Невинаги, когато една кола е пребоядисвана означава, че нещо не ѝ е наред. Това обаче трябва да се установи и ако автомобилът е пребоядисван, задължително да се провери неговата геометрия, както и качество на каросерийните панели. По тях не трябва да има много кит, което лесно се установява с магнит. Още нещо важни - задължително наблюдавайте за наличието на "мараня" по детайлите. Какво означава това?
Когато автомобилът влезе в по-обикновен бояджийски сервиз за ремонт на калник, например, преди боядисването работниците ще облепят детайлите, които няма да се боядисват. За целта се използват вестници и хартиено тиксо. Хартиеното тиксо върви по повърхността, която ще бъде боядисвана. Ако бояджията не е изключително прецизен при облепването, той ще остави съвсем малки ръбчета от съседния детайл необлепени. Същото може да се случи и при уплътнения на стъклата, декоративни лайстни и т.н.
Резултатът в крайна сметка е малка площ от съседния детайл, която е напръскана с нова боя. Ако колата, която оглеждате, не е черна, лесно могат да се забележат такива забележки. Ако пък потенциалният ви автомобил е черен, ще трябва, освен внимателен визуален контакт, да установите и физически такъв. Минавайки с пръст новата боя се усеща като релефна върху старата. Огледайте и подкалниците за остатъци от боя. Те определено не са детайл, който се боядисва в завода.
Още нещо, което ще ви подскаже, че колата е пребоядисвана немарливо са следите от шкурка под боята и лака. В случай че панел на автомобила е бил ремонтиран от лек удар, майсторът най-вероятно е третирал мястото с кит. Това е името на материала, който, смесен с втвърдител може да запълни всяка забележка и след употреба на шкурка, тенекеджията може да оформи панела. Има и експерти-бояджии, които работят отлично при шкурене.
Но в голяма част от случаите, за да свършат общата задача по-бързо, майсторите не изчакват втвърдителя в материала да сработи колкото трябва и бързат, за да сдадат автомобила по-рано. В последствие китът „напива“ от по-горното покритие (боя и лак), като започват да си личат неприятни прави или кръгообразни вдлъбнатини, в зависимост от това как е използвана шкурката. Това явление е истинско доказателство, че ремонтната дейност е била инцидентна и най-вероятно са спестени средства и са използвани некачествени материали.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 баданарка оод
Коментиран от #36
11:53 10.08.2018
2 локомотива
12:19 10.08.2018
3 Pako
12:39 10.08.2018
4 Иван
Коментиран от #28
13:12 10.08.2018
5 Майстор
Коментиран от #6, #20, #31
13:33 10.08.2018
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Шофьор
15:51 10.08.2018
8 Гост
16:55 10.08.2018
9 Гост
16:55 10.08.2018
10 Гост
16:56 10.08.2018
11 бояджията
18:24 10.08.2018
12 Радо
18:57 10.08.2018
13 Майстора
18:58 10.08.2018
14 Аматьор
19:13 10.08.2018
15 хахахах
19:40 10.08.2018
16 Боя
Коментиран от #25
19:51 10.08.2018
17 vasik atanasova
ЛИЧИ ЧЕ Е ПРЕБОЯДИСАНА КОЛАТА
ЗА МЕНЕ ПО ВАЖЕН Е ДВИГАТЕЛЯ
ЛАМАРИНИ СЕ ПРАВЯТ
19:57 10.08.2018
18 Чичо
19:59 10.08.2018
19 kkk
20:24 10.08.2018
20 ккк
До коментар #5 от "Майстор":
Значи твоето е скандално евтино???20:26 10.08.2018
21 Боя
21:20 10.08.2018
22 незнайко
21:24 10.08.2018
23 незнайко
21:25 10.08.2018
24 ох охо
23:13 10.08.2018
25 СссереМ
До коментар #16 от "Боя":
Преди да си купим кола втора ръка значи трябва да се запасим с дълбокомер за боя,автодиатностика,3 месеца стаж в оторизирания сервиз на избрания модел и отиваме с гащеризоните и паяк за да я вдигне и огледаме отдолу!!!Та по евтино ще ни излезе да си купим някой нов таратурник па макар и Дачия,всичко е въпрос до търговеца дали е съвестен и т.н.,а е ясно че ако цената е бутафорна има скрити изненади.23:28 10.08.2018
26 Ку-ку
00:25 11.08.2018
27 Иванов
02:21 11.08.2018
28 Търговец
До коментар #4 от "Иван":
Много правилно казано колега .Браво11:10 11.08.2018
29 Учуден
...а от къде знаете колко е читав човека зад стола..., ще разберете след 10 години...
Ай стига глупави коментари и статии...
16:13 11.08.2018
30 Гайкаджия
16:38 11.08.2018
31 до майстора мазач
До коментар #5 от "Майстор":
И твойта майка също !!! Всичките автомазачи сте мноо големи на приказки без значение от цената и после, като ви докарат колата след няколко месеца с просмуквания в боята или люпене мрънкате, като насрани !! Човекът в коментар 1 ви го каза в България читави бояджии няма факт !17:51 11.08.2018
32 Марони
21:42 11.08.2018
33 клиент
01:07 12.08.2018
34 перко
Мери се боята отвън ,която има лак -85 до 130 микрона.Мери се боята около вратите и под предния капак.Там е по-тънка/50 70микрона/,защото там няма лак
18:37 12.08.2018
35 перко
пропуснах нещо в педния пост
18:38 12.08.2018
36 Карачо
До коментар #1 от "баданарка оод":
Изобщо не е така, че няма свестни боядждии и винаги, че се познавало. Има такива, които ще направят колата да изглежда по-добре от излязла от магазина. Познавам такива. Работят с немски бои и материали, камерите също са им немски, както и бояджийските машини. Вземат доста пари да ти направят колата, но наистина си вършат перфектно работата. При тях е със записване и обикновено се чака 3-4 месеца докато ти дойде твоят ред. От цяла България ходят хора при тях, както и българи, които живеят в чужбина идват с колите си те да им ги оправят. Също и гърци идват, защото при тях цените са тройни, а качеството е ниско. По-зле са от бояджиите в гаражите гърците...00:42 13.08.2018