, толкова по-малко жертви ще има. Но не сме Германия, така че парите са проблем, дори и когато става дума за любимите на премиера магистрали.
  • 12 абв

    1 1 Отговор
    Като начало УВОЛНЕНИЕ НА ВСИЧКИ ИНСТРУКТОРИ.Те дори не ги учат да седят правилно зад волана,карат с 10км/ч до 15 кн/ч.е как този човек да се научи?И после когато е сам на магистралата и завърти волана рязко все едно кара с 15 км/ч ,а не с 150 км/ч резултата е ясен.За полигони и паркиране няма да говоря....
  • 13 Гост

    1 1 Отговор
    Проблемът не са пътищата,магистралите и т.н.Проблемът сме ние!!!!Изнервени,бързаме,никаква колегиалност на пътя!!!!Някой спазва ли ограничения????Всеки който наруши закона и се мисли за герой обаче получи ли глоба реве и все друг му е е виновен!Полицаите се криели по храстите???Е човек като знае къде са какво ще направи???Колан,фарове,спазване на ограничението и след това всичко както преди ......
    От Нас зависи!!!!!
  • 14 бат рамбо трета кръв

    0 1 Отговор
    Да се криминализира убийството на пътя, особено в пияно състояние и на пешеходна пътека!!!!!!!!!!!
    Да се увеличат наказанията за смърт причинена на пешеходна пътека, да стане поне 20-30 години или ДО ЖИВОТ, ако е причинена в пияно състояние!!!!!!!!!!!
    Да се изпълняват наказанията, не да ги има само на книга.
    Да се премахне от ЗДП, че пешеходеца на пешеходна пътека носи отговорност, защото не е преценил скоростта на автомобила, който го е блъснал?????????????
    Децата НЯМАТ РАДАРИ БЕ, гадове мръсни!!!!!
    Не мога да си пусна детето да пресича само на пешеходна пътека, всеки ден съм под напрежение, че може да му се случи нещо, точно на зелен светофар и пешеходна пътека!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Аз съм също шофьор и на пешеходна пътека винаги СПИРАМ, ако няма човек наоколо или да пресича, само тогава преминавам!
    Трябват СУРОВИ И СТРОГИ НАКАЗАНИЯ за копелдаците, които не спират на пешеходни пътеки, аз лично съм склонен на БОЙ, вадя ги от колата и започвам с юмруци да раздвам правосъдие, защото не се трае вече, нагли помияри, само бой и трепани за подобни изроди.
  • 15 продавачката

    2 1 Отговор
    Къде видя продавачка да взима 1200 лв бе ц....ул , пък полицай 700 лв, как ги приказвате , ми малко да ги понамалят(съкратят) стига са спали по канцеларии и в патрулката на сянка а да поработят повечко . !
  • 16 ДО ХРИСТО РАДКОВ

    2 0 Отговор
    Г-Н РАДКОВ, ОГРОМЕН ПРОБЛЕМ НА БЪЛГАРИЯ СА ЧАСТ ОТ ИНСТРУКТОРИТЕ, КОИТО НАРУШАВАТ БРУТАЛНО ЗАКОНИТЕ И ПОЗВОЛЯВАТ ВАДЕНЕТО НА КНИЖКИ ЧРЕЗ УКРИВАНЕ И НЕИЗПЪЛНЕНИЕ НА ЧАСОВЕ ЗА КУРМУВАНЕ!!!
    КАЗВАМ ГО ОТ ЛИЧЕН ОПИТ!!!
    СЛЕД КАТО ЗАПОЧНАХ КУРСОВЕ ЗА ШОФЬОР "С" КАТЕГОРИЯ И ИНСТРУКТУРА МЕ ВИДЯ ,ЧЕ СЪМ "ПО-СТАР" И ПО-ОПИТЕН ШОФЬОР МИ ДАДЕ ДА КУРМУВАМ ТОЧНО 4 ЧАСА И МЕ ПУСНА НА ИЗПИТ, КАТО В ПОСЛЕДСТВИЕ, СЛЕД КАТО МИ ДАДЕ ДА СЕ ПОДПИСВАМ НА ЕДНИ "ФОРМАЛНИ" ЛИСТИ ОСЪЗНАХ ,ЧЕ ТОВА БЯХА ПОДПИСИ ЗА ВСИЧКИ УКРИТИ ОТ ИНСТРУКТОРА ЧАСОВЕ ,КОИТО ТРЯБВАШЕ ДА МИ ДАДЕ ДА КУРМУВАМ ПО ЗАКОН!!!!!....И ТОЧНО СЛЕД 4 ЧАСА КУРМУВАНЕ АЗ ПОЛУЧИХ КНИЖКА ЗА ПРОФЕСИОНАЛЕН ШОФЬОР НА КАМИОН "С" КАТЕГОРИЯ!!!!!!!!!!!!!!
    ТОЧНО ЗАРАДИ ТАКИВА ИНСТРУКТУРИ УМИРАТ БЕЗЧЕТ БЪЛГАРИ И ХИЛЯДИ ДЕЦА ОСТАВАТ СИРАЦИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 17 Много лесно

    4 0 Отговор
    Пример от западна Европа - всичките български пътища, които са първокласни (I-1,I-2....I-9) отдавна трябваше да трилентови аутобани, второкласните - скоростни пътища, а само третокласните двупосочни и безплатни(без тол такса или винетка). Кръстовища чрез пълна детелина във всяка посока( на различни нива). Всички трънки и храсталаци покрай пътищата не трябва да ги има до 3 метра от двете страни. Естествено настилките трябва да са от задоволително до перфектно състояние и да се поддържат адекватно. На магистралите - интерактивни табели, които предупреждават шофьорите от далеч за катастрофа, хлъзгав участък, задръствания и т.н. Уви, драги съграждани, за тези неща изброените парите са откраднати 5 пъти досега..
  • 18 1234

    0 0 Отговор
    Господине,като не знаете КАК...вижте как го правят в чужбина.Защо нашенци като отидат в друга държава спазват всички техни ПРАВИЛА, а като минат границата и влязат на наша територия не спазват нищо,даже още от граничния пункт започват да си изхвърлят боклуците от колите ЗАЩО ЗАЩО.??? Какво не правите вие власт имащите за да се случва това? Излиза,че вината е само и единствено ВАША! Огледайте се,чудите се от къде да събирате пари,а парите се търкалят около вас,а вас ви мързи да се наведете и да ги вземете.КОНТРОЛ трябва а не засади зад храстите и стане ли нарушение трябва на мига да сте там,,както го правят в другите държави".Пак ще се повторя:КАТО НЕ ЗНАЕТЕ КАК ВИЖТЕ КАК ГО ПРАВЯТ /примерно/ в ХОЛАНДИЯ.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове