Last news in Fakti

20 Август, 2018 22:32 2 669 4

Милиони задължения в туризма

  • плаж-
  • море-
  • туризъм-
  • задължения

Стотици милиона са задълженията в туризма. Според експерти между 100 и 150 милиона си дължат едни на други туроператори, хотелиери, превозвачи и доставчици на храни и услуги. Това разкрива в. „Труд“.

Точната сума обаче не би могла да се уточни, не само защото варира във всеки един момент, а и защото играчите в бизнеса крият данните. Тези средства обаче изкривяват пазара, категорични са представители на сектора. Така ако един хотелиер или туроператор иска да получава пари предварително за работата си, той е поставен в неравностойно положение спрямо конкуренцията, която е склонна да получава парите си с месеци закъснение, разясниха експерти. Това е и една от причините големи играчи да завличат всеки сезон партньорите си, тъй като при банкрут изгарят именно тези забавени разплащания.

Практиката е всяко лято разплащателният сезон в туризма да се удължава. Докато само преди 10 години големите туроператори плащаха в срок до 2 седмици след настаняване на туристите, сега масово хотелите получават последните плащания за отминалия летен сезон през декември. Така се оказва, че родните малки хотели кредитират огромни чуждестранни конгломерати. Отделно са склонни да свалят цените за големите компании, които резервират голяма част от стаите в хотелите им. Това е и причината понякога почивка в България, купена през голям туроператор в чужбина, да излиза по-скъпо отколкото резервирана у нас. Хотелите са изправени до стената и принудени да получават парите си със закъснение, защото ако не го направят губят гарантираните си клиенти.

В същото време туристите обичайно предплащат ваканцията си с месеци по-рано. Част от туроператорите всъщност разполагат с парите на клиентите си в рамките на година и оперират с тях. Така посредниците между клиента и доставчика на услугата реално получават безлихвени заеми и предварителни плащания с обещание за бъдещ продукт за потребителите си.

В същото време задълженията от туроператори към хотелиери се мултиплицират по веригата. С различен период на забавяне получават парите си доставчици на храна, на ток и превозвачи.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    13 0 Отговор
    Живи да ги ожалиш.
  • 2 Четящ

    17 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Това е и причината понякога почивка в България, купена през голям туроператор в чужбина, да излиза по-скъпо отколкото резервирана у нас.

    Тук някой не е прочел какво е написал.
  • 3 Гост

    5 0 Отговор
    Елегантна малка бананова кора в нужната посока
  • 4 барбалан

    6 1 Отговор
    Преди време, в меркеландия опитах в бюро на TUI да си платя изгоден обилно рекламиран седмичен пакет за почивка в България... Е... не успях..., щото висок ми бил социалния статус... Абе хора, помислете и кажете честно... какъв е тоя бизнес, дето се надява с има-нема два месеца сезон, с унизително изпилени цени за чужденци и без измама... да работи нормално и да се развива целогодишно... за какви пари напред говорите, за какви пет лева... май останаха само лачените чанти и балъците...