Най-малко 10 органа у нас отговарят за безопасността на движение по пътищата. Предложеното ново звено за пътната безопасност ще налага административни наказания и ще е пряко подчинено на Министерския съвет. Решението за създаването му беше взето вчера от правителството.
Звеното ще има право да предписва и наказва. „Функциите ще са мониторингови и контролни. Едно такова звено ще има 60 – 70 служители, но ще има достъп до целия държавен апарат. Рано е да се говори за бюджет”, поясни пред bTV Томислав Дончев.
Органът по пътна безопасност се създава по подобие на звеното в Ирландия. Сега у нас има най-малко 10 органа, отговарящи за безопасността на движението.
АПИ възлага и организира строителството на нови пътища и съоръжения и отговаря за поддръжката на пътищата. Министерството на транспорта пише и предлага закона за движение по пътищата, ДАИ отговаря за шофьорските изпити и изправността на автомобилите, а МВР за поведението и контрола на шофьорите, безопасността на пътя, пътните знаци и маркировката.
Отделно от тях общините отговарят за поддръжка на пътищата, пътните знаци и маркировката. Спешна помощ – за животоспасяваща реакция при катастрофи. Министерството на отбраната регистрира военната техника по пътищата.
Земеделското министерство пък регистрира земеделската техника и превозващата храни, Министерството на образованието отговаря за училищните автобуси, а Комисията за финансов надзор за застрахователите.
НАП пък отговарят за събирането на глобите, контролира бюджета и финансирането на цялата система за безопасност на движението.
Разпръснатата отговорност води до грешни изводи и анализи на причините за катастрофите. „Здравното министерство се грижи за цялата спешна помощ – разликата в статистиката за ПТП от МЗ и КАТ е 50%”, твърди пред бТВ Настимир Ананиев от Института за пътна безопасност.
Създаването на подобен орган е препоръчано преди години и от Световната банка.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 САШКО
21:34 31.08.2018
2 КОЧА
21:40 31.08.2018
3 Странджата
21:49 31.08.2018
4 Бесен Язовец
21:49 31.08.2018
5 Органик
21:50 31.08.2018
6 Джудже
21:51 31.08.2018
7 Ееееер
21:59 31.08.2018
8 Кую
22:12 31.08.2018
9 Аха
22:17 31.08.2018
10 ThePro
Истинската причина за катастрофата е доста проста - последния износоустойчив пласт асфалт има точна рецепта по която се прави. Част от рецептата е твърд малоразмерен добавъчен материал (малки камъчета).
Малките камъчета се произвеждат в кариери от специални трошачни машини.
Точно тук идва проблемът - "твърдите" камъчета струват доста по скъпо от "меките", защото трошачката се амортизира доста по бързо.
И така асфалтовите възли, къде под натиска на строителите, къде от чисто печалбарство, слагат от "меките" добавъчни материали ( тоест вместо гранит, слагат кварц или изветрели скали).
След полагането на последния асфалтов слой, тои има известно кратко време (няколко месеца) добро сцепление, докато меките камъчета не се износят. Тогава вече сцеплението намалява драстично и пътя става "гладък" и опасен.
Но, това НИКОГА няма да излезе наяве, защото ще се окаже че трябва да се преасфалтира цяла България.
Коментиран от #11, #15
22:17 31.08.2018
11 нечовек
До коментар #10 от "ThePro":
Няма проблем - настилат се вместо камъчета всички политици и бюрократи Калинки, битови криминалета, заливат се със смола и валяка ги отъпква. Те имат корави кратуни и ще държи пътя 100 години.22:46 31.08.2018
12 Хк+йххххйххх
22:48 31.08.2018
13 Корупция
Коментиран от #24
22:54 31.08.2018
14 me be re
Коментиран от #18
22:59 31.08.2018
15 me be re
До коментар #10 от "ThePro":
Причината е корупцията. Тия чиновници дето са приемали обекта кой са ? И какво са гледали ?Но най- вероятно от откраднатите парички се е напълнила някоя пртиина касичка ..
23:01 31.08.2018
16 Miusuka Madoto
23:26 31.08.2018
17 Октавянчо
23:31 31.08.2018
18 Количка
До коментар #14 от "me be re":
Направо си е Организирана Безотговорна Група. Прокуратура да самосезира23:54 31.08.2018
19 Morgoth
00:29 01.09.2018
20 Хасанчо
00:30 01.09.2018
21 Усмивката
03:02 01.09.2018
22 Усмивката
03:18 01.09.2018
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 аналитик
До коментар #13 от "Корупция":
То и сега има кой да проверява, но не го прави. Тия шроклети ненаситни гадини с ненаситни гърлана постовете не си вършат работата от соца насам. КЗащита на Потребителите е длъжна при такива нередности да сезира АПИ и Прокуратуата, за да се изясни, защо пътя е с некачественни материали, защо мйтрата и хората му отпускат пари непрестанно, а не осъдят лошия стфоител за дефекти, защо не са плставени канавки отводнители, защо знака е постасен по-ниско, след като много пъти е поставян въпроса?! Мо институциите само искат пари. Новата Шуробаджанашка инстанция ще ни увеличи разходите, но няма да свърши нищо полезно.05:41 01.09.2018
25 Ха де
06:27 01.09.2018
26 аналитик
06:34 01.09.2018
27 аналитик
06:50 01.09.2018
28 АЙБИ
08:44 01.09.2018
29 Варна
10:48 01.09.2018
30 гн КОТАРАКОВ
11:27 01.09.2018