31 Август, 2018 13:37 30 139 51

Европейският залез на дизела

  • дизел-
  • дизелгейт

Дизелът изпада в немилост в някогашния си бастион Европа. Дизелгейт, санкциите на регулаторните органи и нападките срещу нафтовите технологии вече дават плодове - търсенето на автомобили с дизелови двигатели спада по цял свят, но това се забелязва най-болезнено именно на Стария континент. Производителите реагираха незабавно и за новите поколения на множество модели просто не се предлагат с дизелови двигатели, обобщава британското сп. Autocar в анализ за залеза на дизела.

Примерите за отдръпването от дизеловите технологии стават все повече. Fiat обнови кросоувъра 500X и замени дизеловата версия с трицилиндрова бензинова модификация. Решението кореспондира със стратегията на FCA за пълен отказ от нафтата за всички модели освен за товарната техника.

Новото поколение на Honda CR-V получи за първи път 7 места и хибриден вариант. Наред с това обаче хитовото SUV вече няма да се предлага с дизелов двигател. В Европа Toyota оставя нафтови версии само за всъдеходите си, а Camry, Verso и RAV 4 минават изцяло на бензин и електричество.

Subaru представи първия си дизелов двигател през 2007 г. и инкасира бум в продажбите на Стария континент благодарение на него. Той обаче вече липсва от конфигураторите на сайтовете в повечето европейски страни и по всичко личи няма да се завърне никога повече. Същото предстои и за "сузукитата" с емблема DDiS.

Mitsubishi електрифицира усилено цялата си гама и закономерно се отказва от дизеловите версии на ASX и Outlander. Вторият модел отдавна е достъпен в хибридна модификация PHEV, а ASX доживява последните си дни на поточните линии.

Неотдавна Porsche обяви, че преустановява производството на дизеловите версии Macan и Panamera, а за новия Cayenne такава дори не е предвидена. За сметка на това хибридите на немската марка се продават отлично.

Жертви на войната срещу дизела станаха също нафтовите модификации на Skoda Fabia, Opel Corsa и Seat Toledo. Шведите от Volvo, които разполагаха с богата гама дизелови модели, обявиха, че след новото V60 прекратяват изцяло разработката на нафтови двигатели, за да съсредоточат усилията си в хибридни и електрически силови установки.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    94 57 Отговор
    Всичко е за пари.Дизеловите двигатели(по-точно новите)не замърсяват въобще много.Това е една лъжа с цел някой да вземе много пари.Всимки това,е с 9ел облагодеделстване на някой.Или да си продаде батериите или да измисля нещо ново и да взема пари от данъци за дизела и да изкупи новите дизели по-евтино.Всичко е една лъжа.

    Коментиран от #19, #30

  • 2 Driving pleasure

    87 49 Отговор
    Поредните глупости срещу дизела - спад с няколко процента в продажбите и вече го обявиха за мъртъв. Тепърва ще излизат нови разработи, а когато синтетичните горива стъпят по-сериозно на пазара може да кажете довиждане на негодните за нищо електрически кошници!

    Коментиран от #25

  • 3 Гост

    50 30 Отговор
    Обаче дизеловите са лоша идея точно заради това, че са скъпи и капризни за поддръжка...А те какво правят? Заменят ги с напомпани бензинови малолитражки, които не им отстъпват по проблеми. Извод: Въобще не си купувайте европейски коли, освен ако нямате много дълбоки джобове и си ги сменяте на 50 - максимум 100 хиляди така или иначе (Макар че то вече все повече и преди 50К почват да издишат).

    Коментиран от #5, #23

  • 4 гост

    87 20 Отговор
    Всички казват, че дизел е рентабилен ако се въртят по над 20х.км на година. У нас вече 70% са с дизели, а я са минали 4-5х.км, я не. Но у нас всички системи за пречистване се кормят още преди колата да е минала нашата граница. Никой не се интересува и не проверява една кола има ли филтри, системи за пречистване, или няма. Всеки майстор съветва за отстраняване на дпф и егр, за да "нямаш проблеми". Да, ама така обгазяваш директно всички околни, бълваш канцерогени ала нали си минал метър и "не си имал проблем". Едно е да мине един камион днес по улицата, а съвсем друго е мнозинството от коли да бълват смрад и то пак с тържественното одобрение от държавата.

    Коментиран от #6, #12

  • 5 Голям Слон

    48 46 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    С какво един дизел е по-скъп за подръжка от бензин? И най-вече с какво е по-капризен?! :-) Интересен (за някои) е фактът, че бензиновите катализатори се запушват много повече от дизеловите. Защо ли... Дизелът за момента няма алтернатива за превозни средства от сорта на автобуси (междуградски) и тежкотоварна техника. Мъчат се сега да наложат разни газови камиони и такива с батерии, но всичко е измама: от едното лоби, та при другото. Никой не казва колко неекологични са производствата на батерии. Никой не казва на каква цена се добива този ток. Но за сметка на това многократно е казвано кой точно замърсява въздуха в България специално. Иначе заповядайте да ви покажа ауспуси на дизели по на 10 години: по нищо не се различават от алпаката в кухните ви.

    Коментиран от #31, #35, #39

  • 6 Митове

    26 3 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Това за 20 000км е мит. От кола до кола има голяма разлика едно е А клас едно е Г клас ако ме разбираш изобщо какво ти говоря.
  • 7 123

    46 7 Отговор
    Росочените производители не де отказват от дизела току така! Причинана е липса на технология. Бягат пред вятъра, защото не могат да произведат чист дизелов двигател със заложената се печалба. Затова всички стъпват на вълната 'дизелгейт', оправдават се с екология, и блъскат евтини бензини със същият марджин на печалба като на дизела.
    Ако някои си мисли, че тези са 'еко', жестоко се лъже! Show me the money, that's it!
  • 8 цистит

    31 19 Отговор
    за града примерно съм съгласен но извънградско няма какво да бие дизелякстерите по икономия и комфорт като махнем "зависи"-то

    Коментиран от #11

  • 9 не се знае

    50 23 Отговор
    По скоро Европа ще залезе преди дизела!!!!!!!!!!!!!!
  • 10 Антон

    33 16 Отговор
    Последните години масово продажби на дизели. Бензиновте двигатели някак си останаха на задан план, въпреки това за тях са правени огромни разходи за разработка и тестове. Производителите не могат да покрият плановете за доставки на части за бензиновицдвг от поддоставчиците. В резултат трябва спешно маркетингово решение част от интереса на хората да се насочи към бензиновите двг. В резултат йиляди статии против дизела. Е то хубаво ама всички топ немски производители правят пресентации на премиум мофелите си първо в дизело варианти. И въпреки всичките глупости против дизела , най- новата ес класа дизел, най-новото а8 дизел седма серия доволно количество дизели. Даже ауди смениха абревиатуроте си и сега са разни 50 дизел и подобни. Като гледам въобше нямат намерение да се отказват от дизела
  • 11 Голям Слон

    22 15 Отговор

    До коментар #8 от "цистит":

    Преди 23 години имах чисто нов Опел Корса 1.2. Да ти кажа ли колко ми гореше в Пловдив? Ще останеш изненадан - под 9 литра не успях да го докарам. По-интересното е, че Опел Омега 2.5 ТД, също чисто нов, даваше разход 10 :-)

    Коментиран от #20, #24

  • 12 Язе

    37 7 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Не всички.На моята дизелова кола всичко е там където го е сложил инДЖинера.Имам си работещ Фап,работещ ЕГР.Понякога слагам и добавки за почистването им.Не е евтино но не харесвам да ми пуши колата.Докато мога ще си ги поддържам и ще си карам колата с тях.Дори и при много силно форсиране отзад пушек и чадилка няма.

    Коментиран от #49

  • 13 Кво

    6 13 Отговор
    Ооо Мятам се и аз на лешникотрошачка ше и сложа чип дори два, и ще и махна катализатора и излитам . Най вероятно ще е 1.9 полицейската работа
  • 14 бмв

    23 8 Отговор
    Спад с 2 % и изкараха дизела умрял.Цялата работа е пропаганда ,за да могат да се продават нови коли (електрички).Иначе германското автомобило строене ще фалира.
  • 15 Шоо

    16 8 Отговор
    От дизел до дизел има разлика. Пускат евро 6d temp на пазара и го сравняват с дизел на 20г. Пък бензин на 20г и той е по-мръсен.
  • 16 Зорлем

    20 1 Отговор
    Как се върти колелото на историята не е истина просто. Или го въртят някои влиятелни хора... Преди 20-ина години, дизел, та дизел, че отделя по-малко азотни окиси на километър. Турбини, помпи, дюзи, незнам си какво, обаче "осанна дизелю". А сега - "Разпни го!". Както казват ескимосите, "Sic transit gloria mundi".

    Коментиран от #18

  • 17 гост

    33 8 Отговор
    Застани до един нов дизелов двигател и до един изтъбушен от каране такъв с изкормени карантии. Разликата е огромна. Нямам против дизелите, но да са както са излязли от завода, с пречиствателните системи, данъците да съответстват на евростандартите, хората да ги поддържат според изискванията и да не може да минеш преглед ако имаш потенциално опасно мпс или такова, което е извън всякакви норми, освен ако не е олдтаймер или кемпер например. Навсякъде из развитите страни е решено как да става, нашите не са чули и най-много ще направят някоя комисия, ще кажат кое било добре да се направи и точка. Ние сме скрап площадката на Европа, румънците са доста по-наред спрямо липсата на разум и нас.
  • 18 Антиелектрика

    29 7 Отговор

    До коментар #16 от "Зорлем":

    За това положението в София е нетърпимо - всевъзможни дебили се качили на някакви печки и хич не им пука, че тровят всички около тях. Сигурно бай Ганьо има много важна работа да спасява света или да прави мозъчни операции и за това никой не трябва да го занимава с това да си оправи колата?! Но той дизела не е виновен, а е виновно безхаберието на скапаната ни държава. Имам чувството, че го правят нарочно, за да покажат после, че ДВГ-то е виновно за замърсяването. Лошото е, че всички пунктове за ГТП си затварят очите за жълти стотинки и лично съм виждал как вместо в ауспуха на димящ дизел, пъхат маркуча за измерване в гумата му. Сега кой ще плати всичките субсидии за дизеловите коли в ЕС? САЩ и Япония не са тъпи - нито преминаха масово на дизел, нито ще преминат масово на електрички, докато няма официални резултати от теста с опитната мишка наречена ЕС.
  • 19 fen

    14 8 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Кварталните разбирачи с 20 годишните гробници са най-наясно по тема нови дизели :D

    Коментиран от #28

  • 20 Никой

    8 4 Отговор

    До коментар #11 от "Голям Слон":

    Колата ни за града е КорсаD 1.2 и харчи 6 до макс 8. Незнам защо твоята харчи 9 и повече.
  • 21 Темиме дарий

    20 16 Отговор
    Бе стига с тея дизели секи ден карам и само пушеци от дизелите около мене вземете си по мощен бензин сложете му метанов инжекцион и ще карате хем ефтино хем екологично може и катализаторите да изтърбушите и егр и няма да се отрези на екологията....наскоро карах извънградско софия варна бургас софия астра 2 мотор 160 кони метанв инжекцион и това разстояние от около 1050 км го минах с 50 лв метан като цената на метана в софия и провинцията се разминава същественно ..в софия заредих на 1.10лв после на търговище на цена 1.55 после на варна и там беше около 1.50 после на сънито има нов лукойл на цена 1.44 и после на изхода на бургас на 1.40 и на стара загора в началото има метан на 1.25 така че ако цената беше навсякъде 1.10 както в софия това разстояние щях да го мина за 40 лв че и по малко

    Коментиран от #29

  • 22 bmw

    26 7 Отговор
    Мой човек положението в софия е нетърпимо не заради дизелите, а заради цялата селска сган която се засели там.Аз от години не живея вече там,който иска да си стой на мизерията там.Щом сте избрали софия трябва да ви е мизерно.
  • 23 Автомонтьор

    11 0 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Говори само за премиумите и Фолксваген!Все още има надеждни нови коли,просто трябва да се поинтересува човек.Не търсете екстри и нови технологии и ще карате нови и надеждни автомобили,които изминават 200-300 к км без особени проблеми.
  • 24 Автомонтьор

    9 5 Отговор

    До коментар #11 от "Голям Слон":

    Опел Омега 2,5 tds?Сериозно!?Това е 6-цилиндрова ламя и под12-13 градско не пада!А Корса 1,2 гори 6-8 на 100.
  • 25 Да да

    4 7 Отговор

    До коментар #2 от "Driving pleasure":

    Като пишеш вярваш ли си на написаното? Погребахте Тесла, отписахте елките, а търсенето им надхвърля предлагането! Не ми се мисли ако батериите се подобрят с 20% и поевтинеят с толкова и недай си боже да се зареждат до 80% за 15 мин!!! Иначе може и за 45,но ще трябва да има ресторант да хапне човек докато зарежда!
  • 26 ааааааааааа

    18 25 Отговор
    Смърт на тая смрад стар дизел. Само до 5 годишни да се разрешава. Другото на вторични

    Коментиран от #38

  • 27 Вива ДАЧИЯ

    11 5 Отговор
    Евтина поддръжка и газ до дупка до 200 000 км.....
  • 28 Марио

    11 4 Отговор

    До коментар #19 от "fen":

    Аз често си сменям колите.Повече от 4години и половина не карам кола.И новите коли дох7 годишна възраст та и малко ро-стари са си ОК.Така,че стига с тези измислени закони и нови правила.
  • 29 Ivo

    24 7 Отговор

    До коментар #21 от "Темиме дарий":

    Във твоя коментар е и отговора защо няма да си сложат метан хората.. от пътуване 1000 км не ти стигнаха 5 реда да изброиш на колко места си спирал..А и Ако е така щяха да си ги инсталират заводско масово...

    Коментиран от #40, #44, #46

  • 30 Бат Саше

    25 6 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Когато минеш покрай чисто нов, луксозен дизелов автомобил, който струва 10 чанти пари и работи на място, вдишай въздух и забележи какъв е резултатът и чувството. Не мирише на пушек, не кади черен дим, но отделя супер силни, кисели газове, които буквално ти прерязват дробовете. Днес ми се случи за пореден път с един чисто нов GLE. И това е с една камара филтри и електроники. Като се запушат става още по-интересно.

    Коментиран от #47

  • 31 333

    17 3 Отговор

    До коментар #5 от "Голям Слон":

    Разликата в цената на дюза за съвременен бензинов автомобил с директно впръскване и дизелов такъв е три пъти. Турбобензин с променлива геометрия няма, с изключение на някои екзотики. Всички дизели са с такива турбини, които са по-скъпи и по-малко надеждни. Моят автомобил е на 14 години с оригинален катализатор и вече гони 200х. Нов катализатор с TUV сертификат е под 200лв в Германия. Най-евтиния DPF на ВАГ e около 700лв. А дизелите имат и катализатор, освен DPF. Разликата в цената между горивната помпа на бензинов автомобил и дизелов автомобил е огромна. И не на последно място, можеш да си купиш приличен бензинов автомобил без турбо, без директно впръскване от това десетилетие. Сравнително прост и евтин за поддръжка. Последните няколко години е трудна работа, ама новите автомобили не ги купуваме много.

    Коментиран от #33

  • 32 гост1

    11 13 Отговор
    Като сме се запънали за този дизел ....... цял свят се отказва от него, ама ние нали много разбираме - само конспирации са ни в главата. Дава фира и това си е. След 10 години и бензина ще го последва.
  • 33 Язе

    8 3 Отговор

    До коментар #31 от "333":

    Турбо бензин с променлива геометрия има и не е екзотика-последният vw golf 1,5-150к.с.Катализатора ти най вероятно отдавна е изгорял но външно няма как да разбереш.Вече няма почти никаква разлика между дизел и бензин,само горивото е различно.Има достатъчно статии за нови бензинови.коли и положението е същото-демферен маховик,турбо,филтри до безкрай.
  • 34 Disela

    13 9 Отговор
    Имах на времето едно пежо 306 дизел веднъж работи половин час в гаража на място и колегата чак сее очуди че няма пушек .Аз съм автомонтьор и ви казвам че дизелите ги развалиха с тая електроника .а ко застанете зад кола с катализатор и вдишате направо ви задушава.На дизела просто му трябва добра компресия хубави дюзи точната центровка и обикновенно брутална помпа от най старите и пушек няма да видите никога..
  • 35 стругар

    12 6 Отговор

    До коментар #5 от "Голям Слон":

    С КАКВО ЛИ!?
    Ами с това, че от 20 клиента дошли за ремонт на нещо по колата, 18 са за дизелови кочини, да не кажа 20. Бензин с проблеми като дизелите не е идвал, освен ако не е стопанисван от пълен олигуфрен!

    Коментиран от #51

  • 36 vasik atanasova

    4 0 Отговор
    тука ще гърми от дизели
  • 37 Турлак

    16 1 Отговор
    Дизела изхвърля твърди частици, а бензинът затопля атмосферата. Преставете си че всички имаме електромобили и вечер се прибираме във вкъщи и включваме да си заредим колата. Къде са тези цетрали и мрежи дето ще издържат това. Бъдещето е във водорода( справка, Тойта, Хюндай)
  • 38 Гого

    2 0 Отговор

    До коментар #26 от "ааааааааааа":

    Браво
  • 39 Чък Норис

    13 7 Отговор

    До коментар #5 от "Голям Слон":

    Карай си "евтиния" дизел и остави нас непросветените да се мъчим с бензинов мотор. Даже да ни е по-трудно и най-вече "скъпо" си слагаме маркова газова уредба при вносител на цената на една дезелова дюза. Между другото бакшишите са същите мазохисти и карат на газ/метан и работят на загуба, защото не са на дизел.
  • 40 Забравил печките

    9 3 Отговор

    До коментар #29 от "Ivo":

    Спира защото не е фабричен метан и е малка бутилката. Кара комбо 1.6 с фабричен метан, зареждам за 18 лв в София и стигам до Варна, ако едното зареждане ти е проблем - карай си дъртия дизел, и минавай същото разстояние за 60-70 лв.
  • 41 Димов

    17 0 Отговор
    Не мога да разбера, защо в Бразилия 80% от колите могат да карат на етанол, а тук не можем? Етанолът няма вредни емисии при изгарянето. То си е чиста ракия. Правят го от захарна тръстика. И не е взривоопасен като бензина. Изпаренията му не са вредни, като на метанола, който пък си е чист син спирт. Етаноловото гориво е лесно за добиване, екологично чисто, безопасно, безвредно, надеждно, евтино и т.н. Тия електрички, уж не замърсявали околната среда, но само директно. А като навлязат до толкова, че станат болшинство, колко МВтЧ ток ще трябва да избълват ТЕЦовете, че да ги зареждаме? И колко дърти теца ще се "реновират" и пуснат набързо, за да осигурят нужното потребление? Колко млрд тона газ, или мазут, че и въглища ще се изгарят повече годишно и ще тровят атмосферата допълнително, за да има ток за електрички? Едва ли всичкото необходимо потребление ще се осигури само от фотоволтаични централи. Не че не може. Може! Ама нали знаем, че концерните гонят печалба и няма да се целят в евтинодобита, екологично чиста енергия. Тя ще заема малък дял от общото количество. Колкото е по закон. А законите се пишат така, че да обслужват нечии интереси. Само не и нашите. Първо ще ни представят чудодейният нов продукт - електромобилът. А после, като станем зависими от него, ще вдигнат цената на тока му до ниво, с което да ни дерат кожите. Маркетингова стратегия.
  • 42 Димитър

    10 6 Отговор
    Абе, защо никой не говори за АГУ? Това е безобразие. Няма такава икономия и екология. Доближава се до цената на електричките. И евтино и сигурно. Карам голяма кола с АГУ а разхода в пари е колкото на малка кола. 100000 км вече, а няма никакви проблеми.
  • 43 Ilko

    13 8 Отговор
    Който твърди, че дизелът е безвреден като тока или бензина (и хибридите), и че всичко е една конспирация, или е на сериозни наркотици или е с психични отклонения.
  • 44 Темиме дарий

    4 1 Отговор

    До коментар #29 от "Ivo":

    Спирам и зареждам ако по пътя ми има метанстанция без да се отклонявам защото там където свърши метана в бутилката може метанстанцията да е в профилактика и да не работи ..те затова спирах когато пътя минава през метанстанция иначе извън градско минавам около 300км
  • 45 Темиме дарий

    5 1 Отговор
    Минавам 100км с 5 лв ако има дизел дето харчи 2 литра на 100 и да го юркам със 140км ше си зема ма нема такава кола
  • 46 А де

    7 2 Отговор

    До коментар #29 от "Ivo":

    В Италия където метан има на почти всяка бензиностанция се продават много фабрични метанови коли. На Фауве, на Опел, на Фиат. Ама ти откъде да ги знаеш тия неща в Сусурлево!
  • 47 Марио

    2 1 Отговор

    До коментар #30 от "Бат Саше":

    Ми карат дизелов автомобил в момента,чисто нов на 5 месеца вече(Hyundai Santa fe facelift)със всички екстри.Лично на мен не ми мирише на нищо.Примерно онзи ден застанах зад една серия5 дизелово от 2007 и да там вече си миришеше.
  • 48 ФОРД

    4 3 Отговор
    Що мислите ,че само миризливите газове са отровни? ТИя дето не миришат са още по-отровни. Съвременните дизели наистина замърсяват много малко,но тва е за сметка на безумно сложни и скъпи еко системи. Всички производители вече видяха ,че усложняването на дизела от тук нататък е абсолютно безумие и за това ги изоставят. Не мисля ,че стотици инженери и мениджъри в Европа и Америка са на грешен път. Пък вие си карайте квото искате. Докато има отпадъчни дизели- ние все ще ги караме. Аз лично съм имал една дизелова кола и нема да повторя. Карам само стари коли, за нова немам пари.
  • 49 Ха така

    2 1 Отговор

    До коментар #12 от "Язе":

    Ти си един от макото в България.
  • 50 Стария Лос

    2 0 Отговор
    И в този бранш , както на всякъде, действа законът за търсенето и предлагането. Докато дизеловото гориво беше евтино търсенето на дизелови автомобили беше голямо. Лека, полека вдигнаха цените на нафтата и търсенето намаля. Съответно производителите търсят на какво ще клъвне потребителя - икономични бензинови двигатели, електрички и др. И намаляват производството на дизелаци. Това с "Екологията" е отделен бизнес и няма нищо общо. Само претекст.
  • 51 фрезист

    1 2 Отговор

    До коментар #35 от "стругар":

    След ежеседмично посещение при електрикаджия заради кабели, делка и т.н., заварчици, заради ауспуха, твои колеги, за какво ли не. по една двойка голф, преди години, теглих окончателно една майна на бензина и от повече от 15 години си карам дизела безпроблемно и не искам никой жълтоклюн да ми брътви за бензин. Разходите ми по подръжка се преполовиха спрямо голфа (като ми поостаря новият, тогава, дизел). Като го джитна (все някой ден), ще търся само дизел, дори ако трябва да го вадя от моргата. Питай патил, стига с тоя маркетинг, че загина държавата, бе!