Британската компания Camcon Automotive представи първия в света електронен газоразпределителен механизъм. Intelligent Valve Actuation (IVA, Интелигентно задействане на клапаните) не се нуждае нито от разпределителен вал, нито от ремъчна или верижна предавка за управление на работата на клапаните.
Вместо по механичен път всеки от клапаните в IVA се контролира от индивидуален задвижващ механизъм, който позволява степента на отваряне и затваряне да се задава мигновено с идеална точност. Системата следи положението на всички клапани и синхронизира работата им във всякакви конфигурации в реално време.
От Camcon Automotive твърдят, че IVA позволява абсолютен контрол над двигателя с вътрешно горене - адаптиране към друг тип гориво, оптимизация на разхода в зависимост от натоварването, регулиране на състава на отработените газове и не на последно място създаването на хибридни силови установки с висок КПД. Автомобил с комбинирано задвижване би могъл да се движи няколко секунди на ток, а после мълниеносно да превключва на ДВГ при нулева загуба на мощност и скорост, тъй като управляващият компютър ще е изчислил всички фази предварително, а механиката може да изпълни командите му.
Инженерите обаче смятат, че преимуществата на новата технология тепърва ще бъдат изучавани и тя може да реши фундаментални проблеми като неравномерното натоварване и износване на клапаните. Вариантите за използването на IVA изглеждат безкрайни и Camcon Automotive търси партньори за внедряването ѝ в серийно производство.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Я виж
Коментиран от #5, #7
13:13 14.08.2018
2 Гаргамел
Коментиран от #19, #30
13:23 14.08.2018
3 гост
Коментиран от #18
13:23 14.08.2018
4 Driving pleasure
13:25 14.08.2018
5 Я пък ти
До коментар #1 от "Я виж":
Ако решат, могат да го направят и 2 млн. километра да измине. Нали се сещаш, че и твоята кола някога е била на хартия, проект, експериментални модели и тн, ама вече е в движение.13:27 14.08.2018
6 Иванов
Коментиран от #13, #27
13:46 14.08.2018
7 Гост
До коментар #1 от "Я виж":
Едно време така са говорили и за електронния инжекцион.Какво да правят олигофрени са били.Коментиран от #11
13:50 14.08.2018
8 Пешо от вход б
13:59 14.08.2018
9 Пешо от вход б
14:16 14.08.2018
10 Краси от Фото Мое
Коментиран от #47
14:30 14.08.2018
11 Пешо от вход б
До коментар #7 от "Гост":
Пише ти един от олигофрените.Тогава имаше техническа литература на всяка лавка,а не билети за търкане.Коментарите на тема коли и двг са на много ниско ниво.Карбуратора се използваше понеже още нямаше електроника.14:32 14.08.2018
12 222
Коментиран от #14
15:24 14.08.2018
13 Русев
До коментар #6 от "Иванов":
Еле като му сложат и летНи жанти,и стерео...А,и свтещо сърце,пронизано от стрела....15:26 14.08.2018
14 Антиелектрика
До коментар #12 от "222":
Единственото, което трябва да бъде забранено е на тролове да пишат коментари. Планетата я разсипаха алчните политически клики по света, а не ДВГ. Ти защо ползваш компютър и смартфон доставени от Китай със самолет - нали и той е с ДВГ? Аман от самозабравили се егоисти, които не могат да се видят какво представляват, а тръгнали акъл да дават на другите!Коментиран от #24
16:07 14.08.2018
15 hqcorp
Айде сега да платят на Koenigsegg за жалката имитация на техния патент freevalve!
Кой генерира такива новини?
17:01 14.08.2018
16 Camless
Коментиран от #25
17:27 14.08.2018
17 незнайко
17:31 14.08.2018
18 незнайко
До коментар #3 от "гост":
Електрониката не е върху главата ! Там са изпълнителвите стъпкови двигатели ако сте гледали видеото ! Все едно да кажеш, че дюзите и запалките на свещите на някои модели коли се скапват от това !!!Коментиран от #44
17:56 14.08.2018
19 Така е
До коментар #2 от "Гаргамел":
Вероятно имаш в предвид двутактови дизели.Такива се поставят и на огромни кариерни камиони.Коментиран от #37
18:27 14.08.2018
20 Аоо
19:07 14.08.2018
21 ДВГ
А за състезателните както някой каза като минеш 10 000 оборота ще имаш проблеми свързани с инерцията, но може и да ги решат примерно.
Обаче за кола за обикновения човек стига толкова електроника вече дайте нещо като за народа.
19:38 14.08.2018
22 мдааа
19:57 14.08.2018
23 Todik
20:41 14.08.2018
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 333
До коментар #16 от "Camless":
Кьонигсег са с електромагнити, тия са със сервомотори. Има разлика в технологиите. Ако е по-евтина, ще е супер. Има много хляб в това.Редуцира масата на двигателя с двуцифрен процент, редуцира консумацията на гориво с толкова. Увеличава КПД с толкова.
Коментиран от #33
21:22 14.08.2018
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Зорро
До коментар #6 от "Иванов":
Уникално,трябва и държавна субсидия22:21 14.08.2018
28 Кварталната Батка
22:40 14.08.2018
29 mediator37
23:25 14.08.2018
30 Majesty
До коментар #2 от "Гаргамел":
Има да ама на корабите не играе роля в газорапределението...а само за гориво подаванетоКоментиран от #38
01:06 15.08.2018
31 Гого
07:43 15.08.2018
32 mf2
Нямам време да се занимавам и с това - има си хора, с това си изкарват хляба!
Баща ми имаше едно време Москвич, не помня тая кола да не е била счупена, вервай ми не му беше гот да я поправя!
И разбира се, че сме "за" новите технологии, на които вашите внуци ще казват, че са безвъзвратно остарели.
Каквито и проблеми да има по внедряването им ще бъдат преодолени.
Пък вие ако искате си демонтирайте от колата инжекциона и го заменете с карбуратор, махнете АBS-а, сервото, и квот се сетите дето не го е имало през 60-те.
Абе най-добре си направете кола тип "Фред Флинстоун"!
08:31 15.08.2018
33 Пешо от вход б
До коментар #25 от "333":
Пишеш глупости!!!09:40 15.08.2018
34 Начкинсон
Тате като като студент е виждал такъв руски прототип на електронно клапанен двигател - ама братушките са сметнали че няма как Чапай да прекарва по друг начин неделята освен под капака на Москвича...
Коментиран от #35
10:45 15.08.2018
35 Пешо от вход б
До коментар #34 от "Начкинсон":
Трабантът има само една въртяща се част-коляновия вал.На него са монтирани пластини,които отварят и затварят всмукателния отвор на картера.12:55 15.08.2018
36 Dob
13:18 15.08.2018
37 Бай Миле
До коментар #19 от "Така е":
Не са само двутактови, а има и 4 тактови. Този IVA го има на корабния дизел от около 10 години и работи на същия принцип.16:15 15.08.2018
38 Бай Миле
До коментар #30 от "Majesty":
Е как не играе точно? Системата е комън-рейл без разпределителни валове, като клапаните се управляват от ЕКУ-то във всеки един момент, във всяка една отделна камера.16:20 15.08.2018
39 Чичо
Коментиран от #40
19:23 15.08.2018
40 Lazarov
До коментар #39 от "Чичо":
Бъркаш горивна с газоразпределителна система00:06 16.08.2018
41 Експерт
00:17 16.08.2018
42 Само бензин
17:57 16.08.2018
43 пак
18:36 16.08.2018
44 Пешо
До коментар #18 от "незнайко":
Ти на колко километра сменяш свещи21:37 16.08.2018
45 Пешо
21:38 16.08.2018
46 Дебил
23:10 16.08.2018
47 До Краси
До коментар #10 от "Краси от Фото Мое":
Няма бе .пак ще се чупят.гладни няма да сме22:57 05.11.2018