Last news in Fakti

19 Декември, 2018 09:33 9 688

Как най-бързо и качествено да обслужим автомобила си?

  • автомобил-
  • сервизи-
  • магазини-
  • ремонт-
  • обслужване-
  • качество-
  • доставка-
  • авточасти-
  • онлайн-
  • сайт
Как най-бързо и качествено да обслужим автомобила си? - 1
Снимка: Ауто Кели България

Бизнесът с резервни части все по-бързо се развива. Как най-лесно и качествено можем да обслужим автомобила си, попитахме Никола Кухтев - Регионален Мениджър България - Запад в Ауто Кели България ЕООД

Как най-бързо и качествено да обслужим автомобила си?
Снимка: Никола Кухтев

Г-н Кухтев, как се развива бизнесът с резервни части и компоненти в България?

Бизнесът с резервни части в България продължава да се развива. Пазарът като цяло расте. Много статистики показват, че все повече хора обмислят подмяна на автомобилите си, както и все по-често планират и скъпи ремонти. В повечето семейства има по няколко автомобила. Самите производители започнаха да оборудват автомобилите си серийно с повече екстри и сложни системи, за да покрият еко нормите. Тези системи се нуждаят от обслужване, а често и от ремонти. След последните директиви за дизелови автомобили в Западна Европа, се очаква част от тях да попаднат и в България. През последните 20-тина години дизеловите автомобили станаха по-динамични, по-икономични, по-екологични, но и по-сложни. Привлечени от по-ниския разход на гориво дизелите станаха и по-желани. Част от спестените пари неминуемо се дават за обслужване и ремонти на скъпите системи. По подразбиране дизеловите автомобили са и на по-голям пробег, който често е манипулиран. Обикновено хората при покупка на автомобил, се ръководят основно от цената за придобиване и купуват най-евтиното. След покупка и регистрация или пререгистрация в КАТ, следва и обслужване на новата придобивка. Почти винаги при вкарване в сервиз за обслужването има и непланирани ремонти, които много често надвишават цената на обслужването. Това на практика обяснява и защо този бизнес продължава да се развива.

Какво бихте препоръчали на клиентите на Auto Kelly, за да спестят разходи по обслужване на автомобилите им?

Препоръчвам на клиентите по възможност да закупуват автомобили с история, дори и да струват повече. Добре е да се знае, че един автомобил до около 200 000 км е сравнително безпроблемен ( с изключение на някои модели). Ако се знае реалният пробег, по-лесно се прогнозират предстоящите ремонти, съответно се спестяват и аварийни ремонти и репатриране с пътна помощ. Съветвам да се избягват емоционални покупки на автомобили. Да обслужват автомобилите си редовно и съобразно с предписаните от производителя интервали, както и да използват консумативи със спецификации посочени от производителя. Съвсем не е достатъчно да изберем масло 5W40, или 5W30. На сайта ни www.autokelly.bg, за всеки автомобил са посочени необходимите консумативи. За хората, които не са на ТИ с материята, предлагаме и консултация по телефон или на място във всеки наш обект.

Какво бихте посъветвали вашите клиенти и партньори, за да бъдат предпазени от нежелани щети по автомобилите им?

Добра практика е да се обръща внимание на автомобилите поне два пъти годишно. Веднъж преди летния отпускарски сезон, в който интензивно се пътува, както и преди зимния. Това до голяма степен гарантира безпроблемна експлоатация, спокойствие при пътувания, както и по-добро планиране на семейния бюджет. Важно правило е да не се закупуват автомобили на най-ниската възможна цена на пазара. Също така и предварително да проучат за силни и слаби страни на марката и модела, който ще бъде закупен. В интернет има много места, където могат да направят това.

По какъв начин могат да се предпазят при извършване на ремонт, за да не бъдат подведени?

Трябва да се подберат качествени сервизи и да пoпитат, ако не знаят. Могат да се обърнат към нас, за да им препоръчаме сервиз. Ние работим с хиляди сервизи в София. В зависимост от ремонта, дали ще бъде купето на автомобила при ПТП, дали обслужване на масло, филтри, електроника и спирачки, ние можем да предоставим частите и да дадем съвет за добър специалист. Можем да бъдем полезни, защото работим с тези хора от години, а пък ако има сервиз на територията на София, ние ги познаваме, тъй като 90 % от сервизите работят с нас. Постоянно получаваме обратна връзка за работата и отношението им към клиентите. Лично аз не бих пратил клиент в сервиз, който знам, че няма необходимото оборудване, инструменти или такъв, който често сменя персонала си или просто не е обучен качествено. В този случай вероятността за грешка е много голяма, както и вероятността за рекламация впоследствие. Това означава, че ако ние продадем части на такъв клиент, а той попадне в такъв сервиз, варианта за даден проблем ще е налице.

По какви начини предразполагате вашите партньори и клиенти, за да използват услугите ви?

Ние работим с клиенти на едро, тоест сме сегментирали пазара и сме изготвили регламент за работа. Предпочитаме да работим с клиентите на едро, защото искаме и те да работят с клиентите на дребно. Стремим се да станем част от сервизи или магазини,които вече препродават. Ако вие имате автомобил и решите да го обслужите, ние можем да ви продадем части и да ви дадем търговска отстъпка. Това зависи и от сумата, разбира се. Тя обаче няма да бъде такава като при клиентите ни на едро. Нашата сила е в бързата доставка на авточасти и голям асортимент, което в този бизнес е много важно. На всеки времето му е ценно и иска да остави автомобила си за обслужване на сутринта, и ако може да го вземе до час например. Ние се справяме доста успешно с тази задача и затова сме предпочитани партньори на сервизи и магазини. Това зависи и от населеното място и района. Например в центъра на София работим с повече магазини за авточасти. В обекта ни в кв. Люлин работим с останалите сервизи. Всички знаем, че по ул. Цар Симеон са многото магазини за авточасти. Това обяснява и спецификата ни от клиенти. В Благоевград знаем, че работят с повече сервизи, в Пловдив работят 80 % със сервизи и 20 % с магазини. Другото интересно нещо е, че Дупница е депото на автомобилите. Това е мястото, където доста добре се продават авточасти. Автомобилите пристигат всяка седмица с автовози по много. За повечето хора е тайна, но е факт, че тези автомобили са с проблеми, които в някои случаи се отстраняват с минимални средства, а някои само се замаскират.

Auto Kelly Bulgaria въведе услугата "Моят гараж". С какво тази функция може да улесни притежателите на превозни средства?

Тази функция е много полезна за заети хора, говоря за крайни клиенти. При нас има и услугата "Профи гараж". Там могат да въведат данни на своя автомобил.

Какво представлява функцията- паркираме даден автомобил в "Моят гараж" от сайта, въвеждаме регистрационен номер, номер на рама и година на производство. От там започваме обслужване на километри, след което следващата стъпка е сервизен интервал, което ни подсеща по имейл или изпратен смс, че е необходимо да обслужим автомобила си. Освен това можем да въведем и годишен технически преглед, за да знаем кога изтича. Знаем, че доста често, особено за техническия преглед, повечето хора включително и аз, забравяме какво се случва и пропускаме да го подновим. Аз лично използвам функцията "Моят гараж". Също така може да въведем годността на атомобилната аптечка. Много хора абсолютно неглижират това нещо. Някои даже нямат такива по автомобилите си. Всяка аптечка е със срок на годност. Когато клиента е регистриран при нас, той може да ползва опцията "Профи гараж". Там вече към съответните паркирани автомобили, той може да търси части директно от системата, в момента на самото паркиране на автомобила. Той ги свързва с вътрешната система. Системата автоматично приема, че търсим части за дадена марка автомобил. Не е нужно всеки път да отиваме на дадена категория марка автомобил, поколение и т.н, тъй като автоматично отиваме в меню търсене и избираме по артикул. По този начин нещата стават много по-улеснени. Клиентите на едро пестят време, тъй като веднъж въведено това нещо, те по-бързо влизат в намирането на съответните авточасти. Силно препоръчвам използването на "Моят гараж" .

Какви са предвижданията ви за развитие на "Ауто Кели България ЕООД" през 2019?

През 2018 г направихме доста стъпки напред, като разширихме складовите си площи и наличности в Източна България. В някои от клоновете ни във Варна, Стара Загора и Бургас, направихме хъбове, където разширихме персонала си, добавихме и по-голяма наличност от стока, за да бъдем още по-конкурентно способни на пазара. В този бранш най-важното нещо е да има наличност и бърза доставка. В тази връзка 2019 г. предвиждаме да засилим присъствието си в други два областни града . В нашият сайт имаме карта с различните обекти, телефони, контакти и добре обучен персонал.

Виж актуалните предложения от AUTO KELLY BULGARIA



Свързани новини