6 Декември, 2018 10:00 3 917 13

Възродената Isetta ще е "Made in Germany"

  • isetta-
  • artega-
  • microlino
Възродената Isetta ще е "Made in Germany" - 1

Помните ли германските спорткари Artega GT? Тези симпатични купета с двигатели VR6 от Volkswagen така и не успяха да се наложат на пазара. Впоследствие фирмата фалира, а три години по-късно отново се появи на сцената с проект на електрическа версия на същото купе, но и този опит не беше успешен.

След това политиката на компанията се смени и германците обявиха, че купуват градските електромобилчета Tazzari и всичките съпътстващи ги технологии. Благодарение на тях сега на ход е микрокарът Microlino, който има за цел да се превърне в относително масово електрическо превозно средство.

Възродената Isetta ще е "Made in Germany"

Сделката е тристранна - италианската фирма Tazzari продава производството си, като си оставя само търговската марка (италианците се преориентират в друг сегмент и на други пазари - разбирай третия свят). Същевременно на завода в Имола започват планове за производство на електрически аналог на култовата Isetta, която е разработена от швейцарската фирма Micro Mobility Systems.

След като Artega има технологиите от Tazzari и съгласието на швейцарците, производството на възродената Isetta се мести в Германия. Така в началото на следващата година трябва да се появят първите електромобилчета, които, както казват специалистите, ще са с швейцарска точност и с щампа "Made in Germany". Обявената цена на Microlino също е интересна - 12 000 евро.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Само Дъстър

    13 4 Отговор
    Тоя най в ляво Ники кънчев ли е ?
  • 2 сектант

    13 7 Отговор
    колата е стилна ама е малко за хипстъри - за тия пари едно сандеро е всичко което ти трябва
  • 3 AUDI

    6 8 Отговор
    това мисля ще закопае Тесли , Чукове и всичко - само наистина да почнат да я прозивеждат. Градски ел. автомобил , без много екстри - кво повече. Който иска после луксозен електромобил - е-tron

    Коментиран от #5

  • 4 гост

    1 1 Отговор
    Супер е колата, само да дадат някакви характеристики, че така може и с хвърчило да искат да я задвижват. Поне в споделеното ползване на коли ще е вървежна. В Рим е пълно с такива мъници с двигатели от скутери, ако могат да ги заменят ще е добре.

    Коментиран от #7

  • 5 Никой

    7 2 Отговор

    До коментар #3 от "AUDI":

    Хаха ще закопае. В Европа наистина ще се продава, но не мога да си представя в Америка някой да си купи такова нещо. Това е по-скоро за големи европейски и китайски градове. Сладка малка количка.

    Коментиран от #6

  • 6 AUDI

    4 6 Отговор

    До коментар #5 от "Никой":

    Аз визирам европейския атомобилен пазар. ония с гладките мозъци слабо ме интересуват :) тук тази малка ел.кола като нищо ще стане бестселър. За сега има едно Зое , което пак добре се продава и нищо повече . може би и Leaf , това е . А и само да вметна за автора - BMW Izetta си е мей ин джърмани от където и да го погледнеш , нормално е някак си и "възродената" да е от там

    Коментиран от #8

  • 7 Хайл

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Ето ти повече данни:
    Имаш ръце-бутай...
  • 8 Зорлем

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "AUDI":

    Зое не знам колко добре се продава, но тъкмо Рено предлагат и Туизи, което като концепция силно наподобява тази Изета. Въпросното Тиузи обаче е доста далеч от това да бъде успешен модел. Според Уикипедия от 2012г до края на 2016г са продали няма и 20хил. бройки от него. Като се вземе предвид, че цената му в БГ е към 20 хил. лв. не е особено учудващо, че си е мъка да се продава. С две думи, както винаги на теория е едно, на практика друго.

    Коментиран от #11

  • 9 Димов

    1 2 Отговор
    Това по-може да завладее китайският пазар, отколкото модел-3.
  • 10 Японеца

    2 5 Отговор
    Грозилник от 1967г.!

    Коментиран от #13

  • 11 AUDI

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Зорлем":

    за това и не съм го споменал - та то вратите И този найлон наречен прозорец са опция :D:D но да видим
  • 12 Зорлем

    4 0 Отговор
    Именно патологочиното ми черногледство ми нашепва, че щом онова "нещо" Туизито с нещастните му динамичти характеристики и найлони за прозорци струва 20 хил. лв, то тогава това, дето прилича малко повече на кола, изобщо не ми се връзва да 24 хил. лв. Зое-то и Лийфа са по 65-70 бона, а ФВ Ъп е "само" 50! Но нищо, де, ние чакаме догодина "гост"-а (с натрапчивото "хахаха") да си купи Модел 3 за 120-130 хил. лв. и да ни покаже как става тая работа с електрифицирането.
  • 13 1944

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Японеца":

    друго е да караш лада 1500 ес с плюшена тапицерия.