Авторитетното американско издание WardsAuto избра 10-те най-добри двигателя на 2019 г. В процеса на подбор експертите са оценили 34 мотора, сред които не само агрегати с вътрешно горене, а и хибридни силови установки, електромотори и дори системи с горивни клетки.
Кандидатите са тествани в продължение на два месеца и макар някои двигатели да се монтират на няколко модела, от WardsAuto са отличили 10 автомобила, в които конкретният мотор разгръща потенциала си най-добре.
Отличените модели са подредени в азбучен ред, а не като класация. Според експертите на WardsAuto всички те са не просто финалисти, а победители.
BMW X5 (B58, 3.0 литра, Turbo R6, 340 л.с.). С този двигател баварското SUV притежава отлични характеристики, изобилие от мощност и пестелив разход на гориво.
Chevrolet Silverado (6.2 литра, V8, 420 к.с.). Този проверен с времето двигател си остава актуален. Снабден е с нова система за деактивиране на част от цилиндрите със 17 режима на работа и гарантира умерен разход на гориво при внушителна мощност.
Ford Mustang (5.0 литра, V8, 460-480 к.с.). Добрият стар Coyote развива 460 коня във версията GT и 480 в Bullitt. Традициите на американските мускулести автомобили са запазени.
Ford F-150 (3.0 литра, Power Stroke Diesel V6, 250 к.с.). Този пикап също се оборудва с 5.0-литровия Coyote на Mustang, но повече му подхожда турбодизелът с въртящ момент 470 Нм, който харчи значително по-малко.
Honda Accord Hybrid (2.0 литра, R4, електромотор, 212 к.с.). Тази хибридна силова установка развива достатъчна мощност при изключителна икономичност. Автомобилът може да върви само на ток, при това без дефицит на мощност, тъй като електромоторът развива 181 к.с. Бензиновият генерира 143 коня, а системната мощност е 212 к.с.
Hyundai Kona EV (електромотор, 150 кВт/204 к.с.). Корейският електромобил предлага висока мощност и огромен по днешните мерки автономен пробег от 415 км.
Hyundai Nexo FCV (електромотор на водородни горивни клетки, 163 к.с.). Nexo има три бутилки с водород, които въпреки големия обем се пълнят за 5 минути. Автономният пробег е 800 км.
Infiniti QX50 (2.0 литра, VC Turbo, 272 л.с.). Най-забележителната особеност на този двигател е системата за променлива степен на сгъстяване. Тя осигурява огромна мощност без съкращаване на ресурса при поразителна икономичност.
Lexus UX 250h (2.0 литра, R4, електромотор, 178 к.с.). Тази хибридна силова установка попада сред победителите не толкова заради мощността и разхода на гориво, колкото заради плавно работещата система за стартиране и гасене на бензиновия двигател.
Dodge Ram 1500 (3.6 литра, V6, 305 к.с.). Короната на този мотор е "меката" хибридна система eTorque, която се състои само от стартер-генератор и батерия с капацитет 0.3 кВтч. При ускорение тя генерира допълнителни 122-176 Нм или колкото 1.6-литров бензинов мотор и изпълнява ролята на старт/стоп. С тестовия пикап експертите на WardsAuto са постигнали разход от 11.2 литра на 100 км.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 чичко Путин
Коментиран от #2, #7, #12
11:03 14.12.2018
2 Русенец
До коментар #1 от "чичко Путин":
Лада е платноход, за това не я класират !11:12 14.12.2018
3 112
11:17 14.12.2018
4 5555
13:17 14.12.2018
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Зорлем
13:44 14.12.2018
7 Random
До коментар #1 от "чичко Путин":
1. Американска класация2. Двигателя на Лада е най-обикновен 4 цил. с обем 1.6/1.8. Мощността е 106/122к.с. като за следващата година ще се покачи на 136к.с. за 1.8. Няма турбо, няма директно впръскване, няма нищо специално.
15:00 14.12.2018
8 Ппеп
16:40 14.12.2018
9 До Пепп
Да си глупав обаче и да го афишираш е меко казано глупаво.
Германците са поне пет години напред пред останалият свят в иновация на всичко в автомобилите. За електрониката на ДВГ-да не говорим!там са върха!
17:22 14.12.2018
10 селянин 1
17:50 14.12.2018
11 Пламен Иванов
Дали статията не е от превод на руски?
23:26 14.12.2018
12 гост
До коментар #1 от "чичко Путин":
за тея пари толкова ли успя да измислиш08:15 17.12.2018
13 Димов
21:42 17.12.2018