Last news in Fakti

21 Декември, 2018 16:58 28 693 45

Volkswagen с нецензурно послание

  • volkswagen-
  • e-golf-
  • куриоз

Дилър на Volkswagen в гр. Рочестър, щата Ню Йорк, получи чисто нов e-Golf с "любовно" пожелание към Съединените щати, изписано на приборния панел. Нецензурното послание съдържа правописна грешка, но същината му изключва всякакво двусмислие, съобщава Jalopnik.

Многофункционалният дисплей на e-Golf позволява въвеждането на персонализирано приветствие. Къде точно по веригата от завода в Германия до дилърския център от другата страна на Атлантика е било програмирано съобщението вероятно никога няма да стане ясно.

В появата на подобно послание точно в електрически Golf има известна ирония. След като дълги години пренебрегваше напълно електромобилите и дори хибридите, Volkswagen пое коренно различен курс след скандала Дизелгейт, който избухна именно в Щатите.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ОДА ЖОН ИЗКЕНЗВАНЕ

    51 39 Отговор
    купувайте ЛАДА АМАРИКА фолцфагена ги прават в инджерлик

    Коментиран от #4

  • 2 гост шофер

    97 8 Отговор
    Право куме у очи
  • 3 Иванов

    18 50 Отговор
    Като предпочита ваг пред теслата, хак да му е!
  • 4 Иванов

    26 33 Отговор

    До коментар #1 от "ОДА ЖОН ИЗКЕНЗВАНЕ":

    Това е дело само на бай Асан! Бай Асан обича сама рашки и особено много рашкини по монокини! В сравнение с мустакатите туркини, те са като райските девици с големи ... очи.
  • 5 955

    42 12 Отговор
    И къде е правописната грешки ?

    Коментиран от #6, #8, #13

  • 6 Ганю Ганев

    30 6 Отговор

    До коментар #5 от "955":

    Липсва още едно f
  • 7 моряк

    15 4 Отговор
    ей така цял ден моряците на корабите които ги превозват колите ги карат и разглобяват за части
  • 8 Чичи Васко

    28 5 Отговор

    До коментар #5 от "955":

    Пише се Fuck ofF с две букви F.

    Коментиран от #10

  • 9 гост

    43 3 Отговор
    Ха ха харесва ми много , искам и аз такъв голф.
  • 10 Коко

    12 2 Отговор

    До коментар #8 от "Чичи Васко":

    Така е ,но явно няма място на този ред за второто "Ф"
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 В Русия съм, в Русия съм

    22 6 Отговор
    Със сигурност руснаците са хакнали завода и се гъбаркат с краварите...
  • 13 tost

    18 6 Отговор

    До коментар #5 от "955":

    Голфа е правен за руския пазар. И грешката е вярна :)
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 no name no face no number

    22 3 Отговор
    И немците обичат сащ, колкото и този VW ги обича, а аз ги обичам минимум 10- но повече. Техната ма...а кр....ка
  • 16 mediator37

    8 1 Отговор

    До коментар #11 от "asd":

    Оборотомерът може да е разграфен не до 10000, а до 14000 оборота в минута, обаче виж синята лентичка до къде е. Тя е до 5000. Това е така защото асинхронните електродвигатели държат един и същ максимален въртящ момент от 0 до 5000 об/мин. След това той рязко пада. Демек и на 10000 да я нагнявиш по-лошо ще стане. Трябва да държиш колата с обороти в рамките на синята лентичка.

    Коментиран от #17, #29

  • 17 Любопитен

    5 3 Отговор

    До коментар #16 от "mediator37":

    А наляво от нулата дето пише "CHARGE" за отрицателните обороти ли е? Щото нещо не му фащам логиката.

    Коментиран от #19

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 mediator37

    8 0 Отговор

    До коментар #17 от "Любопитен":

    Стрелката не ходи наляво от нулата. charge означава зареждане и показва състоянието на батерията, би трябвало зелената ивица сама да се скъсява и изтънява при спад на заряда. Отрицателни обороти, както казваш, има при заден ход. Просто се обръща фазата и асинхронния двигател почва да върти наобратно- става по електронен път и е още една от причините електричките да нямат скоростна кутия и съединител. Обръщаш фазата и готово- колата тръгва назад.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 mediator37

    6 1 Отговор
    Друго като вариант е, че при натискане на спирачката двигателят почва да работи като генератор и обръща режима- вместо да харчи ток почва да праща ток в батерията и да я зарежда. Може това да казва зелената ивица наляво- в каква степен се тъпче батерията с ток. Логиката е колкото по-силно се натисне спирачката, толкова повече ток да праща двигателят, работещ в режим генератор, към батерията.

    Коментиран от #23

  • 22 АLFA Q 4

    3 4 Отговор
    О ДА НЕИЗНЕВЕРИХТЕ НА ВАШАТА ДЕМОКРАЦИЯ ОТ, ФАКТИ,
  • 23 хахаха

    3 0 Отговор

    До коментар #21 от "mediator37":

    Е според теб значи е по-добре да си караме на спирачка

    Коментиран от #24

  • 24 Янчев

    4 0 Отговор

    До коментар #23 от "хахаха":

    Точно така. Най-добре наклон надолу с лека спирачка. Хем се движиш, хем зареждаш батерията.
  • 25 Стиве

    0 3 Отговор
    Фолцфаген голф не е кола а диагноза
  • 26 Mi2

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "asd":

    Все пак е електромотор - няма бутала и пружини на клапаните, на които им трябва време да върнат преди буталото да е ударило клапана. Електромоторите принципно могат и много повече от 10000 оборота.

    Коментиран от #27

  • 27 Зорлем

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Mi2":

    Всеки двутактов двигател също няма проблем с 10 хил. оборота. Както и повечето многоцилиндрови мотоциклетни 4-тактови. Виж, за 20 хил., вече става по-тегаво, но пак не е кой знае какво постижение.
  • 28 Смех голем

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "asd":

    "Мен пък много ме кефи как оборотомерът е разграфен до 10,000 оборота в минута, а скоростомерът до 100 мили. Някак си и двете ми се струват еднакво непостижими :)"

    За какво му е оборотомер на електромобил с една скорост без възможност за изключване? Ако се върти електродвигателя, скоростомера ще го отчете. Това в ляво не е оборотомер, а "мощностомер" измерващ мощността, която може да бъде и отрицателна.
  • 29 Смех голем

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "mediator37":

    "Това е така защото асинхронните електродвигатели държат един и същ максимален въртящ момент от 0 до 5000 об/мин. След това той рязко пада. Демек и на 10000 да я нагнявиш по-лошо ще стане. Трябва да държиш колата с обороти в рамките на синята лентичка."

    Я кажи как смяташ това да стане на практика? Като те слушам още малко ще започнеш да форсираш електродвигателя на място и да го държиш в оборот при потегляне.

    Коментиран от #33

  • 30 опитен

    2 0 Отговор
    Вземете един спарк, качете се на Витоша и се пуснете по наклона да разберете как работи
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 KKK

    0 0 Отговор
    тия табла ги правят в дубаеца на цариградско
  • 33 mediator37

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "Смех голем":

    Обяснявам: ДВГ , понеже има ниско КПД (ок.30%) и големи загуби от триене на механични части, на празен ход е направен да работи при 1000 оборота. Това е така, защото едва набирайки 1000 (750 дизелите) оборота ДВГ може да преодолее собственото си съпротивление и колата да тръгне. За разлика от него електромоторът е с КПД 95%. Електромоторът разполага още от нула обороти с всичката тяга и няма нужда да набира обороти, за да преодолее себе си и колата да тръгне. По тази причина електричките на празен ход спят на 0 обороти и не харчат ток. По тази причина имат старт сравним с Ф1.

    Коментиран от #34

  • 34 Смех голем

    0 1 Отговор

    До коментар #33 от "mediator37":

    Дотук добре. Сега остана да ми обясниш какво да направя, когато двигателя започне да достига до 5000 оборота при 80 км/ч, а аз искам да карам с 120 км/ч. за да спазя съвета ти "Трябва да държиш колата с обороти в рамките на синята лентичка." защото "електродвигатели държат един и същ максимален въртящ момент от 0 до 5000 об/мин. След това той рязко пада. Демек и на 10000 да я нагнявиш по-лошо ще стане."

    Коментиран от #37

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Крипли

    0 0 Отговор
    Тва некой руски хакер го е написал на някоя по-калпава Елка та за тва няма една буква.
  • 37 mediator37

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "Смех голем":

    С една седмица закъснение отговарям. Ако искаш да вдигнеш висока скорост натискаш педала дълго време и електричката развърта над 10000 оборота. Тогава, както казах въртящият момент вече е почнал да пада още от 5000 об/мин., но отдаваната мощност от електродвигателя се увеличава. Именно увеличената мощност компенсира падането на въртящия момент, но по начин, който е не дотам приемлив като време. Електричките не могат да вдигнат такива високи скорости, както колите с ДВГ, напр. 300км./ч., за кратко време. Трябва им голям разгон и дълго ускоряване. За сметка на това електричките ускоряват до една много приемлива в практиката скорост от 140-160км./ч много по-бързо от колите с ДВГ.
    Или казано по-кратко, ако искаш да вдигнеш максимална скорост с електричка, ще я вдигнеш, но по-дълго време трябва да ускоряваш спрямо ДВГ.

    Коментиран от #38, #39

  • 38 Смех голем

    0 1 Отговор

    До коментар #37 от "mediator37":

    Дрън-дрън. Ако още в началото натиснеш педала до дупка, увеличаване на мощността ще я имаш още от първите обороти. От нула до номиналните обороти на двигателя, ще разполагаш с максималнния въртящ момент за двигателя, а след това ще се случи точно обратното на това което твърдиш. Мощността ще спре да се увеличава, а скоростта ще се вдига за сметка на намаления въртящ момент. С други думи, ако електродвигателя се проектира да бъде с достатъчна мощност, ще е възможно еднакво ускорение до максималната скорост. Засега ограничението на мощността на идва от електродвигателите, защото е много по-лесно, просто да се добавят повече на брой двигатели, отколкото да се монтира един мощен. Проблем са батериите, точно както проблем за високата скорост над 400 км в час са гумите.
  • 39 Смех голем

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "mediator37":

    "Електричките не могат да вдигнат такива високи скорости, както колите с ДВГ, напр. 300км./ч., за кратко време. Трябва им голям разгон и дълго ускоряване."

    Пак глупости. Ускорението при идеални условия зависи от теглото и мощността. При една и съща мощност електродвигателя ще има същия въртящ момент, колкото ДВГ, но за разлика от електродвигателя, максималната мощност на ДВГ се променя с оборотите, както се променя и въртящият момент. При еднакво тегло и мощност, електрическият автомобил ще ускорява много по-бързо и при високи скорости. Засега ДВГ ускоряват по-бързо при високи скорости единствено заради по-ниското тегло, което отново зависи от батериите. Както виждаш, заместването на ДВГ в която и да е област, зависи единствено от развитието на батериите. След един век на господство на ДВГ, най-после батериите достигнаха технологичния напредък, достатъчен за детронирането на ДВГ. Сега е въпрос на икономика, за да се изравнят цените , а след това и за мащабите на производство и с ДВГ вече е свършено. Просто няма да му останат предимства за ежедневието и ще се ползва само по затънтени места.

    Коментиран от #40, #41

  • 40 Смех голем

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "Смех голем":

    "При една и съща мощност електродвигателя ще има същия въртящ момент, колкото ДВГ"

    Тук не съм се изразил правилно. Имам предвид че електродвигателят ще предаде към гумите същият въртящ момент, както и ДВГ.
  • 41 mediator37

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "Смех голем":

    Приемаш писаното като критика на електричките, каквато не влагам. Трябва внимателно да анализираш диаграмите на оборотите и въртящия момент при ел.двигателя и ДВГ. Бързото ускорение зависи от въртящия момент, не от мощността. Или по-правилно казано не толкова от мощността, колкото от въртящия момент. Предимствата на ел.двигателя свършват до 5000 оборота (150-160 км/ч). Оттам насетне е "умирай трудно". Ярко доказателство за думите ми е, че нито една Формула Е не достига качествата на Формула 1 и не може да счупи рекордите на ДВГ поставени с Формула 1. Друг е въпросът колко време живее двигателя на едната и другата формула. Всъщност, електродвигателят не умира, той е вечен.

    Коментиран от #42

  • 42 Смех голем

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "mediator37":

    Единственият който бърка си ти. Мога да ти кажа даже точно къде бъркаш. Бъркаш въртящият момент на двигателя с въртящият момент на колелата. При електромобилите, въртящият момент на двете е пряко свързан. При автомобилите с ДВГ има скоростна кутия, която може да увеличава или намалява въртящият момент на колелата спрямо този на двигателя. Тези 5000 оборота които постоянно споменаваш, са изсмукани от пръстите. При различните електродвигатели номиналните обороти са различни и зависят от това за какво е проектиран електродвигателя. Отделно, дали и при каква скорост ще започне да намалява въртящият момент, зависи от предавателното отношение на редуктора. Ако на двигателя с номинални 5000 оборота при скорост от 150 км в час за който говориш, сложат редуктор с по-малко предавателно число, ускорението при ниски скорости ще се намали малко, но ускорениетоще е равномерно до максималната скорост. Всичко е заложено в първоначалния проект на автомобила.
  • 43 Смех голем

    0 0 Отговор
    "Бързото ускорение зависи от въртящия момент, не от мощността. Или по-правилно казано не толкова от мощността, колкото от въртящия момент. "

    Ето тук ти другата и основна грешка. Мощността е пряко свързана с въртящия момент и ОБОРОТИТЕ. КЛЮЧОВАТА ДУМА ТУК Е ОБОРОТИТЕ. Грубо казано, въртящият момент е равен на мощността по оборотите. Колкото са по-малко оборотите, толкова по-малка мощност е необходима за да постигнеш определеният въртящ момент. Неслучайно повечето трактори са с под 100 конски сили, но имат въртящ момент на колелата несравним с който и да е автомобил със стотици конски сили. Освен това пак пропускаш важният момент с теглото. За да ускориш автомобил с 30% по-голямо тегло, ти трябва 30% повече въртящ момент, а това казаното по-горе изисква 30% повече мощност при високи обороти. Всичко е взаимосвързано. Няма как да получиш висок въртящ момент при високи обороти с малко мощност. Скоростната кутия в този случай не увеличава въртящият момент, а го намалява. При редуктора има постоянно предавателно число, но пък въртящият момент на електродвигателя намалява при високи обороти. Следователно и в двата случая има намаляване на въртящия момент към гумите.

    Коментиран от #44

  • 44 mediator37

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "Смех голем":

    Е тъй де, прав съм. След 5000об. въртящият момент на ел.двигателя пада стремглаво. Умножаваш намаляващ въртящ момент с увеличаващи се обороти и получаваш- една и съща мощност. Почти една и съща мощност. Спасението е , че падането на нютонметрите не е съвсем реципрочно на увеличаването на оборотите. Следователно като развъртиш ел.двигателя до попиляване (12000 об.) има някакава съвсем малка файдица и отдаваната мощност мнооого мъничко нараства спрямо 5000об.

    Коментиран от #45

  • 45 Смех голем

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "mediator37":

    Разбира се че си прав. Само че това важи в пълна сила, независимо от начина на задвижване. Именно затова ти казах, че въртящият момент може да се компенсира с по-висока мощност. Разликата между ДВГ и електродвигателя е тази, че проблемите с малкия въртящ момент при ДВГ започват още при потеглянето, и въртящият момент намалява и се увеличава при всякакви скорости и дори скоростната кутия не може да му помогне. След като изяснихме тези неща, навярно ще се съгласиш, че при еднакво тегло и еднаква мощност, електромобилът ще има по-добро Ускорение при всякакви скорости, дори и над 5000 оборота.