25 Септември, 2018 11:46 4 139 22

Официално: Porsche се отказва от дизелите

  • porsche-
  • дизел
Официално: Porsche се отказва от дизелите - 1

Германската компания Porsche официално обяви решението си, че се отказва от разработката, производството и продажбата на автомобили с дизелови двигатели. Вместо с нафтови мотори компанията ще се занимава с усъвършенстване на хибридните технологии и с електромобили. През 2020 година инвестицията в тази насока ще е над шест милиарда евро.

Модели с дизелови двигатели отсъстват от моделната гама на марката още от февруари тази година, но сега е взето официално решение такива автомобили да не се предлагат и в бъдеще. От компанията уточняват, че не демонизират дизелите и те ще си останат важен фактор в двигателостроенето, но за марката те винаги са били на втори план и в бъдеще спокойно могат да минат и без тях.

Първото изцяло електрическо Porsche трябва да се появи на пазара през следващата година. То ще се нарича Taycan и ще разполага с два електромотора, системната мощност на които ще е 600 конски сили. С едно зареждане спортното електрическо Porsche ще може да изминава разстояние от 500 километра. До 2025 година производителят обещава, че всяко второ Porsche ще е електрифицирано.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 BruteForce

    18 9 Отговор
    Много яко, караш 500 км и после викаш репатрака да те върне обратно...
  • 2 Антон

    13 5 Отговор
    Преди месеци имаше същата новина - че се отказват от дизелите. После мина време и имаше новина че след време пал ще продават дизели. Сега взели решение че няма да предлагат. Нещо ми намирисва че наш боко е взялъл в управлението на компанията и всяко решение е предпоследно и обратно на предишното.

    Коментиран от #7

  • 3 Ники

    6 2 Отговор
    Сигурен съм , че хората там са доста по прозорливи , след като паднат цените на батериите , съответно цените на хибридите ... за какво ти е да имаш дизел , Хибрида е добър вариянт за хора които искат пробег и харесват ДВГ ( като мен ) .. Супер характеристики .. нисък разход , ми да струва си да разпределиш парите в тая посока , че да падне и цената ...
  • 4 Лицемери

    8 8 Отговор
    Друго си да харчи 17 л бензин, вместо 11л дизел. Някак си е по екологично.. Всичките директиви са с една цел повече продажби. Сега ще накарат света да смени автопарка за 5 г и ще се счупят от работа. Печалбата от една ел кола е по голяма отколкото от конвенционална
  • 5 Електрошок

    1 1 Отговор
    До 2025г. Всяко второ Порше ще е ЕЛЕКТРИФИЦИРАНО!А москвичите например са 100% електрифицирани.Превода ли е лош,или толкова си можем.
  • 6 Българин

    4 17 Отговор
    Не мога да разбера,защо се отказват от дизела ,това е нещо уникално гори сравнително по малко от бензиновите коли.Кара се също много приятно.Имам и бензинова и дизелова и двете са много добри,но повече ми харесва дизела...Това е.....
  • 7 гост

    3 5 Отговор

    До коментар #2 от "Антон":

    Преди няколко месеца беше новината , че спират да ПРИЕМАТ ПОРЪЧКИ за дизели , чети по-внимателно !!! И още тогава беше ясно , че се отказват , просто трябваше да мине официално процедурата през управителните органи , което в такива бюрократични компании отнема месеци !!! И не се надявай на връщане , по-скоро до 4-5 години ще зарежат и бензина , иначе нямат никакъв шанс да влезнат в изискването за средно 95 гр СО2 от ЦЯЛАТА гама !!!!
  • 8 българче

    19 4 Отговор
    Браво на Порше. Всички смърдящи нафтови печки - ВЪН от пътищата.
  • 9 Гост

    10 0 Отговор
    Ами това все пак е Порше и е нормално да няма дизели. Тракането и фините прахови частици няма как да се избегнат от дизела. А който иска да му харчи малко колата, не си купува Порше. Пък и това с Евро 7 е пълна глупост, защото всеки, който иска мощен ДВГ ще си плати повече и пак ще го има - тези норми са за да може колата да не се облага.

    Коментиран от #10

  • 10 Зелка

    2 9 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Трака ти главата а фините прахови частици ги има и при бензина особено при директното впръскване.
    Истината е както казва гост гилотината бавно пада и всеки гледа как да спасява зелката.

    Коментиран от #11

  • 11 Гост

    6 2 Отговор

    До коментар #10 от "Зелка":

    За първи път чувам някой да казва, че дизела не трака! Ама с такива елементарни опити за обиди, сигурно караш някой умрял Голф дизел и си мислиш, че си се качил в Порше. Може би не си имал и удоволствието да караш зад някой твой побратим, че да те опуши едно хубаво, пък дано ти дойде акъла колко е "чист" дизела!

    Коментиран от #12, #19

  • 12 Зелка

    2 4 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Карал съм зад чист бензин, миришеше на теменужка. Карал съм и зад форсирана бензинка, пълна тишина беше щях да се по бъркам.

    Коментиран от #14

  • 13 KOITO KARA PE4KA E BOKLUK

    1 1 Отговор
    Накрая истината винаги възтържествува
  • 14 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #12 от "Зелка":

    Не разбрах само дали си се ПО БЪРКАЛ или НАЙ БЪРКАЛ :)))))))))))))))
  • 15 Аз карам бензин с кат

    3 2 Отговор
    Около 6-7 часа вечерта в града, около големите улици не може да се диша, а като погледнеш над кръстовищата сякаш има димна завеса
  • 16 Ай честито

    4 3 Отговор
    Честито на всякакви антиелектрокари и фенове на вонящата, вибрираща и щракаща мизерия - дизелите! В съвсем близко бъдеще ви предстои да прочетете същата статия за всички останали производители.

    Коментиран от #17, #18

  • 17 Двй боже

    2 2 Отговор

    До коментар #16 от "Ай честито":

    А дано
  • 18 Бухахахахахха

    2 3 Отговор

    До коментар #16 от "Ай честито":

    Когато забранят всички автомобили с ДВГ и останат само електричките,Ел мрежата ще се срине и всички ще си зареждат колите с Дизел генератори.Там филтър няма.Дишай на воля.Ай да ти е честито и дано си на първия етаж.
  • 19 Иван

    1 2 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Ми ти явно придстава си нямаш да съвременните дизели. Имам предвид 3л немски мотори на която и щеш прайм марка.
    Ако се пъддържа както трябва и с хубав дизел зад него даже да си навреш носа в ауспуха не мирише.
    Но найстина подръжката е на висока цена.
    Хибридите ще стигнат дизела в почти всички параметри, но докато работи батерията заедно с бензина и то бензина ако е поне 2 л като тези на пак същите 3 марки. Останалите като тоято връзват хибриди с 1.2 до 1л8 двигатели и не е същото...Да не говорим че разхода на бензин е пак 6 на сто, а един 3л дизел при нормално динамично не бабешко но не и рали каране си е 7 на сто навсякъд изключая големи задръствания. Поне моя е така. А електричките - добре ама да има къде да ги зареждаш, демек трябва да имаш собствен гараж, но и пак без достатъчн оразвита мрежа от зарядни станции си е все още ограничение. Тяхното време ще дойде след 10 години.

    Коментиран от #20

  • 20 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "Иван":

    Няма да е зле да се постараеш да пишеш правилно, че нищо не ти се разбира. И все пак става въпрос за Порше, така че не им давайте акъл на хората кое как да правят.
  • 21 гощо

    2 1 Отговор
    V-6 дизел с турбина! Тяга,въртящ момент,много приятна кола.Вие си карайте хибриди и електрокари.На всичкото отгоре да се направят батериите да се произведе ток за тях е по замърсяващо.Да не говорим после какво ще стане?!?! Едно рециклиране едно чудо пак замърсяване.

    Коментиран от #22

  • 22 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "гощо":

    Качи се на V8 битурбобензин и ще разбереш кое е истината. Порше си е Порше и там дизела няма място!