19 Декември, 2018 17:03 5 245 15

Първите 5 станции от 3-тия лъч са на 81% готови (СНИМКИ)

  • метро-
  • станция-
  • инспекция-
  • строеж-
  • софия-
  • фандъкова-
  • братоев-
  • желязков

За 8 минути от Красно село до Орлов мост

Първите 5 станции от 3-тия лъч са на 81% готови (СНИМКИ) - 1

До няколко месеца ще тръгнат пробните влакове до първите 5 спирки от третия лъч на метрото. Те са готови на 81% и предстоят довършителни работи. Очаква се да заработят през септември 2019 г. Това стана ясно по време на инспекция на строителните дейности от страна на кмета на София Йорданка Фандъкова, шефът на „Метрополитен” Стоян Братоев и министърът на транспорта Росен Желязков. Към момента в процес на изграждане са 12 метростанции на участък от 12 км. Те трябва да свържат кварталите „Хаджи Димитър” с „Овча купел” и „Горна баня”, като при последната вече е започнало изграждането на жп гара към Перник. Там ще има и буферен паркинг.

„От станцията на „Красно село” до Орлов мост ще се стига за 7-8 минути. Надявам се повече хора да слязат от колите си когато пуснем участъците от метрото”, каза кметът на София. Тя допълни, че само третият лъч ще обслужва 170 000 души. Общо и трите лъча на подземната железница ще превозват дневно до 500 000 души.

За разлика от първата и втората линия, третата ще бъде максимално обезопасена. „Вече има готовност за монтаж на преградните стени. Когато влакът спира, тогава ще се отварят автоматично и вратите в тези преградни стени, така че няма да има опасност от падане или инциденти”, обясни Фандъкова.

Третата линия е разделена на четири етапа. „Сега строим първи и втори етап – от бул. „Владимир Вазов” през централна градска част, „Овча купел” до жк „Овча купел” и „Горна баня” със съвместна жп гара в „Горна баня”. В момента се подготвят проекти за следващите два етапа – единият по бул. „Владимир Вазов” – 3 км, с 3 станции и другият – „Гео Милев”, „Слатина”, Арена Армеец – Цариградско шосе – 6 км със 6 станции. Като идеята е те да започнат да се строят от 2021 г. и 2024-2025 г. да бъде изцяло завършена третата линия”, каза инж. Братоев.

Що се отнася до първия участък от третия метродиаметър, то там е имало доста проблеми. Основният е, че по целия участък, който е с дължина 8 км, по 3.5 км минават подземи реки, които са на няколкостотин хиляди години. „Това са едни от най-старите реки, където пясъкът е толкова абразивен, че машината вместо едно сменяне на резци, обикновено се налагаше три пъти да се сменят. Това най-малко забавя строителството. В момента тунелната машина преди около 10 дни тръгна от станцията при Орлов мост. Последният участък от театър „Зад канала” и през февруари 2019 г. трябва да приключи работата си”, уточни шефът на „Метрополитен”.

Първите 5 станции от 3-тия лъч са на 81% готови (СНИМКИ)

Първите 5 станции от 3-тия лъч са на 81% готови (СНИМКИ)

Първите 5 станции от 3-тия лъч са на 81% готови (СНИМКИ)

Първите 5 станции от 3-тия лъч са на 81% готови (СНИМКИ)

Първите 5 станции от 3-тия лъч са на 81% готови (СНИМКИ)

Първите 5 станции от 3-тия лъч са на 81% готови (СНИМКИ)

Първите 5 станции от 3-тия лъч са на 81% готови (СНИМКИ)

Първите 5 станции от 3-тия лъч са на 81% готови (СНИМКИ)

Първите 5 станции от 3-тия лъч са на 81% готови (СНИМКИ)

Първите 5 станции от 3-тия лъч са на 81% готови (СНИМКИ)

Първите 5 станции от 3-тия лъч са на 81% готови (СНИМКИ)

Първите 5 станции от 3-тия лъч са на 81% готови (СНИМКИ)


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 СССР

    10 23 Отговор
    А на нас на село какъв ни е кяра ? Да не рупаме магистрали и релси ?
  • 2 Ник

    13 23 Отговор
    С общите пари си строите метро... - Що не си го плащате с общинският бюджет?

    Коментиран от #8, #10

  • 3 Кикимора

    6 4 Отговор
    Тая делегация на снимките ли ще пътува с пробните влакчета?! Ватманът много да внимава , да не се затрият!😁
  • 4 Зорлем

    12 6 Отговор
    Силно сме впечатлени от единия процент над 80! Тамън се бях притеснил да не само 80%, но щом сте успели да го сметнете, че са точно 81% вече съм спокоен.
  • 5 Истината

    3 15 Отговор
    Разорихте България с това метро.

    Коментиран от #7

  • 6 Гост

    15 3 Отговор
    Когато човек остави нещо значимо за обществото след себе си, не е живял на празно. Браво на строителите и на кмета.
  • 7 hmhmhm

    7 1 Отговор

    До коментар #5 от "Истината":

    Това е едно от малките неща който си заслужава. Иначе са крали в пъти по толкова и нищо. Поне за толкова много пари има нещо. Поне според мен
  • 8 JEEP

    12 7 Отговор

    До коментар #2 от "Ник":

    Първо - кой ти каза, че са общи? Второ метрото се строи заради безумното раздуване на града от такива приходящи като теб, така че дори да са от общите пари, пак е напълно нормално. Трето - ето малко статистика: През 1878 г. в София живеят едва 11 694 души, от които 6560 българи, 3538 евреи, 839 турци и 737 цигани. По време на соца - до 80-те, 90-те, в София населението се колебае около 1 милион. Основният град в държавата започна да расте след 1990-а. Втори бум в броя на жителите се наблюдава след 2008 г., когато градът официално минава 2 милиона жители. Сега населението е към 3млн. или кажи речи половината от населението на БГ.

    Коментиран от #9

  • 9 Батман

    6 5 Отговор

    До коментар #8 от "JEEP":

    В момента София расте най-бавно в сравнение с всички периоди след освобождението. Никога София не е била 2 млн или 3 млн. Нито официално, нито неофициално.
    В момента официално е под 1,5 млн. Неофициално може би е дори по-малко, като се има предвид, че много от хората по постоянен адрес в София, са в чужбина. Познавам много такива.

    Коментиран от #11

  • 10 QU QU

    2 2 Отговор

    До коментар #2 от "Ник":

    КУ КУ
  • 11 хахаха

    5 3 Отговор

    До коментар #9 от "Батман":

    По-големи глупотевини, като твоите тук, не бях чел! София в делничен ден, заедно с приходящите от близките села и малки градчета, надвишава дори 3 млн! Видимо е с просто око, а що се отнася до постоянните или настоящи адреси, то те нямат, ама абсолютно никакво значение по темата!
  • 12 Шаран БГ

    4 5 Отговор
    Ние от село, трябва да сме горди, че с нашите данъци, глоби и тегоби се издържа тази огромна бюрократична машина, наречена държава, че всяка една партия ГРЕБЕ със две шепи от хазната пари ,за това ,че баламите са гласували за нея, че Престолнината е опасана със околовръстни и тангенти , и кръстосана под земята от "Метро". !! Нищо че по разни тунели падат железни греди и убиват хора, нищо, че от пътищата "изхвръват" автобуси , нищо, че по магистралите може да се "подхвръква" със 140 км/ч и че райони от държавата са като гробници - всичко разграбено и разрушено, а хората са далече, далече....... За Коледа - честити застраховки за автомобилите / най-евтините в Европа/ , а от Нова година . минималната заплата 287 евро и 18 евроцента. Ха ,ЧЕСТИТО !!!
  • 13 Софянец

    4 1 Отговор
    Метрото се строи по европрограми с евро пари,София се разрастна страшно много защото дойдоха много провинцялисти и метрото е голямо спасение
  • 14 qwerty

    1 1 Отговор
    Кога ще пуснат тролей 7 по стария му маршрут до Попа? С това метро разредиха градския транспорт през 12 минути, изтървеш ли го седиш като Гюро Михайлов на спирката и чакаш да дойде следващият за да се навреш като риба в консерва. Отделно поне според мен не трябваше да дублират Т10 с метро-линия 2, горе в Лозенец дъртите кому.... не ползват метрото, а само трамвая и предполагам заради това не го спряха.
  • 15 666

    2 2 Отговор
    къде са им каските - органите да се самосезират !!!