Окръжната прокуратура в София приключи разследването по повод тежката автобусна катастрофа на магистрала „Тракия“, съобщиха от държавното обвинение.
При тежкия инцидент на 13 април загинаха шестима души, а останалите 17 пътници в автобуса получиха средни телесни повреди. В хода на разследването към наказателна отговорност бе привлечена Цвета Таскова, която с лекия си автомобил "Рено Меган" удари автобуса. Според прокуратурата, това е особено тежък случай на престъпление по транспорта, за което законът предвижда наказание лишаване от свобода от 3 до 12 години.
От събраните до момента доказателства е установен следният механизъм на настъпване на произшествието:
На 13 април т.г. около 11,18 часа в района на 27-ия километър от магистрала „Тракия" в посока Пловдив - София, при сухо асфалтово покритие, слънчево време, много добра видимост, продължително прав участък, със скорост 100 км/ч, в дясната пътна лента се е движил автобус Mercedes.
В същото време, посока на движение и пътни условия, със скорост около 120 км/ч се е движил лек автомобил марка Renault Megane, управляван от 29-годишната Таскова. Предвид по-високата скорост на движение лекият автомобил е застигнал автобуса и е предприел маневра за изпреварването му. По време на изпреварването, шофьорката е предприела завиване вдясно, при което лекият автомобил с челната си дясна част се е ударил в лявата странична част на автобуса в областта около задната ос.
Последвало е приплъзване, при което с дясната си предна гума автомобилът е достигнал предната част (пред предна ос ) на ляво предно колело на автобуса. При това предната лява гума на автобуса се е спукала и е била блокирана. В резултат от вклиняването на лекия автомобил в автобуса, последният се е наклонил надясно. За водача на автобуса е било невъзможно контролирането му.
Част от пътуващите в автобуса, следствие на инерционните сили, са счупили с телата си десните стъкла на автобуса и са изпаднали извън автобуса по затревеното пространство. Автобусът е навлязъл в канавката и се е обърнал на дясната си страна.
Катастрофата е била предотвратима, ако Цвета Таскова при извършването на маневрата „изпреварване“ е осигурила минималната странична дистанция.
На 30 ноември на Таскова е предявено прецизно обвинение за това, че при извършване на маневра „изпреварване“ е нарушила правилата за движение по пътищата, в резултат на което е настъпил удар между лекия автомобил и автобуса и по непредпазливост е причинила смъртта на шестима пътници и средни телесни повреди на останалите 17 лица.
Предстои предявяване на материалите от разследването на обвиняемата и пострадалите лица, и внасяне на делото с обвинителен акт в Окръжен съд- София.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 коРа
13:53 06.12.2018
2 висок
Коментиран от #18
14:03 06.12.2018
3 гост
14:18 06.12.2018
4 багера
14:19 06.12.2018
5 Алфа Ромео
14:26 06.12.2018
6 Генералът
14:33 06.12.2018
7 Иван
Не е възможно лека кола в конкретния случай да обърне автобус,шофьора крие много неща..
Просто се е паникьосал и сам е предизвикал катастрофата...!
Коментиран от #8, #9
14:41 06.12.2018
8 Гост
До коментар #7 от "Иван":
И да крие и да не крие - хората ясно са го написали:“Катастрофата е била предотвратима, ако Цвета Таскова при извършването на маневрата „изпреварване“ е осигурила минималната странична дистанция.”
15:33 06.12.2018
9 гост
До коментар #7 от "Иван":
Може , може и на мен не ми се вярваше , но в Youtube e пълно с подобни руски клипове . Не само автобуси но и 20 тонни камиони от най малкия допир го изважда от равновесие и се обръщат. Друг е въпроса каква може да е била самата реакция на шофьора , но това може само да гадаем защото не ни се е случвало на нас самите. А шофьорката ,че е виновна е виновна и трябва да си понесе отговорността .15:39 06.12.2018
10 Педераска работа)
(БОГ ДА ГИ ПРОСТИ!) виждаш ли изпонаскачали и с тежестта си залюляли автобуса. Гениално! Той идиота говорел по тел, шофирал с една ръка и вина НЯМА!
Коментиран от #15
15:49 06.12.2018
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 АБЕ ШОФЕРА Е СЛИВЕНСКИ МАНГАЛ
16:14 06.12.2018
13 ИВАН
16:28 06.12.2018
14 EXPERTA
17:05 06.12.2018
15 Някоя си
До коментар #10 от "Педераска работа)":
Това, че е говорел по телефона и е управлявал с една ръка, какво отношение има към механизма на реализирането на произшествието?17:05 06.12.2018
16 Ivo
17:09 06.12.2018
17 Найден
21:39 06.12.2018
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 неутрален
Коментиран от #20
22:48 06.12.2018
20 пътник
До коментар #19 от "неутрален":
Циг...н е и за това е завил на дясно те са страхливи и тъпи.Нямат нормални човешки реакции.1 тон кола с 20км. разлика обърнала 17тонен автобус.Да ама НЕ.23:14 06.12.2018
21 LEGIONARIVS
23:15 06.12.2018
22 milen
00:27 07.12.2018
23 Public Owner
05:07 07.12.2018
24 ГОСТ
07:03 07.12.2018
25 Бай Тошо
07:44 07.12.2018
26 автоексперт
Коментиран от #30
09:45 07.12.2018
27 Реалист
Никой не пише от вас за спуканата гума на автобуса. Трябва да е ясно, че дори и без удар и изтласкване автобуса става трудно управляем при спукване на гума със 100 километра скорост! Реакцията на шофьора е постфактум и трудно би могла да се определи като "неправилна". Всичко е ясно, кифлата да полежи малко в затвора, превантивно и за други като нея...трябва да се шофира отговорно!!!
Коментиран от #28
11:00 07.12.2018
28 Алфа Ромео
До коментар #27 от "Реалист":
Преди доста години се връщахме от София към Ст Загора със една Сетра от тези българските, шофьора караше бясно по магистралата беше тъмно вече, чак взех да се притеснявам че много бързо кара, почти съм сигурен че беше към 120 км/ч. Само след няколко минути гръмна предна дясна гума, не просто се пукна а гръмна със трясък, но шофьора не знам как но го овладя и спряхме без големи драми в аварийната лента, може би е бил по-опитен, може би късмет знам ли....Коментиран от #29
14:31 07.12.2018
29 нео
До коментар #28 от "Алфа Ромео":
Точно така! И аз съм на това мнение!18:19 07.12.2018
30 нео
До коментар #26 от "автоексперт":
Според мен е невъзможно при този удар лека кола да направи такъв удар при който автобуса да отиде на 2 гуми и каквото още там .... без "помощта" на шофьора на автобуса !Коментиран от #31
18:25 07.12.2018
31 автоексперт
До коментар #30 от "нео":
Направете си експеримент.Карайте със 120 или 140 и натиснете спирачки. казвам плавно и ще видите, че докато пипнете спирачките скоростта ще падне с 30-40км в час.Най-вероятно шофьора е усетил първия контакт и натиснал на намаля скоростта, а госпожицата е продължила със същата скорост напред и се е нанизала в предната гума, която се е спукала.Оттам в още повече е започнал да намаля скоростта си, а тя е продължила движението напред със почти същата скорост."Буквално автобусът я е захапал между двете оси и със задната си гума се е вдигнал във въздуха.Оттам е онзи ефект на подсичането и камшичестия удар и то за части от секундата
Коментиран от #32
08:46 08.12.2018
32 нео
До коментар #31 от "автоексперт":
Съжалявам но немога да се съглася с това: "и със задната си гума се е вдигнал във въздуха" Това няма как да стане от страничен удар с прибилизително малко разлика в скоростите при положение че автобуса е над 10 пъти по-тъжък. Дали е натиснал малко или много спирачките също не от значение ако е ДЪРЖАЛ ЗДРАВО НАПРАВО ! Имам опит точно с това "паническо" завъртане на вола. Като завъртиш рязко и много - резултата е по таван. При по-малко завъртане и опит да си върнеш отново контрола над колата - само спукана предна гума или изобщо никаква щета в друг случай. Така че. По нагоре колега е написал случка с гръмване на гума на автобус и шофьора е овладял положението. Така че когато отговаряш за толкова много хора е задължително да се опиташ да запазиш хладокръвие (в този случай тук при удара просто да държиш здраво напред и може би леко към аварийното платно). А това дали някоя кифла или кифлар или някой моторист дето лети с 200 ще се удари в автобуса не е толкова важно колкото живота на пътниците които возиш.16:04 08.12.2018
33 555
22:33 08.12.2018