Last news in Fakti

12 Ноември, 2018 18:08 12 591 8

Една скоростна кутия, различни цени

  • getrag-
  • 7dcl750-
  • ford-
  • ferrari-
  • mercedes-amg-
  • трансмисия-
  • скоростна кутия-
  • предавателна кутия

Една и съща трансмисия на немската компания Getrag струва различно в зависимост от марката, на чийто автомобил се монтира, разказва американското сп. Road and Track. С роботизираната скоростна кутия 7DCL750 се оборудват както Ford GT, така и модели на Ferrari и Mercedes-Benz, но цената ѝ варира в доста широки граници.

Седемстепенната роботизирана предавателна кутия с два съединителя Getrag 7DCL750 е предназначена за автомобили с разположен отпред или в средата двигател. Проектирана е за работа със спортни мотори с входящ въртящ момент до 790 Нм и лимит 9 500 об/мин.

В различните си варианти тази трансмисия се монтира на Ford GT, Ferrari 458 и 488, California и F12, Mercedes-Benz SLS и Mercedes-AMG GT. Те се различават само по предавателните числа и формата на картера на съединителя.

Цената на 7DCL750 обаче зависи от марката, чийто автомобил се оборудва с нея. При Ford скоростната кутия носи каталожен номер HG7Z-7000-A и струва $27 624 (€24 519), при това ако се върне старата. В противен случай трябва да се доплатят още $5 000 (€4 438).

В каталога на Ferrari скоростната кутия за модела 458 носи номер 263938 и излиза "само" $22 186 (€19 689). Същата трансмисия излиза още по-евтино в каталога на Mercedes-AMG - $14 940 (€13 261). Собствениците на суперколата AMG GT обаче могат да икономисат още повече ако купят рециклирана в заводски условия трансмисия, която струва $11 715 (€10 398).

Този ценоразпис не изглежда особено логично ако се отчита традиционната за производителите добавка за "премиалност". Според Road and Track цената зависи от производствените обеми. Автомобилите на Ferrari и Mercedes-AMG, оборудвани с Getrag 7DCL750, се продават в доста по-големи тиражи от Ford GT.

Само от Ferrari 458 са купени над 15 000 бройки от началото на производството, а същата трансмисия се монтира и на други модели на италианската марка. Само през миналата година пък от Mercedes-AMG GT са продадени над 4 000 екземпляра.

В същото време Ford GT се сглобява на ръка в бутикови обеми от канадската инженерингова компания Multimatic. През 2017 г. са изработени едва 138 бройки, а общият тираж на модела няма да надхвърли 1 000 екземпляра.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 никси

    30 0 Отговор
    така е пазарна икономика бате сори
  • 2 Да,да

    35 2 Отговор
    Има още стотици авточасти,които са на подобен пазарен принцип.Схемата е от десетилетия...нищо ново.

    Коментиран от #4

  • 3 Иван

    11 1 Отговор
    Теория за икономия от мащаба ...много ясно
  • 4 незнайко

    7 0 Отговор

    До коментар #2 от "Да,да":

    Точно така . Прав сте .
  • 5 гост

    10 2 Отговор
    Колко бройки прави Форд и колко прави Ферари? Естественно, че цените са разчни за различните количества, а и това не е като да вземеш една и съща кутия и да я поставиш на друга кола. Когато направиш развойна дейност за 100бройки цената е много по-висока от развойна дейност за 10 000 бройки. Нищо нелогично няма.
  • 6 Гост

    0 2 Отговор
    Е то е ясно - марката надува цената! Добро утро!
  • 7 227

    6 0 Отговор
    Кутията е уникална, всеки пише за цената.
    НО, нито ферари нито мерцедес могат да произведат такава кутия.
    Е, 5G tronic беше супер, но 7 e боклук трошлив.А ZF са постоянно в издънка.
  • 8 Кольо Камиона

    5 0 Отговор
    Докато има шарани и каракуди ще има рибари и еъдичари