28 Декември, 2018 09:00 152 753 97

Грешки при паленето на колата през зимата

  • съвети-
  • зима-
  • автомобили
Грешки при паленето на колата през зимата - 1

Какво не трябва да правим при привеждането в движение на двигателя с вътрешно горене през зимата е въпрос, който си задават много от нас и не всички знаят отговора. Сега ще ви разкажем за най-често допусканите грешки при паленето на колата през студените дни от годината.

Много от водачите на моторни превозни средства нямат навика да изчакват няколко секунди при включване на режим ON и направо преминават към втората фаза за задействане на стартера. А това трябва да се прави и то не само при дизеловите автомобили, при които през това време се подгряват свещите. След като завъртите ключа на първото положение (ако колата ви не е с бутон за палене), то изчакайте 2-3 секунди докато лампите на арматурното табло не изгаснат. Така ще дадете възможност на горивната помпа да подкачи гориво.

Друга често допускана грешка е свързана с водачите на автомобили с механична скоростна кутия. Много от шофьорите завъртат ключа, без да са натиснали съединителя. Натискането на левия педал е силно препоръчително, защото по този начин облекчавате двигателя отделяйки скоростната кутия от него. В противен случай натоварването на стартера е много по-голямо, защото му се налага да върти, освен коляновия вал и валовете и зъбните колела в трансмисията, а там маслото, особено през зимата е доста гъсто.

Не въртете стартера прекалено дълго. Ако колата не може да запали, потърсете причината. Стартерът не трябва да върти повече от десет секунди, като опитите трябва да се ограничат до 4-5 пъти. Иначе заливате излишно свещите с гориво и те могат да откажат да дават искра.

След като приведете двигателя в действие не е нужно колата да работи много време на едно място. Дори и при много студено време на мотора му трябват две минути да поработи на празен ход и след това можете спокойно да потегляте. Пожелаваме ви лек и безавариен път по време на новогодишните празници.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 45 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Meganoob BG

    194 42 Отговор
    Най-големия проблем през зимата е че се опитваме да палим 20-30 годишни коли на газ със евтин турски изпарител, единственото друго което палим е печка на дърва.

    Коментиран от #8, #55, #58, #59, #70, #71

  • 2 мадеИнЧина

    26 145 Отговор
    Това са съвети за коли на пи 20 и повече години. Преписвачи!!!
  • 3 Скаут

    34 67 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Какво не трябва да правим при привеждането на двигателя с вътрешно горене през зимата е въпрос, който си задават много от нас и не всички знаят отговора. - Само не разбрах, къде трябва да го "приведем"! През улицата ли?!

    Коментиран от #79

  • 4 Дам

    60 63 Отговор
    Приведем, заведем, отведен, изведем... Все тая, нищо не им се разбира от статията. Цялата информация е 2 реда, ама пълнеж от засукани фрази, колкото искаш :)
  • 5 Японеца

    27 71 Отговор
    Ако ти с барутник на 20г, без ОБД2 и турски изпарител, много не са!Айде бегай при газаджиите да те оправят!

    Коментиран от #6, #60, #84

  • 6 Хахото

    63 12 Отговор

    До коментар #5 от "Японеца":

    А пък ти се научи да пишеш.
  • 7 САП

    29 30 Отговор
    Това за натискане на съединителя е вярно по принцип, но много зависи от това как е настроен компютъра на двигателя. На моята ако го натисна страшно трудно пали, чак от 5-6 завъртане на стартера, а иначе от първо. Действайте по инструкция на производителя за паленето не умувайте. При мен не натискаш нищо и така палиш без проблем. Страшно много време ми отне докато свикна.

    Коментиран от #13, #17

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Коко55

    31 11 Отговор
    Други съветват преди палене да се запалят и след това да се изгасят фаровете, след което се върти ключа. Целта е с малката електрическа консумация на фаровете да се подготви (възбуди) акумулаторът за много по-голямата консумация от стартера. Въпреки, че съвременните автомобили имат много електроника, която се задейства при позиция ”едно” на ключът. За дизелите от практиката знам, че трябва човек да се съобрази с подгревните свещи, които са на автомобилът. Дали са бавно или бързо подгряващи. При първите е по-безопасно да се прави така нареченото двойно подгряване ако колата не пали. Бързите са предразположени към повреда ако много се врътка ключът без да палиш.

    Коментиран от #27, #96

  • 10 Onq s konq

    55 19 Отговор
    А па я като му ударим камшико на моята талига и пали одма.

    Коментиран от #18

  • 11 Знайко

    25 29 Отговор
    Здравейте Честита Коледа !!
    По темата: част от нещата са написанио горе долу вярно има неточности, които ще опиша отдолу:
    1во: При завуртане на ключа от нулево положение до светване на контролните лампи на таблото бензиновата помпа ако е в изправно състояние при получаване на захранване в рамките на около секунда вдига налягане необходимо да запали автомобила. Не е нужно да се чака ЗА Дизела е ЯСНО. Тук особено вазно е след запалване да се изчкат 10-20 секунди и тогава да потеглим. А не палим и веднага тъгваме с мръсна газ. Зелателно е в студено време авотмобила да не се форсира на повече от 2000 оборота докато загрее.
    2ро: Относно съединителя при палене е хубвао автомобила да се запали на нулева с натисната само спирачката ако е необходимо за авотматици на положение N.
    Това е достатъчно и изпитано с години и работи.

    Коментиран от #35

  • 12 Гостенин

    30 17 Отговор
    Какъв ключ те новите вече са с бутон,натискаш копчето и готово

    Коментиран от #25

  • 13 незнайко

    18 3 Отговор

    До коментар #7 от "САП":

    Стана ми интересно като прочетох Вашия пост. Ако не е тайна каква кола карате ?

    Коментиран от #31

  • 14 госхо

    6 44 Отговор
    Да със старата кола 1994 беше валидно.

    С новата 2010 гледай как за 1 минута е загряла като хората и вече и климатика е затоплен.

    Коментиран от #37

  • 15 OБ4

    13 6 Отговор

    До коментар #8 от "майстора":

    И аз имах преди много години опел астра 92г.с лавато агу зимата заливах изпарителя с гореща вода и палеше от раз.Беше ми писнало да сменям бензинови помпи и я карах само на газ

    Коментиран от #22

  • 16 Питане

    6 6 Отговор
    За автоматиците има ли значение дали се пали на P или се превключва на N?

    Коментиран от #20

  • 17 hmhmhm

    32 4 Отговор

    До коментар #7 от "САП":

    Интересно моят производител така е направил че ако не натисна съединителя колата не пали. Я си провери производителя отново. Имай предвид че на борд компютъра пише прес клънч то старт ендиин.

    Коментиран от #32

  • 18 Ицо Циганина

    15 17 Отговор

    До коментар #10 от "Onq s konq":

    Боже прости му, той не е виновен, че е толкова прост.

    Коментиран от #19

  • 19 onq s konq

    24 7 Отговор

    До коментар #18 от "Ицо Циганина":

    Що па да съм прос?Тва е истина - ела да мидиш къ рипа коня кога го шибнем изотзаде !
  • 20 арогантен

    23 2 Отговор

    До коментар #16 от "Питане":

    Колега палиш си на P. Загряваш си две минути и ако е зима си потегляш лекичко , без много да я натискаш. След 4-5 минути маслото в кутията вече се е раздвижило по каналите и може спокойно да си караш , както си искаш.В началото при студен автоматик е възможно да ти почустваш малко по грубо превключване , при спиране. Това се получава, защото кутията сваля предавките от втора на първа, а маслото е все още студено. След 4-5 минути би трябвало да се оправи.

    Коментиран от #21

  • 21 арогантен

    2 2 Отговор

    До коментар #20 от "арогантен":

    Извинявай че започнах да пиша глупости.

    В началото при студен автоматик е възможно да почустваш малко по грубо превключване при спиране.
  • 22 майстора

    18 1 Отговор

    До коментар #15 от "OБ4":

    Не ти трябва топла вода даже .. въпроса е като запали да не я изтървеш да загасне ... Тогава се получава това обледеняване на изпарителя дето после да трябва да се топли ...според теб какво нецензурно написъх в предния коментар че да бъде изтрит или администратурата ми се заяжда вече ?
  • 23 арогантен

    14 15 Отговор
    Ето малко инфо за това как си паля дизела.Изключвам климатроника и радиото. Натискам светкавицата на фаровете три пъти, за да възбудя акумулатора.
    Имам бърз подгрев на свещите, но при минусови температури подгрявам поне три пъти. След това въртя и паля. Изчаквам две три минути и потеглям. Колата е автомат, затова първите три четири минути не я карам много бързо. След това всичко е нормално. За да върти и пали по лесно използвам масло Мobill 5W30. Решил съм при следващата смяна да ползвам масло 0W30. Така с по - тънко масло ще върти и пали по- лесно. Това обаче е само за двигатели, които не са износени.

    Коментиран от #76, #97

  • 24 Бай Иван

    90 6 Отговор
    Аз първо пускам къси дълги след тва са изпърдевам без да свалям джама и чак тогава паля

    Коментиран от #40

  • 25 Dremev

    16 1 Отговор

    До коментар #12 от "Гостенин":

    Че то и на бащата Лада-та от '86г. е с бутон!
    Всичко е до модел, марка, година, инструкций на производител...
  • 26 Радо

    93 5 Отговор
    Първата грешка е зимата чиляк да ползва кола, зимата на топло до камината, и най-много навън до мазата, да наточа вино и ракия и да донеса туршия.

    Коментиран от #74, #85

  • 27 Гост

    9 4 Отговор

    До коментар #9 от "Коко55":

    Много коли имат фарове с функция "посрещни ме" / "изпрати ме до вкъщи". Не знам дали това помога, но съм активирал тази функция и 30 секунди при отключване фаровете, стоповете, и лампите на рег. номер светят. Освен, че изглежда ефектно, в гадната зима като се стъмни в 5 осветява всичко около колата. Ако помага и при запалването значи идеално.
  • 28 LDS4

    28 6 Отговор
    само да кажа за дизела защото карам дизел като паля сутрин като е студен двигателя завъртам ключа на контакт без никакви включени светлини изгасват всички лампи на таблото завъртам и колата си пали нормално веднага който повтаря процеса за подгряване значи двигателя му е пълен боклук
  • 29 LDS4

    15 2 Отговор
    забравих да кажа и за съединителя става въпрос за ръчни скоростни кутии при всяко палене няма значение дали двигателя е топъл или студен трябва да бъде натиснат при автоматици незнам там би трябвало лоста да има някаква позиция весело посрещане на новата година
  • 30 бмв

    69 0 Отговор
    Закакво спорите незнам, стара или нова кола е едно и също.Те са на 1 принцип.Тези неща са за хора ,който си пазят колите.Хубаво е да се спазват ако ще и 2018г да е колата.Затова съм виждал и 1-2 годишни коли да са в по-лошо състояние от някоя 20 годишна.На калпав шофьор нищо не може да му помогне.

    Коментиран от #68

  • 31 САП

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "незнайко":

    Стара е VW Sharan с двигател 2.0 ADY пълен инжекцион
  • 32 САП

    9 2 Отговор

    До коментар #17 от "hmhmhm":

    Много често защити, които описваш са на базата на законодателство на конкретна държава за, която е предназначена колата. Но целта е при тях да се предвиди, човешкия идиотизъм. В случая с педала на съединителя е да не потеглиш докато палиш колата. Както на колите с автоматците да си на неутрална или да си натиснал педала на спирачката и тогава да палиш. Има коли, които искат да си седнал на седалката(датчик за тежест на седалката дете не може да го задейства и не може да запали) и да сложиш колана и тогава да палиш. А в инструкцията на моята пише точно това да не пипаш нищо и да не натискаш педалите докато палиш, само даваш на контакт за 3-4 секунди и палиш. В 99% от случаите пали от първия път. Компютрите са настроени да отчитат нужните промените от тези действия за да запалят двигателя.
  • 33 onq s konq

    10 7 Отговор
    За разлика от ПРОСТАКА КОЙТО ПИШЕ С МОЯ НИК/ном 10 и 19/ ще споделя принципното си съгласие относно натискането на съединителя при палене с цел изолиране на съпротивлението на студеното масло в скор. кутия и облекчаване на акумулатора по тоя начин.Да, ОБАЧЕ...прочетох "някога някъде" инфо,че ТОЧНО ТОВА НЕ БИВА ДА СЕ ПРАВИ,защото се прецаква АКСИАЛНИЯТ ЛАГЕР на съединителя ...СКОРОСТНО!А иначе е добре да се знае,че при НЕЗАПАЛВАНЕ ОТ ПЪРВИЯ ПЪТ на бензинова кола,след съответната "почивка" от 10-на секунди на акумулатора следва да се върти СЪС НАТИСНАТ ДОКРАЙ ПЕДАЛ НА ГАЗТА,защото по тоя начин се отваря дроселната клапа на макс за ВЛИЗАНЕ НА ВЪЗДУХ в двигатела,което предотвратява зацапване на свещите.

    Коментиран от #46

  • 34 бензино наполони

    14 1 Отговор
    Има конструкции коли,ако не натиснеш педала на съединителя,паленето е невъзможно.Забелязал съм го в колите КРАЙСЛЕР.Споделете за други марки коли.

    Коментиран от #38, #78

  • 35 Автомат

    7 2 Отговор

    До коментар #11 от "Знайко":

    Че каква е разликата между неутрална и Р? В ръководството пише да се пали само на Р.

    Коментиран от #80

  • 36 хди

    7 9 Отговор
    за газовите коли пролема е ниското качество на руската газ

    Коментиран от #57, #82

  • 37 Язе

    9 4 Отговор

    До коментар #14 от "госхо":

    Как затопляш климатика,че ми стана интересно?
  • 38 Пробвал

    3 1 Отговор

    До коментар #34 от "бензино наполони":

    Аз имам КИА спортидж и без натиснат съединител не пали. Ако ръчната спирачка е бутон също мисля че не пали без да се освободи. За автомата на Д и Р със сигурност не пали, не съм пробвал Н но почти съм сигурен че няма да запали тоест трябва да е П.
  • 39 Dobi

    7 0 Отговор
    Само на мигачи трябва да се пали.пускаш десен мигач натискаш съединителя спирачката и гаста и въртиш 10мин околната пали от раз.
  • 40 _6$_4&-_#35&&

    6 1 Отговор

    До коментар #24 от "Бай Иван":

    И ако запалиш цигара да не се взривил.
  • 41 Умен писател

    6 28 Отговор
    Да питам автора карам Ауди А8 2016 с безключов достъп, какво да завъртя и какво и да изчакам?

    Коментиран от #42, #86

  • 42 Тъпи въпроси

    20 2 Отговор

    До коментар #41 от "Умен писател":

    Статията не е за тебе, стига се правете на тъпи. В такъв случай компютърът прави точно това което са написали в статията включително и гасене на дневните светлини.
  • 43 vasik atanasova

    6 5 Отговор
    БРАВО РАДО ЗНАЕХ ЧЕ СИ ГО ПИСАЛ ТИ
    ТОВА Е ПОЛЕЗНО ДА СЕ ЗНАЕ
    ДРУГО КОЕТО МЕ ВЪЛНУВА И Е ИНТЕРЕСНО
    ДА ГО НАПИШЕШ Е
    ДАЛИ КОЛАТА ХАРЧИ ПО МАЛКО ГОРИВО КОГАТО ПО ВРЕМЕ НА ДВИЖЕНИЕ ИЗКЛЮЧИМ ОТ СКОРОСТ С ЦЕЛ ДА НЕ СЕ ТОВАРИ ДВИГАТЕЛЯ
    ИЛИ Е ПО ДОБРЕ ПОСТОЯННО ДА СМЕ НА СКОРОСТ
    ГОВОРЯ ЗА РЪЧНИ СКОРОСТИ ЕСТЕСТВЕНО

    Коментиран от #44

  • 44 Различно

    7 0 Отговор

    До коментар #43 от "vasik atanasova":

    Различно е но в 90% от случайте що се отнася до икономия по добре е на скорост.

    Коментиран от #75

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Опел!

    16 0 Отговор

    До коментар #33 от "onq s konq":

    Как точно се прецаква аксиалния лагер при положение че въртиш мотора на стартер с максимум 450 оборота за 3-4 до 10 секунди? Че на светофара като включваш на скорост при обороти 850- 900 какво ли става???

    Коментиран от #47, #90

  • 47 onq s konq

    5 4 Отговор

    До коментар #46 от "Опел!":

    Не знам!Това прочетох,това цитирам.Ако не ми беше направило впечатление,нямаше да го запомня.Направи справка със специалисти,ако те вълнува естествено-аз винаги съм палил през зимата с натиснат съединител:)
  • 48 LDS4

    9 5 Отговор
    да напиша и за икономията някои се интересуват за изключване от скорост или каране на скорост чак дотам като стея закъсали не тръгвайте никъде тези глупости бяха на комунизма изключване от скорост и гасене на двигателя по надолнище и запомнете едно икономията е майка на мизерията още един път весело посрещане на новата година
  • 49 Skoda

    5 2 Отговор
    Oktavia ръчка пали само с натиснат съединител.
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Джордж

    4 12 Отговор
    Карам СААБ 9.3 I 140 коня най аката кола за всички времена ...врътнал съм и 500 000 км за 15 години като нива е ,иска само бензин и ела гледай....
  • 52 Джордж

    5 1 Отговор
    Най яката...като нова е....поправки извинете ...Джоррдж
  • 53 гост

    3 5 Отговор
    Който е пуснал това май не е наясно с много неща - как ще въртиш на стартер при зацепен съединител? - и най-неукия след такава грешка не би го повторил.....

    Коментиран от #66

  • 54 Николай

    3 3 Отговор
    Задължително натиснат съединител, спирачка и свободно от скорост. Може преди да завъртите стартера да присветнете 2-3 пъти къси дълги светлини за да се подгрее електролита в акумулатора.
  • 55 Смях

    9 2 Отговор

    До коментар #1 от "Meganoob BG":

    С. Такъв турски изпарител който споменаеаш минах 50000км без никакви проблеми!
  • 56 Николай

    4 2 Отговор

    До коментар #45 от "Динго":

    Ако е свободно от скорост не е проблем. Но е факт има автомобили които са конструирани така, че ако не си натиснал съединителя изобщо не завъртат стартера.
  • 57 Бай Шиле

    7 2 Отговор

    До коментар #36 от "хди":

    А БЕ НА ТЕБ И ЗА ЛУНАТА ДА ТИ ПИШАТ ,ТИ ВСЕ ЗА РУСИЯ СЕ СЕЩАШ ДА ПЛЮЕШ.ЗАЩО БЕ МИЛИЧЪК?
  • 58 Моя

    5 2 Отговор

    До коментар #1 от "Meganoob BG":

    Моя изпарител е български,сменил 2 коли и е на 100 000 км
  • 59 хитеp

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Meganoob BG":

    По написаното от теб съдя а и съм напълно сигурен че си собственик на ОПЕЛ КАДЕТ ЕКС-ТАКСИ от 90-тте години юбилеен милионник по километраж които го глезиш като новородено бебе и си въобразяваш че ще те надживее!
  • 60 Онзи

    2 3 Отговор

    До коментар #5 от "Японеца":

    Има автомобили произведени '94година с OBD2.

    Коментиран от #83

  • 61 умно

    1 1 Отговор
    проба
  • 62 Даммм

    7 2 Отговор
    Има много клипчета в Ютуб на руски където обясняват че колата зимата трябва да загрява над пет минути Защото на студено металите и маслото губят своите свойства и работят перфектно единствено и само когато са загряти над 20 градуса, особено за Тези с автоматици

    Коментиран от #88

  • 63 пандора

    1 1 Отговор
    Затова си вземете една руска аларма на Пандора и си Палете 10 минути от вкъщи така няма да имате никакъв проблем
  • 64 lll

    9 5 Отговор
    От 1991 година съм професионален шофьор.Карал съм всякакви коли и камиони,автоматици и ръчки и никога ама никога не съм чакал да загряват след запалване.Просто след 2-3 километра спокойно каране всичко е 6.Как не съм чакал в студа 20 минути да загрява и да ми текнат сополите.Номера е преди студовете да си подготвил колата за тежкото палене т.е. хубав акумулатор(през2-3седмици го дозареждаш със зарядното),изправна горивна система(свещи,горивни филтри,малко добавка за прочистване на системата) и да хванеш чалъма на палене,а не да въртиш като луд и за две сутрини да скапеш колата.
  • 65 бай х

    10 12 Отговор
    ти на дизела кола ли му викаш бе ?

    Коментиран от #67, #69

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 ХХХ

    2 2 Отговор

    До коментар #65 от "бай х":

    Бай хой т.е. коньо ти още 23г.си кола на газ ли я караш?
  • 68 АLFA Q 4

    5 3 Отговор

    До коментар #30 от "бмв":

    СТАРИТЕ ПАЛЯТ СТО ПЪТИ ПО ЛЕСНО
  • 69 АLFA Q 4

    8 1 Отговор

    До коментар #65 от "бай х":

    ЗНАЕШ ЛИ ПРАВ СИ ЗА ДИЗЕЛА.. АЗ СЪЩО НЕ ИСКАХ ДА Е ДИЗЕЛ. МАКАР И ДА Е С НЕУБИВАЕМ ДВИГАТЕЛ И НАИСТИНА НЕХАРЧИ НИЩО
    ИСКАХ ЗАДВИЖВАНЕТО НА ТАЗИ АЛФА
    А НАИСТИНА СЕ ДРАЗНЯ ЧЕ Е ДИЗЕЛ
    НОООО НЯМА С БЕНЗИНОВ ДВИГАТЕЛ
    А НАИСТИНА ДИЗЕЛА Е ДРЪВНИК ОТРОВЕН...
  • 70 да бе

    6 1 Отговор

    До коментар #1 от "Meganoob BG":

    Старото ми прогнило фордче беше с турски изпарител и изобщо не можеше да работи на бензин. Много хора с нови автомобили биха му завидели, ако можеха да видят как на -25 градуса тази 30 годишна развалина си палеше от раз на газ, че и вървеше след това без такива глезотии да седи и да загрява. Купих го, за да се науча да карам кола. Взех го за 800лв. и го продадох за 350лв., като за 5 години дори едно масло не му смених.
  • 71 Антонн

    13 0 Отговор

    До коментар #1 от "Meganoob BG":

    Това не е проблем защото няма никакво значение какъв е изпаритела.
    Важното е да са читави мембраните,и запалителната система на колата.
    Ако ще да е на 50г.колата ти гарантирам че ще я запаля и при -30 директно на газ без проблем.Няма нужда и с топла вода да се полива изпаритела.По голям проблем е на новите кошове пълни с електроника,особено дизелчетата.
    Тъкмо си дал парички за нов акумулатор,подгревни свещи,защо не и реле + добавка за нафтата.И в голям студ не палиии,ако запали се радваш.След 5мин.потегляш след 15-20км каране парното лекооо затопля съндъка.И тъкмо радоста е пълна и нафтата замръзнеее.
    Не знам колко пътуваш няма зима няма лято,по магистралите репатраците гледам все хубави и нови коли возят.

    Коментиран от #94

  • 72 Ай стига ве

    2 1 Отговор
    Еййй открихте топлата вода,ще си паля колата както искам ,
  • 73 серйожа

    2 0 Отговор
    да особенно тези с малките турбо мотори страшна жега вадят почти веднага дизела си го знаем
  • 74 Хайл

    3 0 Отговор

    До коментар #26 от "Радо":

    Къде живееш-нося домашни луканки 😉
  • 75 vasik atanasova

    2 3 Отговор

    До коментар #44 от "Различно":

    АЗ СЪЩО МИСЛЯ ЧЕ Е РАЗЛИЧНО
    ОТ ТОВА ДАЛИ КОЛАТА ТИ Е ОТ ПО НОВИТЕ ИЛИ Е ОТ ПО СТАРИТЕ
    МОДЕЛИ
    МИСЛЯ ЧЕ ПРИ ПО СТАРИТЕ МОДЕЛИ Е ДОБРЕ НА СКОРОСТ
  • 76 Ухгннлшщ

    1 2 Отговор

    До коментар #23 от "арогантен":

    Абе хора този които го писал това нещо е имал предвид руускии автомобили онези от войната първо на повечето автомобили след 90те скоростната кутия е с хидравлично масло то не се сгъстява
  • 77 Va60

    3 2 Отговор
    Колата ми е 95г карам я от 2004г и никога не съм палил с натиснат съединител това не го знаех.Не съм сменявал стартера до сега,а не вярвам и в Италия да е сменян.
  • 78 кольо

    2 0 Отговор

    До коментар #34 от "бензино наполони":

    в почти всички коли правени за америка. дори и в селика с ръчни скорости американка, ми се е случвало
  • 79 Крали Марко

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "Скаут":

    Привеждам- докарвам до някакво състояние нещо.
    "Привьеждам"- на сьелскомайнишки превеждам
    Привеждам и се че си грамотен!?

    Коментиран от #87

  • 80 Крали Марко

    1 2 Отговор

    До коментар #35 от "Автомат":

    Р - паркинг т.е. колата е на "ръчна" спирачка и може да запалиш.
    N- неутрална т.е. нулева или пали с натиснат педал на спирачката или не пали и трябва тоягата/бутона/ да се сложи на Р
  • 81 238

    6 1 Отговор
    Чуваш ги нещата. 100про в офиса колежките идват за авто съвети само при теб, а ти им разтягаш локуми за тънки и дебели масла и как няма всесезонни гуми
  • 82 Стрелата

    2 0 Отговор

    До коментар #36 от "хди":

    Еми чакай краварската до тогава купи си конь.
  • 83 Гад

    1 1 Отговор

    До коментар #60 от "Онзи":

    И коя е тази кола произведена 1994 с OBD-II? През 1994 в Калифорния вземат решение от 1996 всички коли продавани в щата да са с OBD-II
  • 84 илон

    10 1 Отговор

    До коментар #5 от "Японеца":

    Ти бягай! И тези с газовите уредби сме хора. Даже пазим околната среда повече. И най-важното - пазим портфейла и хляба си! Това е достойно!
  • 85 оазя

    2 1 Отговор

    До коментар #26 от "Радо":

    Много си ценен за икномиката и бвп-то на България
  • 86 Бинго

    11 1 Отговор

    До коментар #41 от "Умен писател":

    Ти, приятелче, не трябва да въртиш нищо. Ти трябва да извикаш репатрак да ти закара аудито в сервиза, че дойде време за месечния ремонт за няколко бона.
  • 87 Скаут

    2 0 Отговор

    До коментар #79 от "Крали Марко":

    Привеждам в : състояние на дебилност; в действие; в покой... Превеждам на Български език.
  • 88 Азии

    1 7 Отговор

    До коментар #62 от "Даммм":

    "Има много клипчета в Ютуб на руски където обясняват че колата зимата трябва да загрява над пет минути Защото на студено металите и маслото губят своите свойства и работят перфектно единствено и само когато са загряти над 20 градуса, особено за Тези с автоматици"
    Те руснаците каквото кажат е вярно. Така беше преди така е и сега. Мдааа. "Металите губят свойствата си.????????? Как и кои свойства губят? Превръщат се в дърво? Стават течни?? Какво се променя??? Маслото губи свойствата си???? Кое масло??? Диона М10Д??? За него съм съгласен.всичко друго ала-бала.

    Коментиран от #89, #92

  • 89 САП

    6 0 Отговор

    До коментар #88 от "Азии":

    В зимата Русия е друга бира. Ти не се бъркай там. При тях има ежедневни минусови температури, които ние смятаме за температурни рекорди. И маслата, металите, гумите, пластмасите и др. материали си променят характеристиките. Металите стават крехки, гумите и пластмасите чупливи, маслото заприличва на петмез. За да разбереш за какво става въпрос пъхни една бутилка масло във фризер за дълбоко замразяване -40 градуса(домашните са до -20 градуса) по целзии и се опитай да го изсипеш може и да не успееш
  • 90 niki

    1 3 Отговор

    До коментар #46 от "Опел!":

    Еми прецаква се защото е сух. И му трябват години, но се прецаква жестоко. И тогава се надявай лагера да е на пластини, а не комбиниран аксиално-радиален.
    На празен ход всички лагери работят на маслен клин, тогава можеш да си натискаш докато те заболи кракът.
  • 91 ТОЧКАТА

    1 3 Отговор
    Хммм...това НЕ ВАЖИ за,,ЛАДА,,...Дори и с газова!!!/газът се изпарява!!!при -40!!!/ Ако ти ИЗПРАВЕН ---проблем няма....за ,,лада ,,де...
  • 92 Хайл

    4 3 Отговор

    До коментар #88 от "Азии":

    Явно не си запознат с металите...има толкова много и различни метали в един двигател че си нямаш представа...но не мисля да ти обяснявам защо чугунения блок е по издържлив от алуминиевия или защо картера на мотора и главата които са алуминиеви нямат нищо общо като свойства на метала...алуминия за теб не знам дали е метал изобщо

    Коментиран от #93

  • 93 Чугунена глава

    2 0 Отговор

    До коментар #92 от "Хайл":

    Чугунена ти е главата, вече не само буталата но и блоковете се правят от алуминиеви сплави и причините са очевадни много по лек и по добра топлопроводимост но е по-скъп.
  • 94 Ааа

    1 0 Отговор

    До коментар #71 от "Антонн":

    Не си карал дизел. 6 г. пали както лятото така и зимата ,гараж нямам .
  • 95 Именно

    2 4 Отговор
    Моята има само копче Start/Stop, статията само за коли с манивели ли е?
  • 96 Донко

    0 1 Отговор

    До коментар #9 от "Коко55":

    Евалата Коко😀
  • 97 Мечо

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "арогантен":

    Какво ти е мнението за Кастрол 5w30 edge