Базираната в Юта Nikola Motor Company, спрягана за основен конкурент на Tesla на тежкотоварния фронт, представи прототип на нов влекач с водородно задвижване специално за Европа. Серийната версия на камиона ще получи и система за автономно управление.
Nikola Tre (от "три", тъй като е третият модел на компанията) ще се предлага в няколко варианта с мощност от 500 до 1 000 к.с. Задвижващата система с горивни клетки, захранващи електромоторите, осигурява автономен пробег между 500 и 1 200 км.
Тъй като е предназначен за Стария континент, камионът има по-компактни размери и ограничена дължина на прицепа от американските си събратя. Европейска е и архитектурата на кабината без издаден напред моторен отсек.
Ако всичко върви по план, Tre ще бъде пуснат в продажба през 2022 или 2023 г. Шефът на Nikola Тревър Милтън обещава серийният камион да получи автопилот от пето поколение. Освен че разработва нови модели, компанията развива активно и мрежа от водородни станции за зареждане, чийто брой в САЩ и Канада трябва да надхвърли 700 до 2028 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Инкогнито
Коментиран от #17
11:30 08.11.2018
2 куку руку ку
11:31 08.11.2018
3 1234
Коментиран от #4
11:32 08.11.2018
4 гост
До коментар #3 от "1234":
Еми така е , който не може да си произведе батерии , почва да мисли за глупости - водород , модород , гъзород , хахах !!! Само да ти напомня , че тоя "прототип" се появи около три години , преди Тесла да представи Семи и ВСЕ ОЩЕ не е произвел и една бройка , да не говорим за "мрежата от зарядни станции" дето още не се знае и точно къде ще е , щото е само в мътни проекти !!! А преди тя да е 100% готова НИТО ЕДИН от тия не може да направи и един курс , ако ще да е на един ден път !!!! А Семи може да зареди на всеки Суперчарджър за леките , е малко повече време , но МОЖЕ , докато направят специални за камиони !!!! И един МЕГАВАТОВ суперчарджър струва най-много 30% от водородна станция , демек три ще струват колкото една водородна , да не говорим , че половината сегашни могат да се дооборудват , а тоя трябва да почва от НУЛА !!!! Когато Тесла ще е продала 10-20 000 Семита , тоя още ще събира поръчки и ще показва картинки къде СМЯТА да прави "зарядни" , хахахах !!!Коментиран от #8
11:53 08.11.2018
5 nikola motor
12:15 08.11.2018
6 Бесен Язовец
12:30 08.11.2018
7 Експерт
12:36 08.11.2018
8 Язе
До коментар #4 от "гост":
Късметлия си ти.Гурото само на теб снася информация.Малко по-дълго се зареждал.хихихих.Ако го има този камион той ще се зарежда мноооого по-дълго.Пак започваш с това ще,ще,ще.Ще продаде ако някога го има този камион.Коментиран от #9, #11, #12
18:57 08.11.2018
9 гост
До коментар #8 от "Язе":
От "тоя" камион ВЕЧЕ са произведени над 50 броя ! Половината работят във фабриките на Тесла , а другите са дадени на избрани клиенти за тестване в реални условия !! И не е започнато масово производство по единствената причина , че се изчаква увеличението на производството на батерийни клетки !! Засега Модел 3 е с предимство !!19:26 08.11.2018
10 Краз
07:35 09.11.2018
11 гост
До коментар #8 от "Язе":
И какво те "притесни" зареждането ?? При 150 квт мощност на зареждане и батерия ако ще да е 1000 киловата ще ти трябват най-много 7-8 часа !! При 15 часа ДНЕВНО , когато шофьора така или иначе трябва да почива и не може да се движи камиона , дали ще са му недостатъчни ??09:15 09.11.2018
12 Да да
До коментар #8 от "Язе":
Камиона може да се зарежда спокойно минимун 9 часа, докато прави пауза шофьора, а нормално дори 11 часа! Дали ще може да се зареди според теб? При остра необходимост от ток, ще може да се зарежда и 45-60 мин. по време на задължителни почивки след 4,5 часа максимално време на управление без прекъсване. Ама ти това няма как да го знаеш, защото си далеч от транспорта.Коментиран от #13
09:43 09.11.2018
13 Язе
До коментар #12 от "Да да":
Не знам аз колко съм далече от транспорта но за разлика от теб не ходя пеш.Както казва "Маг"Госта,имал 20 камиона в фабриката.Ако приемем,че е вярно,по твоята логика трябва да се зареждат едновременно.Я ми сметни колко мощност му трябва и колко суперчаржъра има в фабриката?Дали не трябва да има и един АЕЦ в двора?Пак ти казвам,за разлика от теб аз не ходя пеш.Ти може да си по-близо от мен до транспорта но....велосипедния.Коментиран от #15
14:39 09.11.2018
14 Зорлем
Коментиран от #16
15:51 09.11.2018
15 гост
До коментар #13 от "Язе":
Аз пък не знам що реши , че тия 20 трябва да зареждат едновременно , а още по-малко пък що трябва да са във фабриката на Тесла само като зареждат ?? Така ако загубиш малко "ценно" време можеш да видиш , че разстоянието между двете фабрики във Рино и Фримонт е около 240-250 мили по двата възможни пътя , тоест могат да зареждат във всеки от двата завода плюс зарядните по пътя , а и в Тесла все още НЕ работят денонощно , така че през нощта захранването на фабриките е свободно , ако си мислиш , че не стига за 20 камиона , пак не мислиш , хахахха !!!01:07 10.11.2018
16 гост
До коментар #14 от "Зорлем":
Камионите могат да станат напълно автономни само когато законодателството го разреши , а дотогава има поне 5-6 години , колкото и да ти се вижда много или малко !! А дотогава и специални зарядни за камионите ще има и други работи , не се тревожи толкова , а дотогава колкото и да е неприятно ще трябва да я карат като досега , 9 часа на пътя , 15 часа почивка !!01:11 10.11.2018
17 нАКа47
До коментар #1 от "Инкогнито":
Що не ни осветлиш какво ще стане бе специалист. Сигурен съм, че така са разправяли едно време и за бензиновите автомобили.Коментиран от #18
12:34 10.11.2018
18 гост
До коментар #17 от "нАКа47":
Ами не знам какаво са разправяли за бензиновите , ама ще ти дам само един пример ! Пиян турчин , неспал три дена по кръчми , проститутки и казина в България , сетил се че закъснява и трябва да мине Хаинбоаз за час в най-натовареното време , щото вечерта трябва да е на Дунав мост или на Капитан Андреево !!! И за капак вали сняг !! Или не дай си боже в някой тунел по магистралите !! Дали взивът ще е същия като на бензинов или дизелов , хващаш ли бас ??13:10 10.11.2018
19 Ентусиаст
Коментиран от #20
17:19 10.11.2018
20 гост
До коментар #19 от "Ентусиаст":
Водородните резервоари могат да се обезопасят за нормална експлоатация ! Никой и нищо на тоя свят не може да ги обезопаси при тежка авария във всичките и възможни варианти !!! Все пак говорим за резервоар под налягане НАД 700 атмосфери , ако можеш да си го представиш метановия е на 200 !! И големите размери и тегло на камиона значат и съответния голям натиск при катастрофа !! Неслучайно при катастрофи в областа на кабината смърта на шофьора е два пъти по-честа от при лек автомобил !! И даже не е нужно да се разруши самия резервоар , достатъчно е само една от връзките с "горивната клетка" да се скъса и взрива е гарантиран !! А ако не си чувал най-мощното конвенционално оръжие е водородна бомба !!Коментиран от #21
17:47 10.11.2018
21 Антиелектрика
До коментар #20 от "гост":
Ти тук ли се прехвърли да тролиш? Няма по-голяма глупост от това да сравняваш водородната бомба, която е синтез на водородни атоми в хелиеви, с експлозия на газа водород с кислорода! Я по-добре спри да се излагаш!00:58 11.11.2018