Last news in Fakti

9 Август, 2018 11:11 9 216 26

Трети сме по внос на евтини стари дизели от Германия

  • дизел-
  • дизелгейт-
  • износ-
  • внос-
  • употребявани автомобили-
  • германия

От началото на годината износът на употребявани дизелови автомобили от Германия се е увеличил с 20.5% до 239 541 бройки, съобщават аналитици от Университета по приложни науки "Вюрцбург-Швайнфурт" в съвместно пазарно изследване с Асоциацията на европейския бизнес.

По данни на Федералното статистическо управление най-голям ръст бележат доставките на стари коли с дизелови двигатели за Украйна (136%). На второ място се подрежда Хърватия с 89.6%, а на трето и четвърто - България (+27.7%) и Румъния (+26.8%), съобщава немското издание Automobilwoche.

След скандала с манипулирането на вредни емисии и спадането на популярността на дизеловите автомобили продажбата им на местния пазар става все по-трудна. Интересът към тях спада, търговците се оплакват от спад в цените и износът очевидно ще продължава да расте.

"Освен за страни от ЕС като Хърватия, Словения, България и Румъния старите дизелови автомобили намират радушен прием в Украйна, в която митата за коли втора ръка от Евросъюза са относително ниските 7.3%", коментира Кристиан Киле, професор по приложна логистика в Университета "Вюрцбург-Швайнфурт". Той отбелязва, че употребяваните дизели са най-търсени в по-слаборазвитите европейски държави главно защото са евтини.

Според Киле в тези страни най-добре се харчат именно автомобили с "мръсни" двигатели. По-съвременните и чисти дизели втора ръка намират купувачи на по-взискателните пазари като Испания, Австрия и Франция. В държави с по-висока екологична грамотност вносът на употребявана дизелова техника от Германия спада - в Норвегия с 26.6%, в Швейцария с 18.7%, а във Финландия - с 9%.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Брат ми

    35 7 Отговор
    Стига с тия дизели.Държавата да накара тъмнозелените елементи да спрат да горят каквото им падне и ще има много голяма промяна в чистотата на въздуха в България.

    Коментиран от #3

  • 2 1234

    24 10 Отговор
    Самолетите и корабите за мърсяват повече но никой не им прави евро 6 стандарти и откъде могат да минават или не.. Дизел евро 5 си е доста чист не хвърля никакви сажди.

    Коментиран от #11

  • 3 ауди а5

    13 11 Отговор

    До коментар #1 от "Брат ми":

    ми не няма стига с тия дизели - защо? защото може, евтино е и е идеално за дълъг път а това, че бай дебилиошо от квартала е махнал катализаторите и дпф-а защото не му се дават е негов проблем! дизелите не са проблем а решение по-скоро и трябва да сме благодарни за свободата, че още ни дават да ги караме, че в германия им ги обраха тяхната вяра нещастна

    Коментиран от #26

  • 4 гост

    21 4 Отговор
    Дизелите като принцип на работа не са проблемни, а са проблемни идиотичните индивиди, които с голяма гордост изрязват всякакви пречиствателни сиситеми: ЕГР, ДПФ и КАТ, това са първите неща за отмятане преди регистрацията на колата дори. Една изправка дизелова кола с евро 4-5 е чиста и не хвърля сажди, но един тъпак с орязан дизел стига да задими цялата улица точно в лицата на нашите деца. Не може да му обясниш колко е прост той ще каже, че всеки правел така. Това е изкривяване от комунизма: няма лична отговрност и мнение и щом другарите го правят то няма никакъв проблем и ти да го правиш, без значение дали е редно или не и дали разбираш колко е глупаво или не. Прекарайте всички коли с реално измерване на отработените газове през ГТП и наложете стотици левове за коли с евро 3 и надолу, тогава тъпаците, които се водят само от парите, а не от разума, ще бъдат принудени да се откажат от отровите, макар и да не го разбират.
  • 5 Е па

    13 7 Отговор
    да спрат да ги внасяме тези тараляшнаци.То и без това автокъщите са препълнени с такива екземпляри.
  • 6 Ръчната ръчната сиреч капака :

    12 4 Отговор
    Сега ще се намери някои чичка да каже как неговия пръдлив магарцедес, които отвътре е стегнат, лачен бе не е каран от завода както е излязъл :ДДД, нов...е най-добрата кола, вкарана от джамбазина за 1250 евро, продадена му е тука за 5500 на 520 000км. ама на киометраж на 110 000км. ама ще маха дпф-а че му запушена и не вървяла , ама му се увеличил разхода, че кривнала някоя дюза и вихровите му клапи са пътници :Д:Д Европейците, сиреч умните хора, сите боклук ни продават и ний дребните душици, комплексирани селяни с тинейджърско мислене, купуваме мИерцедеса, мием го с маркуча, сипваме 10-5 лв.нафта, бутаме му и една паста да лъсне сачмата и сме мноуу готини...Само дрипльовци като назе може да сътворим такъв спектакъл. Айде авантаджии, "тарикати"

    Коментиран от #10

  • 7 onq s konq

    13 5 Отговор
    На хартия вероятно наистина заемаме 3-то място по внос на стари дизели,в което няма нищо лошо.Има нещо обаче което статията НЕ ОБЯСНЯВА,а то е много важно:Защо при такава статистика на вноса ни БЪЛГАРСКИЯТ ВЪЗДУХ Е БЕЗКРАЙНО ПО-ЧИСТ ОТ ЗАПАДНИЯ?Нещо повече-ТЕ НИКОГА НЯМА ДА НИ СТИГНАТ В ТОВА ОТНОШЕНИЕ,НИТО ПЪК НИЕ ЩЕ ИМАМЕ НЯКОГА ТЕХНИТЕ МНОГОЧАСОВИ И МНОГОКИЛОМЕТРОВИ ЗАДРЪСТВАНИЯ защото...са безброй маймуни скупчени на едно място!И още нещо немаловажно:БЪЛГАРИЯ МОЖЕ И ДА ВНАСЯ ВЪПРОСНИТЕ АВТОМОБИЛИ,но тя се явява също и като един от НАЙ-АКТИВНИТЕ ПРЕКУПВАЧИ-т.е. ги препродаваме на Близкия изток по суша и по море.
  • 8 ияияи

    14 10 Отговор
    Е напук пък няма да си купя дизел и няма да си купя немска кола! Всеки нормален човек, след дизелгейт, ще зареже немските обещания и ще мине към други марки. Но тук се купува немско без капка критичност.

    Коментиран от #12

  • 9 дизела и мизерия и цинизъм

    10 5 Отговор
    #2
    Колко от дизелите у нас са Евро 5 и 6? Това масовото в трафика е Евро 0.
    #3 Кое е решение - хилядите души които умират годишно в Европа от канцерогенните сажди и азотните окиси? И така пазейки високите слоеве на атмосферата от парникови газове (безспорни дизела отделя по-малко) избиват хората в тяхната естествена среда - населените места.
  • 10 Георги

    5 4 Отговор

    До коментар #6 от "Ръчната ръчната сиреч капака :":

    Добре им го каза моиче ;)
  • 11 Така ли

    10 3 Отговор

    До коментар #2 от "1234":

    Дай да те сложа на едно кръстовище да се надишаш хубаво от черните облаци, дали после същото ще говориш! Така от поляната дет я мине, я не някой трактор през 2часа лесно се коментира! Ясно е че промяната на климата в СВЕТОВЕН план НЕ се причинява от автомобилите, А ОТ КИТАЙСКИТЕ ЗАВОДИ И ИКОНОМИЧЕСКАТА ПОЛИТИКА на 6 месеца да се купува нов ГСМ а на 2 години нов телевизор. Това умело се крие от световната банка и политиците защото не им е угодно да признаят че храним китайците, индийците и бангладешците! Това е ясно! Но става въпрос за въздуха който дишаме в градовете.
  • 12 Хонда

    4 13 Отговор

    До коментар #8 от "ияияи":

    Бензиновия ми Акорд от 6 поколение не гори капка масло за разлика от немските коли, и е ненормален кеф да се шофира! Взимал съм завои по балканските пътища със 120, а може още много повече. По-стабилно от Акорда сигурно вървят само Ламбо и Ферари! И е невероятно красив! А на който бензина му е скъп винаги може да си го направи на газ! Аз лично съм на бензин само. https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=3&slink=7ub4g1&f1=1

    Коментиран от #17

  • 13 Марио

    8 5 Отговор
    Екологична грамотност-е тези думи много ме издразниха.Каква екология.Всичко е пълна лъжа, с цел пари.Автомобилите, особено новите не замърсяват много.Има неща, които замърсяват в пъти повече.Това са глупости с цел печалба на пари.Иначе дизелът се търси и при новите коли си е чист.
  • 14 Потребител

    3 7 Отговор
    Така е затова трябва да ги забранят тотално да се внасят повече дизелови леки автомобили.Това е най-големата простотия лека кола дизел виж за джип бус камион локомотив кораб разбирам.Ама понеже всички си правят сметката че дизела харчи по-малко и за туй после им излиза през носа таз икономия като се почнат смени на дюзи помпи дпф филтри и т.н. щото нафтата тук е боклук пък читавите дизелови мотори са много малко повечето тези френски чекий рено пежо и ситроен и другото което е като се внесе от Германия дизел той е на много километри издухан от каране по немските аутобани ама туй никой не го мисли всеки си прави сметката на горивото само.

    Коментиран от #16, #21

  • 15 Потребител

    10 8 Отговор
    Ей Хонда стига си ги хвалил тез акорди толкоз бре хубави са найстина ама вземи се спри малко знаеш ли как ще влезеш с 120 по планинските завой с тоз акорд та и повече даже може ама насън само.Пък да ги сравняваш с ламбо и ферари е просто смешно ти с ламбото не знам.ако си как ще караш с 120 в завой та камо ли с акорда то такива като теб най често завършват в дерето по таван накрая хахах.СМЕШНИК!

    Коментиран от #20

  • 16 Марио

    3 3 Отговор

    До коментар #14 от "Потребител":

    Говориш глупости.Който не е съгласен с мен да ме опровергае и да даде точни сведения.

    Коментиран от #18, #19

  • 17 Онзи

    2 6 Отговор

    До коментар #12 от "Хонда":

    Я пак,че не разбрах?С една Ксантия Актива на 15год.ти късам гащетата на балкански път.Ако е V6 пък ще трябва и да те чакам.Стабилен бил:-):-):-)

    Коментиран от #24

  • 18 Георгиев

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "Марио":

    Какви глупости да говори човека? Тва си е живата истина ако на теб не ти изнася си е друга работа вече.
  • 19 Бензин в кръвта

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "Марио":

    И аз те опровергавам Марио леките автомобили трябва да са или електро или бензин.Нафтовите печки не замърсяват повече въздуха,много по-капризни са от страна на поддръжка и не ми се изброяват още колко много работи.
  • 20 Хонда

    1 5 Отговор

    До коментар #15 от "Потребител":

    Казах "балкански" а не родопски. Прави разлика. Може още много повече, но не съм искал да рискувам. Разбирай: не съм джигит/кръводарител, т. е. за Акорда 120 е детска игра.

    Коментиран от #22

  • 21 МАК

    1 3 Отговор

    До коментар #14 от "Потребител":

    Нещо глупостите които си писал на тема дизели са в повече!! Първо ГОРИВАТА трябва да оправят Боклук ойл вън от България тогава да ми говорят за еко стандарти по колите !! Мойто е без еко боклуци махнати са подържа се на високо ниво и е под нормите!! Така че половината от разбирачите не са наясно какво да правят и как да го направят!! Съжалявам ача дизеловата кола е в пъти по добра от бензиновия и еквивалент!!

    Коментиран от #23

  • 22 Потребител

    3 2 Отговор

    До коментар #20 от "Хонда":

    Абе не го вервам това ти този Акорд го изкарваш направо голем самолет пък аз не ям доматите с колците карал съм такава точно ама чак толкова стабилна не ми се видя да е
  • 23 Върл враг на дизела

    4 0 Отговор

    До коментар #21 от "МАК":

    Е какво му е по-доброто на нафтовата печка от бензиновия автомобил?Единственото икономичноста и като сложиш скъпата поддръжка и къде е киро на кирия после?Новите дизели ги направиха много усложнени което създава предпоставки за проблеми.На бензина можеш да му туриш газчица и излиза много по ефтино.Да не говорим че цял свят ги отрича.Аз дизелов автомобил НИКОГА за нищо на света не бих си купил.Ама трябва да им вдигнат двойно данъците най-накрая всички на бензин да минете щете не щете
  • 24 незнайко

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "Онзи":

    Господине а защо сега не се произвежда въпросния модел със 194 кс.? Ситроен никога не са произвеждали масови бързи коли ! Състезателните нямат нищо общо в случая !!!
  • 25 Потребител

    0 0 Отговор
    Аз ще ти отговоря пък и отговора е ясен,защото ситроен е такава измисленна марка че нема на къде повече
  • 26 БатП

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "ауди а5":

    Не си прочел какво е казал май. Проблема не са дизелите, а какво се гори в печките на определена част от населението.