4 Януари, 2019 12:35 150 525 142

Кога се сменя маслото на колата?

  • автомобили-
  • съвети-
  • масло-
  • смяна
Кога се сменя маслото на колата? - 1
Снимка: Shutterstock

Голямата част от водачите на моторни превозни средства сменят маслото според предписанията на самата смазка или тези на производителя на колата. Принципно, това е най-правилното решение - маслото се сменя на определен пробег или на време, защото с течение на времето смазочната течност губи някои от свойствата си, независимо от изминалия пробег на колата.

Знаете ли обаче, че това са условни величини? Точното време за смяна на масло не се измерва в километри, а в т.нар. моточасове. 15 000 километра пробег се равняват (в зависимост от условията на шофиране) на, от 200 до 400 моточаса. С други думи има значение дали колата се движи основно в задръствания, защото тогава работата на празен ход на двигателя е многократно по-дълга.

Ако искате да сте перфектни по отношение на смяна на маслото и да предпазите двигателя възможно най-добре, то специалистите съветват, предвид нашите климатични условия, да извършвате "операцията" два пъти в годината - пролет и есен. При това зимата трябва да се налива "по-тънко" масло, а лятото - по-гъсто. Важно е и смазочната течност да е изцяло синтетична. Въпреки тези съвети обаче, трябва да знаете, че с хубаво масло и следвайки предписанията - също няма да сбъркате.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 81 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ссср

    265 52 Отговор
    кой ще сменя маслото два пъти в годината????? тия луди ли са???

    Коментиран от #5, #21, #75, #115, #117, #128

  • 2 Караиванов

    137 22 Отговор
    Така е, но излиза доста скъпичко. Това се отнася за онези, които искат да карат колата си до милион километра.

    Коментиран от #29, #140

  • 3 оня с коня

    137 35 Отговор
    чшшшш алоууу кои го сменя маслото бре доливам само тедееса харчи по кило на 100 закво да го сменям

    Коментиран от #10, #42, #85, #107, #113, #141

  • 4 BRABUS

    294 15 Отговор
    Следобед, около 15 часа е хубаво да се сменя.

    Коментиран от #8, #124

  • 5 Марто

    88 7 Отговор

    До коментар #1 от "ссср":

    Този който ще кара колата си повече от теб. Съветът е правилен, но и аз не го спазвам.
  • 6 джими

    105 6 Отговор
    Всичко зависи как се кара колата. Ако колата е бързооборотна и я вкарваш в лютеницата по-често, съответно сменяш маслото на 6000-8000, като слагаш най-доброто. За останалите - висок клас на 10-15000
  • 7 дедо

    143 14 Отговор
    Добри са съветите,но малко хора тук ги спазват. А и няма нужда като повечето от нас карат умиращи коли в терминална фаза.
  • 8 NikNay

    50 6 Отговор

    До коментар #4 от "BRABUS":

    И на закрито. . . . . 😅

    Коментиран от #15

  • 9 Анонимен

    187 39 Отговор
    Еее и кое му е скъпото бе келеши? Иначе давате по 300лв месечно за цигари
  • 10 Random

    22 10 Отговор

    До коментар #3 от "оня с коня":

    Щото гори по-тънкото масло(по-новото). Като доливаш караш на масло на n-брой километри и моточасове и ще замине съвсем.
  • 11 К.К.

    14 39 Отговор
    На нито едно масло не съм видял след какъв пробег да се сменя, нито в книжката на автомобила. Някакви сервизни прегледи през 30-50хил км.
  • 12 А БЕ

    73 37 Отговор
    Ако питаш някой със сервиз за смяна на масло , ще те посъветва всяка седмица да го сменяш , а този тук ще му е платено . В Италия ги карат без да им сменят маслата след гаранционния срок, и като пристигнат при нас продължават да вървят що годе добре !

    Коментиран от #27, #72

  • 13 Цвъки

    219 17 Отговор
    Абе, хора, такава пък глупост не бях чел! Аз като минавам по около 4 000 км на месец как да сменям маслото 2 пъти годишно? То идва да го сменям на 25 000. Масло се сменя на 10000 км. Или за такива , дето изкарват колата да идат веднъж до морето и до пазара два пъти в месеца - сменя се веднъж годишно, без оглед на пробега. Това е!!! А и тая глупост - зимата по-тънко, лятото по-дебело.... ужас! Производителя съвсем ясно и точно е описал на всеки двигател какво масло с какъв вискозитет , както и какви спецификации трябва да покрива и точка!!! Особено за двигател с турбо - ще му сипваш ти каквото масло ти е кеф "тънко" и "дебело" ама друг път! Глупости на кубици!!!

    Коментиран от #17, #126

  • 14 полиненаситени в олиото

    49 12 Отговор
    Слагайте олио по евтино е

    Коментиран от #138

  • 15 Деянов

    8 7 Отговор

    До коментар #8 от "NikNay":

    Следим те

    Коментиран от #19

  • 16 Катетър

    39 9 Отговор
    Още малко и ще ме посъветват да си сменя маслото на колата едва ли не всеки месец? Тя колата не е като жената бре , умници!!
  • 17 джими

    20 11 Отговор

    До коментар #13 от "Цвъки":

    като цяло си прав, с изключение на тънкото и дебелото масло. Ако като теб се сменя маслото по-често, попрочети за обочначенията на маслото. Първата цифра показва минималната температура на околната среда при която колата се пали, минус 40. Втората цифра е вискозитета, като той е важен за температурата, при която работи двигателя. С една дума 5W30 за зимата или целогодишно. За лятото и особено за дизели 5W40 е най-добре

    Коментиран от #23

  • 18 арогантен

    55 7 Отговор
    Много масла ги дават да се сменят на по 15000км. Аз лично го сменям на 10000км или на годината веднъж, ако не съм завъртял 10000км.
  • 19 NikNay

    9 3 Отговор

    До коментар #15 от "Деянов":

    Ще внимавам ! 😎

    Коментиран от #43

  • 20 Дръндеф

    24 60 Отговор
    Аз не го сменям само доливам, квото ми падне, филтър никога не съм сменял, Рено Туинго на 200000 км. Всичко е за да ви вземат парите.

    Коментиран от #110

  • 21 Емил

    26 8 Отговор

    До коментар #1 от "ссср":

    Аз минавам 38-40000 км/год. Колко пъти мислиш, че го сменям? Ако си "неделен" шофьор, защо изобщо се обаждаш!

    Коментиран от #25, #38, #104

  • 22 Цвъки

    37 8 Отговор
    Незнам и не споря, но понеже едната ми кола (не тая с която въртя многото километри) е бензинов петак с турбо , дават му 5w30 , и аз тъй питах не е ли по-добре поне лятото да го карам с 5/40 и ми казаха освен, че НЕ трябва да му сипвам друго (най вече заради турбото) но и трябва да му гледам спецификациите - дават му А5/В5 , понеже има много масла 5/30, но не покриват съответните спецификации. Да не говорим, че маслата у нас са със доста съмнително качество и то не само тези, дето ги продават в интернет магазините. Ама това е друга тема. Та с две думи - колкото по-често, толкова по-добре. В границите на разумното разбира се, не да сменяш масло и филтри на 2000 км. Защото познавам и такива хора - минава 4 000 годишно и сменя масло пролет и есен....ама всеки си знае. Аз лично ако минавам по-малко от 5-6 000 годишно няма да си правя и труда да поддържам кола - ще се возя с такси.
  • 23 Цвъки

    4 7 Отговор

    До коментар #17 от "джими":

    Предния коментар е отговор до номер 17
  • 24 ПИЧА С МОСКВИЧА

    35 5 Отговор
    Моята всеки месец си сменя маслото сама, като нова е все още!
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Йкво

    16 28 Отговор
    То маслото не се сменя то се долива и караш зимаите пример от италиянците и без тва само италиянски банги карате
  • 27 Анонимен

    39 2 Отговор

    До коментар #12 от "А БЕ":

    Купих един ситроен ц4 от Италия като никога не му бяха сменяли маслото и се наложи да правя основен ремонт но пък го взех доста евтино.
  • 28 кралицата

    20 25 Отговор
    Аз маслото с го сменям всяка седмица.Като закарам Хамъра на седмичния реглаж на гумите.Хвърлям им 2 хилки на момчетата и готово.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 AMG

    46 91 Отговор
    На вашите 10 - 15 годишни кошове кошове, дрънгели навъртяли километраж от Земята до Луната и обратно.
    Изчистен боклук от белите Европейски държави, трошляци по който пръскате пари за ремонти и мислейки се за вървежни, каквото и когато масло да сложите сте прецакани!!!... Защото и маслото е ментак, частите и консумативите ви са ментаци, горивата ви са менте и вие сте ментосани както и живота ви е реплика... Шушляци... Бате, бате...

    Коментиран от #88, #122

  • 31 Руснак

    18 4 Отговор
    Как кога, когато свърши...
  • 32 ключаря

    13 36 Отговор

    До коментар #25 от "Цвъки":

    Ела да видиш Фиата ми - купих го на 370 000 и го карам вече 95 000 без да съм сменям масло - до сега съм доливал 270 пъти по около 300-350 грама или около 100 литра масло, но колата ми е метанова - фабрична и на 97 000 без смяна маслото е тъмно, но не черно.
    На тебе явно също не е нужно да ти се обяснява, щото всичко знаеш, но от мене запомни едно - 97-98% от М10Д е основно масло и по малко от два процента са добавки - при наличие на филтър кое му е опасното, кое изгаряло, че не се сещам?

    Коментиран от #37, #133

  • 33 Apple

    31 12 Отговор
    Има скъпи лонг лайф масла, с които спокойно може да караш 25000 км.

    Коментиран от #57

  • 34 Оржам сини от тука с ваше масла

    15 31 Отговор
    Аз на моя трябва да го сменям 3 -4 пъти годишно защото му правя километрите, но е много скъпо тука в дойчланда и чат пат на 1-2 години в България като се прибера го сменям барабар с едни лагери на коляновия вал. Гадинката не спира. Посше ще я набутам на някой българин и готово схахахахахаха
  • 35 Ужас

    35 21 Отговор
    Кой ти сменя масло на над 5 годишна кола в западна европа? Знаете ли че в щатите за чисто нови тойоти и ГМста, мустанги се чудят масло от 4 долара галона да вземат или от 2 и 50 и вземат от по евтиното защото е по евтино. А вие тука за 15-17 годишни голфове бмвта аудита и мерцедеси давате по 15 20 лева литъра за да спите спокойно

    Коментиран от #40

  • 36 Почвам от утре

    27 5 Отговор
    Аз имам една която ще реставрирам, изобщо не я карам но и сменям маслото и филтрите веднъж в годината, сега почвам по два пъти в годината маслото и ще редувам тънко и дебело, само не знам дали може филтрите само веднъж в годината или да си ги сменявам често за да съм спокоен.
  • 37 Цвъки

    30 3 Отговор

    До коментар #32 от "ключаря":

    Ама ако искаш даже и преработено масло му сипвай, бе човек. На мен ми е все тая - написал съм ясно "ВСЕКИ СИ ЗНАЕ" аз нямам акъл за себе си, камо ли да давам на другите. Купил съм си Зафирата от собственика , закупена в България на 170 000 км. На 4 години за 12 000 лв. за осем години съм минал 380 000 км. на газ, сменям си масло на 10 000 и нямам проблем със "скапания" ЕКОТЕК.... Така съм решил, така правя и не съжалявам. А ако карах като тебе - сигурно на втората година да е заминала на вторични. Та мисля, че 300-400 лв. годишно за масла и филтри ми е по добре от 8-10-12 000 лв за друга кола през 2-3 години, а?

    Коментиран от #41

  • 38 ключаря

    11 27 Отговор

    До коментар #21 от "Емил":

    И колко пъти го сменяш, Емо?
    Не го сменяй - ефектът е същия.
    Чувал съм смешници, които са ми казвали, че след смяна на маслото шумът на двигателя се променял - то не един такъв смешник съм чувал, явно е лаф, някакъв.Оставяме, че са си объркали работата смешниците - по добре да започнат работа във филхармонията с този слух.Ако наистина чуват разлика в работата, преди и след смяната значи само едно - закъснели са
  • 39 Расулюлах

    32 11 Отговор
    Маслото се сменя като има промоция на куфланда от онова ефтиното червената туба 6 литра за 30 пари и тва е
  • 40 Чурулик чурулик

    21 17 Отговор

    До коментар #35 от "Ужас":

    Евалата брачето ми утрепа гииии тука не знаят че скъпо и ефтино масло вътре у тубата е едно и също сичко щото сме у бг хахахха ама балъците викат даи да дадем повече пари да спим спокоино хаха
  • 41 ключаря

    33 20 Отговор

    До коментар #37 от "Цвъки":

    Щото не е комунизъм брат, затова сменяме масла.Прочети за ел.крушките - първите произведени преди 100 още светят - нищо им няма.При СОЦА беше така - сега всичко се произвежда за да се сменя - ние от старото поколение си позволяваме да даваме акъл.При СОЦА имаше в София институт за маслото - работеха седем - осем души.От тези колеги знам - "Важно е маслото да го има, а не дали си го сменял."
    И затова си карам кола, за която казват, че трябва да се слага само полу-синтетика с руско масло - аналог на нашето М10Д и те така, вече 100 000.

    Коментиран от #44, #136

  • 42 Вуте

    15 4 Отговор

    До коментар #3 от "оня с коня":

    Намаай мотора с грес и си пей !
  • 43 Деянов

    5 1 Отговор

    До коментар #19 от "NikNay":

    В разработка си

    Коментиран от #68

  • 44 Цвъки

    22 0 Отговор

    До коментар #41 от "ключаря":

    Даже съм ти сложил плюс. Пак казвам - не знам и не споря! Може и да си прав. Така съм си решил - така си правя.

    Коментиран от #45

  • 45 ключаря

    15 5 Отговор

    До коментар #44 от "Цвъки":

    Чест ти прави,че поне се заслушваш, че ми писна от промити мозъци.
    Все по трудно стана да се оцелява в съвременната джунгла.
  • 46 Ventura

    12 3 Отговор
    Като стане на грес, и сменяш
    колата.
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Отчето

    10 2 Отговор
    На 8хил го сменям миналата година 4 смяни му направих за 32-35 хиляди километра w10/40 1.9 тди

    Коментиран от #70

  • 49 проф коста тазобедрев

    21 2 Отговор
    ахилесов ; внимаваи в картинката само простотии вьршиш , абе нали трябва да се смени и масления филтьрзаедно с маслото ,за да не се запуши магистралата в системата ,щото ще задерат основните лагерите на коляновия вал и ще блокира мотора , това не тие камаз да му доливаш ,то и на него му се сменя маслото бе ахилесов , голям идиот си ти, и уникален тьпак , даи си студентската книжка да ти пиша поредната двоика, оеее
  • 50 Бат Мишо

    12 7 Отговор
    Не лъжи чуека- ако турбото му го надува да са заминали семерините нема ко да сменя ....Др въпрос че аз турбина гарет заминала не съм виждал прледи 1 мил км - най често е запушен филтъра и кът се почисти спира да гори масло Тва на ТДС а една от мноооооогото болести с ТДС намразих БМВ - то рейка то хидравлична помпа то АДР клапан то Турбо - само първите турбини беа хубави дет бяха на митсубиши ма дан въ занимавам
  • 51 Бат Мишо

    4 3 Отговор
    Говоря за оня теления филтър на ТДС 147 конъовицата дет е под капака на главата
  • 52 opela

    7 1 Отговор
    na moite koli go smenam na 6000km pak vie si go smenaite na 20000km
    i moderatora da spre da trie che kazvam isitnata we
  • 53 бай хой

    1 7 Отговор
    след осн ремонт само.иначе само се долива
  • 54 hmhmhm

    1 15 Отговор
    Всеки сам си преценява като цяло маслото при нашите коли се сменя на 10 000км до 15 000км поне аз така правя. Първата цифра според мен е вискозитета на маслото 5W 40 а втората цифра е температурен диапазон. Другите означения не са ми ясни само тези гледам. Маслото си сменям сам заедно с филтрите от майстори само търся акъл но без работа. Като цяла вискозитета на маслото е различно при различни температури и за това в статията казват че през зимата е по добре маслото да е с по голям вискозитет а през лятото с по-малък. Защото през зимата по-малкия вискозитет при -20 градуса е още по малък и следователно по малко смазване. През лятото ако вискозитета е голям то с увеличаване на температурата вискозитета се увеличава още повече от тук може да протече или да почне да гори масло от хлабини. Така аз си го обяснявам. Дано съм помогнал на някой

    Коментиран от #89, #95

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 vasik atanasova

    1 2 Отговор
    айде сега
  • 57 IKL

    7 9 Отговор

    До коментар #33 от "Apple":

    Лонг лайф се казва заради това, че ти съхранява двигателя Лонг, а не че маслото е с Лонг живот.

    Коментиран от #90

  • 58 honda

    21 2 Отговор
    Интересно. От сервизната документация за моята хонда ми препоръчват тяхното масло 0W20, което е към 40лв литъра, да го сменям на 6000км. А по нашите сервизи ми продават масло на 10лв за литър и ме съветват да го сменям на 15000км. Деа и тъпите японци от хонда! :)

    Коментиран от #65

  • 59 vasik atanasova

    5 12 Отговор
    маслото се сменя веднъж годишно
    това е истината
    всяка година се сменя
    но веднъж годишно
  • 60 аож

    9 2 Отговор
    голяма статия - няма що. нищо не казва
  • 61 Масловчо

    12 1 Отговор
    Маслото се сменя през 10 000км,има и масла които са през 15 000км,кво го мислите толкова и смяната е задължителна приятели!
  • 62 Разбирача

    7 3 Отговор
    Квикозитети кви 5лв.бе пичове значи слагаш му 5w40 това е най-подходящия вискозитет за нашата страна или 0w40 и един пън в годината се сменя туй е всесезонно масло.
  • 63 Тихомир 1

    2 8 Отговор
    не съм много компетентен , ама аз моята я купих обслужена така , че не трябва да сменям още маслото нали ? тя колата си пали добре и върви .
  • 64 Бай ПЕШО

    12 2 Отговор
    ПРИ НАС В ИТАЛИЯ НИКОГА НЕ СЕ СМЕНЯТ КАРАМЕ ДОКАТО БЛОКИРА​ МОТОРА СИПВАМЕ МАСЛО И Я ПРAЩАМЕ ЗА БЪЛГАРИЯ ЗАТОВА ТУКА СА ПО 100 ЕU АМЕРАКЛИИТЕ СА В БГ.
  • 65 hmhmhm

    8 8 Отговор

    До коментар #58 от "honda":

    На производителя можеш да търсиш отговорност особено когато те ти я сервизират. Обикновено 0W 20 в случая при теб са го дали предполагам защото колата е чисто нова. 20 е температурния диапазон който е малък което ще рече че не е хубаво да я вкарваш във високи обороти защото тогава се дига температурата. 0 обикновенно се сипва на често нови коли защото частите още не са улегнали и напаснали една спрямо друга а на 6000км са ти дали защото когато е чисто нова при работата може да се отделят струшки и други механични частички който са в следствие напасване на двигателя. Това е мое мнение аз не съм специалист.

    Коментиран от #91

  • 66 Бург

    27 2 Отговор
    Сменям на 15000 км,което при мен е 2 пъти годишно.Бухам само и единствено 5/30 twin power turbo за баварката и до тук съм на 450 000км.Нека да е стара кочина и нека да е 20 лв литъра.Почти всичко по окачването есменено,но двигателя не е докосван. Да не забравя и автомата- на всеки 100 000 км ново маслУ и нямай грижи (9 лтр по 20 пари и ремонтен комплект филтър и гарнит. за 90 гроша).БМВ 530д,2001.
    Смятам да я покарам още някоя годинка :)
    Малко хора дават по 200 лв за масло и филтър на 18 год. барака, но тя се отплаща.
    Поздрави и безаварийна година!
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 NikNay

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "Деянов":

    Не разпространявай класифицирана информация. 👮
  • 69 Зимно време само старо и тънко

    4 9 Отговор
    Маслото се сменя на пролет,
    Зимата трябва да е тънко или старо масло и чак на пролет се сменя
  • 70 Разбирача

    6 0 Отговор

    До коментар #48 от "Отчето":

    Колега по добре слагай 5 на 40 да не умориш турбината. Разликата в парите не е голяма не прави цигании ако държиш на колата си и не е последен сезон😉
  • 71 123.300д

    4 0 Отговор
    Моята няма масло в мотора...някой да ми каже защо на зазката в багажника има още един мотор,вартбурга ми нямаше

    Коментиран от #103

  • 72 Жабара

    7 1 Отговор

    До коментар #12 от "А БЕ":

    Ти кога си бил в Италия бре шиле?
  • 73 Бай ПЕШО

    4 3 Отговор
    ПРИ НАС В ИТАЛИЯ НИКОГА НЕ СЕ СМЕНЯТ МАСЛАТА . КАРАМЕ ДОКАТО БЛОКИРА​ МОТОРА СИПВАМЕ МАСЛО И Я ПРAЩАМЕ ЗА БЪЛГАРИЯ ЗАТОВА ТУКА СА ПО 100 ЕU А МЕРАКЛИИТЕ СА В БГ.КУПУВАТ И СЕ РАДВАТ ЧЕ СА КУПИЛИ ЕВТИНИ КОЛИ ЕВРО5
  • 74 Гост

    5 5 Отговор
    Момчета едно време маслото беше м 8 с и м 10 д това беше как колите вървяха.

    Коментиран от #76

  • 75 ДА ВИ ОСВЕТЛЯ

    12 7 Отговор

    До коментар #1 от "ссср":

    Най-качествените масла са Мотул,Шел,Мобил и Кастрол.
    Много нашенци обаче,поради селско-ганювския си манталитет търсят някакви евтини боклуци,без да съобразяват че с тях съсипват двигателя и в крайна сметка може да им излезе по-скъпо.
  • 76 Гост,ти си тъп и консервативен!

    5 6 Отговор

    До коментар #74 от "Гост":

    И вероятно още ползваш минерално масло,а не синтетика.Да ти припомня - сега е 2019 г.,а не примерно 1979- та. А ти вероятно си въобразяваш че живееш по времето на бай Тошо.И те е яд че не можеш да си купиш Москвич или пък в."Работническо дело".
    Прибери се в мизерната мухлясала панелка,пийни домашна греяна ракия и се успокой.
  • 77 Росен

    3 0 Отговор
    Познайте кой инициира публикуването на материала.
  • 78 Човека с опелите

    11 0 Отговор
    Ми аз на омегата го сменям на 8 000 км. Купувам това което ми е написано в книжката и го купувам от Опел Стефанов... И ми се събират поне три смени в годината ... Колицата е четири цилиндрова екотек и вече гони 650 000 км .. не знам правилно лие ама за тия пари не ме бърка...
  • 79 Защо така

    12 1 Отговор
    Моята е на 6 месеца и 10 000км. Карам я в сервиза за смяна на маслото, а те от там НЕ та НЕ. Ще дойдеш да го сменим след 30 000км или след Две години за да ти важи гаранцията. Ужас!
  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Хора😎

    10 4 Отговор
    Сменяйте си маслото както го е дал производителя бе какви глупости чета, ще се насера от смях все едно 12 годишни лапета коментират. Ахахах🙄
  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 гост

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "оня с коня":

    Не разбрах кое точно сменяш на коня, ечемика ли?
  • 86 мдаа

    3 0 Отговор
    Важното е да върви оборота за майсторите, че нали и те трябва да лапат.
  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 88 gjnbv

    8 0 Отговор

    До коментар #30 от "AMG":

    Парите няма да те направят по-умен. А кат си прост минаваш транзит покрай множество ситуации правещи живота пълноценен и смислен. Най- вероятно нищо не разбра но съм длъжен да опитам да те изведа от заблудите ти.

    Коментиран от #94

  • 89 Гад

    2 0 Отговор

    До коментар #54 от "hmhmhm":

    ГЛУПОСТИ!
  • 90 Гад

    2 0 Отговор

    До коментар #57 от "IKL":

    И ТУК ГЛУПОСТИ!
  • 91 Гад

    1 0 Отговор

    До коментар #65 от "hmhmhm":

    ОЩЕ ПО ГОЛЕМИ ТЪПОТИИ!
  • 92 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 93 ТИР

    0 1 Отговор
    Обяснете го това на камионите.
    Те карат със същите масла.
    Сменят ги 2 пъти годишно на 5, 6 хил. км.
  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 Ханко Брат

    10 0 Отговор

    До коментар #54 от "hmhmhm":

    Точно обратното е братме. Зимно време, на студа маслото се сгъстява - вискозитетът се повишава и може да се наруши омазняването по детайлите - затова маслото трябва да е по-течно, с по-нисък вискозитет. А лятото на горещо се втечнява още повече - представи си примерно течащите свойства на пакетче бутер, а пуснато в горещ тиган - вискозитетът падя рязко. Та за машини, примерно трактори, които трябва да работят в пустинята се произвеждат примерно изключително гъсти масла, за да се омаслява правилно агрегата.
  • 96 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 97 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 98 Енцо

    1 1 Отговор
    Ами , ако караш колата само в неделя , както е историята на повечето авто къщи,предлагащи стари трошки, санирани и ваксинирани и за тези 2 сезона си минал 1000 км. например , какво излиза ??? че си сменял маслото по-често , отколкото си наливал гориво ...
  • 99 Пю13

    4 4 Отговор
    Вчера ма возиха на Дачия такси на скромните 430 000 км. Човека каза масло и филтри сменям 1 път годишно. Колата без проблем ще изкара половин милион км. Какво повече да иска човек. Останалото са само излишни харчове!
  • 100 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 101 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 102 Вечната наносмазка в примат двигателя

    2 1 Отговор
    Лаици, и нищо за въздушния филтър?!:)
    Тънко, дебело масло?!:)
    На пробег, без пробег?!:)
    Обичайно маслото само си показва кога - започва по-усилена консумация от двигателя и го сменяте веднага, особено ако замирише на изгоряло и почернее...:)
  • 103 Айде сега ново 20

    2 0 Отговор

    До коментар #71 от "123.300д":

    Тоя двигател отзад е за задното предаване шъ знайш! А кът отвориш отпред капака кво има там : пробит чувал със жито и десетина плъха да се карат сигурно. Той пича по-горе ви го каза : Давате по 300 лева за цигари на месец пък за масло от 10 лв.литъра се циганите. Кой както си го слуша главата така я кара! И най-вече ние не търпим някой да ни казва какво да правим - национална черта ни е това .
  • 104 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 105 гощо

    2 1 Отговор
    Тук сме свикнали на 10хил. да сменяме. На моята кола и маслото което дават за нея пише 20хил. или 2 години. Сменям веднъж в годината на 15хил. Преди години когато колите бяха други и маслата други съм сменял пролет и есен ама струваше 50-60лв с все филтърът. Последният път говорих с представителството на маслото което ми препоръчва производителят и те твърдят,че 2г не са проблем да го карам.Та сега мисля да опитам
  • 106 Иван

    0 1 Отговор
    Как два пъти ?! Аз предлагам 5 дни колата да е в сервиз, а за уикенда да си я взимаш да я покарваш малко! Е така се развива стабилна икономика! И по един тол патрул пред сервиза да проверява за винетки задължително!

    Коментиран от #108

  • 107 проф коста тазобедрев

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "оня с коня":

    ахилесов ,добре ли си моито момче ; а професоре не така ,невижда те ли че аз сьм станал танформар ; какво си станал , трансформар , ох маико не се казва трансформар а трансджендьр ; трансформьр е камион които става на робот ,а тиси станал на идиот с грим и пола ; ти зна зна ма недеи толкова зна; зачитаите ми правата професоре ,живеем в евруу пеиска дьржава ; мито ти не приличаш на нищо бе здравко , приличаш ама на нищо не приличаш, ти вьв средната тоалетна ли ходиш , между мьжката и женската , ахилесов ти си уникален тьпак моито момче ивиняваи момиче тиси един прост тьпак, транс тьпак ,които се чуди по какьв начин да му подаря изпита , писнами от тебе трьгвам си довиждане
  • 108 германеца

    1 0 Отговор

    До коментар #106 от "Иван":

    то които неразбира да си я поправя щея кара на сервиз

    Коментиран от #109

  • 109 Иван

    1 0 Отговор

    До коментар #108 от "германеца":

    Прав си ! Безпаричието ни направи кандидат космонавти с инженерни способности, политолози и топ спортисти във всякакви дисциплини
  • 110 висок

    0 2 Отговор

    До коментар #20 от "Дръндеф":

    Мойто е 246 000 км. Ма то и маслен филтър ли имало? Щото въздушния го махнах и тъй се карам вече 10-та година!
  • 111 Мартин маринов

    3 1 Отговор
    Ако имахте електромобили нямаше да имате тези проблеми с масла и филтри...
  • 112 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 113 Неизвестен

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "оня с коня":

    Има хора, като мен, които въртят по около 40 000 на година. Какво ли ще стане, ако го сменям само лятото?!?!?!?
  • 114 Arthureasex

    1 1 Отговор
    https://clck.ru/EtfqU - майки g unit


    Интернет магазин уникальных футболок. Мы предлагаем Вам только качественные и уникальные товары. На Ваш выбор толстовки, футболки, головные уборы, чехлы, посуда, аксессуары и вещи для интерьера.
    Вы с легкостью сможете подобрать рисунок, который Вам нравится или же сделать свой уникальный с помощью конструктора.
    Приобретя товр Вы можете воспользоваться услугами доставки на очень выгодных условиях.

    Заходи и заказывай:
    http://supermayki-ok.ru - Майки
  • 115 PlimP

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "ссср":

    ем ако правиш по 40, 50 000, като повечето хора на запад, ще смениш и 3 пъти
  • 116 Yordan

    3 2 Отговор
    Масло се сменя на 10к километра. След този пробег всички масла губят свойствата си за които се използват. Маслото не само смазва, но и охлажда определени звена в двигателя.
  • 117 Митко

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "ссср":

    Сигурация има! Не ние обикновенните хора, а НСО. Въртят километри даже за четири смени.
  • 118 Ленин

    2 2 Отговор
    Не пишете измишлъотини.Четете си инструкциите на автомобила и не умувайте.На моя Тигуан пише 30 000км или 3 години.Честата смяна е вредна почетете малко проф. литература.
  • 119 Алфонс

    1 0 Отговор
    Всички пишете глупости...Къде в България има хубаво масло питам аз?

    Коментиран от #130

  • 120 Иван

    0 0 Отговор
    Форд Ка 1.3 60 коня кола само за работа и трошене вече мина 27 000 без смяна
  • 121 kia

    3 1 Отговор
    аз маслото го сменям като почернее към 8000-9000 км с моето каране 100 120.Според карането е износването на колата и на маслото
  • 122 АМG ti kola ne si vijdal

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "AMG":

    На такива ограничени като теб които и Кола не са виждали да не коментират тук Стойно на майка ти полата и си трай
  • 123 АМG ti kola ne si vijdal

    0 0 Отговор
    На такива ограничени като теб които и Кола не са виждали да не коментират тук Стойно на майка ти полата и си трай
  • 124 Не е верно това!

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "BRABUS":

    Всички много добре знаят, че е по-добре да се сменя преди пладне. На слънце!
  • 125 Пешо

    0 1 Отговор
    Гоуфо немое да развие високи обороти и вече е над 80000 само с доливане.
  • 126 Случаен

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Цвъки":

    Тук не сте съвсем прав. Според климата на съответната държава се определя и вискозитета на маслото. Има го разписано в сервизната документация :)
  • 127 Бобчо

    1 0 Отговор
    Аз на тойота аурис 2007г до сега сам навартял35хил.км слагам и синтетика5/40 и го сменям на 7 или 8 хил.км през 2 години заедно с маслен филтър
  • 128 Любански

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "ссср":

    Ако всеки ден навърташ минимум двеста километра до работа и обратно, а в събота и неделя излизаш някъде, просто ей така, колко пъти в годината, според теб, трябва да се сменя маслото? Двеста километра ежедневно не е някакво абсолютно изключение - и в България съм го правил.
  • 129 Оня

    0 0 Отговор
    Аз предлагам, не два пъти в годината а всеки сезон-пролет,лято,есен и зима. Ама вие луди ли сте или шсте си така по принцип?...
  • 130 ХХХ

    1 0 Отговор

    До коментар #119 от "Алфонс":

    Търси краварката в долния ъгъл.
  • 131 Бай Иван

    1 0 Отговор
    Аз карам със свинска кайма 60/40 смес
  • 132 Gazarite

    1 0 Отговор
    Istinakite gazari ne smenqt maslo- te dolivat
  • 133 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "ключаря":

    Нещо не схващам каква е идеята да не сменяш масло и да набутваш 10л на 10 000 км вместо 3,5 4 . Осве ако това не е шега, твърде тънка за моят интелект.
  • 134 Гост

    0 0 Отговор
    В моята книжка пише 10хил при нормален режим, 5 при тежък. Аз го сменям на 11, чак пък толкова грижи за кола на 300хил. Която ще се кара още 3-4 години не ми се струва смислено. Но пък и мърляшки работи много мразя, както и мърлячи. Правил съм експеримент съ стара кола, след 17-18 хил км. маслото явно губи вискозитет и разхода се вдига на литър на 1000 км. При нулев разход до 10хил
  • 135 Селяндури

    1 0 Отговор
    Попринцип на един мотор сменя ли му се маслото и филтъра на 150-200 моточаса , няма да направи никакви проблеми с вериги , с износване и какво и да е до 500к.Тука взимаме коли измъчени и зеабани в добрия случей на 200-250к , сменяме за дя поживеят още малко че са пред умиране горките.Който има пари за нова кола , да не сменя , не е задължително
  • 136 Сър Стенли Ройс

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "ключаря":

    Не е лошо и на доктор да отидеш.
    Аз дъртия ми тропел му сменям маслото на 10-15, когато имам време, колата се кара градско по 200-400 км на ден, извънградско 10% от цялото каране в месеца се случва. Маслото на 15000 км градско каране на газ е бистро и светло, само оригинално GM.
  • 137 Каруцаръ

    1 0 Отговор
    В най-скоро време очаквайте-пролетно и есенно............
  • 138 Каруцаръ

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "полиненаситени в олиото":

    Употребявано-още по евтино е.
  • 139 Капитана

    1 0 Отговор
    Най добре е двигателното масло да се сменя при пробег от 10000 км.или 1 година,което събитие настъпи по рано,препоръчително е маслото да бъде по спецификация на производителя да покрива стандартите,които са заложени по спецификация за самия двигател по марка и модел на съответния автомобил и не на последно място е препоръчително маслото да бъде Оригинално за самия модел,марка и автомобил,но има и доста други аналози на други марки масла,които покриват съответните стандарти по спецификация на съответния производител.Сменяйте навреме маслото с това което е по предписание от производителя за да ви е мирна главата и да ви е читава колата.
  • 140 Рекох да ти кажа

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Караиванов":

    Ти Тея 129 с + сте умниците явно завършили с хендсфри.
    Маслото освен че смазва до 2 000 км. отделя канцерогенни в-а които вредят на двигателя.Та затова ако така практикуваш няма имаш дв.на 1 000 000 км.
  • 141 Ти си смешник

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "оня с коня":

    Тдс а да вземеш и да го засилиш в някое дере... И не казвай че си карал тая кочина... Смърт за дизела... НАФТОВИ ПЕЧКИ
  • 142 kolьо

    0 0 Отговор
    на този,който казва да си сменяме маслото два пъти в годината,аз му предлагам не два пъти,а четири пъти,но само за него,по веднъж на сезон.