16 Ноември, 2018 21:21, обновена 16 Ноември, 2018 21:24 5 102 11

Вторият мост във Варна зависи и от държавата

  • аспарухов мост-
  • варна-
  • бузев-
  • строеж

Престижно е един град да има много мостове

Вторият мост във Варна зависи и от държавата - 1
Снимка: Shutterstock

Редица сдружения с нестопанска цел предлагат различи варианти за втори Аспарухов мост. Според едни, той може да е продължение на новия бул. „Левски”, а други предлагат вариант за почти успоредното му изграждане на сегашния на две нива.

„Всички искаме да имаме втори мост, защото най-малкото трябва да имаме алтернатива на сегашния. Аз съм оптимист за неговото изграждане, но на първо място трябва да се разпределят отговорностите на държавата, на общината и тогава да се гледа към частни инвеститори” е мнението на главния архитект на Варна Виктор Бузев пред ФАКТИ.

Единият вариант е той да е част от автомагистрала „Черно море”. Според главният архитект на Морската столица държавата трябва да направи т.нар. мост, който е при „Казашко”. „Той изнася върху себе си първокласната пътна мрежа (1-9), което също е ангажимент на държавата. Това е алтернативата на магистралата, тъй като ако тя е платена, държавата трябва да представи алтернатива за винетките и чак тогава е т.нар. втори мост, който е в града”, обясни арх. Бузев. Той е градски мост и е ангажимент на община Варна.

„Няколко пъти казвам, че все още не сме изчерпали потенциала на съществуващия мост, за да правим втори. Иначе големите богати градове по света правят много мостове, тъй като това е престиж”, заключи главният архитект на Варна.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иванов

    19 6 Отговор
    Престижно е, ама ако хората не ходят там да скачат от моста. Сега ако направят втори има опасност във Варна да останат само руснаците. А те само това чакат, да направят втори Калининград или втори Крим. Та, варненци, не скачайте от моста, скачайте срещу Мафията. Пак е опасно, но има и някакъв шанс да излезем от безпътицата!

    Коментиран от #8

  • 2 браво бе

    14 4 Отговор
    Егати "хората", които ходят на моста да скачат от него. Вероятно са осъзнали евроатлантическите цености и прекрасните либерастки идеи и в скока виждат единствената възможност.
  • 3 Батката-Баш майстора

    18 1 Отговор
    Абе, този архитект на Варна защо още го държат на поста. Престижно било и за това строели мостове. Бузев, явно мозъкът ти е в бузите, а не в главата, ако не си чувал, че мостовете не са за украса, а за услеснение на трафика, подобрение на инфраструктурата и водят до повишаване на търговския обмен между отделните региони, което за твое сведение води до повишаване на благосъстоянието на населението.
  • 4 Аз Варна

    15 0 Отговор
    Моста е в окаян вид.На места асфалтовата настилка е изронена и липсва.На други места е буквано кръпка до кръпка-срамно е,да не говорим колко е неудобно за движение,особено при металните снадки -тресе.Спешно трябва да се построи второ съоръжение за облекчаване на трафика,за отвеждане на тежкотоварните автомобили,а не за престиж,както се е произнесъл архитект Бузев.
  • 5 SDЕЧЕВ

    1 8 Отговор
    Община Варна разполага с арх. Бузев който е проминент и визионер от световна класа и той трябва да бъде подпомогнат от държавата да изпълни визиите си.

    Коментиран от #9

  • 6 Aлтер натив

    10 1 Отговор
    Няма нужда от втори мост.Има нужда от първи тунел под канала. В Прага има само 9.Да докарат ,,къртицата'' от метрополитена на собствен ход до Варна, та хем и проблема с автомагистрала,,Хемус'' ще бъде решен, хем ще има още един лъч на метрото свързващ Перник с останалата част от страната.
  • 7 Шаран БГ

    6 1 Отговор
    Навярно "обяснителя" арх.Бузев, вижда Аспаруховският мост само през прозореца на кабинета си !?.Колко е заблуден горкия г-н Бузев.... Големите градове са станали големи, защото са правили първо мостове ,за да имат развитие и просперитет и после са се уголемили А градския архитект ще чака Варна да стане голяма, че тогава за "престиж" да си направи мостове. Свещена ............!!!Бургазлии все пак направиха двадесетина километра магистрален път - към летище Сарафово и Слънчев бряг, а варненци само 5-6 километра . Врявали са, че ще има магистрален път между двата черноморски града. Но понеже той е "престижен" , министърка Павлова им показа среден пръст - " магистрала "Черно море" НЯМА да има !!!! Може би е много опасно от стратегическа гледна точка , да имаме магистрале път от Дуранкулак до Царево. И правилно - от къде накъде ще свързваме Украйна, Молдова и Румъния със Турция чрез автомагистрала ???. Само не разбирам, защо Варна е издънена по средата и кога ще приключи тоя строеж , чиито булевард "В.Левски " ще завършва на улица "Девня" ??
  • 8 Пешо

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Иванов":

    Вероятно се очаква ръст на броя на самоубийствата и се изграждат ненужни мостове. А и от новия мост ще може много да се открадне.
  • 9 Иван Гешев

    5 1 Отговор

    До коментар #5 от "SDЕЧЕВ":

    Прав си - явно този архитект наистина е корупционер от световна величина. 😂
  • 10 mediator37

    7 0 Отговор
    Варна може да се гордее с най-дългата магистрала в света- Магистрала "ЧЕРНО МОРЕ" , дълга седем километра (засичал съм на километража), която почти винаги е в ремонт. Другата гордост са тапите на Аспаруховия мост, който се минава за един час, без значение в коя посока. За свлачищата на север в посока курортите няма да говоря- трета национална гордост на варненци- морето яде пътя, иде ред на Виница. Втори мост е крещящо нужен, не знам този архитект защо се изказва така.
  • 11 Арх Дабко Дабков

    1 0 Отговор
    С оглед бъдещето развитие на Варна и региона най доброто решение е тунел или тунели под канала или езерото.