Last news in Fakti

30 Ноември, 2012 09:05 65 940 68

Първи тестове на новите Dacia Sandero, Sandero Stepway и Logan

  • dacia-
  • sandero-
  • sandero stepway-
  • logan
Първи тестове на новите Dacia Sandero, Sandero Stepway и Logan - 1

 

Досегашните четири разновидности на Logan - седан, MCV, VAN и Pick-up се доказаха на българския пазар основно със своята функционалност. Мнозина от специалистите обаче с право упрекваха гореспоменатите четири модификации за техния недотам изпипан дизайн. След появата на първото Sandero обаче нещата определено се промениха. Първото поколение на субкомпактния хечбек изглеждаше съвсем по европейски. Впоследствие се появи и Dacia Sandero Stepway - версия, характеризираща се с увеличен клиренс и off-road визия.
Сега обаче дойде време за смяна на генерациите на румънските бестселъри. През септември тази година, по време на автомобилното изложение в Париж Режията показа новите генерации на Dacia Logan и Sandero. Тези автомобили от съвсем скоро ще започнат да се движат и у нас, а екипът ни имаше възможността да направи първите тестове. По пътищата на испанската провинция Андалусия ние навъртяхме доста километри на новите Logan, Sandero и Sandero Stepway. Ето и първоначалните ни впечатления.
 
Екстериор

Още от пръв поглед се вижда, че напредъкът по отношение на екстериорен дизайн е забележителен. Дизайнерите съвсем умишлено са търсили фирмена идентичност, като и трите модела Logan, Sandero и Sandero Stepway се характеризират с еднаква предница. Както е видно от снимките, външните промени на новия Logan включват нова предна броня, стилна радиаторна решетка и значително променени фарове. В задната част впечатление правят модерните стоп светлини, които на практика са еднакви и за трите модела и придават авангарден и изтънчен вид на автомобилите. Освен всичко това е променен и профилът на колите. Като цяло можем да кажем, че румънците са направили сериозна стъпка напред по отношение на дизайн, който като се замисли човек, не отстъпва на немските, френските и японските законодатели в субкомпактния клас.
 
Интериор

Вътре нещата също ни изненадаха приятно, въпреки че именно в салона открихме основните недостатъци. Най-общо казано салонът може да се определи като семпъл и стегнат - без излишен лукс, с подобрени материали и много добро качество на самата сглобка. Впечатление в купето на Logan/Sandero прави значително по-богатото базово оборудване. От него ще акцентираме на безпрецедентно опростената и изключително функционална мултимедийна система, която ни впечатли със своята информативност и лесна навигация. Останалите уреди са стандартна компилация от аналогови циферблати и монохромни дисплеи. Още от акцентите са темпомат, климатична инсталация, асиметрично делима задна седалка и борд компютър. Минусите пък са свързани с позиционирането на бутоните за отваряне на стъклата, които отново са монтирани на средната конзола. Още един недостатък е свързан с по-меките седалки, които на всичкото отгоре не разполагат с много добра странична поддръжка. Иначе, салонът и на трите разновидности е функционален и просторен, а багажния обем - увеличен.
 
Двигател и ходови характеристики

Освен тестовете в завода, Renault Group подлага новите си автомобили на екстремни изпитания в реални условия за гарантиране на успешното им стареене. Първите тестове за журналисти на новите Logan и Sandero показаха доста добро пътно поведение, както на магистрала с висока скорост, така и на планински път с много завои. Въпреки че окачването е еднакво, возията на Logan се усеща малко по-мека от тази на Sandero. И при трите версии обаче кренът в завои е оптимален, а динамиката - впечатляваща. Последното не важи единствено за стария 1.2-литров бензинов агрегат, но и той си има своите достойнства. Все пак безспорно по-добрите алтернативни агрегати са доказания K9K дизелов двигател и новия турбо бензинов мотор Tсe90. Този компактен и суперефективен бензинов мотор се характеризира с ниска консумация на гориво и много добра еластичност. Именно тези два двигателя пасват най-добре, и на Sandero, и на Logan. Още нещо, на което трябва да обърнем внимание е значително подобрената шумоизолация. Най-голям напредък е постигнат при изолирането на двигателния отсек от салона. Уплътненията на вратите също са нови и типичните за старата генерация аеродинамични шумове вече се долавят чак след 140 км/ч.
 
Цена

Без колебание можем да кажем, че новите модели са "пораснали" във всяко едно отношение, само не и в цената. По-доброто качество, оптимизираният дизайн, повишената функционалност и наличието на повече екстри не са повлияли на крайната цена. Базовите версии на Logan и Sandero вече се предлагат у нас за 12 990 лв с ДДС. Sandero Stepway стартира с доста по-високо ниво на оборудване и двигатели, а цената му започва от 18 290 лева с ДДС. Ето и пълната ценова листа на Dacia Logan, Dacia Sandero и Dacia Sandero Stepway.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ivailo

    1 2 Отговор
    Този STEPWAY e изкопиран от SUZUKI SX4 то е очеизвадно!

    Коментиран от #9, #53, #58

  • 2 Стоян

    5 0 Отговор
    Много добър материал. И колите си ги бива, особено за цената си
  • 3 PimP

    3 0 Отговор
    Това е народната кола за България. Основен конкурент и е родната продукция Грейт Уол Волекс, но той е по-скъп

    Коментиран от #20

  • 4 Julio

    3 0 Отговор
    Нелоши коли. Ако не робуваш на еснафски предрасъдъци определено можеш да търкалящ по пътя нещо с приличен разход и минимални разходи за поддръжка. Пък и ми се струва по-смислена от китайското ни производство. Поне двигателя не е морално остарял...
  • 5 ХХХ

    4 0 Отговор
    Много ми харесва визията. Браво на дизайнерите! Особено това синьото, направо ми се иска да си го взема веднага /ако имах толкова парички/. :)
  • 6 ладуран

    1 1 Отговор
    За отвън добре като за тия пари... ама отвътре си е все същата идиотщина. За поддръжка не е никак евтина, по-добре Рено Клио пред Сандеро, малко повече за да го купиш, говоря не базова версия тип кош с волан, но после поддръжката и цената на частите е същата. А двигателите с които се предлага не са с нищо впечатлителни, остаряли са това е ясно, но има други остаряли рено мотори с по малко нужда от поддръжка. Това са фактите. Иначе съм съгласен - по добре това отколкото китайските.

    Коментиран от #7

  • 7 Шерифа

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "ладуран":

    Двигателят Tсe90, на който и автора набляга е съвсем нов, монтира се и на новото клио и е трицилиндров. четох уникални отзиви за него.
  • 8 Niko

    1 1 Отговор
    Stepway изглежда доста добре. Дано не е такъв боклук като SX4 , на който го оприличава първия.

    Коментиран от #15

  • 9 ъфут

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Ivailo":

    Купи си очила братчет , не виждаш веч , не виждааааш !
  • 10 Megane

    1 0 Отговор
    добре, добре - взеха да си пооправят дизайна вече. Евтин, нискобюджетен автомобил за хората от средната класа. Мисля, че добре ще се продава, както беше и с предното поколение Logan - особено във време на криза, както е в последните години. То е ясно, че Dacia никога не е и няма да бъде висок клас автомобил - в премиум сегмента. Но то не им и трябва , за там си има други доказали се през годините марки. На мен лично ми допада новия им стайлинг на Дачиите , но повечето българи трудно биха си позволили и 12-13 хил. лв. да се изръсят - това е съвременната действителност за жалост.
  • 11 optimista

    1 2 Отговор
    не става за нищо и каква криза бе хора няма такова нещо
  • 12 Megane

    2 0 Отговор
    абе криза може да няма при теб, но при повечето хора се усеща все повече и повече. От година на година по-зле станв в тая държава
  • 13 optimista

    0 1 Отговор
    добре щом казваш така да е
  • 14 ВИП АМГ

    1 4 Отговор
    aide sega profesorite pliueshti Mercedes i BMW shte zapochnat da hvaliat tia klozeti
  • 15 ВИП АМГ

    1 2 Отговор

    До коментар #8 от "Niko":

    ti nesi dobre pich.koiato i da e iaponska marka e po dobra v pati ot tia toaletni

    Коментиран от #17, #29

  • 16 Станислав Роснев

    2 1 Отговор
    Изглежда повече от добре.
    Браво.
    Много добри цени.
    Важно е да се каже каква гаранция ще имат и как ще е сервизното обслужване.
  • 17 Кайт

    4 1 Отговор

    До коментар #15 от "ВИП АМГ":

    Поредното нискоинтелигентно изказване на ВИП АМГ? Я пробвай да си купиш "коя и да е японска марка" за 13 бона ?! За цената си това са чудесни автомобили.

    Коментиран от #18, #24

  • 18 БУМЕР КАМОР

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "Кайт":

    e pone kolegata znae kakvo e nadejden avtomobil a ti si karai tia taxsijiiski korubi.
  • 19 мм

    2 0 Отговор
    Много добър материал. Поздравления за подробната и изчерпателна статия, да си призная отдавна не бях чел нещо така добре написано.
    Колкото до новото поколение Сандеро, определено се отличава с много приятен дизайн. Двигателите са иновативни и със сигурност ще има сериозен интерес от страна на купувачите.
    Колкото до изказванията , че колата е тип "кош на колела", хора това не е премуим автомобил. Какво очаквате от кола за 13 000 лв. да е свръх луксозна. Жалко, че в България булшинството от хора са диви комплексари, теглещи кредити за стари немски "премиум" бараки, които се карат само събота и неделя, за да не се счупи нещо.
  • 20 deviant

    1 2 Отговор

    До коментар #3 от "PimP":

    С оборудването от Toyota е напълно нормално.
  • 21 Станислав Роснев

    2 1 Отговор
    Четейки коментарите на повечето се потвърждава максимата: Прост народ - слаба държава.

    Естествено, а и всеки знае, че БМВ и Мерцедес са по-добри от това, а и никой не го оспорва. Въпроса е, че за тези пари това е най-доброто, което можеш да си купиш като нов автомобил.
    Много ми хареса, как някой беше казал, че комплексарите теглят кредити и карат коли на по 10+ години и си викат: Чисто нова е направо. ХАХАХАХА
  • 22 W164

    0 1 Отговор
    http://www.darytravel.com/bus_programs/view.html?oid=229711 ЖЕНЕВА 2013
  • 23 ддд

    2 0 Отговор
    Браво на Дачия за цените,предното поколение Сандеро беше с 1000лв по-скъпо от Логан,сега са равни. Сега производителите с всяко следващо поколение качват цените,особенно ако вкарват и нови двигатели. Е Дачия пуска нов дизайн и двигатели,без да пипа цената. Похвала и за оеднаквяването на частите,това е принос към запазване на цената. Според мен сега Ловешките китайци ще понесат голям спад в продажбите,точно заради новите румънци. Не бих си купил,понеже съм генерално против новите коли,но тези модели си струват много повече по визия и данни,отколкото предните дървени модели.
  • 24 ВИП БУМЕР АМГ КАМОР

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "Кайт":

    Остави го тоя неук лаик. Няма какво да каже за колата и се занимава с глупости. Когато хората караха такива коли, той е събирал кестени и изсъхнали листа в градинката пред блока.
  • 25 луд

    2 1 Отговор
    КВО ДА КОМЕНТИРАМЕ,ПРИ ЦЕНА ОТ 3 НОРМАЛНИ МЕСЕЧНИ ЕВРОПЕЙСКИ ЗАПЛАТИ ДРУГОТО СЕ ВИЖДА ОТ СНИМКИТЕ.НИЕ МОЖЕ САМО ДА ПОМЕЧТАЕМ И ЗА ЗАПЛАТИТЕ И ЗА НОВ АВТОМОБИЛ.
  • 26 da4ko

    4 2 Отговор
    знаете ли че е имало идея да им сложат чистачка от вътрешната страна на челното стъкло,

    Коментиран от #27

  • 27 Дянков

    0 1 Отговор

    До коментар #26 от "da4ko":

    Защо?!?
  • 28 Нов

    3 1 Отговор
    Отличен автомобил за цената си! Иглежда симпатично, но за личен автомобил си трябват поне 90к.с , така че цената автоматично почва от 18000лв.
  • 29 Niko

    1 1 Отговор

    До коментар #15 от "ВИП АМГ":

    Лично аз ако тръгна да си купувам нов автомобил ,няма да е нито една от двете (SX4 или Dacia) , а това е просто коментар от моя страна. ЗАБЕЛЕЖКА : Нормално ли е на нов автомобил (SX4) на 12000 км да сменяш съединител? И не само това... Затова специалистите тип "Японски разбирачи" да си карат самоходните кофи , а аз ще си карам Е55 -цата . Със здраве.
  • 30 Lotus Omega

    3 1 Отговор
    Една проста сметка. Цените варират между 12хил. и 20хил. Да вземем модела, който е за 15-16хил, при лизинг ако има 5-6хил. първоначална, остават около 9-10хил. Като ги "разпръснем" тези 10хил. (е, заедно с лихвата ще станат малко повечко, 12-13 ги сложи) на 60 месеца (т.е 5 години) излиза, че на месец трябва да платим около 200лв за чисто нова "некитайска", икономична кола с евтина поддръжка. Един българин от среден клас със заплата около 800-1000лв спокойно може да си я позволи. Или просто едно семейство (двама души мъж и жена) просто откажат цигарите ще имат нова кола!
  • 31 аз

    1 1 Отговор
    т.е. от 16 790
  • 32 $$$

    2 2 Отговор
    Много жалък народ сме, всички плюем, но повечето от нас карат коли техен набор.... жалко наистина жалко!
  • 33 миро

    2 2 Отговор
    Браво на братята Румънци.Притежавам Логан от 2006г.и чакам с нетърпение да се появи на пазара новия модел и веднага го взимам без да се замислям.
  • 34 Скромен

    2 4 Отговор
    За около 18-20К лева,може да се вземе нещо далеч по-прилично от DACIA... не мисля,че е нужно да караме кошниците на румънците!!!Една новичка Фиеста с 4 врати и 90 кончета също ще стъпи на 18-19К с прилични екстри и поне 80-90 кончета под капака,а Форд и Дачия са като западна кола и "АЗЛК"!!!
    Не съм фен на Форд,просто имам познат с такава и знам за какво иде реч като цени,возия,визия и т.н. :)

    Коментиран от #35

  • 35 Lotus Omega

    4 1 Отговор

    До коментар #34 от "Скромен":

    Новичка, но не и нова! Пък защо да са кошници? Нали все пак са с двигатели от Рено. Лично аз съм доста доволен от двигателите на Рено. А и имат много приличен разход на гориво...

    Коментиран от #36

  • 36 Аз обичам Дачия мамо

    1 5 Отговор

    До коментар #35 от "Lotus Omega":

    Ми като толкова ти харесват тези боклуци вземи та си купи една.Купи си я и я закарай у ваше село на мегдана да и се покефиш.Как може да сте толкова задръстени?Дачия никога не са имали свястни коли.Това е факт.Е тогава как може да си мислите ,че като дадете 20 хилки и ще си купите кола.Не момци ще си купите един кенеф който не става за нищо.С тези пари ще си вземете кола на около 10г от най висш клас.Мерцедес или БМВ няма значение важното е ,че е кола от сой а не комунистически боклук.Вълк в овча кожа.

    Коментиран от #37, #38, #42

  • 37 $$$

    6 1 Отговор

    До коментар #36 от "Аз обичам Дачия мамо":

    Пич, ти ако така избираш ЖЕНА, направо се отчайвам!
    Викаш може да е гражданка на 50 години ама е от СОЙ!
    Докато другата е СЕЛЯНКА, на 30 години но не е от СОЙ!
    Докато мислим така, винаги ще сме на дъното, и ще караме на западняците корубите!
    Ако почнем да носим и дрехите им 2-ра ръка, защото са маркови, няма да имаме грешка.
    Това ще го напише човек който НИКОГА, не е сядал в НОВА КОЛА!
    НИКОЯ КОЛА 2-ра ръка, няма тази тръпка като НОВАТА КОЛА, дано го усетиш! А ДАНО, ама НАДАЛИ!
  • 38 Випер

    1 0 Отговор

    До коментар #36 от "Аз обичам Дачия мамо":

    Докато си карах клиото веднъж спирайки на една пешеходна пътека в мен се удари една кола от най - висш клас - Мерцедес.А познайте коя стана на хармоника?!
  • 39 Випер

    1 0 Отговор
    http://fakti.bg/avto/53763-nai-chuplivite-koli-za-poslednite-15-g
  • 40 hienata

    3 0 Отговор
    До коментар #38 от " Випер":

    Явно знаеш много малко за конструкцията на съвременните автомобили. Предницата е разделена на зони за сигурност които лесно се деформират,като по този начин поемат кинетичната енергия на удара, а също и за да предпазят пешеходец при евентуален удар. Бъди благодарен , че те е ударил Мерцедес , а не Москвич (тогава щеше да разбереш кон боб яде ли)
  • 41 грозен

    3 2 Отговор
    .ати боклука-ха ха ха .....................

    Циганин ще ти прави нещо- цигания......................

    Коментиран от #43

  • 42 Lotus Omega

    3 0 Отговор

    До коментар #36 от "Аз обичам Дачия мамо":

    Бей, кола от сой... Стига сте мислили като типичен българин! Пари за хляб нямате обаче ще карате коли за "хора от сой". Кои сте вие, че плюете евтините коли, докато нямате лев в джоба си. Не че съм фен на Дачия, но мисля, че е доста добре за тази цена. Както казах, взимаш си я на лизинг с парите за цигари, след 5 години я хвърли на боклука ако щеш. А майлата е пълна с твоите "коли от сой" (е к'во кат са на 20 години), а Дачията няма да я взема с твоята цел (целта та повечето българи) да се фукам из майлата и да се хваля с нея.

    Коментиран от #45

  • 43 Lotus Omega

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "грозен":

    Циганите правят цигания, а българите гледа от страни...
  • 44 safrane

    2 0 Отговор
    малко на новото поло ми мяза, ама даже и по добре от него изглежда като изключим таблото което пак е малко дялано с теслата но браво мисля че за парите си е екстра
  • 45 Аз обичам Дачия мамо

    2 2 Отговор

    До коментар #42 от "Lotus Omega":

    Не мъжки нещо си се объркал.Мисля като Българин защото съм такъв.Не съм казвал,че нямам пари за хляб а колата ми е Мерцедес.Да старичък е ,но досега единственото което съм сменял по него са гумите а колата се кара защото имам собствен бизнес и се налага да пътувам.Да имал съм нова кола от евтиния сегмент мога да си купя и нова Дачия ,но не ми трябва такъв кашон .Предпочитам сигурноста на Мерцедеса защото е правен от умни и отговорни хора.А концепцията ти приятел за лизинга и изплащането му с пари от цигарите не струва и е напълно погрешна.Не можеш да си представиш какви капани те чакат докато изплатиш колата а и месечна вноска от 400-450лв малко трудно ще покриеш от спестените пари за цигари. Всички започнахте да се мислите за големи европейци,но вземете се събудете и слезте на земята.Покупката на нов автомобил не е лъжица за всяка уста още повече,че времената са несигурни.Но дори и така за какво си давате парите? За една кола която след 50000км започва да дава дефекти един след друг.Мой приятел имаше Дачия .Беше още в гаранция когато счупи бутало и не му признаха гаранцията та си плаща ремонта сам.После гарнитура на глава,след това сменя цялото парно.Купища проблеми с електрониката и ходовата част.Това ли ти е представата за нов автомобил.Не балагодаря. Предпочитам да карам по стара,но сигурна и качествена кола цената на която не пада като керемида от покрив като цените на разните му корекски, китайски ,румънски и не знам си какви боклуци.
  • 46 Renault anti-fen

    3 1 Отговор
    Klioto?
  • 47 ганчо гришев

    4 1 Отговор
    А как ловешкият Волекс ще ги конкурира със суператрактивната си цена от 14999лв?

    Коментиран от #52

  • 48 Георги

    2 3 Отговор
    мама каза DACIA да не си купувам!По добре е нашенка от Ловеч!как иначе ще се променят нещата .като купуваме чуждите тракачилници?
  • 49 zlostara

    3 0 Отговор
    кво спорите бе кво марморите ? карали ли сте ? аз лично имам дачиа сандеро и сум много доволен :) гори ми 4на100 не правя ни6то по неа ? ми да не е мерцедес но и в цената има разлика :) трябва да знаете за какво си купувате колата. за газария ли е за икономиа ли е за работа ли е , кво зна4ение има кои каква кола кара колко дига и така нататака .а.ти и коментарите
  • 50 Волен Сидеров

    3 1 Отговор
    супер количка,ако има и супер не оскпяващ лизинг -трябва да си купя

    Коментиран от #54

  • 51 БУМЕР КАМОР

    1 3 Отговор
    mnogo dolna marka
  • 52 драйвър

    1 1 Отговор

    До коментар #47 от "ганчо гришев":

    Като сложиш аналогичните екстри и двигател ще получиш цена за Дачия минимум 17-18 хил. лв. Така че Волекса пак е по-евтин .
  • 53 дидо

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Ivailo":

    кво ги хвалите тия "влъйнки"?и защо 10 годишни коли?сто пъти подобре една на 2-4 години ако не е поевтина няма да е поскъпа но ще е кола а не румънски боклук..........пример-зафира,астра,тоуран или ц 4 пикасо
  • 54 Дядо поп

    1 1 Отговор

    До коментар #50 от "Волен Сидеров":

    Купи си една! Даже и на Капка вземи една!То и без това никой не ги копува тези боклуци.
  • 55 некој си

    0 2 Отговор
    хахахаахахахахахаахаха иваило много ме насмевна сега брат ти дачия рамнеш со зафира имаш ли малко Р у главата со тоуран така и така ама зафира хаахахахахахахаахаха абе братееее мойта дачия има скоро 500 000 км ти ште ми викаш зафира хахаха за това купи еден наш приятел не само он има и друг абе нем бе на 1 излева бел чадеж другата цела се тресе а им пише 136 на другио 190 000 а логано мцв има 500 па ништо нема сменено поздрав голям дачия незнам со коя кола може да се мере
  • 56 некој си

    0 1 Отговор
    исто така има и сандеро степваи има скоро 200 000 км па коска е не ми фали опел фолксваген дачия ги руше шаран тие голф 4 тва се се леки коли за мене хаахахаахаахахахахахаахахаха ДАЧИя
  • 57 ПОТРЕБИТЕЛ

    1 1 Отговор
    АМИ КАТО ГЛЕДАМ ОТ ТРИТЕ ,,СТЕПУЕЙ '' МАЙ Е НАЙ – ПОДХОДЯЩ ЗА НАШИТЕ ПЪТИЩА . УСИЛЕНА ХОДОВА ЧАСТ ВИСОК КЛИРЕНС А И ВИЗИЯТА СИ Е СЪВСЕМ ПРИЯТНА . ИМА ГИ ЗА ПО 12.000–13.000 ЛВ. НА ПО 2 ГОДИНИ. ЗА ЧИСТО НОВ ОТ МАГАЗИНА ЧАК НЕ БИХ СКОЧИЛ ЗАЩОТО САМО КАТО ИЗЛЕЗЕ ОТ ТАМ И ЦЕНАТА ВЕЧЕ Е С 30% НАДОЛУ А ЗА 1-2 ГОДИНИ ПРОБЛЕМА МУ Е ТОЧНО НИКАКЪВ.
  • 58 наблюдател

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Ivailo":

    Този STEPWAY e изкопиран от SUZUKI SX4 то е очеизвадно!
    именно както и ФИАТ СЕДИЧИ. Абе крадат си дизайн м...лите, ако бяха копирали и интериора щеше да изглежда по добре.
  • 59 Стар ТИРаджия

    1 0 Отговор
    До #58
    Само едно уточнение. Фиат-а не е копиран от Сузуки-то, а двата модела са произведени върху обща платформа! Да не дава Господ италианец да "краде" дизайн от японец! Съмнявам се участието на японеца в разработката да е много голямо! По отношение на дизайна италианци и французи са мно-о-ого напред; не си кривете душите поне за това!
    Колкото до новите Дачиики - супер са... особено Степуей-чето! Т'ва, ако му барнат 110 кс dCI или новия 115 кс бензин, ще е " '.аси дискотеката"! Пък и както смело скачат в дупките... абе приказка за БГ!
  • 60 Христо Иванов

    0 3 Отговор
    Отличен материал, който РЕАЛНО показва качествата и недостатъците на една "народна кола", която най-много пасва на българския изтънял джоб.
  • 61 ладуран

    0 3 Отговор
    Първо Дачия никак не е евтино да се кара, оригиналните части струват колкото нормално Рено, тогава къде е бюджетното... ааа може би там че доста части са си румънски, а оттам не е толкова здрава както някой си сънуват, още не минали 100000км. Второ Дачия е замислена като евтин работен служебен кон, с който да се цоцат фирмите за подръжка от ремонт, веднъж поставени ектрите дори като ел. стъкла се оказва че ергономията на копчетата е ужасна, изобщо интериора е с ужасно и неестествено разположени копчета, едно от най бруталните е ел. огледалата и ел. стъклата отзад. Още по лошото е че все още отказват да сложат климатроник, 21-ви век.
    Веднъж нацвъкана с екстрите цената става много близка до други марки, с което се обесмисля покупката на Дачия. Извод - скъпа кола с екстри, скъпа поддръжка, ужасен интериорен дизайн. Единственото предимство е че е нова, поне известно време ще върви без относителни проблеми, поне първите 40000км със сигурност, което си е средно 2-4г. за обкновения средностатистически човек у нас, и той е щастлив дотогава... Свалете розовите очила, накрая идва истината с части втора употреба от мите лудия...
  • 62 Михаил

    2 1 Отговор
    Все пак в Румъния има много по-добри специалисти от нашите некадърници, завършили измислени университети като Бургаски свободен, Варненски свободен или ПУ.

    Коментиран от #63

  • 63 БУМЕР КАМОР

    0 0 Отговор

    До коментар #62 от "Михаил":

    eto ot takiva kato teb v evropa ni imat za aborigeni.rumancite sa mnogo ciganski narod.iavno nesi hodil da vidish za kakvo ide rech.kakto se izrazi edin ispanski policai ot Guardia Civil rumancite sa m..rda
  • 64 Миро

    1 0 Отговор
    Поздравления за статията
  • 65 WALL STREET

    2 0 Отговор
    ДАЧИЯ ,,СТЕПУЕЙ'' ХВАЩА ОКО ОСОБЕНО В ЧЕРВЕН ЦВЯТ . ТОКУ ВИЖ ГО ПРОБВАЛИ КАК ЩЕ ВЪРВИ С РАЗДАТКА ЗА 4Х4 И БЕЗ ТОВА ГОЛЕМИЯ КЛИРЕНС СИ ГО ИМА !? ДОСТА ДОБРЕ ИЗГЛЕЖДА ЗА ТЕЗИ ПАРИ .
  • 66 АЗ

    0 0 Отговор
    Абе... да ви п.кам на европейския дизайн... хечбеците трябва да се забранят със закон...
  • 67 Светли

    0 0 Отговор
    Здравейте някои дали знае номера на боята на Sandero Stepway син цвят много ми харесва и не мога да го намеря никаде
  • 68 ЦИЦЕРОН

    3 0 Отговор
    Даже Хенри Форд е казал "НАЙ-ХУБАВАТА КОЛА Е НОВАТА ",А НЕ Форд ! Тука разни нещастници ,които в живота си не са карали НОВА кола коментират ..... Като нямаш пари за НОВО,ще караш "таралясник" и ще го хвалиш ...Нормално ...