Българско предприятие ще участва в дигитализацията на Германия

20 Август, 2018 23:32
9 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1536
Автор: Венцислав Михайлов

Българското предприятие „Райхле и Де-Масари България Пръдакшън“ ЕООД ще участва в дигитализацията на Германия, заяви Радосвета Радева, мениджър „Проучвания и развитие“ в компанията. Заводът, който се намира в столичния квартал „Хаджи Димитър“, е избран за основен доставчик на ключово оборудване за изграждане на публичната фиброоптична мрежа. Това е в контекста на изпълнението на цялостната стратегия на Германия до 2025 година за осигуряване на широколентов интернет до всяко домакинство. „Райхле и Де-Масари България Пръдакшън“ ЕООД ще бъде основния център, където ще се произвежда иновативната дистрибуторна кутия за изграждане на фиброоптичната мрежа в Германия, каза Радева.

В момента предприемаме стъпки по увеличаване на капацитета на производството и в рамките на следващите 5 месеца трябва да сме готови да доставим в Германия 160 000 Polaris кутии, което е със 150% повече от настоящото ни натоварване годишно, подчерта тя. Кутията Polaris-box 6 представлява малка по обем кутия с голямо въздействие. Разработена е от развойния отдел за механични конструкции, който е базиран в България. Този продукт е многофункционален, прахоустойчив, водоустойчив и отговаря на всички изисквания за изграждане на надеждна оптична свързаност в или извън сградите. Мрежовите оператори се нуждаят от професионални решения, които могат да бъдат приложени незабавно. Кутията Polaris-box 6 отговаря на всички изисквания, като посредством интегрираното в корпуса уплътнение, осигурява високия клас на защита IP67, а кабелните уплътнения отговарят на IP65.

Тя е уникална с модулната си система от кабелни уплътнения. Това иновативно решение осигурява надеждна защита на оптичните връзки от неблагоприятните въздействия на околната среда. Продуктът е много добре приет и въведен в експлоатация в оптичните мрежи на водещи телекомуникационни оператори не само в Германия, но и в други европейски държави, както и в Близкия Изток и Латинска Америка, обясни Радосвета Радева.

В световен мащаб непрекъснато нараства значението на дигиталните технологии в ежедневието на хората. В тази връзка Европейският съюз прие програма в областта на цифровите технологии. Съгласно нея се предвижда осигуряване на скоростно широколентово покритие до 2020 г. за всички европейски граждани, както и високоскоростни широколентови връзки до 2020 г. за над 50% от домакинствата. Всяка от държавите членки е длъжна да разработи своя локална стратегия за реализирането на общата европейска програма.

Германия, като водеща страна членка не прави изключение. Федералното правителство преразгледа своята локалната програма с цел да засили дигитализацията и достъпа до широколентов интернет на своите граждани. Правителството прие финансова програма по силата, на която ще подпомогне финансово регионалните телекоми и ютилити компании в изграждането фиброоптични трасета до домовете. Инвестиционната програма е в размер на 1 милиард евро за следващите 10 години.

„Райхле и Де-Масари България Пръдакшън“ ЕООД е водещ производител на оптични кабели и пасивни компоненти за изграждане на висококачествени комуникационни мрежи (LAN, MAN, WAN). Предприятието е част от международната група Райхле Груп (Reichle Group), която работи в повече от 40 страни. Компанията е основана в Швейцария през 1964 г. и е в топ 3 в сектора в Европа и Средния изток. Продуктите се използват за изграждане на офисни мрежи, центрове за данни и публични мрежи.

За последните 5 години „Райхле и Де-Масари България Пръдакшън“ ЕООД е инвестирала в България над 30 млн. лв. в сградна инфраструктура и изграждане на производствени линии. Плановете са през следващите 2 години да вложи допълнителни 5 млн. лв. в разширение на производствения капацитет.

В България има още една фирма от групата. "Р и М България" ЕООД е дистрибуторска фирма, която е основана през 2007 година, със седалище и адрес на управление град София. Тя извършва дейностите си на територията на България, Гърция, Турция, Сърбия, Македония и Кипър. От началото на 2011 година към отговорностите на дружеството се добавят и нови пазари в Албания, Босна и Херцеговина, Хърватска, Косово, Черна гора, Румъния и Словения.