30 Август, 2018 11:19 4 354 25

Електромобилите в Европа вече са над милион

  • електромобили-
  • европа
Електромобилите в Европа вече са над милион - 1

Аналитици преброиха всички автомобили в Европа, които разполагат с електромотор в задвижващата си система. Оказва се, че "зелените коли" на Стария континент са надхвърлили 1 млн. В това число влизат, както чисти електромобили, така и хибриди. Прогнозите сочат, че до края на годината броят им ще нарасне на 1 350 000.

Само от януари до юли тази година в Европа са продадени 195 000 електрифицирани автомобила. В сравнение със същия период от миналата година, продажбата на електрифицирани превозни средства е нараснала с колосалните 40%. Още по-любопитното е, че почти половината от продадените такива коли са чисти електромобили.

В същото време обаче, трябва да отбележим, че общия дял на електромобилите в Европа съвсем не е голям. По информация шведската аналитична компания EVvolumes, в Европа само 2.0% от продажбите на нови коли за първото полугодие на годината се падат на електромобили.

Сред страните, които най-много харесват "зелени коли" са Норвегия, на които се падат 45% от продажбите на електромобили. Германците са втората нация, която много бързо започва да се преориентира към електрифицирани коли.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    3 13 Отговор
    Айде Вагаджиите плюйте

    Коментиран от #6, #24

  • 2 теслА

    7 10 Отговор
    Хаха плачете ли вагаджии и стрейт пайп перковци. Електрото ще ви погребе мераците, няма дизел за вас повече. Вагчетааа!

    Коментиран от #4

  • 3 гост

    4 10 Отговор
    Тая сметка я правихме вече 2-3 пъти , ама да я припомним на пропусналите ! Ако сте учили математика поне до 4 клас , колко години са нужни за достигане на 100% дял от продажбите от 2% сега и 40% годишно увеличение ?? Жокер , по-малко са от "фаталното" 13 !!!! И това при положение , че ръстът е 40% , а след 2020 ще е поне 60-70% , щото тогава масова кола с ДВГ над 100 коня няма да има , а началните цени ще са практически еднакви !! И "хибридите" също много скоро ще изчезнат от тая бройка !!
  • 4 Антон

    7 1 Отговор

    До коментар #2 от "теслА":

    Хехе, само в София колите са към 2 млн. Така че си направете съпоставка половината коли в София разпръснати из цяла европа като отчетете и хибридите на лексус и тойота които ги има повече от 10-15 год. Велика,жестока бройка.
    Ел. Колите с настоящата технология на батерии за пробег и време за зареждане нямат бъдеще. А и дъе ми много смешни пишман еколозите, които не отчистъе факта че производството на батериите е процес който замърсява природата значително като добавим и последващото рециклиране на батериите след 10 год. и картинката става супер еко. Поредната мода като фейса, инстаграма, снимки,флашмобове и подобни американизми

    Коментиран от #8, #9

  • 5 гост 3333

    3 0 Отговор
    След 5-6 години ще бъдат на Дупница и Горубляне.
  • 6 Голф2

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Пу,Пу,Пу.......с тоя скъпия ток.
  • 7 Driving pleasure

    3 2 Отговор
    Ватманите много бързате да се радвате нещо... при условие, че само в ЕС (без Норвегия и Швейцария) регистрираните автомобили на пътя за малко над 250 милиона 1.3 милиона електически кошника съставляват 0.5% дял и забележете, че в посочените 1.3 милиона са включени всички хибриди, които са 3/4 от всички "електрически". И най-дивите прогнози на екпертите не предвиждат повече от 50% пазарен дял на ел кошници (включая хибриди) до 2050 така че тия сметки за експоненциално увеличение можете спокойно да ги забравите... също и мокрите сънища как били поевтинявали тостерите - плътността на батериите може да се вдида, но суровините за производството им вървят нагоре всеки ден и цените в крайна сметка са същите!

    Коментиран от #11

  • 8 гост

    1 5 Отговор

    До коментар #4 от "Антон":

    Знам , че много ти се ще , ама колите в София са не повече от милион и то с приходящите от близките "работнически спални" , иначе от КАТ София дават около 800 000 регистрации !! И не това е важното , а процента на промяна !!!! Щото пазара в ЕС отдавна е достигнал "точка на насищане" както казват търговците и оттук нататък сериозни ръстове може да има само чрез вътрешни замествания , тоест отпадане на един вид за сметка на ръст на друг !!! И статистиката ти показва много ясно кой "вид" има сериозен ръст и кой си заминава !! В близките 2-3 години пръв ще е дизела , а след още толкова и бензина !! И не само това , а всички експерти единодушно заявиха , че предстои тотално преминаване на споделени автомобили под наем , вместо лични , а там пък компаниите 1000% залагат на електромобили !!! Така че много скоро ще гледаш огромни спадове в продажбите , съчетани с огромен ръст на дела на електромобили , ама нищо де , ти си се надявай на "чудеса" , то не пречи !!!

    Коментиран от #10, #12, #16

  • 9 Driving pleasure

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Антон":

    Ами те забравят не само мръсното производство на батерии, че съдържат радиоактивни материали и че трябва да се рециклират... те забравят, че за да върви тоя кошник на батерии трябва да го зареждат с ток - а в една относително модерна Германия за всеки кВ ток се отделят 500 г СО2, в България е драстичн повече и все още не сме най-зле и умножено по минимум 15кВ /100 км колкото е минимум разхода на един ел-кошник (а стигат и до 30кВ - германците премериха на Тесла Х 29 кВ/100) това си е мнооооого мръсотия от чистит им таралясници!
  • 10 Зорлем

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Е, не може да не е така, както го описваш! Обаче малка подробност е, че хибридната технология вече е над 20 години, от когато излезе първия Приус. Та, дай сега една сметка пак от математиката за 4-ти клас, според която за 20 години криво-ляво са достигнали значителните 2% дял, но за следващите 13-ина години щели да станат 100%? Бая експонента се очертава да е да ти кажа... Чак даже не ми се вярва, да е от материала и за 12-ти клас.

    Коментиран от #13

  • 11 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #7 от "Driving pleasure":

    Такаааа , обаче не разбрахме тия 250 милиона кюмбета за вечни ли ги имаш , та ги броиш за 10-15 години напред ???? Като четеш статистики що не прочете , че средния живот на автомобил с ДВГ в ЕС е 7 години и малко ???? Та искаш ли да почваш да смяташ само след 7-8 години колко от тия 250 милиона ще са още на пътя ??? Да ти помогна , една голяма НУЛА !!!!!!!! А продадените оттук нататък ще намаляват в ПЪТИ !!!!! Та полека с розовите очила , положението с ДВГ си е за рев , ама сериозен и това го казват любимите ти стогодишни , а не аз !!!!

    Коментиран от #14

  • 12 Driving pleasure

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    ти разчиташ на някакъв експоненциален ръст, какъвто на пазара не може да съществува... сам говориш за насищане - ами след година, две , пет мераклиите да си кипят ел кошник вече ще са го направили и продажбите ще спаднат драстично. Ще паднат и привилегиите и стимулите за тях и това също води до спад в интереса няма как да поддържаш 40% ръст, това е възможно само при първоначалните малки обеми... да не говорим, че идват и други алтернативи освен батериите
  • 13 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #10 от "Зорлем":

    Никога и никъде не съм казвал , че "хибридите" са друго освен глупост и не виждам къв Приус те тресе ?? Аз говоря за ЕЛЕКТРОМОБИЛИ , другото са напъни за спасяване на ДВГ от старата мафия , които много скоро ще бъдат забравени !!!!! Освен това продаваните СЕГА хибриди са със зареждане от контакта и автономен пробег на ток , ако ще да е 30-40 км , а в половината даже ДВГ се позва само за удължаване на пробега , което елементарно се оправя просто с по-голяма батерия , което и ще стане само до 3-4 години и дъвката "хибрид" окончателно ще остане в историята !!!!!

    Коментиран от #15, #19

  • 14 Driving pleasure

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    нещо бълнуваш кви 7 години среден живот? Средната възраст на автопарка в Германия е 9.3 години, в Холандия 9.5, в Швеция 9.9, в Норвегия 10.5 - а това са държавите с най-нов и обновяващ се автопарк! И пак си правиш сметката без кръчмар - спада дела на дизеловите продажби общия дял на продадените в Европа автомобили има ръст. -------------------------------- В същото време продажбите на автомобили в Европа е от порядъка на 18-20 милиона годишно а на електрическите все още е в хиляди - по данни за 2015 в ЕС са продадени 60 хиляди изцяло електрически и 90 хиляди хибрида - айе сложи си за 3 години по 40% ръст (въпреки че този ръст е само за тази година) и пак стават около 300-400 хиляди електрички продадени годишно - срещу 20 милиона с ДВГ около 2% пазарен дял ЗАЕДНО С ХИБРИДИТЕ! А преобладаваща част от хибридите!.. а не малка част от тия хибриди са с по 6 жилиндрови двигатели с по 3 литра и нагоре :D
  • 15 Driving pleasure

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Абе пич та хибридите ти правят бройката! все още 2/3 от продажбите на електрички са с хибридно задвижване и като изключим приус и още едно две изключение говорим за коли от по-луксозния клас с мощни бензинови двигатели, а хибридната техника е набутана просто за да "лъже" за Со2 емисиите
  • 16 Антон

    3 1 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    добре, ок, 1 млн. са колите в цяла София. Значи тези коли разпръснати из цяла Европа, толкова е незначително че няма накъд еповече.
    А тези мантри че ще забранят дизела са пълни глупости.В момента фейслифта на най-новата ес класа се продава и в дизелов вариант. бмв 7 също богат избор от дизели.А8 най-новото по същия начин. дори презентациите им са в дизелови варианти :). И това са флагманите им, от всички останали модели имат доволно количество дизел. Приказките че ще забранят дизела си пълни измишльотини. Много е вероятно да си го пускат концерните, тъй като в последните години масово продават дизели и инвестициитев които са направили за бензивно разработки не носят възвръщаемост, та един вид малко да си раздвижат пазара.

    Коментиран от #17

  • 17 Реалист

    2 2 Отговор

    До коментар #16 от "Антон":

    Той едно време имало и парни локомотиви Имало е коне вместо коли лампи с газ вместо електрически както и свещи но независимо колко ви се иска електромобилите идват и в следващите 30 години всички останали ще са със западащи функции

    Коментиран от #18

  • 18 Зорлем

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "Реалист":

    Сега остава само да кажеш кога и как електрическите крушки и колите с ДВГ са били субсидирани и налагани "със сила" и нещата ще започнат да се нареждат. Било тъкмо обратното - колите с ДВГ са били подлагани на "тормоз и преследвания" и въпреки това се налагат като технология. Бърз паралел с днешните електрическите автомобили и подпомагането им показва нещо съвсем различно - явно не са толкова хубави, изгодни, ефективни, и т.н. и т.н., щом се налага не само да ги субсидират, но чак и да забраняват дизеловите им конкуренти. И въпреки това за 20 и повече години продажбите им са до никъде.

    Коментиран от #22

  • 19 Зорлем

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Driving Pleasure вече ти е обърнал внимание, че не четеш след като в статията пише "почти половината от продадените такива коли са чисти електромобили". С други думи без хибридите сметките ти за чисто електрическа доминация се изместват съвсем в далечното бъдеще. Но ако държиш да говорим само за "ЕЛЕКТРОМОБИЛИ", добре. Генерал Мотърс пускат в продажба GM EV1 през 1996 година, т.е. както казах преди повече от 20 години. Та, пак да кажа, обясни ни отново с числа и сметки какво се е случило за последните 20-22 години и как през следващите 10 изведнъж всичко ще се промени много рязко и неизбежно.

    Коментиран от #21

  • 20 Електрошок

    2 2 Отговор
    Боже,ако те има някъде слезни да чуеш какви ги говорят защитниците на двг.Проценти,линкове,цитати,изчисления и прогнози,зад които се вижда отчайваща техническа неграмотност.Помогни им Боже да намерят утеха на друго поприще, което си им отредил-животновъдство например.

    Коментиран от #23

  • 21 Мунчо

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Зорлем":

    Случи се Ли-йон батерии. Обаче от тук нататък подобрението ще бъде мин. понеже се намалява сигурността с изтаняеане на електродите и изол.
    Освен това лошите новини тепърва предстоят понеже парите за субсидии не може да бъдат вечни в капиталистическия свят.
  • 22 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Зорлем":

    Единственото, което остава е само да прочете историята, че първо е имало електромобили, а половин век след това ДВГ. Остави ги, те не са виновни за глупостта си - писна ми едни и същи лъжи да пишат във всяка тема за електрички. То за това ги и намразих де, заради такива лумпеняци и комплексарчета, които си мечаят за еко диктатура!
  • 23 Зорлем

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Електрошок":

    Господ не знам колко е технически грамотен, но, и на теб, и на него препоръчвам да прочетете и осмислите коментар номер 3, който е първият, намесващ "Проценти,линкове,цитати,изчисления и прогнози". Та, кои защитници, викаш, отвориха дума за някакви "Проценти,линкове,цитати,изчисления и прогнози"? И за пореден път ще кажа - приказвайте си общи приказки и словоблудствия от криптата, но не намесвайте цифри и математика, че ще ви шляпаме от тук до хоризонта и обратно с тях (барабар с Господ най-отпред на редицата!).
  • 24 ВАГ

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Кои са тези Вагаджии ,и защо точно те да плюят?!!!!
  • 25 Неутрален

    1 0 Отговор
    В този си вид технологиите в ел.автомобили са на ниско ниво и това ги прави неудобни за ползване, безспорен факт. Единствено за градска употреба са сравнително приемвливи. На този етап е смешно да се говори за пълно изчезване на ДВГ, по скоро е необходимо увеличаването процента на хибридите и постепенното отчадане на дизелите при леките коли и употребата им само при тежките машини, за които са идеални и не виждам там да бъдат сменени с друго в близко време! След 20-30 години, когато технологиите са други, тогава вече може да говорим за реално навлизане на електричките...