Европейският залез на дизела

31 Август, 2018 13:37
51 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 27617
Автор: Георги Касабов

Дизелът изпада в немилост в някогашния си бастион Европа. Дизелгейт, санкциите на регулаторните органи и нападките срещу нафтовите технологии вече дават плодове - търсенето на автомобили с дизелови двигатели спада по цял свят, но това се забелязва най-болезнено именно на Стария континент. Производителите реагираха незабавно и за новите поколения на множество модели просто не се предлагат с дизелови двигатели, обобщава британското сп. Autocar в анализ за залеза на дизела.

Примерите за отдръпването от дизеловите технологии стават все повече. Fiat обнови кросоувъра 500X и замени дизеловата версия с трицилиндрова бензинова модификация. Решението кореспондира със стратегията на FCA за пълен отказ от нафтата за всички модели освен за товарната техника.

Новото поколение на Honda CR-V получи за първи път 7 места и хибриден вариант. Наред с това обаче хитовото SUV вече няма да се предлага с дизелов двигател. В Европа Toyota оставя нафтови версии само за всъдеходите си, а Camry, Verso и RAV 4 минават изцяло на бензин и електричество.

Subaru представи първия си дизелов двигател през 2007 г. и инкасира бум в продажбите на Стария континент благодарение на него. Той обаче вече липсва от конфигураторите на сайтовете в повечето европейски страни и по всичко личи няма да се завърне никога повече. Същото предстои и за "сузукитата" с емблема DDiS.

Mitsubishi електрифицира усилено цялата си гама и закономерно се отказва от дизеловите версии на ASX и Outlander. Вторият модел отдавна е достъпен в хибридна модификация PHEV, а ASX доживява последните си дни на поточните линии.

Неотдавна Porsche обяви, че преустановява производството на дизеловите версии Macan и Panamera, а за новия Cayenne такава дори не е предвидена. За сметка на това хибридите на немската марка се продават отлично.

Жертви на войната срещу дизела станаха също нафтовите модификации на Skoda Fabia, Opel Corsa и Seat Toledo. Шведите от Volvo, които разполагаха с богата гама дизелови модели, обявиха, че след новото V60 прекратяват изцяло разработката на нафтови двигатели, за да съсредоточат усилията си в хибридни и електрически силови установки.