24 Ноември, 2018 13:00 21 752 39

Тествахме (извън асфалта) новия Jeep Wrangler

  • тест-
  • jeep-
  • wrangler
Тествахме (извън асфалта) новия Jeep Wrangler - 1

Ако не ги видите един до друг, досегашното JK поколение и новото JL, то трудно ще забележите разлика във външността. Такива обаче има и те съвсем не са малко, но класическото излъчване на точно този модел на Jeep не трябва да се променя. Именно това е била идеологията на дизайнерите на новия Jeep Wrangler JL. Той обаче е коренно различен от досегашния, а в това се убедихме след обстоен тест, включващ както движение по асфалт, така и терени с тежка пресечена местност. Първите ни впечатления за този истински всъдеход са повече положителни, но като всяка друга кола и тази си има своите недостатъци.

Тествахме (извън асфалта) новия Jeep Wrangler

Екстериор
Както вече стана ясно, а и както е видно от снимките, външните изменения по автомобила са само в нюансите. Масивната радиаторна решетка вече не е плоска, а леко огъната в горната си част, подобно на TJ модификацията. Фаровете пък са прибрани максимално навътре и "облизват" краищата на въпросната нова решетка, напомняйки за предшественика на модела Wrangler, познат ни с обозначението Jeep CJ, а мигачите са изнесени на калниците.

Тествахме (извън асфалта) новия Jeep Wrangler

Ветроупорното стъкло е заоблено, а отзад основната промяна е в новите "стопове". Моделът е прибавил и няколко сантиметра на ширина, като всички тези промени правят новият Jeep Wrangler JL по-модерен, но в същото време общото усещане си е за истински всъдеход, какъвто всъщност си остава Wrangler.

Тествахме (извън асфалта) новия Jeep Wrangler

Интериор
Капакът, калниците и вратите са станали алуминиеви, а тази на багажника е от магнезиева сплав. Те обаче също, както и досега, се разглобяват и наред със сваляемия таван и падащо ветроупорно стъкло могат да превърнат Wrangler в открито бъги. Операцията е много проста и се прави за отрицателно време. Интериорът определено е спартански (особено в късата база), но човек, който иска да си купи офроуд-чудовище като Wrangler, едва ли ще се впечатли от това.

Тествахме (извън асфалта) новия Jeep Wrangler

В сравнение с предшественика обаче, салонът си е направо луксозен - подобрена ергономика, най-сетне регулируем волан, предни кресла с регулиране на лумбалната опора, мултимедийна система и още куп глезотийки, превръщат салона на Wrangler в нормално изглеждащ. С други думи, интериорът е много по-добър от този на предшественика, но по комфорт продължава да отстъпва на салоните на стандарти SUV-та. Що се отнася до пространство, то петвратия Wrangler е относително широк и отпред, и отзад. Късата база обаче не предлага никакъв комфорт на втория ред, но пък е по-проходима заради по-късото междуосие.

Тествахме (извън асфалта) новия Jeep Wrangler

Двигател и ходови характеристики
Грубата пластмаса в салона, аеродинамичните шумове при висока скорост определено не са недостатък, а очароват любителите на т.нар. "сурови" автомобили. На практика, шасито с мостовете Dana и пружинното окачване са си същите, но при класическата "къса база" междуосието е увеличено с 36 мм. При дългата база междуосието е по-голямо с 62 мм. Като цяло окачването не е променяно много и Wrangler си остава един от най-комфортните всъдеходи на рама, както на асфалт, така и в пресечена местност. Това важи особено за стандартните модификации Sport и Sahara, при които амортисьорите са стандартни, а не усилени, каквито са при версията Rubicon.

Тествахме (извън асфалта) новия Jeep Wrangler

Що се отнася до оборудването, то при новия Wrangler то е значително по-богато, особено при системите за безопасност. По-богатото оборудване за безопасност и сигурност включва система за наблюдение на мъртвата зона и разпознаване на напречен трафик зад автомобила, камера за заден ход с динамични линии, електронен контрол на стабилността ESC с електронна система против преобръщане и четири серийни въздушни възглавници.

Тествахме (извън асфалта) новия Jeep Wrangler

В Европа моделът се предлага с два изцяло нови двигателя - 2,2-литров дизелов двигател Multijet II и 2,0-литров бензинов двигател с турбокомпресор. Те се присъединяват към 3,6-литровия двигател V6 Pentastar, който обаче се предлага само на пазари извън Европа, включително Близкия Изток. Всички двигатели на Wrangler са комбинирани с нова 8-степенна автоматична трансмисия ZF и разполагат със система Start-Stop (ESS). В обобщение можем да кажем, че досегашните големи мотори са заменени с по-малки, по-сложни и по-високооборотни

Тествахме (извън асфалта) новия Jeep Wrangler

Основното, което вълнува всеки фен на Jeep, е неговата проходимост. А тук тя е на върхово ниво, като на нашия пазар с този всъдеход може да съперничи само G-Klasse на Mercedes-Benz. В трансмисията на Wrangler за първи път се открива многодискова муфа, която работи в режим 4WD Auto. Това е добре, защото 4х4 системата може да се използва и на асфалт при висока скорост. Иначе, Jeep-ката разполага с понижаващи предавки с коефициент 2.72:1, както и със заден диференциал с повишено триене (опция).

Тествахме (извън асфалта) новия Jeep Wrangler

Системата работи в 4 режима на шофиране (плюс неутрален): 2H (Задвижване на задните колела със стандартни предавки High Range), 4H AUTO (Автоматично задвижване на четирите колела със стандартни предавки High Drive), 4H Part-Time (Задвижване на четирите колела с блокаж на централния диференциал за офроуд условия със стандартни предавки High Range), N (Неутрален) и 4L (Задвижване на четирите колела с понижаващи предавки Low Range за тежък офроуд). Тази система, може да изглежда като идеална заготовка за професионалните офроудъри, които чакат тунинг доработките от Mopar, но на практика, за средностатистическите водачи на моторни превозни средства, тя предлага уникална проходимост.

Тествахме (извън асфалта) новия Jeep Wrangler

Цена
Ако искате истински всъдеход и не държите на прекален лукс и комфорт, то новия Wrangler е идеалната кола. Цената и съвсем не е ниска. Тя започва от 100 000 лв, но пък у нас няма по-евтин нов всъдеход от подобна класа. В САЩ обаче базовата цена е $27 500, но за жалост американските коли са доста по-скъпи, както в Европа, така и у нас. В заключение можем да кажем, че въпреки иновациите и подобреното движение на асфалт Wrangler си остава войник, който във всеки един момент е готов да рапортува "Сър, йес сър".

Тествахме (извън асфалта) новия Jeep Wrangler


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 3 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Киро

    32 83 Отговор
    100 хил. за това барутник никога не бих дал.Тва нещо е за Американските пътища, не тука.Тва у зимата немое запали.

    Коментиран от #5, #32, #34, #39

  • 2 боцмана

    50 11 Отговор
    Добро си е джипчето. С много малко коли можеш да излезеш от асфалта и да хукнеш да гониш Михаля по баирите.
  • 3 Офроудера

    41 4 Отговор
    Една от малкото наистина добри статии, които сте публикували в последните години. Добре описано. Малката ми забележка е само в това, че Вранглер винаги са имали регулируем волан. Иначе джипа е много добър във всяко естество, който го познава и е имал - знае

    Коментиран от #17

  • 4 Емил

    25 3 Отговор
    Винаги съм искал да го имам, но ще си купя версията с 3,6 л., 6 цил., това не е кола за турбо. В момента карам турбо и съм убеден, че не е за извън асфалта!
  • 5 ха ха

    19 3 Отговор

    До коментар #1 от "Киро":

    Киро комплексари сака да кара паметник за Теа пари
  • 6 някой си

    39 2 Отговор
    Машинката е добра, но цената в България е безумно висока!

    Коментиран от #18

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Алфа Ромео

    17 1 Отговор
    Може да се отключва със копче предната стабилизираща щанга, за по-голям ход на окачването при преминаване на диагонални препятствия, което е уникално! Не знам само дали се предлага системата стандартно във всички версии, на този дето имаше такава пишеше Рубикон.

    Коментиран от #14

  • 9 4х4

    6 3 Отговор
    Добре, че сте го тествали, иначе още щях да се чудя тоя Jeep(бащата и майката на всички джипове), джип ли е.
  • 10 Митьо

    23 2 Отговор
    До коментар#1 Киро
    Щом е със двигатели от FIAT ке запали!
    Нали те измислиха системата при дизелите Комънрейл Жтд и Мултижет за да не тракат както трактори каквото са немските дизели от старото поколение.
  • 11 qwerty

    5 1 Отговор
    2H, 4H auto, 4H part time и тн ми прилича не една така наречена SeperSelect II, на друга конкурентна марка високопроходими автомобили
  • 12 ояпа

    9 27 Отговор
    JEEP може би е по-голям боклук и от ВАГ.

    Коментиран от #36

  • 13 Иван

    16 1 Отговор
    До коментар #12
    А ти можеш ли поне да издялаш един чеп за каца за кисело зеле....?
  • 14 Уса

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "Алфа Ромео":

    Не е стандартно
  • 15 Кольо Камиона

    8 1 Отговор
    На тази цена ще продават единични бройки, основният клиент ще е с адрес София, ул. Козяк 16.
  • 16 Гост

    10 3 Отговор
    Защо някой путинопоклонник не обясни че това нищо не струва,и където е минал с Уазка това ще закъса??? :)))Аа щях да забравя и да ги нарече Кравари!

    Коментиран от #24, #27

  • 17 Марто

    5 1 Отговор

    До коментар #3 от "Офроудера":

    Всички тестове на мобиле/факти са добри. Казват се, както хубави неща за колата, така и недостатъци. Това е рядкост за български медии.
  • 18 Виктор

    5 0 Отговор

    До коментар #6 от "някой си":

    Нормално. Те и на старо са доста скъпи

    Коментиран от #19

  • 19 някой си

    8 0 Отговор

    До коментар #18 от "Виктор":

    В Щатите е на по-малко от половината цена.

    Коментиран от #22

  • 20 Експерта

    3 1 Отговор
    ТЕЯ ОТ ДЪЛГАТА БАЗА СА НАЙ ХУБАВИТЕ ДЖИПОВЕ,АМА БЕНЗИН ДА Е ,ЩЕ ПАЛИ И ЗИМАТА ,НЕМА ПРОБЛЕМ
  • 21 Jeep

    9 1 Отговор
    Тоя е истински 100% ,не е паркетен . Експерта ако е дизел няма ли да запали ? Аз съм палил на - 27 градуса с първото завъртане без никакъв проблем. Около мен имаше няколко немски машини на които това не им се удаде . 9 годишен беше Джипа тогава.Рубикон
  • 22 гост

    6 0 Отговор

    До коментар #19 от "някой си":

    В Щатите всичко е много по-евтино. И горива и храни и коли и тнт.
  • 23 Радо

    2 7 Отговор
    Тъкмо се навих да го купя и гледам, че се предлагат в таблицата само автоматици, а аз искам да карам истински джип с ръчна кутия.
  • 24 Алфа Ромео

    8 1 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    Специално тази машина е 100% офроуд звяр, няма как да се каже лошо, по-добра е от УАЗ-ата, Нива, за мен е по-добра и от G-класата.
  • 25 Радо

    3 9 Отговор
    Според мен един мъж не може да изпитва удовлетворение от това да кара кола с автоматичноа скоростна кутия - автоматикът е измислен за жени..---а джипът трябва да е с ръчни скорости, за да може шифиорат да преценява сам на каква предавка да е във всеки един момент, освен ако не е инвалид, според мен, всеки нормален мъж би избрал да кара джип с с нормална/ръчна скоростна кутия.

    Коментиран от #26, #29

  • 26 Иван

    11 0 Отговор

    До коментар #25 от "Радо":

    Явно не си карал автоматик ... или поне ново поколение.
  • 27 Жипка

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    Щото хората знаят че това е внука на общият им прародител от войната дето са го наричали Вилис.Просто джипа така трябва да изглежда за ценителите на класиката.
  • 28 12345

    2 0 Отговор
    Хубава машина, но и доста скъпа. Само не мога да разбера защо в САЩ автомобилите са с толкова ниски цени. За горивото е ясно - няма акциз, но колите са им направо без пари. Братчеда си купи чисто нова Джета/Голф, седан, ръчка за 14 хил.долара, а същата тук в БГ е около 50 хил.лв.

    Коментиран от #30

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 БатП

    3 0 Отговор

    До коментар #28 от "12345":

    Едно време се говореше, че качеството на автомобилите, които се предлагат в Америка и на стария континент е на различно ниво. Става въпрос за интериорни материали, и не ти говоря за тези, които се продават в България естествено. Освен това тук имаме мита, акцизи, еко данъци и ето ти вече цената е скочила поне с 50%. Направи ми впечатление между другото, че за новата 508 във Франция цената е доста по-висока от тази в България, което няма как да се дължи на нещо друго освен разлика в качеството. Базовата е 52к тук, там е 32к евро, GT тук започва от 77к, там от 46к евро, което си мисля, че само доказва, че произвеждат различни коли за различните пазари.

    Коментиран от #35

  • 31 пффф

    0 3 Отговор
    фият само че 4 по 4
  • 32 ууууууууууу

    1 2 Отговор

    До коментар #1 от "Киро":

    Кви 100 000 бе, голтак? Ти 5 лв немаш в джоба. Я се скрии некъде
  • 33 Антони Лазаров

    1 5 Отговор
    Дрън ,Дрън.НЕ ме кефи това американско корито.Само паджерооооо!!
  • 34 Кумчо Вълчо

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Киро":

    Защото ги нямаш.
  • 35 Ввв

    1 1 Отговор

    До коментар #30 от "БатП":

    Абсолютно си прав,те няма да отбият от цената само,защото Ганьо е беден,просто му свалят качеството и ето ти “поносима цена”
  • 36 Хохо

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "ояпа":

    По голям боклук от вага трудно се намира.
  • 37 Кировци всякакви разбирачи

    1 0 Отговор
    Киро....Кирооо нищо не разбираш. Повечето не са се качвали на истинско SUV, какъвто е Wrangler. Аз си го взех в началото на 2018, не съществува подобен автомобил, който можеш да караш, навсякъде и по всяко време. А това че не пали е пълна идиотщина
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 911 Gt 2

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Киро":

    Ти си много як палячор...