7 Август, 2018 10:20 14 170 13

Четирите най-големи автомобилни скандала

  • автомобили-
  • скандали
Четирите най-големи автомобилни скандала - 1

Автомобилната история ни показва много скандали, но голяма част от тях отшумяват бързо. Има и няколко такива обаче, които остават трайна следа и се отразяват сериозно на компаниите, особено във финансов план.

Въздушните възглавници - убийци

Четирите най-големи автомобилни скандала


Японската компания Takata е основана още през 1933 година, а в началото на 21 век се превръща в най-големия производител на системи за безопасност. Една, на пръв поглед незначителна грешка обаче, води до рухването на тази фирма. Оказва се, че въздушните възглавници на Takata сработват неправилно, като се стига и до смъртни случаи заради тях. Първите сигнали за това постъпват още в началото на 21 век, но от ръководството не предприемат никакви действия. Впоследствие това се оказва пагубно за компанията. След разярилият се скандал загубите се изчисляват на около 50 млрд. щатски долара. През 2017 Takata обявява банкрут.

Дизелгейт

Четирите най-големи автомобилни скандала


18 септември 2015 година днес е наричан от представители на Volkswagen като "Черния петък". Именно на този ден в САЩ обвиняват германския концерн в измама. Става дума за дизеловите коли на компанията, които са оборудвани със специален софтуер, позволяващ занижаване на показанията за изхвърляне на вредни емисии в атмосферата по време на тестове. Скандалът обаче не доведе до банкрут компанията Volkswagen,но практически цялото ръководство бе принудено да напусне. Само в САЩ VW загуби 25 млрд долара, беше принудена да изплати и 1 млрд в Германия, а разбирателствата за компенсации в други страни все още продължават.

Кой е виновен: гумата или колата?

Четирите най-големи автомобилни скандала


Компанията Ford и производителят на гуми Firestone имаха партньорство в продължение на 100 години, но през 2000 година американските власти обръщат внимание на една странна статистика. Оказва се, че много често автомобилите Ford Explorer попадат в непонятни аварии при висока скорост. Разследването показва, че ПТП-тата стават заради гумите FirestoneWilderness AT. При висока скорост протекторът им се отделя от гумата. В резултат на този проблем загиват над 250 души и още около 3 000 получават травми. Въпреки безспорното доказателство за вина на гумите, Ford също получава сериозен удар, защото много от водачите са убедени, че причината за ПТП-тата е свързана с колелата на Explorer и голяма част от хората обвиняват автомобилите с марка Ford. Заради скандала, автомобилният производител губи около 3 млрд. долара.

Педалният скандал

Четирите най-големи автомобилни скандала


Много от нас още от деца знаят, че японските автомобили са много надеждни. Т.нар. Педален скандал обаче, нанася сериозен удар върху марката Toyota. В началото на 21 век собственици на коли с марката Toyota започват да се жалват, че техните автомобили ускоряват сами. Първоначално търговците от Toyota казват, че виновни за това са стелките, които задържат педала на газта, други пък обвиняват самите водачи, но в крайна сметка се оказва, че виновен е педалът и по-конкретно зъбна предавка между педала и датчика. От Toyota обаче реагират моментално и провеждат уникални мащабни сервизни акции на повече от 9 млн автомобила. Загубите им не са малки, но компанията си стъпва на крака. Единствено имиджът ѝ по отношение на надеждност и днес си остава поразклатен.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марту

    40 16 Отговор
    VW и Toyota не фалират, защото са много силни финансово. Иначе всичко става по поръчка на тъпите хамериканци
  • 2 стига дизелова помия

    27 8 Отговор
    Да беше уточнил кое е това всичко, защото излиза, че и Firestone са работили дефектни гуми по поръчка и Takata се самоуби по американска поръчка. Явно става въпрос за подлите "вагини", което показва, че и немски съд работи по поръчка на американците. И ходят тъпаците по улиците и дишат канцерогенните сажди и азотните окиси на дизеловата помия, наложена силово в Европа и пак викат "джърмън пауер дизел пауер".

    Коментиран от #3

  • 3 Гошко

    8 15 Отговор

    До коментар #2 от "стига дизелова помия":

    повърнах от коментара ти

    Коментиран от #4, #13

  • 4 Max

    16 2 Отговор

    До коментар #3 от "Гошко":

    Ами спри да пиеш нафта! А, може да е от свирките.
  • 5 Ффгй

    17 7 Отговор
    За мен дизелгейт е най-големия скандал, защото става въпрос за умишлена измама от страна на немците. В другите случаи говорим за инженерни дефекти и различните реакции на производителите. Но ваг тотално ме загубиха.
  • 6 ДВГ гейт

    14 1 Отговор
    ''Вагините'' правят най-големите, несполучливи ДВГ-експерименти. 2,0л/5V/131к.с; 2,5 ТДИ; 1,4 16V; 1.6 16V; 2.0TDI 140 к.с; 2,0TSI, W12

    Коментиран от #7

  • 7 коняра

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "ДВГ гейт":

    ма ти сериозно ли ???
  • 8 СкандаУ

    5 1 Отговор
    Само пропуснахте да кажете че след скандала със тойота приоса ги разцепи от продажби и стана най-продаванят хибрид
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Ами

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Гошко":

    Точно дизел на САЩ си хвърля яко е тегли боинг става за ферма обаче ваг някак си вади аромат на ягода. Благодарение на ултра супер супер фанждиплякция САЩ обаче завидели и няма как 😉.