9 Октомври, 2018 09:07 13 510 143

Данъкът за колите скача между 30 и 50%

  • кола-
  • данък

Промените трябва да се гласуват от парламента

Данъкът за колите скача между 30 и 50% - 1

След двучасово заседание в понеделник, Националният съвет за тристранно сътрудничество с пълно единодушие одобри пакета данъчни закони, предложен от финансовия министър Владислав Горанов, пресмята в. „24 часа“.

Още тази седмица промените в закона за корпоративното подоходно облагане, с преходните и заключителни разпоредби, на който се правят поправки и в закона за облагане на доходите, за местните данъци и такси, за ДДС, за счетоводството, влизат в МС.

Най-обсъжданата тема от социалните партньори бе новата методика за облагане на колите. Тя ще вдигне с 30% налога за 15-годишните автомобили, а за по-старите - над 20 г., с 50%.

Според КТ “Подкрепа” по-високата данъчна тежест ще засегне между 2,5 и 3 млн. автомобила у нас, които са над 10-годишни, а собствениците им са с по-ниски доходи.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ivan4o

    117 6 Отговор
    До вчера се радвахте , чекайте още мно ще има!
  • 2 Ryty

    212 7 Отговор
    Щом народа не скача, другото скача

    Коментиран от #123

  • 3 Ghost

    143 7 Отговор
    Пак ще смучат от народа като гладен циганин шкембе чорба
  • 4 А така

    141 7 Отговор
    Сега с парите от данъци, за всеки по една нова електричка. Бонус от тиквата. Да ама не..... Бедните пак са пре...ни. Що не вземете от тези, които имат..... Май е време за неподчинение и генерални промени, щото иначе по - зле става за тези, които останахме
  • 5 да го духат данъ4ните

    83 5 Отговор
    е щтом ги вдигат данъците и престъпноста ше се вдигне :)
  • 6 ПНСД

    76 151 Отговор
    Колата се използва за правене на пари или за комфортно придвижване ако имаш пари. Тя не е даденост! Всеки цървул се качил на 20 годишна бангия се и гледа лошо. Айде да отиде на запад да кара без DPF и да пробва да мине ГТП "между капките"! Тука винаги се чуват извинения от рода на ниски били доходите... Ами защо започваш работа за такава заплата? Откажи я и търси за по-добро възнаграждение! Защо има само Audi, BMW и Mercedes за по 10 до 20 хиляди лева по улиците, а няма нови DACIA, CITROEN, FIAT и т.н. ???

    Коментиран от #11, #35, #95, #131, #132, #134, #137

  • 7 ГНЕВЕН

    121 7 Отговор
    Честито овце...и на мен-защото съм и аз овца...Уникален просперитет и светло бъдеще ни чака-уникално...
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 эапоэнат

    37 70 Отговор
    не е голяма драма че скача данъка эа старите коли кола с 20 лв данак сега ще стане 30 какъв е проблема

    Коментиран от #58

  • 10 Boxer

    24 23 Отговор
    До колкото знам в Англия, извиват ръцете на обикновените хора със застраховките. Например 20 годишна кола за 1000 паунда, може да има годишна застраховка над 10 000 паунда. Нека някой който живее там да каже по-точно. Сега на старата ми кола, данъка ще скочи от 40 на 60 лв...
  • 11 ДДДДДД

    42 81 Отговор

    До коментар #6 от "ПНСД":

    Така е, но повечето не искат да го разберат. Имаш пари караш кола. Нямаш пари не караш кола. Извиненията от рода на ми той катализатора много скъп ще го отрежа и ще сложа тръба са само в България. Няма закони и всеки прави каквкото си иска

    Коментиран от #14, #15, #26, #76, #107

  • 12 ръгай още може

    89 13 Отговор
    Бълхария е данъчен кенеф, мине се не мине, вдигат данъците, това е разбирането за "стимулиране" на икономиката на червените боклуци от герб и бсп.
    Толкова са прости, че освен да вдигат данъците и таксите, нищо друго не могат да измислят.
    И кво излиза, че избираме, кой да ни дере! Айде вървете пак да гласувате за червената олигархия, тя е свикнала само да краде и да яде за наша сметка, абсолютни гадове.
    Демокрацията и свободата не идват даром, без революция се получава точно това, олигархичен червен кенеф. Няма живот в миризливия кенеф, изгониха хората, принудиха ги да емигрират, боклуци мръсни.

    Коментиран от #40, #82

  • 13 Жоро

    84 10 Отговор
    Свещи да си купите с тези пари-и тези тролове които защитават тук този грабеж.
  • 14 ръгай още може

    86 11 Отговор

    До коментар #11 от "ДДДДДД":

    Тук става на въпрос за милиони автомобили, кво всички тези милиони българи да не ползват кола, щото нямат пари, така ли?
    Като почнете да ми се правите на голямото добро утро, ставате смешни.
    Бедни са хората в България, нали идеята е да се даде възможност на повече хора да карат коли, да имат някакъв европейски стандарт, и колата е необходимост, не е за красота, по този начин хората живеят по зле и това се отразява на цялото общество.

    Коментиран от #38

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Byg

    21 72 Отговор
    По нисък данък за всички нови коли и по нисък данък за всички коли с Евро 4 , по висок с до 30% зависи от общината , само за баракуди над 15 години. Това е добре , нали тия баракуди ни тровят , нали ревльовците как държавата и ГЕРБ не могат да ни осигурят чист въздух реват с пълно гърло и сега когато се взимат мерки. Хем сърби хем боли или просто трябва да се реве , на нинова стадото.

    Коментиран от #19, #24, #53

  • 17 Балканец

    73 10 Отговор
    Всички на "жълтите павета"....Това неможе да продължава....Мафия......

    Коментиран от #56, #59

  • 18 youngtimer

    135 5 Отговор
    Какви 50 процента? Вие за йънгтаймери чували ли сте. В цивилизования свят такива коли, които са все още в движение (и са в изрядна кондиция) имат данъчни облекчения а не утежнения, защото хората там са преценили че те са част от световното автомобилно наследство. Карам 25 годишна кола, която смея да твърдя че е в пъти по добра кондиция от поне половината бараки, които виждам по пътищата (някои от въпросните бараки са доста по-нови на години от моята). Преди да ме оплюят всички гъзарчета с 10 годишни Мяудита дето се мислят за преуспели, да обясня - мога още утре да си купя в пъти по-скъпа кола от сегашната ми, просто не искам. Е, не мога да си позволя Кьонигсег Вейдър, но то по принцип много малко хора на планетата могат, а пък освен това бройката е само една и вече е продадена :-))) Ще платя шибания данък, но политиката в данъчно осигурителната сфера започва да става яко неадекватна. Поздрави на всички колеги със стари и ДОБРЕ ПОДДЪРЖАНИ машини !

    Коментиран от #33

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 1994

    67 4 Отговор
    Гарантирано от Герб.Като няма производство,има данъци.Нали трябва да се пълни хазната отнякъде.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 dragula

    101 3 Отговор
    Някаква част от тези автомобили може би голяма никога не влизат в голям град, за да го замърсяват. Ако един пенсионер си пази колата от времето, когато е бил на заплата и я ползва в рамките на селото и да ходи 2-3 пъти в месеца до съседно село или до града, на кого бърка в очите, че да му се вдига данъка.

    Коментиран от #83

  • 23 1994

    77 1 Отговор
    Решението е само 1 и то е смяна на прогнилата и неработеща система.
  • 24 Лайняр

    6 1 Отговор

    До коментар #16 от "Byg":

    Си ти
  • 25 Дедо

    80 2 Отговор
    В нормална държава Горанов щеше да е хванал гората,а началника му - в затвора!Сега овцете ще трябва да купят поредната вила или остров!Да са ни честити новата гражданска отговорност,цените на горивата ,парно и хляба,новата здравна застраховка и пътен данък!Гласувайте пак за ГЕРБ!

    Коментиран от #99

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Бойков

    61 2 Отговор
    Спи народе , спи. Скоро ще ни смъкнат гащите и ще ни почнат, или май вече са ни почнали?
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 smetka

    60 0 Отговор
    Първо скочиха винтките,след това застраховките и най-накрая данъка! Едно МПС излиза най-малко 2лв на ден само от налози!

    Коментиран от #143

  • 32 Един

    71 0 Отговор
    Да повторя :
    Събират се пари за хазната !!! "Екологията " е само оправдание !!!

    Коментиран от #110

  • 33 123

    11 29 Отговор

    До коментар #18 от "youngtimer":

    Не си прав. В някои, повтарям някои държави са опростени или минимални данъците на олдтаймерите. Защото те действително са ценни. По твоята логика почти целия парк на България който е от янгтаймери не трябва да плаща данъци. И никъде в Европа я няма тази недомислица, която и след промените почти се запазва - нов и екологичен автомобил със същите параметри да плаща 3 пъти повече от стария. Действително, ако старата ти кола е поддържана - няма проблем да си я караш. И въпреки това не съм напълно съгласен с това. Защото материалът старее. Металът и пластмасите са 30 годишен автомобил вече нямат същата якост, като новия материал, а дори не говоря за системи за сигурност, като АБС, ИСП, тракшъни и т.н. За съжаление ГТП пунктовете у нас нищо не проверяват, а трябва ако си резнал катализатора - спиране от движение. Като сложиш нов за 2000 лева, карай колкото искаш.

    Коментиран от #43

  • 34 Хохохо

    44 3 Отговор
    "БРАВО" за новия гърч и извиване на ръце, в нормалните държави има програми за подмяна на старите кочинки а тука само помпене на хорицата
  • 35 Дедо Грую

    58 2 Отговор

    До коментар #6 от "ПНСД":

    Колата не е лукс, а необходимост.Мното по - на сметка ми е с кола отколкото с градски транспорт и като средства и време.Лошото е, че изродите управляващи гледат да изстискат и последната стотинка от народа. Така им диктуват началниците. Това ако не е геноцид, здраве му кажи! А народът от такива репресии е изпазнал в будна кома. Крайно време е да се организира Народен съд и виновните да си платят сметката.

    Коментиран от #46

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 еко

    43 0 Отговор
    И на новите дизели филтрите също се анулират.Даже има много майстори които се занимават с това понеже трябва и програмиране.А защо и новите дизели махат катализаторите? ЗАШОТО КАТАЛИЗАТОРИТЕ СЕ ЗАДРЪСТВАТ ОТ СКАПАНИТЕ ГОРИВА КОИТО СЕ ПРОДАВАТ В БГ.
  • 38 гост

    21 65 Отговор

    До коментар #14 от "ръгай още може":

    Във страни като Англия , Франция и дори Германия почти 50% от населението НЯМА личен автомобил !!!! Те по-бедни ли са от българите ?? А знаеш ли колко българи имаха личен автомобил само преди само 20-тина години и колко от тия които имаха , го караха повече от 1000-2000 км годишно ?? Данъка за кола в България дори след това увеличение ще е между 10 и 20 ПЪТИ ПО-МАЛЪК от съответния в богатите държави , при положение , че доходите са най-много 5 пъти по-малки !!! И изобщо престанете да си смучете от пръстите глупости , за да убеждавате , че не можете да "дишате" без 15-20 годишното си кюмбе , чиито боклуци на всичкото отгоре дишат другите , а не вие и се благодарете , че въобще не го ЗАБРАНЯВАТ , което е най-правилното в случая !!!

    Коментиран от #51, #64, #122, #125

  • 39 11ап

    19 2 Отговор
    Свещи да си купите за 9лева!
  • 40 Коментара

    33 0 Отговор

    До коментар #12 от "ръгай още може":

    И аз това го говоря отдавна. Значи за мен има два варианта... или управляващите (без значение на цвета) са умствено импотентни и немогат да създадат работеща икономика или има друг сценарии (не съм фен на конспиративните теории). Факт е че в резултат имаме постоянно вдигане на данъци (някои в пъти), цени на основни консумативи (доста от тях напълно необосновано), емигриране на младите хора (напълно нормално в тези условия)....много отдавна власта не служи на хората, реално гласуваме за "кой да лапа" следващите години.

    Коментиран от #66

  • 41 гост

    11 26 Отговор

    До коментар #15 от "НЕБЪЛГАРИН":

    А аз ти пожелавам само 10 минути да "подишаш" изходящото от собствения ти барутник , а ако си толкова мераклия , може да сложиш и децата си (ако ги имаш , което е крайно съмнително) , а след това да ви погребат заедно с него , че да си го дишаш и оттатък !!!
  • 42 123

    10 28 Отговор

    До коментар #19 от "ГНЕВЕН":

    Като си гневен, явно не си много умен, нали? Българинът е склонен да опростява всичко, което не разбира. Разликата била само във филтрите.. Ами именно с тези филтри и много други системи за изгаряне, пиролизи, рекуперация и т.н. последните години вдигнаха цените на новите автомобили 30 %, а отделяните от тях вредни емисии, намалиха с 1000 %. Знам, че не те интересува дали талигата ти бълва черен дим след теб или си изхвърляш боклука през терасата, тъй като най-важно е да не плащаш нищо на държавата. Само че държавата е затова - да въвежда ред - включително с данъчните ставки. И тъй като нито съотношението гориво/въздух е същото, нито разхода, нито съставките на горивото при различните системи на автомобилите през годините е напълно нормално старите барутници да бъдат ограничавани, както е навсякъде по-белия свят. И изобщо не ми пробутвайте, че това било свързано с доходите. В целия ЕС по-малък процент от населението има автомобили, отколкото в България. С 2-3000 паунда заплата в Англия трудно можеш да поддържаш автомобил. Като не можеш, респективно нямаш - има градски транспорт, колело и пеша. Пак в Англия, ако искаш да прекараш старата бангия на ГТП, плащаш някоко хиляди за допълнителни филтриращи системи и едва тогава, ако покриваш нормите те пускат на пътя. Стига вече компромиси в тази държава. Защото сме били бедни - караш разкапано МПС, без спирачки, с калпави гуми втора ръка, капещо масло от всички семеринги и ако може безплатно да паркирам, защото
  • 43 youngtimer

    34 4 Отговор

    До коментар #33 от "123":

    Някъде в Европа мисля че данъчните облекчения започваха точно от възраст 25 години (на колата имам предвид) защото се счита че четвърт век малко или много си е една малка епоха в автомобилостроенето. И пак да кажа - категорично съм против по улиците да се движат коли които не са изрядни технически, без значение дали са на 25 или на 5 години. Относна умората на материалите - да има такава дори и при най-добре изчислените сплави, но материалите влагани тогава ми се струва като да са били доста старателно подбирани, за разлика от сега. Относно системите за сигурност - още тогава е имало коли и коли. Моята машина така като е на 25 години има и АБС и тракшън контрол, като тракшъна дори мога да го изключвам с бутон ако ме дразни и искам да пушат гуми :-) Относно катализатора - колата никога не е имала такъв, защото конкретният двигател (разработван съвместно с инженерите на Косуърт) е отговарял на тогавашните норми за вредни емисии ЕВРО2 дори и без такъв. Тепърва въобще не смятам да и слагам такъв, защото със моите 10к километра годишно мисля че съм последния проблем за екологията на тази планета.

    Коментиран от #47, #136

  • 44 Коментар

    44 1 Отговор
    С 30лв отгоре нито въздуха ще се подобри нито пътищата ще се оправят пък нова кола няма как да си купя и какво се получава старата песен на нов глас но събраните пари пак ще потънат някъде
  • 45 волен сидеров

    24 3 Отговор
    довиждане-това правителство си ОТИВА -окончателно-остава и данъците на заплатите да ни обложи по високо и КРАЙ -никога повече на власт
  • 46 ПНСД

    3 20 Отговор

    До коментар #35 от "Дедо Грую":

    Много по на сметка ти е с колата защото колата ти е кенеф! Я сметни колко ще ти струва нова дачия с всичките такси, наем на гараж и подръжка в официален сервиз! Тия сметки с купуване на коли за 2-3 хиляди и каране на доизживяване на запад НЕ ВЪРВЯТ!
  • 47 123

    7 5 Отговор

    До коментар #43 от "youngtimer":

    Не съм правил статистика. Вероятно си прав. Но, в тези държави автопарка е със средна възраст 7-8 години и почти няма автомобили над 25 години. А при нас над 60 % от автомобилите са 20 годишни, а средната възраст на целия парк е около 18 години. Също облекченията за старите автомобили в ЕС са свързани с ограничения в използването им - само почивни дни или до определени километри на година, или само по изложения и писти и т.н. Хора, като теб са по-скоро изключение. Безопасност, екология са мръсни думи. Има такива, които карат разпаднати каруци и не мислят за себе си, а какво остава за останалите участници в движението.
  • 48 che guevara

    29 0 Отговор
    До кога ще ги чакаме.Защо не вдигнат доходите с 50%.Боклуци мръсни.
  • 49 Време е

    32 0 Отговор
    Задава се поредната тежка зима, ако не и най -тежката. Или поне за повечето от нас. Освен данъците, всичко скочи с нагоре и то с много. Вижте колко струва хляба, водата, горивата. А доходите.......? Докога!!! Дано е последна за управляващите и цялата клика, независимо от цвета им!
    Време е да излязат свестните, образованите, честните, милеещите за БГ, колкото и малко да са останали и да поведат и заспалите към това да променим ситуацията в полза на Българите!
  • 50 Малко му е

    7 35 Отговор
    Голям праз,ще скочи с 10 лв.И вие вече уаууу на кафе няма да мога да ходя.Българска работа,прости бедни балъци и умни богати тарикати.А който пише в тази статия със сигурност не е от вторите-включително и Аз,иначе щях си вея байрака (Патриот) с 8 000 месечна заплата
    Айде яште кренвирши и си мислете за месо😎
    Над 15 годишните трябва да плащат поне по 200 евро данък.
  • 51 Boxer

    20 4 Отговор

    До коментар #38 от "гост":

    Не му обяснявай на Ганю. Опиташ ли да му отвориш очите - веднага му ставаш враг! Тъй, че очаквай още минуси... Според мен акциза на горивата трябва да бъде основен източник при поддържането на пътната мрежа - колкото по-голяма, по-мощна, по-неефективна, на по-големи разстояния караш колата, толкова повече си плащаш чрез горивото. А годишният данък да бъде изцяло функция на замръсяването което причинява автомобила, независимо на колко години е.
  • 52 Трезвомислещ

    5 28 Отговор
    Защо когато се предложи нещо което е правилно и логично винаги се наддава вой. А след това започваме да ревем, че сме държавата на абсурдите. Предложената мярка ще насърчава собствениците на коли да се преорентират към по-съвременни и безопасни коли. Ще се постигне двоен ефект по чиста околна среда и по-безопасно шофиране.
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Марио

    6 29 Отговор
    Така трябва да е.Защо аз с новата кола да плащам 800 лева данък,като тя не замърсява,а тези с гнилочите на 20 години да плащат 15 лева.Смешно е .Защо аз да пращам на другите данъка като моят автомобил е на 3 години само.Браво ако приемете този закон.Тоне е едно от най-смислените неща,които сте предлагали.
  • 55 Byg

    2 19 Отговор

    До коментар #19 от "ГНЕВЕН":

    Айде малко по спокойно бе пустиняк , най вероятно ти си келеша пък и си неук , лесно ви манипулират ушанките , ревете в хор , дали заради пари или от неграмотност , няма значение резултата е че пречете на България да мръдне напред. Евро 4 е въведено от 2005г.
    де факто 13- 14 годишни коли с Евро 4 ще им паднат данъците , разликата в замърсяването на въздуха е в пъти Евро1 - Евро 4 и нагоре , защо сте недоволни че хората искат по чист въздух.
    По ми е важно аз и децата ми да живеем в чиста страна, отколкото жигулката не дедо , който я мръдне 10 на километра на година я не.

    Коментиран от #61

  • 56 Марио

    5 26 Отговор

    До коментар #17 от "Балканец":

    А мен могат да ме товарят с вашия данък,така ли.800лева за нова кола.Аз плащам вашия данък.Защото моят трябва да е максимум 100 лева,а ти с този автомобил на 20 години трябва да плащам 50 пъти повече.Браво ако се приеме законът.Най-после нормален закон както е в Европа.

    Коментиран от #60

  • 57 Иванчо l-ви

    20 2 Отговор
    Продавм БМВ 5та серия е39
    Може и бартер за велосипед
  • 58 Комшията

    19 1 Отговор

    До коментар #9 от "эапоэнат":

    Абе то те излизат, че въобще не дигат данака на 44кw или какво казаха 60к.с. данъка от 23лв става 32лв. Обаче кой каза 60к.с. кола, повечето карат поне 100к.с. което поскъпване е 30%, не са тия 9лв, за които говорят всички.
    И другото вдигат на старите коли данъка с 30%, а на новите или до 5години го свалят с 20%, При положение, че в България колкото ти е по нова колата плащаш повече данък. Да го направят първите 5г. да не плащаш данък да видим.
    Вдигнаха ГО, горивата, сега данъка, остава винетката да вдигнат. Нищо, че се говори, че няма да я вдигат. Поне за сега..
  • 59 4321

    5 0 Отговор

    До коментар #17 от "Балканец":

    Подкрепям!
  • 60 Кукуригу

    25 1 Отговор

    До коментар #56 от "Марио":

    Ми купи си стара и не плащай бе!И на следващото преброяване се пиши ром!Те гарантирано нищо не плащат!При 5% нови автомобили от които 90% са служебни и таксита и 70%от населението в страната под прага на бедност!Утре когато в новата ти кола се натресе някой без гражданска,данък и преглед,които вече са над 20% и ще се увеличават друга песен ще запееш!
  • 61 Такава ни е Държавата

    29 1 Отговор

    До коментар #55 от "Byg":

    И кво излиза дядото с жигулката с пенсията 200лв на месец да плаща данък 150лв, за тия 20км дето мини на година или не мине?
  • 62 бббббб

    29 0 Отговор
    Ток,вода,парно,газ , гражданска,данъци ,хранителни продукти очаква се и здравните осигуровки ,но стойте си и медитирайте пред компа.Раята е свикнала 500год.И се надява на Неволята да свърши работата.
  • 63 Сивата гъска

    9 0 Отговор
    Мисля че по големия ни проблем е смъртността по пътищата,а не някакви си 2 кафета.
    Докато не криминализират карането по безобразен начин и без книжка Иванчо и пет пари няма да даде затова че Петканчо кара с или без книжка.😃 а да забравих те за прегазване на дете дават 48 часа за смърт на пътя 9 месеца.
    Пожелавам следващите жертви да за Управляващите или техните близки,ще кажете Защо....защото благодарение на тях,тяхното безхаберие,безхаберието на институциите умират нашите деца.
  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 ръгай още може

    7 3 Отговор

    До коментар #40 от "Коментара":

    От прости комунисти, мързеливи и крадливи мутри, какво може да очакваш!? Работата е ясна, за 74 години не можаха да поумнеят, същите селяни прости, андрешковци.
    Няма оправия.
  • 67 Гост

    20 1 Отговор
    да обясня за всички:

    Понеже се разбра, че новите коли са с по-големи данъци и не е изгодно, то за да оправим нещата ще вдигнем данъка за старите коли.
    понеже не можем да го вдигнем от 30лв на 300 щото ще ни свалят, ще го правим 5 години с по 30-50% и ще обвиняваме каквото се сетим.
    Така пари ще се събират за кралят слънце, да има за бюджетен излишък.
  • 68 ками

    16 0 Отговор
    Един Камаз замърсява колкото 300 стари автомобила.Наскоро мярнах един който правеше димна завеса около 50 метра-отврат!
  • 69 Димов

    32 0 Отговор
    Да речем, че 2млн стари коли спрат, както някой хора искат. Това са 75% от движещите се коли у нас. Няма да карат. Няма да замърсяват. Няма да Ви пречат.... Хубаво. Но с тях спират и приходите от горива, от винетки, от данъци, от застраховки, от прегледи, от резервни части, от ремонти и др консумативи. Какво ще стане с цените на тези продукти и услуги? Ще се повишат петорно. Бизнесът и хазната си искат прихода. Кой ще плаща пет пъти по-скъпо тогава? Тези, които ревът срещу старите коли. Дали тогава няма същите тия, новобогаташи, да ревнат, че им е скъпо? Дали пак ще правят сравнения само с данъците на ЕС, или и те ще почнат да сравняват и доходите? Много е лесно да гледаш отвисоко. Ама внимавай на чии гърбове си стъпил, да не паднеш лошо.

    Коментиран от #70

  • 70 Гост

    9 8 Отговор

    До коментар #69 от "Димов":

    ако толкова много автомобили спрат изведнъж, то вместо да търча с колата до офиса, ще съм с велосипеда, защото по пътя няма да е такава гъчканица.

    Не го правя в момента, само защото не може да се диша по булевардите. Отделно в пиковите моменти като е претъпкано и задръстено шанса да те смачкат е голям.
  • 71 Аааа

    26 0 Отговор
    Колко от вас са купунали нова кола , та да видите колко е изгодна . Докато е в гаранция не може да я закараш бри бай гоше да ти смени маслото или нещо по окачването за 100лв , а трябва в сервиза и там е 300. А да гаранцията в бг не покрива окачването щото за 100 лв винетка пътищата са пълни с дупки .
    Демек имаш кеш 15 бона грубо за Дачия гола кат пушка от там 1000лв каско , 300лв данък щот си баровец и си си купил нова кола нищо че е 100 коня , гражданска пак около 250-300 лв. И накрая ти остава удоволствието да я трошиш по бг пътищата ;-)
  • 72 Byg

    3 19 Отговор

    До коментар #53 от "Волфребел":

    Не само моята ами и на децата си съм купил коли , гъз необърсан. Не съм чакал на тати и мама като отявлен комуняга термерут.Аман от охлюви с претенции.Трябва да се научим че държавата сме ние , държавата пари няма , парите са си наши ,но понеже човек е егоистично създание и гледа само него си , ако няма държава ще сме номади.Като опре ножа в кокала , държавата ни е длъжна да помага , но като стане въпрос за данъци , квичене , както казах хем сърби хем боли.

    Коментиран от #81

  • 73 filo

    1 13 Отговор
    Давайте ревачи, давайте по-гръмогласно пищете, че не се чува достатъчно, а тези които се мислят за много кадърни и същевременно онеправдани и много недоволни да напуснат България и да идат някъде, където живота ще им е по-хубав.

    Коментиран от #77

  • 74 abv

    22 0 Отговор
    Некомпетентни хора определят какви да бъдат данъците.
    Една лекция за тях, безплатна при това:

    Това , че е един автомобил е излезнал от завода с евро 4 през 2005 г./нарочно пиша за тази година защото само от еврио 4 нагоре ще има отстъпки в данъците според "компетентните лица"/ , не означава че той и към момента отговаря на този стандарт. През годините на експлоатация този автомобил със сигурност е "слезнал" на по- ниско ниво примерно на евро 1 или 2. Не е нормално да плащаш данъци за автомобил , който към момента не отговаря на сертификата записан в талона.

    Какво е справедливото решение.

    Всеки автомобил минава ГТП ежегодно/ говоря за над 3 годишни автомобили/. Нищо не пречи при преминаване през ГТП да се проверява /реално / съдържанието на изгорели газове и на тази база да се определят данъците на автомобила , а не да се гледа какво пише в талона.

    Друг пример:
    Два автомобила за закупени през 2005 г. Единия изминава 600 000 км, а другия 300 000 км. при едни и същи условия. Едва ли при евентуалент тест на изгорелите газове ще покажат еднакви норми. По същата логика по9стар автомобил може да се окаже у, че замърсява по-малко от нов който е например на предела на техническия ресурс на двигателя.
  • 75 гост

    6 0 Отговор

    До коментар #64 от "ръгай още може":

    България е втора по брой регистрирани автомобили на глава от населението в Югоизточна Европа, разкрива доклад на SeeNews, изготвен от Цветан Иванов. От анализа, посветен на региона и галопиращия му растеж по отношение на продажбите на леки автомобили, става ясно, че България е втора след Словения по лични коли на глава от населението. У нас на всеки 1000 души се падат по 443 автомобила, докато в Словения (където само през миналата година са произведени близо 200 хил. коли) тази бройка е 531. Трета се нарежда Хърватия (374), а четвърта е Румъния (261). По отношение на ръста в продажбите обаче България успява да изпревари Словения. Все още „гъстотата“ на автомобилите ни е след тази на старите-членки на ЕС като Италия (601), Германия (566), Швейцария (524) и др. По данни от 2010 г., лидер по коли на глава от населението в световен план е „джуджето“ Сан Марино – с 1139 автомобила на 1000 души. !! Човек , който обвинява професионалисти в "незнание" или просто се опитва да манипулира другите незнаещи , може да бъде наречен само неграмотен простак (много меко казано ) !!!
  • 76 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    18 0 Отговор

    До коментар #11 от "ДДДДДД":

    Чекаййй чекайййй аз като съм купувал колата преди години съм имал доходи да я потдържам таз кола но полит шаиката прави така че непрекъснато да обеднявам и да нямам пари за необходими неща като автомобил.....така че коментарите от рода на кат имаш пари ше караш кола са абсолютно недопустими...купил съм кола която ми върши работа но за да направят така че да се увеличи потреблението и задлъжнялоста се вдигат данъци застраховки абсурдни еко норми при положение че масово се кара на гас и метан а те не замърсяват данъци скачат ...абе абсурдистан
  • 77 Расулюлах

    3 1 Отговор

    До коментар #73 от "filo":

    Аз съм на анталия и пикам на мангалистан муахахахахах

    Коментиран от #91

  • 78 Николов

    2 25 Отговор
    А бе като си беден и нямаш 50лв отгоре за данък, няма да караш и кола! Ако ги нямаш тия 50лв за данъка, значи нямаш пари и за гуми, и за обслужване, поддръжка! Кухите ви тикви не могат да проумеят, че да имаш кола не е необходимост, а лукс! И никой не е длъжен да ви осигурява да имате такава. Работа - бол. Хващаш си мързеливия за*ник и започваш да работиш за повече пари като не ти изнася.

    Коментиран от #86, #102

  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Данъка НА колите

    12 0 Отговор
    СКАЧА и мн .други СКАЧАТ И ТОЧНО ТЕ ЛИ МИ ГОВОРЯТ ЗА СВЕТОВНО ЗАТОПЛЯНЕ ,ЧЕ ТОВА ЗАТОПЛЯНЕ С ДАНЪЦИТЕ ЛИ ЩЕ СЕ ПОНИЖИ ТЕМПЕРАТУРАТА НА ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ⁉️ «❗️ 🆘mensonge 🌍 ❗️»
  • 81 Димов

    17 1 Отговор

    До коментар #72 от "Byg":

    Всеобща заблуда е, че новите скъпи коли замърсяват по-малко от старите евтини. Който има пари за скъпа кола, има и за гориво и поддръжка, и прави по 30-50 хил км на г. Беднякът няма пари, нито за кола, нито за гориво, и прави по 5 хил км на г. Скъпата кола с големият си мотор, макар и с по-висок евро стандарт, за една година ще изхвърли повече мръсотия, отколкото дъртият малолитражен барутник за смешните си 5 хил км. Въпрос не само на евростандарт, но и на моторен дебит и моточасове. Що никой не отчита това?

    Коментиран от #120

  • 82 Мършата

    8 0 Отговор

    До коментар #12 от "ръгай още може":

    Не очаквах, че ГЕРБ ще направят такава грешка! Лидера на ГЕРБ трябва моментално да категоризира този гаф, като недоразумение!
  • 83 Мършата

    6 0 Отговор

    До коментар #22 от "dragula":

    Болшинството от населението е пенционери и бъдещи пенционери! Повишаването на цените на горивата, гражданската застраховка и данъците в такива мащаби е свидетелство за икономическо-юрисдическа НЕКОМПЕТЕНТНОСТ! Лидер на ГЕРБ, вярвам ще изкаже становище в близко време, това недоразумения ще бъде поправено!
  • 84 Циник

    9 0 Отговор
    Народ от овце го стрижат. Докато ние се бием едни с други по пътищата шайка престъпници ни ограбват.
  • 85 Логикананиво

    7 1 Отговор
    Пълен абсурд, и нещо за сваляне на данъка на нови автомобили спомена ли се? Освен, че ще събират повече пари като цяло май няма някаква идея да се стимулират хората да използват по-екологични автомобили... Аз по-добре да си я регистрирам в Германия/Англия/Франция и ще заплащам по-нисък данък. Говорим за еднолитров двигател с евро6+ 2018г.
  • 86 ръгай още може

    12 2 Отговор

    До коментар #78 от "Николов":

    Николов, ама ти си умен, като гербер бе! Много мъдри изводи си направил, ако те направят цар, поданиците ти голи и боси ще ходят!
    Обяснявам ти, ама просто, за да ме разбереш!
    Първо, разходите за автомобила НЕ трябва да ти е основен разход, и той не ти единствен! Като вдигат таксите и данъците се увеличава данъчната тежест, намаля дохода, а разходите за много други неща не са съвсем НИСКИ!
    Все едно да натовариш едно магаре до краен предел и то да падне и да умре, естествен подбор, ама тук иде реч за милиони магарета. В нормалните държави има средна класа, с една средна заплата хората плащат за всичко и парите им стигат, даже заделят.

    Коментиран от #89, #97

  • 87 Въпрос

    22 0 Отговор
    Нали "акциза" по принцип е за това че нещо е вредно и държавата иска да ограничи потреблението му. Та в тази връзка кой замърсява повече една 25 г. кола която изминава 4-5 000 км. годишно и "изгаря" около 250 л. бензин или една "нова" 8 годишна изминаваща 100000 и "изгаряща" 6000 л. ? Само питам..... Нали акциза е точно за това, а "данък собственост" трябва по принцип да е върху стойността на притежанието.
  • 88 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 89 ръгай още може

    12 0 Отговор

    До коментар #86 от "ръгай още може":

    За Николов
    В България, няма средна класа, има много бедни и малко богати, това е проблем! В този случай, как очакаваш да има ефективни институции, икономика, потребление, пазар, като се шири бедност! Да си чувал за потребителска кошница, за стандарт!? Излиза, че с една средна заплата в Бълхария, не може да притежаваш 10 годишна кола, ако не се лишаваш от други неща, така ли трябва да бъде?
    Управляващата върхушка не прави нищо за икономиката, не създава условия на РЕД, СПРАВЕДЛИВОСТ, СИГУРНОСТ, не създава работни места, спира инвестициите отвън, а само увеличава данъчната тежест????? Как да стане работата, как хората да извадят още пари да плащат, ЗА КАКВО ДА ИМ ПЛАЩАТ, за да ги крадат и обират ли?
    Разбираш ли за, какво говорим? После хората имигрираха, няма хора, няма кой да плаща и да работи! 4 милиона българи се махнаха, къде има такова нещо по Света, такова масово изселение и продължават да ни гонят, ами няма толкова прости хора, само да плащат!
  • 90 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 91 filo

    1 0 Отговор

    До коментар #77 от "Расулюлах":

    Екстра, да си жив и здрав.
  • 92 оня с коня

    12 2 Отговор
    Пак взимаме от бедните, за да им е добре на богатите. Хубаво, аз понеже неработя и имам много пари от тате, това за мен е ок, ама е глупаво оня с кола за 2000 лева да плаща 200 лева данък, а аз с моята Г класа 6.3 аемге и е регистрирана Н1 товарна разбираш ли, да плащам 19 лева данък. Иронията е хубаво нещо, но не е за всеки!
  • 93 Като гост

    9 0 Отговор
    Ако си над 100 конски сили и евро10 да имаш плащаш без отстъпка. За какви отрязани катализатори и ДПФ-и претендират някои тука, дори за спиране от движение.
  • 94 Расулюлах

    5 0 Отговор
    Ако останат 1000 глупака да живеят в тиквенската губерния данък кола ше бъд поне 1 милион ама на месец муахахахахах и пак ше бъде ужким ползу роду хахахха истината е че демографската криза удря кражбите на полит шаиката и кои остане там тежко му и горко ше плаща и за умрелите и за неродените и за избягалите
  • 95 ghost

    17 0 Отговор

    До коментар #6 от "ПНСД":

    ами защото толкова дават. Ела поработи месец два в производството по 10 часа на ден за 800лв да те видим дали ще си толкова отворен

    Коментиран от #121

  • 96 гост

    4 7 Отговор
    Не 30, а 300 процента трябват. Какво са 30лв данък, с тези 30 процента ще стане 40лв. А собственикът изпушва по 150лв на месец или близо 2000х.лв годишно. Една кола с данък 30лв трябва да стане с 300лв и да няма винетки, а всичко да се регулира от еконорматата и парите да отиват в общ фонд. Нали вече няма да има значение каква ти е регистрацията, а и това къде си плащаш данъците няма общо с това къде живееш и караш. Не е логично просто.
  • 97 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 98 vega

    9 0 Отговор
    А екотаксата при регистрациа на автомобил в КАТ защо я плащаме?
  • 99 Бисер

    7 0 Отговор

    До коментар #25 от "Дедо":

    Прост български народ 29 години "демокрация "-"преватизация"стигат!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 100 Като гост

    7 3 Отговор

    До коментар #97 от "Николов":

    Николов, мишок си ти. Сега си мислиш, че си повече от другите. Какъвто си дървен философ утре жена ти ще те напусне, алкохолизираш се, съответно те махат от работа и какво, клякаш някъде за 800лв.и друга песен ще пееш.

    Коментиран от #103

  • 101 Кютек на безлюдно място

    4 8 Отговор
    Ехаа, най-накрая, БРАВО ! Не може да имаш 30 присъди или висящи дела, и да се разхождаш спокойно по улиците, не може 5-6 пъти да си хващан пиян, дрогиран или без книжка, и пак да караш, първо това оправете, после мислете за камери. А и колкото и да ги снима селските, комплексирани джигити, т. нар. "държава" няма как да им вземе парите или да им наложи наказания.

    Направете ГО 2000 лв., данъка към общината още 2000 лв., един свестен техн. преглед още 500 лв., екотакса 500 лв., а за колите над 15 години - всичко това двойно, и по този начин ще отнемете възможността на бедния, неук и неграмотен мамул да кара 20-30 годишна кошница за 600 лв. и да убива хора по пътищата !
    А, забравих най-важното - много кютек и никакви граждански права за виновните !

    Коментиран от #108, #118

  • 102 Кютек на безлюдно място

    3 6 Отговор

    До коментар #78 от "Николов":

    Ех, Николов, Николов... Ентусиаст си ти. Пишеш и вярваш, че простите, бедни мамули ще те разберат....... НЯМА ! :-))
  • 103 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 104 ЛЕВСКИ

    5 1 Отговор
    да се вдига народа срещу тези боклуци
  • 105 filo

    3 3 Отговор

    До коментар #103 от "Николов":

    Колега, мрънкащите това работят. Взимат пари, за да реват по форумите за всичко, разбираш ли, не си ли личи.
  • 106 Пламен

    1 0 Отговор
    Абе аз, защото съм по-глупав, гледайки как автокъщите никнат като гъби край градовете, си мисля, защо не вземат да обложат внесените таратайки с някакъв налог. Така и така стоят там по 10години, и от автомобил с ТЮВ, се превръщат в скрап. Бая левец ще се събере в скъсаният чувал. Дали Веселин Маринов ще пее догодина за ГЕРБ,а? Може, то ще има пари от данъци. И за 45-ят ще има помощ за военно-промишленият им комплекс.
  • 107 цистит

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "ДДДДДД":

    ами отиди на запад тогава, тъкмо ще видиш колко пари взимат - келеш
  • 108 Пламен

    1 1 Отговор

    До коментар #101 от "Кютек на безлюдно място":

    И очаквай бедният, неук мамул да ти вземе работното място за 1/3 от заплатата ти още догодина, и да квартирува на чержето пред дома ти. Все пак трябва да плаща за "кошницата". Разбирай - жена ти!
  • 109 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 110 НГФИ

    6 1 Отговор

    До коментар #32 от "Един":

    Ако беха загрижени толкова много за екологията защо не спреха безпощадната сеч на горите ни. Вече 30 години се изнася дървесина на вън за Гърция основно . Останаха само голи чукари. Така, че прав сте не е причината екологията.
  • 111 Бай Тошо

    4 0 Отговор
    Данък според това кой колко замърсява. Иначе всичко останало си е обир от овцете на Боко
  • 112 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 113 Иво

    6 1 Отговор
    Да дам примери и аз - жената има сеатче - дизелче - 17 годишно. Влиза в малък данък - 64 кончета - 35 лева на година. Ще го дигнат с 30% - става 50 лева . И какво? Проблемът не е в това, а в комплексарщината на масовия българин. Не може да се кара кола 60 - 70 коня, трябва да е над 150, ама нищо , че е 20 годишен скрап. И после данъците и били високи, ами какви да са, като чади като стар икарус. Но и друго не е редно - аз имам сравнително нова кола - 120 коня на 4 години и данък 250 лева. Това нормално ли е с кола евро 6 да плащам близо 10 пъти повече от колкото някой, който кара кола евро 2? Щом говорим за екология...
  • 114 Ггг

    0 0 Отговор
    Пнсд яж ми хвойна
  • 115 ХММММ

    3 0 Отговор
    Малко сметка на случващото се и причината му - насърчаване на покупка на по-нов/по-екологичен автомобил. Така със сегашните корекции на година средно по-старите автомобили над 101 к.с. ще плащат около 50-70лв повече по прости сметки. Как с тази сума ще ме насърчат да си закупя по-нов/ по-екологичен автомобил, когато ще инвестирам хиляди за покупка ? ? ?
  • 116 Бай кольо

    2 1 Отговор
    А кога ще вдигнат нощния труд 0.25 ст.на час Министър Горанов завърши ли Резиденцията на МФ
  • 117 Васил

    4 1 Отговор
    Давай Бойко гърчи робите наречени Българи за да може само ромите да останем колкото по бърза се изнесете толкова по добре за нас.
  • 118 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #101 от "Кютек на безлюдно място":

    Тези нарушения, дето си ги изброил, от хора със стари, слаби и бавни коли ли се правят, или от пияни, дрогирани богаташки синчета с на тати мощният джип?
  • 119 Бай Благой

    0 0 Отговор
    Е от 9 лева ( за VW Golf 1996г - 75к.с.) ще стане на 13,50лв.....
  • 120 123

    3 3 Отговор

    До коментар #81 от "Димов":

    Ти си типичен пример за коментиращия българин. Нищо не разбира, даже не е прочел какво пише в проекта, обаче се изказва и дори критикува. Ами основната разлика при данъците е именно от мощността на киловатите. Има няколко реда в зависимост от мощността. От там идва най-голямата разлика. Ако колата ти е над 200 коня, може и 5-6 лева на киловат да плащаш, разбирай 7-800 лева. За същата кола, ако двигателя е 80 кончета - няма да надхвърли 100 лева. Чак после са отстъпките за Евро. А най-дразнещото е, че за един и същ автомобили - като габарит, кубатура, конски сили и т.н. ако данъкът на 20 годишната талига е 100 лева, за кола на 5 години се плаща 280 по сегашния закон, а по новия ще е по коефициент 2.3 Фактът, че имаш само плюсове показва, че на простото стадо му трябва тояга.

    Коментиран от #127

  • 121 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 122 До Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #38 от "гост":

    ТИ СИ ЕДИН ЛЪЖЕЦ
    ВСЕКИ 3ти ВЪВ ФРАНЦИЯ БЕЛГИЯ ГЕРМАНИЯ СА СЪС КОЛА

    Коментиран от #138

  • 123 Ироничен

    0 2 Отговор

    До коментар #2 от "Ryty":

    Че нали във всички форуми бяха за увеличение на данъците на старите коли? Защо да реват?
    На мен не ми пука. От 150 щял да стане 180. Голям праз.
  • 124 Демократизация

    0 1 Отговор
    Като са се замислили за екологията защо не отпускат по 5000 евро за закупуване на електрическа кола.И аз бих си купил като знам че не замърсява не се ходи на бензиностанция.Само се чудят откъде и с какви аргументи да си набират пари за да краднат.
  • 125 Демократизация

    1 1 Отговор

    До коментар #38 от "гост":

    По добре да ги забранят и ще се навъдят фирми и ще ги конвертират в електрически , метанолови,етанолови. И най на края ще дишаме чист въздух.Да ама далаверата от горивата е голяма а и държавата живее от акциз.Така че освен да не товарят нищо друго не правят.Това не е мярка а чист вид далавера.
  • 126 какво чакаме

    5 0 Отговор
    не разбирам какво още чакаме да стане? до кога ще се премиряваме? кога ще се събудим да се вдигнем и да ги изнесем целият Парламент?до кога ние и децата ни ще се бъхтим по 12-часа за по 500лева и живеем във тая мизерия ДО КОГА?
  • 127 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #120 от "123":

    Нещо си се объркал, мой човек. Аз съм против това, новите коли да плащат по-висок данък. Земи ти, прочети по-внимателно, кой какво коментира, преди да критикуваш. Не изхождай само от един коментар, който между другото, освен че ти е неудобен, не видях как ще опровергаеш.
  • 128 vasik atanasova

    4 0 Отговор
    няма народ няма държава
    бой бой докато издържат
    и данъка на сградите също го вдигат
  • 129 Хондата

    2 0 Отговор
    Вече няма да гласувам за ГЕРБ.
  • 130 Седящия бик

    4 0 Отговор
    С очите си виждам всеки ден как махат филтрите за твърди частици на дизелови коли на по 5-6 години но на над 200 000 км.По документи са най-малко с Евро 4 , но реално вече не са.Замърсяват много по-вече от моя автомобил с Евро 2 на 24 години с газова уредба.ПРОБЛЕМА ТРЯБВА ДА СЕ РЕШИ ПРИ ГТП, РЕАЛНО ИЗМЕРВАНЕ НА ПОКАЗАНИЯТА ЗА ИЗГОРЕЛИ ГАЗОВЕ, ДИМ И Т.Н. И ОПРЕДЕЛЯНЕ КОЙ ЕВРОСТАНДАРТ ПОКРИВА АВТОМОБИЛА.
    В Германия автомобил над 30 години има право на регистрация Н /исторически/ , няма евростандарти , катализатори и т.н.По-малки данъци застраховки , защото имат право да изминат 10 000 км. на година. Реално никой не изминава такива километри с такъв автомобил , в по-вечето случаи са част от колекция.
  • 131 000

    4 0 Отговор

    До коментар #6 от "ПНСД":

    Ей цървул,някои хора ходят за хляб и лекарства на десетки километри,И как да има високи доходи като е пенсионер,и трябва да те изхранва, затова СОФИЯ обезлюдява събота и неделя,
  • 132 000

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "ПНСД":

    ЦЪРВУЛЧЕ бащати гори по 100л гориво и по 50куб дърва
  • 133 Гадина

    4 0 Отговор
    Как пък никой не зададе най-важния въпрос, А той е: ЗА КАКВО ТОЧНО ВЪЗНАМЕРЯВАТ ДА ПОХАРЧАТ ПАРИТЕ, КОИТО ЩЕ ПОЛУЧАТ ОТ ПОВИШЕНИТЕ ДАНЪЦИ???
    Точно това трябва да го интересува данъкоплатеца! Не е въпроса че данъка се е вдигнал. Ако са го вдигнали за да похарчат парите за доброто на същия този данъкоплатец ок. Обаче ако нямат идея за какво, то плачат да бъдат изритани като мръсни котета! Аз досега не прочетох един аргумент от този финансов министър в тази насока!
  • 134 Аз, работещият

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "ПНСД":

    Катилчо, не можем всички да работим в на тати фирмата. Май си от онези излезлите навън, видял и свят и после у нас.

    Коментиран от #140

  • 135 Plovdiv

    0 1 Отговор
    Нали щяха да обвързват данъка с екологичния статус на возилото?! Какво стана с тази идея, която уж щеше да редуцира нафтовите печки на колела, които пушат като комини от социалистическа поема на Пеньо Пенев...
  • 136 ttt

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "youngtimer":

    Spodeli kakva e kolata ce mi stana interesno bmw ili merc i kakuv model ,pozdravi ot men
    i az mislya kato teb .
  • 137 Запознат

    4 4 Отговор

    До коментар #6 от "ПНСД":

    И аз това съм се чудил ,ама вилата селските играчи с по 10 лв в джоба и БМВ с луети джанти дето разкарват само селски пръчки как ти скочиха.ам цървули щом нямате пари за данък следователно нямате и за качествени гуми спирачки и тн . Следователно нямате място на пътя ясно ли ви е смотьовци с издръжка от мама и тати.
  • 138 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #122 от "До Гост":

    А ти си ми един умник , хахаххаха !! Случайно да можеш да сметнеш , че "всеки трети" значи 30% или под една трета от всички , хааххах !!! Че това е по-малко от България , бе "умнико" !!! И кой е лъжеца сега ??
  • 139 гощо

    2 2 Отговор
    9-10лева повишение за смърдящият кошник не мисля,че ще реши проблема с смърдящите бангий по улиците. Просто такива боклуци не бива да се регистрират изобщо. Тези с подобни смърдящи кошници така и така не плащат данък с години,какво като ги вдигнат?!?!? Аеее са цъкайте минуси и кошника за скрап да върнете,че ми усмърдЕхте живота.
  • 140 ПНСД

    2 4 Отговор

    До коментар #134 от "Аз, работещият":

    хахаха
    Грешиш! Не работя в на тати фирмата! И какво общо въобще има това къде работя??? Не ми харесва покрай мен да се разхождат автомобили на 15+ годишна възраст с комплексирани батки вътре! Надявам се да наложат такива закони, че да глобяват даже и за стари гуми, и за размер на гумите различен от този вписан в талона на колата! Искам да не може да се внася автомобил над 10 годишна възраст за първа регистрация и данъците да са спрямо реалното замърсяване измерено на коректен ГТП! И защото ти неможеш да си позволиш тези неща аз трябва да ти дишам изгорелите газове??? В голяма грешка си! По-добре помисли как да изкараш пари, а не как да хейтиш за новите мерки против стари автомобили!
  • 141 abv

    4 0 Отговор
    Некомпетентни хора определят какъв да бъде размера на данъците. Една лекция за тях, безплатна при това:
    Това, че е един автомобил е излезнал от завода производител с евро 4 през 2005 г./нарочно пиша за тази година защото само от екологичен стандарт евро 4 нагоре ще има отстъпки в данъците според "компетентните лица"/, не означава, че той и към момента отговаря на този стандарт.
    През годините на експлоатация този автомобил със сигурност е "слезнал" на по- ниско ниво примерно на евро 1 или 2.
    Не е нормално да плащаш данъци за автомобил, който към момента не отговаря на сертификата записан в талона.
    Какво е справедливото решение?
    Всеки автомобил преминава ГТП ежегодно/говоря за автомобили на възраст над 3 години /. Нищо не пречи при преминаване на ГТП да се проверява /реално / съдържанието на изгорелите газове и на тази база да се определят данъците на автомобила, а не да се гледа какво пише в талона.
    Друг пример: Два автомобила за закупени през 2005 г. Единия изминава 600 000 км, а другия 300 000 км. при едни и същи условия. Едва ли при евентуалент тест на изгорелите газове ще покажат еднакви екологични норми По същата логика стар автомобил може да се окаже , че замърсява по-малко от нов който е на предела на техническия си ресурс.
    Пример : По улиците има автомобили след 2005 г., зад които се издигат облаци от черен и сив дим, които обаче се водят с евро 4 и евро 5 и с новите промени тези водачи ще ползват отстъпка, което е несправедливо

    Коментиран от #142

  • 142 Гадина

    0 2 Отговор

    До коментар #141 от "abv":

    Абе човек, те сега всякакви курници минават преглед и "отговарят на изискванията" а ти искаш данъкът да се определя точно от тези в пунктовете. Я слез на земята, ще почнат масови фалшификации.
  • 143 Ай сикккккк

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "smetka":

    1 евро на ден ако те събаря то ти даже не си и за градския транспорт защото там е по скъпо. Я марш да работиш и да видиш тея 2 лева дневно как няма да те бъркат даже и 5 да са
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове