Last news in Fakti

2 Декември, 2012 13:05 21 427 29

Неработещи въздушни възглавници

  • въздушни възглавници-
  • nhtsa-
  • honda-
  • audi-
  • bmw

 

Тази силно обезпокоителна информация огласи Националната агенция за безопасност на движението в САЩ (NHTSA). Ведомството започна сериозно разследване по случая, като експертите твърдят, че десетки хиляди автомобили се движат по пътищата с неработещи въздушни възглавници.
 
Точната информация от NHTSA е, че има вероятност даден еърбег да не се отвори при възникнало ПТП и бездействието му да причини сериозни наранявания на водача и пасажерите в автомобила. След като подобен проблем съществува в САЩ, едва ли някой предполага, че еърбеговете на колите у нас и в Европа са безгрешни.
 
Специалистите от NHTSA вече изготвиха предварителен списък на автомобилни марки, като се твърди, че техни модели са оборудвани с въпросните дефектни въздушни възглавници. Все още този списък не е окончателен и модели не се посочват, но в него правят впечатление марки като Honda, Toyota, Audi и BMW.


Поставете оценка:
Оценка 1 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 кдсйф

    1 0 Отговор
    Потвърждавам! В новите автомобили 7вероятността да се отвори airbag при евнтуален инцидент е почти 50/50! Като потръпевш ще дам пример на собствената ми глава- миналата година пътувам на задната седалка (мястото зад шофьора) в автомобил Volvo XC70 D5 модел 2008 с 10 airbag-a , който е от Москва знае какво са задръстванията по Садовое и ще ме разбере по-добре... при изчакване отсрещния поток за обратен завой отзад се заби Туарег и от силата на удара влязохме в насрещното където ни смаза 3 тонен ГАЗель пълен със мебели... Благодарение на обедния час в който автомобилите се движат с около 30-40 ГАЗелата не ни направи на хармоника. В резултат НИТО ЕДИН AIRBAG НЕ СРАБОТИ!!!!!! Нито предните, нито щорите, нито наколенниците- НИЩО!!! И това е автомобил за 62000$ на 122000км. - дано не ви се случва да опирате до системите за безопасност!- Поздрави от Москва!
  • 2 Дани

    1 0 Отговор
    Датчиците работили са? С каква скорост е станал удара? Ако е било под 30км на някой марки не се отварят. Били са сложени коланите? Ако не са, еърбеците не се отварят. Поздрави от Пловдив.

    Коментиран от #3

  • 3 Embata

    0 2 Отговор

    До коментар #2 от "Дани":

    Dobre 4e se poqvi ti da im kaje6 na amerikancite pri kvi usloviq se otvarqt 4e te moje i da sa zgre6ili :D

    Коментиран от #13

  • 4 Адолф Хитлер

    1 0 Отговор
    Аз съм собственик на автосервиз и трябва да ви кажа ,че всеки втори автомобил в България има поне по една а някой и по повече неработещи или направо липсващи възглавници от предишни ПТПта.
  • 5 А4

    1 0 Отговор
    аз пак претъпях ПТП с ауди А4 2002 комби челен удар с 40-45 км/ч и двата еърбега се отвориха дето са отпред.за кола на 8 год. когато стана това си е добре... за другите не знам не коментирам
    поздрави...
  • 6 peugeot

    1 0 Отговор
    аз пък с пежо 406 1998 г. и се отвориха и двата.
  • 7 ГОШО

    1 0 Отговор
    И на комшията на Ладата купена от магазина преди 1 година не се отвори :))))) Па тука някой хора твърдят,че и Русняците правели коли :)))))
  • 8 кондофри иванов

    1 0 Отговор
    Моят си знам че не работи защото лампата си свети постоянно. Ходих по сервизи но нищо не могат да направят.
  • 9 Кофти

    1 0 Отговор
    Тея американци вече станаха смешни. Първо с анти-класациите си, в които всички европейски и японски коли са изкарвани за много зле. После си обявиха американския курник Кадилак за автомобил на годината. Сега пък на най-продаваните марки като Тойота, Хонда, Ауди и БМВ им намериха пак кусури...
    Що направо не забранят вноса на автомобили и да си продават американските таралясници на затъпялото си общество и да се реши проблема?
  • 10 Дани

    0 0 Отговор
    Аз коментирам лицето с волвото. А янките са смешни. Има коли, като опела инсигния, която при челен удар пуска и страничните еърбеци, което е лудост.
  • 11 диан

    0 0 Отговор
    то какъв им е срокът на годност
    на 20 годишна кола да чакаш да се отвори
  • 12 Кон

    0 0 Отговор
    Пускате статии на по 4 години,нее зле :) http://theinspirationroom.com/daily/2008/beware-of-cars-with-less-than-four-stars/
  • 13 триста итридесети

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Embata ":

    dani, нали се сещаш, че те коланите няма да са сложени и това няма как да се докаже, а естествено казват че са
  • 14 sa6o

    1 0 Отговор
    Един колега си беше купил шевролет авео 2010-та на лизинг и катастрофира със него-той е карал със 100 км/ч и го блъска някаква тойота отзад със 180 км/ч,колата се завърта и се удря в мантинелата.Цялата задница и предница са смляни(той слава богу е жив и здрав).Колата му е имала 6 еър бега,от които нито 1 не се е отворил,и във сервиза му казали че колата била ожулена и за това не се били отворили :D :O .Аз иначе карам 19 годишно бмв което има 1 еър бег,но предполагам си работи(надявам се никога да не ми се налага да разбирам)......После се чудете защо доста хора предпочитат старите коли пред новите........
  • 15 Симон

    1 1 Отговор
    Дани,има датчик на пасажерската седалка да ти кажи да си сложиш колана а не да не се отвори,чети малко и наблегни на практиката.

    Коментиран от #19

  • 16 Инджинеро

    1 0 Отговор
    Симончо, чети ти!
    Някои автомобили имат сензори на всички пътнически места. ТЕ освен за дразнещия предупреждаващ сигнал служат и за деактивиране на еърбеците в определени случаи. Дали еърбега се отваря или не зависи от поне 5-6 сензора определящи скоростта на автомобила, силата и посоката на удара и т.н.
    Аман от разбирачи!
  • 17 Иван Чукарски

    1 0 Отговор
    На едни приятели при доста сериозна катастрофа с Volvo S60 не им се бяха отворили еърбеците... А имаше челен удар с бетонно блокче 1x0.5m и падане вържу ЖП релси... Така, че и от уж най-безопасните може да се очаква такова нещо!
  • 18 кик

    1 0 Отговор
    хора купете си по един мержан ме4ок 300 турбо дизел и си глейте кефа...ве4е са много достъпни откъм цена и 4асти и за 7-8 к лева взимате перфектен автомобил....нема 4упене и е здрава кола...ще ви педпази...стига с тези цифри от поръдъкана 50 и 100к лева за прасно огнати ламарини и пласмаси
  • 19 Unknown

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Симон":

    неук си моето момче...
  • 20 Алфонсо

    1 0 Отговор
    На алфа ромео работят! Изпробвано!

    Коментиран от #22

  • 21 Лада

    0 1 Отговор
    Е нормално... някой да не очаква да си работи всичко перфектно на кола на 10г., а на 15-20г. марките нямат значение - барак ръждоходи.
  • 22 БКП

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Алфонсо ":

    Да на Алфа Ромео работят ,но затова пък колите им не струват и не държат цена.
  • 23 А6

    0 1 Отговор
    az karam audi A6 2009 godina i predi 2 meseca se blusnah na putq za burgas sozopol v edin citroen c4 Picasso i s 10 km nqkade mi se otvoriha prednite 2 airbag a bronqta beshe savsem leko puknata ...... audi nqma greshka az garantiram !!!

    Коментиран от #25

  • 24 ....

    1 1 Отговор
    до А6..
    кой си ти че да гарантираш каквото и да било, и на кой мислиш че му пука твойто мнение...просто си смешен с такъв род изказвания.
  • 25 Mupo

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "А6":

    Това което обясняваш е гаранция за грешка. За какво да се отварят възглавниците с 10 км в час? Само да те изгорят и стресират ли?
  • 26 Дани

    0 0 Отговор
    Имайте в предвид, че пиропатроните на възглавниците имат 10 годишен живот и трябва да се подменят. Но никой не го прави. Така, че не разчитайте на еърбеците.
  • 27 mnogoznaikov

    1 0 Отговор
    Има много, ама много променливи, които водят до отваряне на air bag... като цяло, повечето "модерни" коли, не отварят air-bag при скорости под 30-40км в час(освен случаи когато с такава скорост не ви ударят със 100 примерно, тия 30-40 се изчисляват с датчици за ускорение и инерция, а не от скоростомера). не отварят и при несложени колани, при неседящи пътници (или развалени датчици на седалките, а те се амортизират доста бързо при редовно използване). Също така странични, предни, колонни, завесни, коленни air bags се отварят само при подходяща сила и посока на удара и според нуждите, възможно е да се отвори само 1 завеса при страничен удар от по-висока кола, или примерно страничната възглавница на седалката при удряща по-ниска кола, коленните също се отварят само при рязко пропадане на предницата, тоест при влизане под нещо или при толкова силен удар, че двигателя напира навътре и натиска цялата кола надолу... Принципно е нормално това, защото ако примерно с 20км/ч ти излезнат и 10те air bag-a, само ремонта от поразиите (скъсани тапицерии и разкачени тавани, колони, волан, предно табло и какво ли още не което се разпаря и изпочупва при отварянето) ще надвишава многократно 100те лева за боядисване на ожулената броня... Като цяло е късмет да ти се отворят(неподходящи условия за отваряне, развалени датчици), но ако се отворят в подходящ момент, спасяват живот.
  • 28 Just Driver

    0 0 Отговор
    Неработещи еърбеци... Замисляли ли сте се скоро при новите автомобили колко от системите за безопасност работят надеждно. Хора, вземете се в ръце и карайте нови автомобили. Науката и техниката е напреднала до там, че след изтичане на гаранцията от производителя всичко се скапва в рамките на месеци... Отдавна се убедих, че вариантите са два: нов автомобил или такъв, произведен преди 1995. Всичко друго е "Highway to hell"...
  • 29 Нов

    1 0 Отговор
    "Хора, вземете се в ръце и карайте нови автомобили". Как. За войната по пътищата в България на 90% са виновни правителствата които са били до сега. Тяхната кражба е ощетявала държавата и следователно народа. Поради тази причина българинът не може да си позволи да си купи нов автомобил или да поддържа стария в изправност и от там следват катастрофите. Нека да не позволяваме това да се случва и за нашите деца.