24 Август, 2018 09:42 52 334 87

Способи за икономия на гориво (реални)

  • гориво-
  • бензин-
  • автомобили-
  • икономия
Способи за икономия на гориво (реални) - 1

Цените на горивата стават все по-високи, а очакванията са, че ще нарастват още. В подобна ситуация не са малко онези от нас, които искат всячески да икономисат малко гориво. Сега ще ви припомним няколко способа, с които можете да намалите средния разход на вашия автомобил.

Спазвайте пътните знаци
Основният съвет го знаят всички и въпреки това не се спазва. Не бързайте. Даже и при по-дълги извънградски пътувания на разстояния 200 - 400 километра, превишаването на скоростта с 20-30 км/ч ще ви спести едва няколко минути от времето. Ако карате с максимално разрешените 90 км/ч вместо със 110 - 120 км/ч, можете да намалите разхода на гориво до 2 литра на всеки 100 километра.

Откажете се от резките стартове

Способи за икономия на гориво (реални)


Повечето водачи на МПС-та са свикнали да тръгват с "пълна газ" от светофара. Ако правите това редовно, знайте, че изразходвате доста повечко гориво. Практически експеримент доказва, че разликата в разхода на гориво при рязък старт и при плавен такъв е от 1.7 до 2.2 литра на 100 километра (тестът е правен с бензинов автомобил с 2.5-литров двигател).

Гледайте в перспектива
Ако отдалеч видите, че светофарната уредба свети червено, то не натискайте газта, после ще се наложи да натискате спирачки и отново газ. Този стил на шофиране, нарече "газ-спирачка" определено не е икономичен и разходът на гориво е доста по-голям.

Избирайте оптимални обороти
Ако колата ви е с автоматична трансмисия, то изберете режим Eco, а не Sport. Ако е с механична и имате индикацията Shift, то съобразявайте се с нея. Ако пък сте със стандартна ръчна скоростна кутия, опитвайте се да карате в нисък оборотен режим, но такъв, че да не кара мотора да "глъхне".

Следете за налягането в гумите

Способи за икономия на гориво (реални)


Минимум веднъж месечно е добре да проверявате налягането в гумите си. Специалистите препоръчват помпане с една десета над оказаното. Тогава сцеплението не се променя, но разходът намалява. Ако гумите ви са винаги изрядно напомпани, то можете да намалите разхода си на гориво с 5%.

Махнете излишните товари от автомобила
Не са малко водачите на моторни превозни средства, които редовно карат с пълен, с ненужни вещи багажник. Премахването на излишни товари от колата може осезаемо да намали разхода на гориво. Изчислено е, че всеки 100 килограма товар увеличава разхода с 1.5 - 2 литра на 100 километра.

Монтирайте си АГУ
И ако съветите по-горе не икономисват достатъчно гориво, а вие управлявате "лакома" бензинова кола, то не е зле да помислите за монтаж на АГУ. Разходът на гориво ще се вдигне с около литър, но парите, които ще давате за гориво ще са точно наполовина по-малко.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 лекси

    90 23 Отговор
    Противно на общоприетото, когато подкарах автомат, парите, които давам за гориво намаляха. Малко е пародаксално, но може би заради това, че не мога да ръчкам както преди, а може и заради годините, карам много по-спокойно. Верно е, че колата ми не е много мощна - 150 к.с., но като има нужда може и да се кара и по-яростно, но някак си автомата те предразполага към по-нормално каране

    Коментиран от #45

  • 2 Още по-реален съвет

    84 11 Отговор
    Не карайте!

    Коментиран от #29

  • 3 Анонимен

    93 16 Отговор
    Доста технически не издържана статия. Как по-точно решихте, че автомобил с товар от 100кг повишава разхода с 1.5-2 литра. Тоест, когато влезем 4 души разхода ни автоматично става с 6-8литра завишен над заводския? По другите параграфи е излишно да се коментира.

    Коментиран от #6, #9

  • 4 нулев тазход

    45 19 Отговор
    а ако караме велосипеди,то разходите ще са нулеви(единствен разход е закупуването на велосипед-лесно и много евтино за подръжка)

    Коментиран от #10, #20, #82

  • 5 Денис

    45 32 Отговор
    2 литра разлика като караме с 90 и 120? Забавно

    Коментиран от #7, #35, #80

  • 6 Мартин

    92 20 Отговор

    До коментар #3 от "Анонимен":

    Написаното е абсолютно вярно. Заводските данни са с един водач и при идеални пътни и меторологични условия. Ако колата е с повече товар, парчи повече. Статията е много добра, стига тези съвети да се спазват, ама у нас все разбирачи и професори.

    Коментиран от #62

  • 7 джими

    31 9 Отговор

    До коментар #5 от "Денис":

    забавно, но факт

    Коментиран от #25

  • 8 Гост

    30 35 Отговор
    Публикувано във факти.бг: опитвайте се да карате в нисък оборотен режим
    Грешно - най-добре е където е максималният въртящ момент

    Коментиран от #12, #84, #87

  • 9 Filo

    26 34 Отговор

    До коментар #3 от "Анонимен":

    99 процента от статиите в този сайт са идиотски и лъжливи като тази.
  • 10 jambazina

    21 3 Отговор

    До коментар #4 от "нулев тазход":

    Ходи пеша, още по-евтино и екологично е.
  • 11 аман вече

    47 44 Отговор
    това последното е пълен ташак...Да си монтираш газово.като си решил да икономисваш,няма да си купшуваш дръгел А8 на 20 години,4.2 бензин и да му слагаш газ.Купуваш си Yaris.Просто е!!!!

    Коментиран от #13, #52

  • 12 ДВГ

    51 11 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Не се опитвай да мислиш щото не ти се отдава, повече обороти повече гориво това е. Тука става въпрос за икономия а не за ускорение.
    А иначе статията е напълно вярна, не се фокусирайте в цифрите 1 ли 2 ли литра спестявате.

    Коментиран от #40

  • 13 ДВГ

    51 9 Отговор

    До коментар #11 от "аман вече":

    Съгласен, слагането на АГУ трябва да бъде последният ти и отчаян ход да не фалираш ако нямаш друг вариант. Факт е обаче че пести пари така че статията е 100% вярна.
  • 14 Иван

    13 30 Отговор
    Изключително блудкава статия, писана за хора, които може ми тепърва ще сядат зад волана, както и в предната подобна, която приканваше към махане на катализатора, тази пък към поставяне на АГУ.....
    съвсем съвсем са изперкали от Факти....
  • 15 куха статия

    17 66 Отговор
    Номер 8 е прав за въртящия момент. Карайте кола с ръчна скоростна кутия на обороти под 1750 и после ще ''кихате'' пари за съединител. АГУ то е същото: ''кихаш'' за основен ремонт и вечно настройваш газовото.

    Коментиран от #63

  • 16 123

    45 5 Отговор
    Коректни съвети като цяло, изключая този със предавките и ниските обороти. Тука тънкостта не е в ниските обороти, а във правилните обороти! Правилни дотолкова, доколкото винаги да се стремиш да си във или близо до въртящият момент на двигателя. Да, някои път изглежда безумно, но определено е по коректно, и то не само за горивото, а и за колата. Тук обаче не говорим за равен път, а по скоро за такъв с денивелация или продължителни завои. И тук се намесват новите автоматични кутии, които имат изключителни настройки, като знаят много по добре от шофьора на коя предавка да застанат, според скоростта, позицията на педала и наклона на пътя! Накрая разбира се си остават уменията на водача. Ако си гламав, ще си в 'преразход' всеки път!

    Коментиран от #23

  • 17 ба ги другарко

    16 20 Отговор
    засилка, изключване от скорост и се носиш по инерция :) а ако има нанадолнище е още по-яко :) пропан бутан+бензин+вода=икономия=пинтийство=мизерник на пътя :)
    но ме устройва :)

    Коментиран от #22

  • 18 Язе

    42 6 Отговор
    За да не настройваш постоянно Агу-то си монтираш истинско и забравяш.За основния ремонт кой ти го каза?Бай Гошо от кварталния.сервиз или е ЕЖК-една жена каза?

    Коментиран от #57

  • 19 мерцедес

    10 4 Отговор
    Още по икономично купете си колело!
  • 20 Велосираптор

    12 2 Отговор

    До коментар #4 от "нулев тазход":

    А, харчи си и колелцето - трябва повечко да хапваш, а храната не е евтина. Виж, ако е на ток, може да минеш и по-тънко.
  • 21 ДАЛАС

    11 2 Отговор
    електричката не харчи бензин купувайте народе юруш
  • 22 Читател

    23 6 Отговор

    До коментар #17 от "ба ги другарко":

    "Засилка + инерция" - изключително малоумен начин за икономия. По-добре да караш с постоянна скорост - тогава ще изразходваш по-малко гориво. Говоря за сравнение на двата метода при еднаква средна скорост.
  • 23 ДВГ

    21 7 Отговор

    До коментар #16 от "123":

    Напротив минимални обороти максимална икономия!!!
    Не случайно в еко режим колата се държи на максимално висока предавка което означава мин. обороти на двигателят.
    И много добре е казана мин. възможни защото под определени обороти двигателят ти няма да го понесе и отиваш в сервиза за дълго!!!
  • 24 НАТО ВЕЦ

    50 2 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Цените на горивата стават все по-високи, а очакванията са, че ще нарастват още. - И ние трябва да се гърчим и да се опитваме да еб*ем Дявола в полет, вместо да начукаме канчетата на "повишителите на жизнения ни стандарт". Мъко, мъко ...
  • 25 Денис

    7 16 Отговор

    До коментар #7 от "джими":

    Ела ми покажи как един дизел гори 5/100 с 90 и 7/100 с 120, да вземем например 1.9 на вагините? с 180 колко? 20/100?

    Коментиран от #32, #34, #43, #60, #81

  • 26 Jack Bauer

    18 4 Отговор
    Най-много икономия на гориво се реализира с плавно каране. АГУ-то "дава" икономия при над 7-8000 км/годишно.
  • 27 Водач на МПС

    48 2 Отговор
    А аз си махнах и седалките.Остана само шофьорската, ама скоро и нея ще махна.Резултатите са зашеметяващи!
  • 28 Йосип Броз Тито

    9 27 Отговор
    Аз си карам на газ и редовно гася двигателя и карам по инерция където може, така не горя нищо, засилвам и изключвам...

    Коментиран от #83

  • 29 Алфа Ромео

    16 2 Отговор

    До коментар #2 от "Още по-реален съвет":

    Ха-ха, това е най-добрия съвет да спестите много повече пари, карането на автомобил се превръща във все по-голямо финансово дране. Скъпо гориво, чести ремонти на старите ни коли, сега и много по-скъпи застраховки, скъпи винетки за строшените ни пътища от там и още ремонти.
  • 30 mediator37

    9 36 Отговор
    Икономии се правят основно от карането по инерция нанадолнище. През соца са глобявали държавни МПС ако карат на скорост нанадолнище, заради това, че не правят икономии.
    Карането на скорост по надолнище е изнасилване на двигателя и най-голямата простотия, която е добила мащабите на епидемия. Може, но само ако е заледено и хлъзгаво.

    Коментиран от #31, #33, #49, #53

  • 31 Читател

    36 3 Отговор

    До коментар #30 от "mediator37":

    Много глупости си написал. При инжекционните двигатели, при спускане на скорост няма консумация на гориво и има много по-добро охлаждане заради това. Единствения минус е, че оборотите на двигателя са по-високи спрямо изключената предавка. Но ако не си мърляч и сменяш масло редовно - не е проблем за двигателя.
  • 32 лимонад

    8 4 Отговор

    До коментар #25 от "Денис":

    Денис, вземи и пробвай. това си е истина. много пъти с Пасат б6 170 кс при движение с 80-90 по основните пътища съм постигал разход 5.2-5.5. автоматик, комби.....
    на 120 разхода не е 7, но е 6.2-6.5. на 140 по магистралата разхода е около 7. на 180 разхода е близо до 9.
    от тук за 1.9 двигател си смятай сам. малко по-икономичен ще е от тоя. ако е ръчка - ще свалиш още 0.2 - 0.3/100.

    Коментиран от #38, #64

  • 33 Обективен

    32 6 Отговор

    До коментар #30 от "mediator37":

    Глупости пишеш. Дори Законът забранява движение при изключена предавка. Да не говорим, колко е и опасно за един тежък камион, ако разчита само на спирачната си система - за пример: катастрофата при моста в Бяла, Русенско - 18 човека бяха убити, защото натоварен камион се спускаше само на спирачки по голям наклон. Шофьорчето наистина спести гориво. За сметка на 18 живота + 9 години затвор.

    Коментиран от #39

  • 34 джими

    12 3 Отговор

    До коментар #25 от "Денис":

    тук не говорим за печки, а за атомобили. С 90, разход около 7-8, със 120 разхода е около 8.5-9, с над 160 отива към 14/100. Какво невероятно има тук.
  • 35 Аз съм

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "Денис":

    При някои малолитражки 4 литра- по борд
  • 36 Random

    12 2 Отговор
    Още един съвет - вземете си по-мощна кола.
    Ако мъчите двигателя, то той ще харчи повече отколкото по-голям който не го настъпвате.............................................
    https://youtu.be/F04MXepYiBs
  • 37 Оня

    9 3 Отговор
    Засилвам се, изключвам двигателя, сервото спира да работи и ...дотам с разходите.Ще ви кажа какво съм спестил, ама в някой друг живот.
  • 38 Денис

    3 12 Отговор

    До коментар #32 от "лимонад":

    Добре, като ще даваме пример. A6 4G 3.0 TDI 204кс с махнат дпф и чип (на диното извади 297кс), автомат, куатро. Давам ти реален пример с една разходка до Банско командировка. 4 човека, климатик и пълен багажник, на магистралата 160 на темпомат с тук там някое намаляне поради ред причини. Пълно-пълно на една и съща колонка докато спре пистолета. По борд от 7 до 8 на колонка 7.6. Същата тази кола Германия-България даде 6 (по борд падна най-много до 5.6) с тяхната нафта (уж хубава я водят), един човек и спазване на ограниченията. Под 2 л разлика, а скоростта е повече от коментираната и съответно и багажа.

    Коментиран от #59

  • 39 Йосип Броз Тито

    4 0 Отговор

    До коментар #33 от "Обективен":

    Ако говориш за Синан Алиев със Шкодата, си в грешка, там трагедията стана заради претоварване на гондолата...
  • 40 Гост

    3 14 Отговор

    До коментар #12 от "ДВГ":

    Много си зле - повече обороти повече гориво друг път. Ходи се образовай за циклова порция

    Коментиран от #50

  • 41 мунчо

    5 8 Отговор
    мерцедес ц 250тд 150 коня 5 цилиндъра Плевен-Пловдив през Беклемето-4 човека с багаж 5.5л/100км.Засечен пълно-пълно.По-голямата част от хората просто не знаят как да карат колите си.
  • 42 libengazi

    9 1 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Изчислено е, че всеки 100 килограма товар увеличава разхода с 1.5 - 2 литра на 100 километра.
    ^^^
    Това е пълна глупост - означава, че ако возя 3-ма(250кг), разходът ще се вдигне с 3.7 - 5 литра хахах
  • 43 Някой си

    12 4 Отговор

    До коментар #25 от "Денис":

    Вземаш си Опел Астра Н 1,7 CDTI - 74 kW дизел и харчиш 4,2 л/100 км извънградско ,5 л/100 км градско и около 5,5 л/100 км при 180 км/ч на магистралата. Двигател Исузу.

    Коментиран от #48

  • 44 qwerty

    7 0 Отговор
    Помолете приятел да ви изтегли 500км до морето, че нещо колата има проблеми....
  • 45 Boxer

    16 1 Отговор

    До коментар #1 от "лекси":

    Обикновено автомата държи на скорост, дори по нанадолнище , като избира оптималната предавка. Когато двигателят се ползва вместо спирачка, горивоподаването се спира и тогава генератора и климатика се захранват без гориво докато скоростта се намалява. При ръчна СК също е добре да се ползва двигателя за спирачка - намалява разхода и подпомага спирачното усилие.
  • 46 gost

    8 1 Отговор
    Купувайте те си коли, които по размер ви пасват, а не премиуми или комбита, които никога не ги пълните ...... и ето как ще спестите не 1-2 литра, а 3-4 литра на 100 км.
  • 47 топлата вода откриха

    6 19 Отговор
    Да, и ако съм в режим спорт на AMG 63 то си, да премина на режим ЕКО за да пестя гориво ... абе вие чувате ли се какви съвети давате. Давайте ги на хората без пари, а на тях не и им е нужно да им го казвате - те знаят по-добре как да пестят. Тази статия ми идва лееекинко излишна.
  • 48 Алфа Ромео

    2 1 Отговор

    До коментар #43 от "Някой си":

    Този двигател не цепеше ли глави?
  • 49 Коза

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "mediator37":

    Много си прост
  • 50 ДВГ

    6 0 Отговор

    До коментар #40 от "Гост":

    На човек който му липсват основни правила в автомобилостроенето няма как да му налееш акъл в главата, затова и аз няма да се опитвам.
  • 51 Венелин

    12 1 Отговор
    Разбрах че да караш нова кола си е неоправдана загубпари.Преди 11 години си джитках насам-натам по света и у нас с Ланд Ровер за 114 бона и след скок от една скала в Сръбско се озовах в Дунава.Там си и остана + една глоба от 800 евро.Сега карам 20 годишен дръгел Рено Гранд тур 1.Подържан без капка ръжда.Карам икономично,не се надпреварвам с никого.Та днес заредих след като минах 1200 км 53 л.гориво.4,2 на 100 км.разход.С пълен багажник къмпинг оборудване+1 колело.Двама души.Дизел 1.9 DTI двигател.

    Коментиран от #55

  • 52 М78

    0 1 Отговор

    До коментар #11 от "аман вече":

    А ти си екстремно прост.
  • 53 М78

    0 2 Отговор

    До коментар #30 от "mediator37":

    Глупак.
  • 54 Va60

    0 0 Отговор
    Някой да ми обясни мога ли да карам с олио негоряло 1.9тди мотор Рено 95г

    Коментиран от #56

  • 55 И????

    2 0 Отговор

    До коментар #51 от "Венелин":

    После като се събуди, отвит ли беше?
  • 56 Карай

    1 0 Отговор

    До коментар #54 от "Va60":

    Да н' ти пука!
  • 57 МАК

    2 2 Отговор

    До коментар #18 от "Язе":

    А най добре е да забравиш идеята за Агу, още по добре за колата !!
  • 58 Nashia

    1 9 Отговор
    Много правилно-вечно настройваш газовото.Никаква икономия.Икономия за малоумници
  • 59 МАК

    5 4 Отговор

    До коментар #38 от "Денис":

    Моля те недей да им обесняваш какво си правил по колата защото няма да те разберат! Моя голф е също с махнати еко боклуци и пренаписани таблици от един от най добрите в България колата слиза на 3,5 до 3,7 на 100 при кротко караме. С нея също ходих до германиа е с немската нафта понежв карах ба темпомат с бг нафтата под 4 не можах да сляза но с немската свали до 3,7 на 100.цаката е правилната подръжка и това което липсва е качествени горива !!
  • 60 Проверен разход .7000км до Бг и обратно.

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "Денис":

    90-100км разход 4,3дизел,100-119км,4,5.119-130,5.0литра.130-150,5,5-6,0л,и все така вече 10 години.Със смотан Сеат Толедо.Дори не е автомат.Другата е ХС60 ,ама това е друга тема.
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Кавал си ти

    3 1 Отговор

    До коментар #6 от "Мартин":

    Колата ми със 5 човека и пълен багажник / над 500 литров / харчи 8 бензин при 100 км/ч. Значи ако е празна само с шофьор идва да харчи 2-3 на сто. Браво бе - ти си завършен молив
  • 63 Тъй тъй

    11 0 Отговор

    До коментар #15 от "куха статия":

    Самоадаптивен ГИ. 30 хил.км. две смени на филтър. Това ли му е настройката. Айде спрете се с тия газови с плочка монтирани от бай Иван на съседната улица.
  • 64 1234578

    4 3 Отговор

    До коментар #32 от "лимонад":

    В статията има написано големи глупости, има и верни неща. Сред коментиращите също: има много грамотни коментари и но и много тъпи и неверни.
    Най-голямата глупост в статията е за 2 литра преразход от всеки 100 кг. товар. Това означава, че ако пътуваш сам и без багаж и после по същия маршрут пътувате 5 човека по 80кг. + багаж( още 400 кг. допълнителен товар). Колата щяла да харчи с 6 до 8 литра повече гориво. Пълна глупост сте написали. От практика знам, че разликата когато пътувам сам и когато са 4 човека с багаж, разликата е най-много литър.

    Оносно писанието за автоматичните скоростни кутии, които давали икономия. Вероятно става въпрос не за истински автоматик с хидротрансформатор. А за автоматизирана/роботизирана/ механична скоростна кутия със 7 предавки, в сравнение с ръчна с 5 - 6 предавки.

    Относно газовите уредби от опит съм се убедил, че Лада с карбураторна горивна система дава много добра парична икономия. Докато при съвременен инжекционен двигател, конструиран за работа на бензи. Икономията от горивото е по-малка спрямо разходите за ремонти, покупка и монтах на АГУ. Накрая като тегли чертата, бях на минус от АГУ.
    Не мога да коментирам колите, които са с фабрични газови. Познавам човек каращ Фолксваген с фабрчна метанова уреба. Отзивите са че има сериозна икономия. Но за бензинова кола с инжекцион. Монтирана и "настроена" от "майстора" бай Пешо, съм убеден, че ще сте на преразход.

    Ако икате истинска икономия, купувайте се фабрични коли
  • 65 Оne wise

    4 0 Отговор
    Aко пак много ви харчи и също давате много пари за отслабване купете си велосипед , ще икономисвате по 200 лв месечно , а като прибавите разходите за винетки , застраховки , глоби, ремонти, икономията ви ще бъде 10000лв. годишно.

    Коментиран от #69

  • 66 гост

    3 0 Отговор
    Като съм недъгав и нямам книжка,какво да карам?!
  • 67 Прекалено късо име

    9 8 Отговор
    Нафтаджиите разцепват с коментари - "изгори ми 4.7255343 литра на 100 километра, спестих 4.2342 лева - много съм щастлив, и днес ще имам за баничка, а останалите стотинки ще си ги внеса в банката на депозит!" :):):) Един колега ми разказа миналата седмица как е похарчил 475.23 лв да извежда неква кифла цял месец и тя не му пуснала. Тва сициите не сте хора *аси - веднъж се живее - пробвайте някой път да направите нещо за кеф, не само да икономисвате от квото се сетите.

    Коментиран от #72

  • 68 Мъка,мъка....

    5 0 Отговор
    Ако имаше такъв интерес и за това как да получаваме и по високи заплати като белите Хора по света,нямаше да има толкова тарикати-икономисти и ,, СПЕЦИАЛИСТИ"в този смешен форум....
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Оле оле

    9 1 Отговор
    Аз си карам стар "кошник" ем красив, ем с голям атмосферен мотор и газта му се натиска само при потегляне и по-рязко ускорение. Страшен кеф. 2 цилиндровите кашони с по няколко стотин кубика да си ги карат умниците от Световната Банка
  • 71 vasik atanasova

    10 2 Отговор
    пичове няма да живеем 100 г
    яжте пийте карайте носете новите дрехи
    всичко е преход

    Коментиран от #73

  • 72 Прекалено дълго име

    2 1 Отговор

    До коментар #67 от "Прекалено късо име":

    Така е, пич!
  • 73 Прекалено дълго име

    1 5 Отговор

    До коментар #71 от "vasik atanasova":

    А може ли да ми лапаш? За кефа!

    Коментиран от #75

  • 74 Карл Бенц

    3 0 Отговор
    Докато четох статията - нищо ново. Едва накрая осъзнах защо била написана - юруш на газените уредби-и-и-и!
  • 75 vasik atanasova

    7 0 Отговор

    До коментар #73 от "Прекалено дълго име":

    ВЪРВИ ДА ЕБЕШ МАЙКА СИ
  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Vuicho Vanio

    2 4 Отговор
    Хихи всичките анти-АГУ хорица винаги много са ме забавлявали. Досега на всяка кола съм монтирал АГУ и винаги всичко е било на 6. Който иска да си кара на бензин, аз правя по 25-30 хил. км годишно и газта ми е необходима. Все пак за 10 лв на 100 км, при скорост по магистралата 140/150 мисля че и дизеляците трудно ще постигнат това.

    Коментиран от #78

  • 78 МАК

    3 1 Отговор

    До коментар #77 от "Vuicho Vanio":

    Много си в грешка пак ще е по малко от газовите ти боклуци!!съжалявам!!
  • 79 Dido

    1 0 Отговор
    т.с. ако спазвам всички тези "съвети" колата ми от 6/100 ще започне да харчи 0 или -1л/100, т.с. ще произвежда гориво.... :-) :-) :-)
  • 80 Ник

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Денис":

    Да, дори може да са и 3 литра
  • 81 Кокала

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "Денис":

    Много просто съпротивлениеието на въздуха ти отнема най много енергия но ти няма как да го знаеш трябва да си прочел нещичко
  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 Икономичен

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Йосип Броз Тито":

    И на изгасен двигател как си с хидравлика и спирачки?
  • 84 Д. С.

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Абе пич, искаш да кажеш, че трябва да карам на 5400 оборота бензинката?
  • 85 Каруцаръ

    3 0 Отговор
    Специално за светофара-не икономисвайте, тръгвайте по-стегнато. Не е нужно да правите излишни задръствания. Съмнителната икономия не си стрйва, ако на един сигнал вместо осем коли, минават само три!
  • 86 Геро

    1 0 Отговор
    Искам да си монтирам АГУ, но карам автомобил с дизелов двигател.
    Какво ще измисли за този проблем факти.бг ?
  • 87 Das

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Ами то макс въртящ момент е на мах обороти