Второто поколение на Skoda Octavia се появява на бял свят през 2004 година и се произвежда до 2008-а. Най-разпространена у нас е т.нар. лифтбек версия, която прилича на седан, но всъщност е с цяла пета врата. Комбито също не е за пренебрегване, най-вече заради огромния си багажен обем. Отличен, но и доста по-скъп е Scout модификацията, предлагаща 4х4 система и повишен клиренс.
Автомобилът се прави на платформата, на която се произвеждат и Audi А3, Volkswagen Golf V и Seat Leon, но е значително по-голям от тях. Освен с габарити Octavia II впечатлява с прилична сглобка и голям избор от двигатели. Най-удачен според нас от бензиновите е 1.8-литровият TSI агрегат, който съчетава мощност и еластичност с приличен разход на гориво.
От дизеловите предложения оптимален вариант е 2.0 TDI, който има нисък разход на гориво (под 5 на 100), но пък не може да се похвали с много тиха работа. Моделът се предлага и с роботизирана трансмисия с два съединителя (DSG), но не я препоръчваме. DSG трансмисиите от тези години са доста проблемни.
Интересен факт е, че у нас тези автомобили държат сравнително високи цени на пазара за употребявани автомобили. Има обаче доста интересни екземпляри, като единственият проблем е, че повечето са на много километри. Вижте какви Skoda Octavia II се предлагат у нас ТУК.
Подробни ТТ данни за модела
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 фау ве
2минус DSG, вероятността италиянчето да е сменяло маслото на кутията на 60 000 км, клони към нула.
3минус Турбото си заминава по често, най вече при не дотам правилна поддръжка, кофти масло, не смяна на време на маслото, кофти маркучи, клапани и други.
Бензин FSI и TSFI много проблемни двигатели, горят масло, трупан нагар и на около 100 000 км са за почистване (основен ремонт).
Общо взето най-добрият вариант е 1.9 ТДИ 105 к.с. ръчка.
Коментиран от #4, #17, #23
12:02 21.08.2018
2 Иванов
Коментиран от #5
12:04 21.08.2018
3 Искрен
Коментиран от #24
12:07 21.08.2018
4 Random
До коментар #1 от "фау ве":
1.9 105...Ти пък намери какво да предлагаш.
На 140000 заминават турбо и маховик, и понеже така и така ск. кутия е извадена, а двигателя-разглобен, сменяш и съединителя и актуатора...
3000лв и то с рециклирана турбина, а не нова...
Коментиран от #13
12:14 21.08.2018
5 Random
До коментар #2 от "Иванов":
Че какво толкова ще й е по-добре като я вземеш от Джамал, Рахим или Мустафа?Коментиран от #12
12:15 21.08.2018
6 дрън дрън
в цялата статия не прочетох никъде за +/- на моделът !
благодаря ви
12:23 21.08.2018
7 Гост
12:24 21.08.2018
8 Японеца
Според информацията, сред проблемните модели са и Tiguan и Touran, оборудвани с панорамен покрив. Проблемът, който съществува в тези автомобили, може да доведе до късо съединение.
12:30 21.08.2018
9 Луд с кирка
12:46 21.08.2018
10 селянин
Коментиран от #14
12:53 21.08.2018
11 папуняци
Коментиран от #18
12:53 21.08.2018
12 Иванов
До коментар #5 от "Random":
Ами ще търсиш от някой Гюнтер, Щефан, Ото или Вилхем. В Германия все още има и германци. Засега.13:14 21.08.2018
13 фау ве
До коментар #4 от "Random":
За 1.9 ТДИ 105 к.с.Ами, по мои наблюдения над коли купувани, като НОВИ, не КАТО НОВИ, за около 200 000 км се изтръква само съединителя.
Съединителят на 1.9 си заминава на около 180 000 км, рядко изкарва до към 200 000, за това е добре да се купи колата над тези километри! Този извод е вследствие на наблюдение над много коли с този двигател.
Турбо си отива при неправилно масло или след много километри, ако си я купиш колата НОВА, няма да имаш дълго проблеми при правилна поддръжка.
13:49 21.08.2018
14 фау ве
До коментар #10 от "селянин":
2008 пускат комън рейла, кво и е на помпа дюзата?Евтина поддръжка и много километри, железни двигатели са. Някои хора ги взимат на 150 000 км, реални и после реват, че били боклуци!
На Шкодата съединител с маховик, заедно с труд е 1000 лв!
На японките е два птъи по-скъпо!
13:53 21.08.2018
15 Ник
Коментиран от #16
14:15 21.08.2018
16 Ник
До коментар #15 от "Ник":
Забравих да уточня. За по-интересуващите се, двигателят ми е ВММ 8V, който е по-надеждния от BKD 16V ;). Като вървеж и разход нямат разлика.14:22 21.08.2018
17 Барбароса
До коментар #1 от "фау ве":
На скоро си взех точно такава Шкода с този 2.0 TDI 140 HP мотор и съм доволен.Колата е закупена от еуротек и я е карал само един човек.Аз съм втори!!!
16:45 21.08.2018
18 Бат Саше
До коментар #11 от "папуняци":
Ти щом си се подвел по женския мозък и вкус, си жив за ожалване, брат! А ако си от тия, дето си мислят, че жени се е...ат с коли и пари, значи дълго ще караш на ръчна и рядко ще топиш чушката.18:48 21.08.2018
19 Край
накладки при около 100 хил. км. това е.
Удобна и широка. Доста бърза. Изпъваше по добре от комън рейла с 140 к.с.
Продадох я. Ако я видя ще ми си навлажнят очичките.
19:51 21.08.2018
20 Мадарка
22:17 21.08.2018
21 Мадарка
22:17 21.08.2018
22 ТМВ
00:50 22.08.2018
23 о1о2о3
До коментар #1 от "фау ве":
Прав си за почти всичко. Само не бих определил 1.9 тди като добър вариант, защото 105 коня на това купе около 1.5тона са си малко както и да го гледаш дори и за спокойни шофьори.08:08 22.08.2018
24 боби
До коментар #3 от "Искрен":
Няма как, 2.0 тди си е боклук. Сигурно не я караш иначе да е сдала багажа.08:09 22.08.2018
25 123
08:12 22.08.2018
26 Гост
10:46 22.08.2018
27 rtrrrr
Двигателя железен - много си е хубава колата
11:39 22.08.2018
28 az be
20:14 23.08.2018
29 О III
15:06 27.08.2018