Last news in Fakti

8 Август, 2018 13:47 6 486 11

Ferrari печели по €69 хил. на кола

  • ferrari-
  • печалба
Ferrari печели по €69 хил. на кола - 1

Ferrari е най-рентабилният производител в света за първите шест месеца на годината, сочат резултатите от изследване на проф. Фердинанд Дуденхофер от университета в Дуисбург. Култовата италианска марка реализира оперативна печалба от €69 000 от всеки продаден автомобил. На другия полюс е Jaguar Land Rover, която прибира по едва €800 на кола, съобщава Boerse-Expert.

Най-рентабилна сред германските компании е Porsche, която печели два пъти повече от продаден автомобил в сравнение с Mercedes-Benz, BMW и Audi - средно по €17 000 срещу €9 000. Изследването на проф. Дуденхофер показва също, че всяко купено Maserati носи на компанията по около €5 000, колкото е печалбата и на Volvo.

Интересен е случаят с Bentley. Всеки продаден нов автомобил генерира загуба от €17 000 за британската марка, която обяснява това с огромните си инвестиции в електрически технологии. Подобна е ситуацията с Tesla, която губи по €11 000 на продаден електромобил. Rolls-Royce и Lamborghini не публикуват финансовите си резултати е не участват в проучването.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бг-то

    8 2 Отговор
    Не мисля че са 69 хил.Двойно повече са.

    Коментиран от #9

  • 2 CL500

    2 6 Отговор
    Това положителна класация ли е или по-скоро негативна? Колкото по-галяма е тая оперативна печалба от всяка продадена кола, значи толкова плащаш за емблемата, а не за материалите и разходите по технологиите в колата, качеството на труда и т.н.
    На мен повече би ми харесало да знам, че от колата ми оперативната печалба за компанията е минимална, т.е. съм си дал парите за нещо истинско, вложено в колата ми или пък, ако качеството е аналогично с друга марка, то не съм се набутал с тия огромни надценки.

    Коментиран от #5

  • 3 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    1 1 Отговор
    Лъжат да кажат от спекула измами и връзки с петролната мафия колко милиарда лапкат
  • 4 Тротски

    4 0 Отговор
    R&D разходите водят до ниските печалби и загубите. Колкото по-малко дават за разработка, толкова повече пари прибират. Примерно Мерцедес дава големи пари за разработка на технологии, но пък има широка гама от автомобили върху които разполага теглото им. За материали и труд се дават най-малко пари. Ако се гледат само тези разходи, всички производители са на печалба. Накратко плащаш не за самия автомобил, а за цялата развойна дейност и грешки на производителя...
  • 5 Tinom

    4 2 Отговор

    До коментар #2 от "CL500":

    Kaраш ферари. Най-великата марка в светът. И да те са едни от малкото които държат да правят нещата почти изцяло на ръка. Сега естествено, че роботи ще използват за започване и тн, но те са фирмата която ще ти даде нешо наистина специално.

    Коментиран от #6

  • 6 CL500

    3 1 Отговор

    До коментар #5 от "Tinom":

    Ясно е, че Ферари си е Ферари, въпреки, че не трябва да се генерализира коя марка е най-великата, най-добрата и т.н.
    Но си далеч от истината, че се прави на ръка, това да не ти е Астън или Ролс. Двигателят може да се сглобява от един човек и да носи подписа му, но така е и при обикновеното АМГ и ред други.
    Но мисълта ми беше друга, а именно - колкото по-голяма е печалбата от един автомобил, толкова плащаш само заради име, емблема и реноме, а не за самия продукт. С други думи, ако си купувам Ферари и дам 300 К евро, искам за тези пари да има и топ технологии, граничещи с Ф1, а не само заради черното конче на капака.
  • 7 viper

    0 0 Отговор
    Това, че оперативната печалба е по-малка не значи, че материалите са по-качествени или пък самата сглобка.
    Ферари е компания с традиции и име... от началото до сега в една и съща леарна се произвеждат двигателите.
  • 8 Патриот

    0 0 Отговор
    Само?
  • 9 асддса

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Бг-то":

    Е няма как да са двойно повече, защото тогава става над 2/3 от цената.
  • 10 бавареца

    1 0 Отговор
    Не мога да го повярвам това, че Бентли губят от всяка кола. Те използват платформи, технологии, двигатели и почти всичко от VW, което се слага и в порше и ауди, само дето са двойно по-скъпи.
  • 11 Mark Haynes Rukaisho

    0 0 Отговор
    Ех Искам едно ferrari с цвят червен