Камарата на строителите в България (КСБ) изразява своите искрени съболезнования към близките на загиналите и към пострадалите от тежкия инцидент край Своге.
Това се казва в официална позиция на организацията до ФАКТИ.
Инцидентът на пътя за Своге е голяма човешка трагедия. Свидетели сме на сериозната ангажираност на всички разследващи органи и желанието им виновните да бъдат разкрити и да понесат своята отговорност. Ние вярваме, че следствието и прокуратурата ще установи причините и виновниците за инцидента, припомнят от КСБ.
За съжаление една трагедия се политизира и използва, като се поставя негативен знак върху строителния бранш като цяло и се омаловажават огромните усилия и постигнатото в модернизирането на инфраструктурата и строителството на важни обекти на фирмите, които работят при стриктно спазване на законовите изисквания и нормите за безопасност.
КСБ счита, че твърдения за „порочни системи в обществените поръчки, строителството“, „изядени“ пари и вихреща се „безнаказаност“ са необосновани и безотговорни, част от политическото говорене, без никаква аргументираност, което показва тенденциозност и създава негативни нагласи в обществото към един от браншовете с основен принос към икономиката и осигуряващ сериозна заетост.
Внушенията, които отправя президентът Румен Радев за строителния сектор, не са за първи път. КСБ не приема използването на президентската институция за разпространение на откровено неверни твърдения, които могат да доведат до сериозни икономически вреди на бранша и уронват авторитета на строителната професия! Това говорене е изключително опасно, то ще доведе до блокиране на европейски средства, фалит на фирми, драстично увеличаване на безработицата, стачки и негативен имидж на България.
Българските строители не са крадци и престъпници, а създават блага за България! Напомняме, че в Централния професионален регистър на строителя на КСБ са вписани над 5100 фирми, които осигуряват работа на над 200 хил. души и препитание на близо 1,5 млн. българи. Голяма част от тези хора вероятно също са гласували за президента Радев, чиито са тези твърдения.
Призоваваме президента г-н Радев да се извини на тези 200 хил. души, работещи в строителния бранш!
Строителният отрасъл е изправен пред огромни предизвикателства, спирането на стартирали и забавянето на реализацията на предстоящи важни инфраструктурни проекти може да доведе до сериозни икономически последици за България, както и до критично задълбочаване на и без това тежкия проблем с липсата на кадри, които просто ще напуснат страната, търсейки по-стабилен трудов пазар.
Г-н президент, ако продължавате по този начин, много е вероятно след 6 месеца да няма кого да обвинявате!
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
19:58 31.08.2018
2 Рум Цайса
19:59 31.08.2018
3 Е па
20:04 31.08.2018
4 Руснак
Коментиран от #11
20:09 31.08.2018
5 Неканен
20:09 31.08.2018
6 Гост
20:13 31.08.2018
7 Оня с магарето
20:21 31.08.2018
8 Мила Маййкооооо
Коментиран от #22
20:27 31.08.2018
9 Гост
Коментиран от #20
20:33 31.08.2018
10 куку руку ку
20:39 31.08.2018
11 Айдуци
До коментар #4 от "Руснак":
Не се наядоха тия майсторите бе21:06 31.08.2018
12 Махери
21:09 31.08.2018
13 Стамат
21:09 31.08.2018
14 Косьо
21:10 31.08.2018
15 Хахахааа
21:28 31.08.2018
16 Гоуст
21:28 31.08.2018
17 Вили
Коментиран от #24
21:57 31.08.2018
18 ThePro
Истинската причина за катастрофата е доста проста - последния износоустойчив пласт асфалт има точна рецепта по която се прави. Част от рецептата е твърд малоразмерен добавъчен материал (малки камъчета).
Малките камъчета се произвеждат в кариери от специални трошачни машини.
Точно тук идва проблемът - "твърдите" камъчета струват доста по скъпо от "меките", защото трошачката се амортизира доста по бързо.
И така асфалтовите възли, къде под натиска на строителите, къде от чисто печалбарство, слагат от "меките" добавъчни материали ( тоест вместо гранит, слагат кварц или изветрели скали).
След полагането на последния асфалтов слой, тои има известно кратко време (няколко месеца) добро сцепление, докато меките камъчета не се износят. Тогава вече сцеплението намалява драстично и пътя става "гладък" и опасен.
Но, това НИКОГА няма да излезе наяве, защото ще се окаже че трябва да се преасфалтира цяла България.
22:12 31.08.2018
19 Ефтини сензации
Отгорност от фатмака не очаквайте, това е първото на което се научават шапкарите, как да прехвърлят отговорноста. Като сложиш и факта, че въпросния се пръкна от комунистическото простолюдие нещата стават хептен трагични...
22:20 31.08.2018
20 Шоо
До коментар #9 от "Гост":
Даже вече е ясен премиера - Решетник.., ааааа сори, Курнелия Нинова.22:28 31.08.2018
21 Толи
22:29 31.08.2018
22 Руснак
До коментар #8 от "Мила Маййкооооо":
Тоя е като селските бабички, пустосва по цял ден. Яко го стяга фуражката.22:30 31.08.2018
23 Борис
23:31 31.08.2018
24 ами стефчето
До коментар #17 от "Вили":
Защо изпускаш Костадинова ?06:46 01.09.2018
25 Като домакин
07:28 01.09.2018
26 Кольо
08:37 01.09.2018
27 ПЕЕВ
Коментиран от #28
11:24 01.09.2018
28 Хи их хи
До коментар #27 от "ПЕЕВ":
Амиии, чехълчето Плевньо! Има го във Френската академия на науките, като еталон за простота!12:57 01.09.2018
29 Приятел
се правят на обидени
14:12 01.09.2018
30 Гост
00:52 02.09.2018
31 Бай Благой
Е*ахти наглеците....не на тях....а на работниците да се извинял....лелеле!!
В тази държава наглостта и корупцията вземат превес над всичко останало!!
12:19 03.09.2018