10 Август, 2018 11:42 30 954 36

Как се разбира кога една кола е пребоядисвана

  • боядисване-
  • автомобилът на старо-
  • коли
Как се разбира кога една кола е пребоядисвана - 1
Снимка: Shutterstock

Невинаги, когато една кола е пребоядисвана означава, че нещо не ѝ е наред. Това обаче трябва да се установи и ако автомобилът е пребоядисван, задължително да се провери неговата геометрия, както и качество на каросерийните панели. По тях не трябва да има много кит, което лесно се установява с магнит. Още нещо важни - задължително наблюдавайте за наличието на "мараня" по детайлите. Какво означава това?

Когато автомобилът влезе в по-обикновен бояджийски сервиз за ремонт на калник, например, преди боядисването работниците ще облепят детайлите, които няма да се боядисват. За целта се използват вестници и хартиено тиксо. Хартиеното тиксо върви по повърхността, която ще бъде боядисвана. Ако бояджията не е изключително прецизен при облепването, той ще остави съвсем малки ръбчета от съседния детайл необлепени. Същото може да се случи и при уплътнения на стъклата, декоративни лайстни и т.н.

Резултатът в крайна сметка е малка площ от съседния детайл, която е напръскана с нова боя. Ако колата, която оглеждате, не е черна, лесно могат да се забележат такива забележки. Ако пък потенциалният ви автомобил е черен, ще трябва, освен внимателен визуален контакт, да установите и физически такъв. Минавайки с пръст новата боя се усеща като релефна върху старата. Огледайте и подкалниците за остатъци от боя. Те определено не са детайл, който се боядисва в завода.

Още нещо, което ще ви подскаже, че колата е пребоядисвана немарливо са следите от шкурка под боята и лака. В случай че панел на автомобила е бил ремонтиран от лек удар, майсторът най-вероятно е третирал мястото с кит. Това е името на материала, който, смесен с втвърдител може да запълни всяка забележка и след употреба на шкурка, тенекеджията може да оформи панела. Има и експерти-бояджии, които работят отлично при шкурене.

Но в голяма част от случаите, за да свършат общата задача по-бързо, майсторите не изчакват втвърдителя в материала да сработи колкото трябва и бързат, за да сдадат автомобила по-рано. В последствие китът „напива“ от по-горното покритие (боя и лак), като започват да си личат неприятни прави или кръгообразни вдлъбнатини, в зависимост от това как е използвана шкурката. Това явление е истинско доказателство, че ремонтната дейност е била инцидентна и най-вероятно са спестени средства и са използвани некачествени материали.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 баданарка оод

    50 26 Отговор
    Лесно ....в БГ няма автобояджия, който да боядиса читаво, така че и дете, ще разпознае пребоядисвана кола ! Най-късите теми във всеки автофорум са "Препоръчайте ми автобояджия" обикновено отговорите клонят към 0 !

    Коментиран от #36

  • 2 локомотива

    35 18 Отговор
    150 КИНТА ПЛАЩАМ НА ДЕТАИЛ И ЕЛАТЕ ДА НАМЕРИТЕ КУСУРИ,СМАЧКАНИТЕ КОЛИ ИЗЛИЗАТ КАТО ИЗЛЯТИ.
  • 3 Pako

    42 3 Отговор
    Всяко нещо си има цена,обикновено автотърговците искат да снижат разходите до мимимум и затова се получава така.
  • 4 Иван

    63 5 Отговор
    То в тая статия няма нищо ново, но малко тва определение щом е пребоядисвана има проблем ме дразни! Еми моята кола е с каско и не ми е приятно да е с щети от някои нагли господа и дами, които обичат да си спират вратите в моите... тва означава ли че съм измамник щом си боядисвам колата ??

    Коментиран от #28

  • 5 Майстор

    11 46 Отговор
    Боядисването е според цената на майките ви

    Коментиран от #6, #20, #31

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Шофьор

    40 2 Отговор
    Ако не я изкарате от автосалон на марката-мечтайте си да не е пребоядисвана! Вярно, има майстори,и майстори.
  • 8 Гост

    17 32 Отговор
    150 лв.? Под 350лв.просто няма как. Искате качество за без пари. И аз искам, ама няма.
  • 9 Гост

    13 28 Отговор
    150 лв.? Под 350лв.просто няма как. Искате качество за без пари. И аз искам, ама няма.
  • 10 Гост

    12 28 Отговор
    150 лв.? Под 350лв.просто няма как. Искате качество за без пари. И аз искам, ама няма.
  • 11 бояджията

    34 3 Отговор
    За боядисване на един детайл колеги стандартно се извършват от 7 до 9 операции за да е качествена услугата И с по евтини материали може да се постигне високо качество но всичко зависи от майстора
  • 12 Радо

    9 12 Отговор
    Винаги мога да кажа една кола с оригиналната боя е или не. Като се погледне под ъгъл 20-30 градуса ориг. боя стои леко така на вълнички, като портокалова кора релефна, така боядисват роботите в заводите за коли, на ръка това е невъзможно да стане, там всичко е гланц, муха да кацне и ще се разчекне.
  • 13 Майстора

    28 3 Отговор
    Автомобилите които се продават в бг по автокъщите обикновено минават през гаражни майстори които работят за по 60,70 лв на елемент,за какво качество става дума,а и в сервизите които работят със застраховани коли е пълна трагедия,защото работят некомпетенти млади момчета
  • 14 Аматьор

    34 6 Отговор
    Странно. И всяка интервенция на пластичните хирурзи си личи от метри, но си плащате и не мрънкате.
  • 15 хахахах

    38 0 Отговор
    И какво правим ако колата е боядисана след 1-2 прости драскотини понеже собственика си има застраховка и си държи на колата?
  • 16 Боя

    7 10 Отговор
    Трябва да гледате балочета от въздух, но най лесно си купете дълбокомер за боя и готово.

    Коментиран от #25

  • 17 vasik atanasova

    21 5 Отговор
    ИМА МНОГО ДОБРИ МАЙСТОРИ АВТОБОЯДЖИИ И ВЪОБЩЕ НЕ СИ
    ЛИЧИ ЧЕ Е ПРЕБОЯДИСАНА КОЛАТА
    ЗА МЕНЕ ПО ВАЖЕН Е ДВИГАТЕЛЯ
    ЛАМАРИНИ СЕ ПРАВЯТ
  • 18 Чичо

    5 10 Отговор
    Ремонтите в BG са срамно евтини. Затова и качеството често не е добро.
  • 19 kkk

    19 1 Отговор
    И какво ако е боядисвана??? Все едно всички коли са изложбени и ги транспортираме с платформи. Пълни глупости пишете. Едно е тежка катастрофа, а съвсем друго е да си боядисаш драскотина или дефект. Вземете например мерцедес W210, всичките ръждясват и е много добре да премахнете дефектното заводско покритие и да спасите колата
  • 20 ккк

    3 1 Отговор

    До коментар #5 от "Майстор":

    Значи твоето е скандално евтино???
  • 21 Боя

    8 2 Отговор
    Гледам на боя, срещу стотачка.
  • 22 незнайко

    16 2 Отговор
    Какво значение има дали е пребоядисана ? По добре ударени ламарини и ремонтирани добре, отколкото повреден двигател пълен с присадки и окачване което едва се държи !!! ЦВЯТ И ВЪНШЕН ВИД НЕ ЗНАЧАТ ЧИТАВ АВТОМОБИЛ !!!
  • 23 незнайко

    16 2 Отговор
    Какво значение има дали е пребоядисана ? По добре ударени ламарини и ремонтирани добре, отколкото повреден двигател пълен с присадки и окачване което едва се държи !!! ЦВЯТ И ВЪНШЕН ВИД НЕ ЗНАЧАТ ЧИТАВ АВТОМОБИЛ !!!
  • 24 ох охо

    5 1 Отговор
    афтора си го турете на к---ра
  • 25 СссереМ

    7 0 Отговор

    До коментар #16 от "Боя":

    Преди да си купим кола втора ръка значи трябва да се запасим с дълбокомер за боя,автодиатностика,3 месеца стаж в оторизирания сервиз на избрания модел и отиваме с гащеризоните и паяк за да я вдигне и огледаме отдолу!!!Та по евтино ще ни излезе да си купим някой нов таратурник па макар и Дачия,всичко е въпрос до търговеца дали е съвестен и т.н.,а е ясно че ако цената е бутафорна има скрити изненади.
  • 26 Ку-ку

    0 0 Отговор
    Не е важна боята чак толкова. По важна е ламарината и количеството кит под боята за красота и спрей и пастира е ще свърши работа но дали от соло е ок всичко се питайте в случая
  • 27 Иванов

    4 4 Отговор
    Стига с тези дачии, само лада! Слава России!
  • 28 Търговец

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "Иван":

    Много правилно казано колега .Браво
  • 29 Учуден

    4 0 Отговор
    Абе хора, вие по тая логика и на зъболекар не трябва да ходите щото вече по зъбите ви нещо е правено.....
    ...а от къде знаете колко е читав човека зад стола..., ще разберете след 10 години...
    Ай стига глупави коментари и статии...
  • 30 Гайкаджия

    3 0 Отговор
    Боя кола не кара.
  • 31 до майстора мазач

    7 1 Отговор

    До коментар #5 от "Майстор":

    И твойта майка също !!! Всичките автомазачи сте мноо големи на приказки без значение от цената и после, като ви докарат колата след няколко месеца с просмуквания в боята или люпене мрънкате, като насрани !! Човекът в коментар 1 ви го каза в България читави бояджии няма факт !
  • 32 Марони

    0 0 Отговор
    Когато е направено грамотно и професионално не се тазбира...почти!
  • 33 клиент

    0 0 Отговор
    има един в попово до търговище кили ауто сменя авто стъкла и боядисва нее евтино но качеството е на ниво не прави с ефтини материали и много държи на качество уникален е ама трудно се вписва в графика му
  • 34 перко

    2 1 Отговор
    Купете си дебеломер за боя.По -скъпите/до 250 300 лв/мерят и алуминиеви детайли.Когато си купувах кола от Горубляне от 50 60 коли,които гледах ,само нямаха нито един пребоядисан елемент.
    Мери се боята отвън ,която има лак -85 до 130 микрона.Мери се боята около вратите и под предния капак.Там е по-тънка/50 70микрона/,защото там няма лак
  • 35 перко

    0 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Купете си дебеломер за боя.По -скъпите/до 250 300 лв/мерят и алуминиеви детайли.Когато си купувах кола от Горубляне от 50 60 коли,които гледах ,само 2 нямаха нито един пребоядисан елемент. Мери се боята отвън ,която има лак -85 до 130 микрона.Мери се боята около вратите и под предния капак.Там е по-тънка/50 70микрона/,защото там няма лак
    пропуснах нещо в педния пост
  • 36 Карачо

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "баданарка оод":

    Изобщо не е така, че няма свестни боядждии и винаги, че се познавало. Има такива, които ще направят колата да изглежда по-добре от излязла от магазина. Познавам такива. Работят с немски бои и материали, камерите също са им немски, както и бояджийските машини. Вземат доста пари да ти направят колата, но наистина си вършат перфектно работата. При тях е със записване и обикновено се чака 3-4 месеца докато ти дойде твоят ред. От цяла България ходят хора при тях, както и българи, които живеят в чужбина идват с колите си те да им ги оправят. Също и гърци идват, защото при тях цените са тройни, а качеството е ниско. По-зле са от бояджиите в гаражите гърците...