Last news in Fakti

19 Декември, 2018 11:11 6 381 33

Заработи първият скоростен тунел на Илон Мъск

  • the boring company-
  • илон мъск-
  • loop-
  • space x-
  • tesla

Шефът на The Boring Company, Space X и Tesla Илон Мъск откри първия скоростен транспортен тунел под Лос Анджелис. Проектът, наречен Loop (да не се бърка с Hyperloop), предвижда прокопаването на подземна мрежа, по която ще се движат пътнически капсули и автомобили със специални колесари със скорост над 240 км/ч.

По време на церемонията по откриването на тунела Мъск е обяснил, че колите, които ще се движат в тунела, ще се оборудват с прибиращи се странични колела. Новата технология е демонстрирана с електромобил Tesla Model X и според предприемача може да бъде адаптирана и за други марки автомобили.

Новият подземен участък под Лос Анджелис е демонстрационен и има дължина около 1 миля (1 609 метра). Движи се успоредно на пистата на общинското летище "Хоторн", а единствената станция е разположена на частен терен на Space X. Целта е на Мъск е да докаже нагледно, че технологията работи, а компактните размери на асансьора за достъп на автомобили до тунела позволяват монтажа му във всяка съществуваща сграда.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ГосТ

    14 16 Отговор
    Надземните скоростни влакове сега се движат със средна скорост 300. Като достигат и до 500 във Франция и Япония. Тези скорости са достатъчни за големи разстояния. Не виждам с какво изграждането на стотици килограми подобни тунели е предимство. Не виждам с какво придвижването в градове с тези скорости също е предимство,при положение че трябва да има различни спирки и висок капацитет за пътници. Това май като оная ракета с колата му, която руснаците (ракетата) отдавна не произвеждат, защото е абсолютно безсмислено

    Коментиран от #2

  • 2 незнайко

    40 5 Отговор

    До коментар #1 от "ГосТ":

    Виждали ли сте отблизо високоскоростна линия ? Знаете ли как се пази такава от животни ? В тенела няма такива !!! Строителснвото не заема площ от повърхноста . Може да мине и през гора без да бъде
    ИЗСЕЧЕНА !!! Много са предимствата.

    Коментиран от #4, #5, #27, #32

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 ГосТ

    5 12 Отговор

    До коментар #2 от "незнайко":

    Дам, много пъти ;) И tgv и shinkansen. Прекрасни съоръжения. Слагат се огради само на някои места. нека си ги правят мусковите гениалности,ама айде само при тях ;)
  • 5 ГосТ

    6 9 Отговор

    До коментар #2 от "незнайко":

    Искате да кажете, че има някакво предимство в това да прокопаят стотици километри тунели... предполагам не са толкова зле и ще ги правят надземни, което пак е безумие,но поне няма да копаят ;)
  • 6 ГосТ

    5 11 Отговор

    До коментар #3 от "Бесен Язовец":

    Еми сто пъти по рационално ;). Както споменах, руснаците също така спират производството на "Енергия" доста отдавна, която се оказва по мощна от тера,гига,мега ултра ракетата на онзи паляк

    Коментиран от #7, #8

  • 7 цасф

    6 3 Отговор

    До коментар #6 от "ГосТ":

    паляк ше викаш на баща си че е успял с двете ръце в **за да те направи та къв киртак.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Пичч

    9 6 Отговор
    Интересна идея, но ако ти прилошее или те пререже корем и спешно трябва да излезеш от колата? Погледнете видеото и си представете да гледате половин, един час тунела как преминава, не ще ти прилошее, ами и разтройството не ти мърда! ха ха ще трябват памперси и легенче за повръщане!
  • 10 ГосТ

    10 11 Отговор
    😂 балЪчетата в екстаз ааааХАХАХА. Е заради такива като вас има такива като муск. Що не емигрирате в хамерика? Много ясно, че това е поредният тера тъпизЪм на продавача на вестници, който движи космическата програма на сащ хахахаха

    Коментиран от #29

  • 11 ГосТ

    4 6 Отговор
    ахахаха колко плюсове сложили, моля ти се на въпрос номер две. Не само, че съм виждал и съм ползвал,но продължавам да ползвам ахахаха. Не като, турист,по работа и когато ходя да спортувам в планината. И забележете-ползвам и tgv и shinkansen. Добре ли е ? А вие тая простотия никога няма да ползвате,не за друго,а защото според мен дори американците не са толкова зле за да инвестират в това безумие....но знае ли човек...

    Коментиран от #13

  • 12 Зорлем

    5 2 Отговор
    Интересно, че пак няма никаква информация дали в копаенето на тунела има нещо иновативно или си е като при всички останали. На всички са ясни предмиствата, но също така на всички им е ясно и колко трудно се копае и подсигурява тунел, пък бил той е с диаметър към 2-2,5м.

    Коментиран от #14

  • 13 rtjtr

    6 5 Отговор

    До коментар #11 от "ГосТ":

    Ползваш високовкоростните влакове и като се събудиш двата пръста в контакта, краката в леген със вода и **ъза ти ръкопляска

    Коментиран от #15

  • 14 гост

    7 4 Отговор

    До коментар #12 от "Зорлем":

    Боринг компанията разработи собствени копачи със 10 пъти по-висока скорост на копаене спрямо тези на пазара. Като копачът едновременно полага и плоскостите, стъпва на тях и се избутва, за да продължи напред. Иновативното е, че в Л.А. наземен маршут с влак от летището до центъра отнема 22мин, с кола, шатъл, автобус или такси над 30мин, а този тунел намалява пътуването до 6мин. и струва 20долара, което е малко над цената на влака, 16долара и под цената на такси от над 30долара. Затова е измислен, да намали натоварването на наземните пътища. Вие просто си нямате представа какво е да има 5км. задръстване на влизане и излизане от многомилионен град и да висиш с часове на ден. Това е решението, въпросът е как са решили рисковите ситуации като пожар, инфаркт на пътник, рискова ситуация на борда или земетресение.

    Коментиран от #16, #19

  • 15 ГосТ

    0 4 Отговор

    До коментар #13 от "rtjtr":

    Дестинации -Токио - Нагано и Гренобъл-Париж
    Хохохо. Пак казвам, просто се налага заради работа и спорт. За туристите трябва да бъдат наложени рестрикции. За полети и всичко останало. И за да не се нарушава демокрацията, просто тройни цени ;) За спорта лесно се удостоверява,участия и класиране на състезания, дори в полупрофесионална категория ;)

    Коментиран от #17

  • 16 Зорлем

    8 4 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Е, де, е, де, 10 пъти по-бързо копане?! Айде, посмалете малко, бе манговци! Хората обикновено подобряват в рамките на проценти, обаче тези от Боринг-а изведнъж направо избухват с подобрения в пъти. Вярно, че се пишат космически инженери от Спейс Х, ама айде пък всички останали да не ядат доматите с колците, а? Или ще кажеш, че Боринг и компания са разработили някаква концептуално нова технология на копане и вместо с "лопати", копаят с лазери, микровълни, етери или нещо подобно?

    Коментиран от #18, #20

  • 17 Зорлем

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "ГосТ":

    Браво и честито! Току-що изобрети "крепосничеството", "изходните визи" и останалите прийоми на тоталитарните режими. А за спортните състезания ще се иска ли подпис и печат от местния партиен секретар или само ще има демонстрации на спортни умения пред граничаря? Как пък все към забрани ви влече, бе!

    Коментиран от #22

  • 18 Зомби с квадратно чело

    5 1 Отговор

    До коментар #16 от "Зорлем":

    Новата технология е тунел с по-малък диаметър :)). Ако сравниш тръбата на метрото или стандартен тунел и тези на Тесла ще видиш че диаметърът е около 2 пъти по малък . Предимството е скоростта на копане не е правопропорционално на диаметърът, като при 2-пъти по малък диаметър се копае 4-пъти по бързо. Ако прокопаят просто къртичина скоростта на копане ще бъде невъобразимо бърза за съвременните стандарти :).

    Коментиран от #21

  • 19 Зомби с квадратно чело

    4 1 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Гост всичко хубаво ама нещо объркваш времената, хайде превключи на бъдещо време и после започни да ни разправяш приказки от шипковият храст :)
  • 20 Антиелектрика

    4 3 Отговор

    До коментар #16 от "Зорлем":

    Е де, нима оспорваш съществуването на етера като оня евреин спонсориран от Хитлер със смешната Теория на относителността? Тесла е един и Мъск е негов пророк. Отречи се веднага от науката, за да не последва истеричния смях на праведния "гост".
  • 21 Зорлем

    3 1 Отговор

    До коментар #18 от "Зомби с квадратно чело":

    Ако е така да им ... и иновативността, и чудото! Защото и това с "полагането на плоскости" също е чутовна глупост. Още преди 150 години така са опъвали железопътните линии през Дивия Запад - според някои историци скороста на полагане е била колкото човешки ход. Да не говорим, че съвременните копачки на тунели също направо леят бетона покрай тях. То бива човек да е с ниска обща култура и познания по история, ама чак пък толкова не бива.

    Коментиран от #24

  • 22 ГосТ

    0 1 Отговор

    До коментар #17 от "Зорлем":

    Привилегии само за майсторите на спорта, тези привилегии трябва да бъдат за сметка на тройните или по-добре четворни цени за туристите ;)

    Коментиран от #25

  • 23 ГосТ

    0 2 Отговор
    Факти трябва да имат раздел нелепости или нещо подобно. Много от информацията е именно за такъв раздел. Определено и тази 😂
  • 24 Българин

    4 1 Отговор

    До коментар #21 от "Зорлем":

    Еми виж видеото забелязваш ли че е еднопосочно???
    Това което си мисли гост е че Мъск получава знания от космоса а не живее на планетата земя:). Всъщност преди нещо ново да се въведе в експлоатация минава много време и всеки го знае единствено което остава като награда е патента. Мъск няма никакъв научен потенциал да измисли нещо ново той както и примерно Стив Джобс просто е добър бизнесмен и знае къде да влага парите си. А забравих за разлика от Джобс е с ГОЛЯЯЯЯЯЯМА УСТА което понякога му носи беди.
  • 25 Зорлем

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "ГосТ":

    Що пък за майсторите точно на спорта? Според мен пък привилегиите трябва да са за най-заслужилите поети или моряци например (по взаимстване от една стара песен).

    Коментиран от #26

  • 26 ГосТ

    0 1 Отговор

    До коментар #25 от "Зорлем":

    Разбира се и за старши научни сътрудници. Но и за поети и моряци съм съгласен. Говоря за спорта, защото пътуването по работа по лесно се доказва с командировъчни. А пък си мисля, че все пак и тези които отиват да спортуват полупрофесионално също трябва да могат да пътуват по евтино.
  • 27 Някой

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "незнайко":

    Аз живея в Германия и тука както може би знаеш има високоскоростни влакове така наречените ICE. Движат се доооста бързо , до сега не е имало случай на инциденти.

    Коментиран от #28

  • 28 куку руку ку

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Някой":

    Ади бе, 1998 година край Ешеде? Дето дерайлираха от третия вагон назад, та се събраха всички под надлез?
  • 29 1944

    3 0 Отговор

    До коментар #10 от "ГосТ":

    турбо селяндура рогозин ръководи роскосмос... уверено... и към фалит. да здравствуют ракеты в океане.
  • 30 Нико

    2 0 Отговор
    Това за превоз на товари ще е удачно решение.
    Ама представете си да пътуват хора на големи разстояния -направо откровено отвратително
  • 31 Георги

    3 0 Отговор
    Това "метро" за коли ми се вижда ефективно само ако няма голям трафик, сигурно са го измислили де, ама и то като теслата - уж има замисъл, ама не баш, уж върши работа, ама не се знае дали си заслужава.
  • 32 Др Охумря

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "незнайко":

    Ами като се повреди първата кола какво става с втората, третата и т.н.? Нахакват се в първата ли? Откъде се "спасяват" пътниците? Да изреждам ли още минуси....
  • 33 Валери

    1 0 Отговор
    Маймунските джендъри от личната гвардия на другаря Мъск са ми много смешни как се хвърлят в боя при всяко споменаване на свещеното му име! Евала, достолепни наследници на идеята за заселване на Марс сте! Сигурно вярвате, че и другаря Мъск строи кораби да отидете до там :)