Last news in Fakti

14 Август, 2018 13:08 32 492 47

Създадоха ДВГ без разпределителен вал

  • camcon automotive-
  • intelligent valve actuation-
  • електронен газоразпределителен механизъм-
  • клапан

Британската компания Camcon Automotive представи първия в света електронен газоразпределителен механизъм. Intelligent Valve Actuation (IVA, Интелигентно задействане на клапаните) не се нуждае нито от разпределителен вал, нито от ремъчна или верижна предавка за управление на работата на клапаните.

Вместо по механичен път всеки от клапаните в IVA се контролира от индивидуален задвижващ механизъм, който позволява степента на отваряне и затваряне да се задава мигновено с идеална точност. Системата следи положението на всички клапани и синхронизира работата им във всякакви конфигурации в реално време.

От Camcon Automotive твърдят, че IVA позволява абсолютен контрол над двигателя с вътрешно горене - адаптиране към друг тип гориво, оптимизация на разхода в зависимост от натоварването, регулиране на състава на отработените газове и не на последно място създаването на хибридни силови установки с висок КПД. Автомобил с комбинирано задвижване би могъл да се движи няколко секунди на ток, а после мълниеносно да превключва на ДВГ при нулева загуба на мощност и скорост, тъй като управляващият компютър ще е изчислил всички фази предварително, а механиката може да изпълни командите му.

Инженерите обаче смятат, че преимуществата на новата технология тепърва ще бъдат изучавани и тя може да реши фундаментални проблеми като неравномерното натоварване и износване на клапаните. Вариантите за използването на IVA изглеждат безкрайни и Camcon Automotive търси партньори за внедряването ѝ в серийно производство.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Я виж

    70 43 Отговор
    Ай като мине 1млн. километра без повреда се обадете пак.На хартия и проект аз мога да създам НЛО.

    Коментиран от #5, #7

  • 2 Гаргамел

    56 2 Отговор
    от десетки години има в употреба корабни дизели без разпределителен вал, ТЕЗИ СА СЪЗДАЛИ ДВГ без РВ ЗА КОЛА!!!!!!

    Коментиран от #19, #30

  • 3 гост

    60 5 Отговор
    Електроника върху главата никога не завършва добре, това го знаят всички с монтирани компютри в близост или върху главата на двигателя.

    Коментиран от #18

  • 4 Driving pleasure

    62 4 Отговор
    Занябата на механична част с електрика и безброй датчици е сигуен път към ненадеждност! Някой ако може да ми произведе пак чугунен дизеляк като на Мерцедес W123 ша си купя :)
  • 5 Я пък ти

    46 7 Отговор

    До коментар #1 от "Я виж":

    Ако решат, могат да го направят и 2 млн. километра да измине. Нали се сещаш, че и твоята кола някога е била на хартия, проект, експериментални модели и тн, ама вече е в движение.
  • 6 Иванов

    65 17 Отговор
    Нашите новобогаташи вместо да сглобяват китайски измишльотини да откупят лиценза на Голф 2, да му барнат ламарините малко, да ги загладят и ще избият рибата. Хората днес копнеят да си ремонтират колата сами. На една двойка бензин зъбният ремък се сменя за 15 минути и с всичко останало е така. Шасито може да го правят от бакър за да е вечен автомобилът, а заводът разбира се трябва да е в Перник. За да е екологичен- фабрично италианска газова и газ до ламарината! Такава кола с 1600 куб. см. двигател вдига 200 км. ч. и лети като самолет! А днешните коли са мъка и за шофьори и за монтьори и затова и стават толкова катастрофи. Я сам да си поправяш колата, дали ще се друсаш и напиваш и ще я караш за да я направиш на плескун? Никога, защото човекът и автомобилът стават едно!

    Коментиран от #13, #27

  • 7 Гост

    28 6 Отговор

    До коментар #1 от "Я виж":

    Едно време така са говорили и за електронния инжекцион.Какво да правят олигофрени са били.

    Коментиран от #11

  • 8 Пешо от вход б

    41 3 Отговор
    1967г. учех двг.Тогава ни даваха за пример двг без разпределителен вал.Основен и непреодолим недостатък е инерцията на електромагнитите.За корабни двг става-там оборотите са ниски. По късно се правят двг без клапани - шибърни четиритактови. ИМА МОДЕЛ на Бугати с такъв. опитите започват още с парните машини-електрически пароразпределител.
  • 9 Пешо от вход б

    20 3 Отговор
    За управлението на клапаните трябва само ЕДИН датчик,който да дава информация за положението на коляновия вал и един за скоростта на въртене.И двата ги има в днешните двг.
  • 10 Краси от Фото Мое

    17 0 Отговор
    Леле, тия ще ни изядат хлеба!

    Коментиран от #47

  • 11 Пешо от вход б

    37 1 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Пише ти един от олигофрените.Тогава имаше техническа литература на всяка лавка,а не билети за търкане.Коментарите на тема коли и двг са на много ниско ниво.Карбуратора се използваше понеже още нямаше електроника.
  • 12 222

    15 39 Отговор
    ДВГ-тата трябва да бъдат забранени, че разсипахте планетата!

    Коментиран от #14

  • 13 Русев

    15 3 Отговор

    До коментар #6 от "Иванов":

    Еле като му сложат и летНи жанти,и стерео...А,и свтещо сърце,пронизано от стрела....
  • 14 Антиелектрика

    48 5 Отговор

    До коментар #12 от "222":

    Единственото, което трябва да бъде забранено е на тролове да пишат коментари. Планетата я разсипаха алчните политически клики по света, а не ДВГ. Ти защо ползваш компютър и смартфон доставени от Китай със самолет - нали и той е с ДВГ? Аман от самозабравили се егоисти, които не могат да се видят какво представляват, а тръгнали акъл да дават на другите!

    Коментиран от #24

  • 15 hqcorp

    18 3 Отговор
    Прекрасно, брейнекзитите открили феноменална технология.
    Айде сега да платят на Koenigsegg за жалката имитация на техния патент freevalve!
    Кой генерира такива новини?
  • 16 Camless

    17 0 Отговор
    Бравооо, отново сте назад. Кьонигсег още през 2016та пускат моделите на техния Две без разпределителен вал. Camless Freevalve чуквате в гугъл и се образовате.

    Коментиран от #25

  • 17 незнайко

    11 2 Отговор
    Шведите от ВОЛВО първи показаха такава разработка много отдавна !!! Електромагнитно управление на клапаните !!! Оказва се много скъпо удоволствие !!!
  • 18 незнайко

    6 0 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Електрониката не е върху главата ! Там са изпълнителвите стъпкови двигатели ако сте гледали видеото ! Все едно да кажеш, че дюзите и запалките на свещите на някои модели коли се скапват от това !!!

    Коментиран от #44

  • 19 Така е

    7 0 Отговор

    До коментар #2 от "Гаргамел":

    Вероятно имаш в предвид двутактови дизели.Такива се поставят и на огромни кариерни камиони.

    Коментиран от #37

  • 20 Аоо

    2 5 Отговор
    Аоо джендарски двигател всеки момент ще ти направи п ки номер
  • 21 ДВГ

    6 4 Отговор
    Това няма как да е рационално за всекидневна обикновенна кола.
    А за състезателните както някой каза като минеш 10 000 оборота ще имаш проблеми свързани с инерцията, но може и да ги решат примерно.
    Обаче за кола за обикновения човек стига толкова електроника вече дайте нещо като за народа.
  • 22 мдааа

    5 1 Отговор
    Хитро, браво!
  • 23 Todik

    8 4 Отговор
    Поредната простотия от англичаните какво са направили сами и то да е четиво НИЩО само интриги не тази е географската ширина която ще измисли нещо ново кое тяхно струва Ровур ли за друго не се сещам всичко е крадено или копирани Цезар добре ги е мислил за унтерменшен трябвало е да ги затрие и сега щяхме да имаме един проблем по- малко
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 333

    3 5 Отговор

    До коментар #16 от "Camless":

    Кьонигсег са с електромагнити, тия са със сервомотори. Има разлика в технологиите. Ако е по-евтина, ще е супер. Има много хляб в това.
    Редуцира масата на двигателя с двуцифрен процент, редуцира консумацията на гориво с толкова. Увеличава КПД с толкова.

    Коментиран от #33

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Зорро

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Иванов":

    Уникално,трябва и държавна субсидия
  • 28 Кварталната Батка

    8 3 Отговор
    Язе си мисуех, че Вартбурга ми 353W няма РВ - а те сега биле го измисуиуи...
  • 29 mediator37

    3 4 Отговор
    Измислил го руснака!
  • 30 Majesty

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "Гаргамел":

    Има да ама на корабите не играе роля в газорапределението...а само за гориво подаването

    Коментиран от #38

  • 31 Гого

    3 2 Отговор
    Друго си е двувалката а!
  • 32 mf2

    5 1 Отговор
    Пешо, ти ако мечтаеш сам да си оправяш колата - аз не!
    Нямам време да се занимавам и с това - има си хора, с това си изкарват хляба!
    Баща ми имаше едно време Москвич, не помня тая кола да не е била счупена, вервай ми не му беше гот да я поправя!
    И разбира се, че сме "за" новите технологии, на които вашите внуци ще казват, че са безвъзвратно остарели.
    Каквито и проблеми да има по внедряването им ще бъдат преодолени.
    Пък вие ако искате си демонтирайте от колата инжекциона и го заменете с карбуратор, махнете АBS-а, сервото, и квот се сетите дето не го е имало през 60-те.
    Абе най-добре си направете кола тип "Фред Флинстоун"!
  • 33 Пешо от вход б

    0 2 Отговор

    До коментар #25 от "333":

    Пишеш глупости!!!
  • 34 Начкинсон

    1 1 Отговор
    Трабанта е колата на бъдещето - неговият двигател е направен от 5 въртящи се части и няма разпределителен вал...
    Тате като като студент е виждал такъв руски прототип на електронно клапанен двигател - ама братушките са сметнали че няма как Чапай да прекарва по друг начин неделята освен под капака на Москвича...

    Коментиран от #35

  • 35 Пешо от вход б

    2 1 Отговор

    До коментар #34 от "Начкинсон":

    Трабантът има само една въртяща се част-коляновия вал.На него са монтирани пластини,които отварят и затварят всмукателния отвор на картера.
  • 36 Dob

    8 0 Отговор
    Лелееее, колко професори сме имали в тая държава пък още нямаме български коли. Ще препратя коментарите на големите производители, че ако имат нужда от инженери и дизайнери да ви поканят.
  • 37 Бай Миле

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Така е":

    Не са само двутактови, а има и 4 тактови. Този IVA го има на корабния дизел от около 10 години и работи на същия принцип.
  • 38 Бай Миле

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "Majesty":

    Е как не играе точно? Системата е комън-рейл без разпределителни валове, като клапаните се управляват от ЕКУ-то във всеки един момент, във всяка една отделна камера.
  • 39 Чичо

    4 0 Отговор
    Оппаааа ! Знаех си аз , че ще направят нещо ново . Този двигател сигурно ще работи с новичок

    Коментиран от #40

  • 40 Lazarov

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "Чичо":

    Бъркаш горивна с газоразпределителна система
  • 41 Експерт

    0 0 Отговор
    Идеята не е нова , но явно " изобретателите" се нуждаят от паричките на някой автомобилен гигант , който клъвне .
  • 42 Само бензин

    0 0 Отговор
    Koenigsegg със сигурност ще направят нещо добро и надеждно с този freevalve ама след 9 10к оборота май ще е трудна задача. Според мен в тази технология има бъдеще и потенциал за развитие. Това все пак са първи стъпки нормално е за някакви трудности и дефекти
  • 43 пак

    0 0 Отговор
    пълни групотевини! изпускатерния клапан се нагрява до отромни температури и ако намаше маслото да охлажда стеблото, си е е макята
  • 44 Пешо

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "незнайко":

    Ти на колко километра сменяш свещи
  • 45 Пешо

    0 0 Отговор
    Ми то трабанчето няма РВ
  • 46 Дебил

    0 0 Отговор
    Алеко Константинов е писал за съвременния българин .... прозорлив човек е бил...
  • 47 До Краси

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Краси от Фото Мое":

    Няма бе .пак ще се чупят.гладни няма да сме