Last news in Fakti

13 Септември, 2013 11:58 15 976 36

Добре дошли във Франкфурт преди 30 години

  • франкфурт 2013-
  • франкфурт 1983

Чудили ли сте се как е изглеждало изложението във Франкфурт през 1983-а? Зала 3.1 на тазгодишното издание на салона връща времето назад, за да припомни някои от най-важните премиери отпреди три десетилетия.

Изложбата "Звездите на 1983 - къде са сега" се простира на 1 000 квадратни метра и връща в светлината на прожекторите икони като VW Golf II, Mercedes 190 и BMW 524td, дебютирали преди точно 30 години. В Германия всеки от тези модели вече може да бъде регистриран като олдтаймер, стига да е в оригинално състояние и техническа изправност.

Audi 80 Quattro



Предшественикът на A4 с двойно предаване се появява три години след първото Audi Quattro. Експонатът на изложението е оборудван с прочутия редови петак с обем 2 144 см3 и мощност 136 коня.

Audi Sport Quattro



Ограничено до серия от едва 214 екземпляра, необходими за хомологизация за участие в Група Б на световния рали шампионат, Sport Quattro става най-скъпият сериен немски автомобил на 1984 г. С цена 195 000 дойче марки спортното Audi струва колкото две Porsche Carrera Turbo. Петцилиндровият турбодвигател с обем 2 133 см3 и четири клапана на цилиндър развива 306 к.с.

BMW 524td



1983-а бележи повратна точка в историята на Баварските моторни заводи. Във Франкфурт дебютира първото дизелово BMW. 524td E28 има шестцилиндров редови двигател с обем 2 443 см3 с мощност 115 к.с. Малко по-късно се появява и версия с атмосферно пълнене и 86 коня.

BMW M635 CSi



Точно преди 30 години култовото 635 CSi получава наточена версия, дело на Motorsport GmbH. 3.5-литровият редови шестак развива 286 к.с. и ускорява купето до 255 км/ч. Удоволствието струва 89 500 немски марки.

Lancia Beta Coupe VX



Флагманското купе на Lancia се оборудва с двулитров двигател с компресор Roots, благодарение на който мощността достига 135 к.с. Lancia произвежда 1 272 бройки от Beta Coupe VX. В момента в Германия има едва 32 регистрирани екземпляра.

Mercedes-Benz 190 E 2.3-16, 190 D



W201 дебютира през декември 1982-ра. На салона във Франкфурт през 1983 г. обаче са представени две от най-значимите модификации на модела - дизеловият 190 D със 72 к.с. и спортният 190 E 2.3-16 със 182 коня.

Opel Monza GSE



Последното голямо купе в историята на Opel претърпява модернизация през 1982-ра. Година по-късно дебютира върховата модификация GSE с 3.0-литров бензинов мотор с директно впръскване на горивото и мощност 180 к.с. Модификацията има седалки Recaro, обшит с кожа волан и бордови компютър.

Porsche “Gruppe B”



Предшественикът на Porsche 959 има 2.85-литров шестцилиндров боксер с мощност 450 к.с. Серийната версия на този революционен автомобил става първият модел с два турбокомпресора с водно охлаждане, свързани паралелно. До 1987 г. са произведени 292 бройки, най-евтината от които струва 420 000 марки.

Renault Fuego Turbo



Спортното купе, което Режията представя през 1980-а, се сдобива с турбинирана версия три години по-късно. 1.6-литровият двигател развива 132 к.с. и за разлика от доста возила на салона във Франкфурт 2013 има дискови спирачки на четирите колела. Renault продава 24 000 Fuego в Германия, но днес по немските пътища се движат едва 112 от тях.

Volkswagen Golf II



Второто поколение на Golf смело може да се нарече най-значимата премиера на Франкфурт '83. "Двойката" е по-дълга със 17 см от "единицата", има 7.5 см по-голямо междуосие и тежи 95 килограма повече, а дизайнът не е толкова ръбест. До 1991 г. са произведени над 6 000 000 екземпляра.

Lancia Delta HF



HF е цивилната версия на Delta Turbo 4x4. За разлика от легендарния си наследник HF Integrale обаче, тази модификация няма двойно предаване. 1.6-литровият турбодвигател развива 130 к.с. и позволява достигането на 195 км/ч.

FIAT Ritmo Bertone S85



Кабриолетът на базата на Ritmo получава нов двигател за изложението във Франкфурт преди три десетилетия. 1.5-литровия мотор с 85 к.с. е отбелязан в името на модела (S85 от Super85). Подобно на Golf Cabriolet от същата епоха откритият "фич" е снабден с греда, предпазваща пътниците при преобръщане.

Ford Sierra XR4i



Наточената версия на Sierra дебютира пристига във Франкфурт с 2.8-литров V6 с мощност 150 к.с., взет от Capri. XR4i спринтира от 0 до 100 км/ч за 7.8 секунди и вдига 209 км/ч. Ford произвежда над 25 000 бройки от модификацията, преди да представи усъвършенствания вариант XR4x4 през 1985-а.

Porsche 928 S



928-ицата е представена през 1977-а в Женева и дори става кола на годината, но Porsche имат достоен повод да изложат модификацията S с 300 к.с. на челно място на щанда си. Месец преди изложението във Франкфурт пилотите на компанията "пържат" автомобила с максимална скорост на пистата "Нардо" в Италия в продължение на цяло денонощие. 928 S изминава 6 033 км за 24 часа със средна скорост 251.4 км/ч.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Mercedes-Benz

    13 1 Отговор
    Автомобили с душа!

    Коментиран от #18

  • 2 Коста Малеев

    10 1 Отговор
    Еххх, "Фуего" беше 1-вата "западна" кола, която ясно помня.....
  • 3 Dr. Dick

    6 14 Отговор
    3 италиански, 1 френски, 10 немски и 0 японски. А, забравих че те тия години още са се опитвали преминат от въглища на течни горива.

    Коментиран от #5

  • 4 Toko

    9 1 Отговор
    Още всяват респект
  • 5 Iaroslav Stanchev

    4 5 Отговор

    До коментар #3 от "Dr. Dick":

    Да,ама са силни в оригамите и икебаната.
  • 6 Miroslava Marinova

    10 1 Отговор
    Половината още може да се срещнат по родните пътища, движещи се и без дори собствениците им да се замислят за пенсионирането на тези антики - бръмчат с пълна газ и пет пари не дават :)
  • 7 Пламен Пепелов

    9 3 Отговор
    пфу, обзе ме носталгия, все хубавици са наредили, като изключим голфа, ся не че е лоша кола просто нищо общо с хубоста няма
  • 8 Mitko Angelov

    8 5 Отговор
    какфи времена бяха. Тугава колите съ се правили наистина здрави. А сега трошът се къто няма мерцедесе няма бмв. Единстфено японските коли са по здрави
  • 9 бате Ицо

    8 1 Отговор
    Колко красота на едно място!Моят Голф е роден през 1985г. и още го карам.А на панаира в Пловдив стох пред Фуего като хипнотизиран-беше най-красивото нещо на четири колела,което бях виждал!
  • 10 Iaroslav Stanchev

    9 1 Отговор
    Даааа,тогава се е учило металознание и колите са се правели от инженери и желязо,а сега се учи компютърен софтуер и колите се правят от млади меринджейове и от пластмаса.

    Коментиран от #11

  • 11 Georgiev

    3 2 Отговор

    До коментар #10 от "Iaroslav Stanchev":

    Всичко с времето си, въпреки това не ги омаловажава като класики!

    Коментиран от #13

  • 12 Съни Миланов

    7 1 Отговор
    Така е , носталгията е чувство което не можеш да обясниш на 18 годишния си син или дъщеря . Аз също съм треперил от вълнение пред Fuego , 190 -ка и другите на снимките . Няма да забравя като се прибирах от София ме изпревари едно Fuego , а аз със моя жълт Wartburg комби го гледах със завист и мечти в главата .
  • 13 S Bogomilov

    4 2 Отговор

    До коментар #11 от "Georgiev":

    Какви класики бе, това е реалността в България. Хората си ги карат като нови.
  • 14 Geizer Prostak

    4 2 Отговор
    sled 2000g vsi4ko e pradnq
  • 15 comment

    4 1 Отговор
    На показаните коли, при качествена поддръжка, ако падне боята, отдолу ще излезе надпис - мисли му, ще те надживея. Красиви са, просто са красиви. Всичките са невероятни. Всяка се отличава от другите, имат индивидуалност.

    Коментиран от #16

  • 16 Никой

    4 1 Отговор

    До коментар #15 от "comment":

    Mnogo si prav.Starite koli imat 4ar koito novite nqmat.

    Коментиран от #17

  • 17 милен миленев

    3 1 Отговор

    До коментар #16 от "Никой":

    много си прав ,и аз съм на това мнение
  • 18 Симеон Тасев

    0 4 Отговор

    До коментар #1 от "Mercedes-Benz":

    1 BMW 524td
    2 BMW M635 CSi
    3 Mercedes-Benz 190 E 2.3-16
    4 Porsche “Gruppe B”
    5 Ford Sierra XR4i
    6 Porsche 928 S
    това са колите които стават и след 30 г употреба малко забелешки имат и са лесни за ремонт другите немогат да издържат слет 30 г мерцедес 190 е завоцката водната помпа издържа 25 г и т.н другите са и те така а тези голфове са издунки от сякаде FIAT Ritmo Bertone S85 непрел;ича на кола изощо Lancia Delta HF седно се блуснала челно в стена
    Volkswagen Golf II масов боклук Renault Fuego Turbo кажимо рено л...но Opel Monza GSE мозък му требва на този които я е измислил
    Lancia Beta Coupe VX непрелича и то на нищо и двете аудита с това смотано клатро закаде освен към моргата има марки има и коли но контеинери да

    Коментиран от #19, #20, #21

  • 19 S Bogomilov

    1 1 Отговор

    До коментар #18 от "Симеон Тасев":

    Аууу..мани мани, цъ цъ цъ, нищо не му разбрах на тоя.
  • 20 Teodor Todorov

    1 1 Отговор

    До коментар #18 от "Симеон Тасев":

    Айде изказа се и шута на факти.бг .... К'во разбираш ти бе? Само разсмиваш хората и се излагаш.. ;)
  • 21 Кристиян Пенев

    2 1 Отговор

    До коментар #18 от "Симеон Тасев":

    Аудито точно защото не става, е най-голямата легенда на група Б, нали? А масовия боклук Голф е предпочитан от милиони хора, защото е надежден и подходящ за всеки, с голям избор от двигатели, които са вечни, е, да, макар и заради някои безмозъчни индивиди тук да е добил комичен статус... За Monza-та ми е по-интересно въз основа на какво стигна до това заключение? Надали дори си се качвал в такава кола, колега :)
    Иначе как е е36-цата ти, сигурно на абонамент в пътна помощ?

    Коментиран от #22

  • 22 Симеон Тасев

    1 3 Отговор

    До коментар #21 от "Кристиян Пенев":

    голега до този извот съм стигнал заради слабите марки като започна от кадет до фиат повечето имат един и съши проблем избиват им гарнитурите неса удобни на дълъг път и са много шумно пързо се разбиват по тези дупки и неса никак икономични далище карам мерцедес бмв или друга такава расхода на им е на сто 10.11 в грацго какъв е смисълът им като има и подобри коли от тези ?
  • 23 Mitko Angelov

    4 2 Отговор
    Audi Sport Quattro легенда колко купи има спечелини с това бижу на автомобилостроенето. Също така мерцедес 190 През последните няколко години сателитните телевизии повтаряха доста често един рекламен клип, който може би най-точно показва качествата и имиджа на лимузините с характерната звезда на капака. Закъснял съпруг се прибира твърде късно в къщи и обяснява - имах проблем с колата. Отговорът е звънка плесница и реплика на жената - “как, ти караш Мерцедес и това е абсолютно невъзможно.”
    Погледнато от страната на статистиците всеки Мерцедес може да измине поне 1 милион километра по пътищата на света, преди да се наложи ремонт. Данните са на реномирания германски автомобилен клуб ADAC, който патрулира с хиляди коли по германските аутобани. Според неговите спецалисти най-здравите и сигурни автомобили са Мерцедес 190 и “S”-класата.
  • 24 Ivailo Chankov

    2 2 Отговор
    Ех в този сайт много големи разбирачи, а като толкова разбирате за автомобили защо никой не споменава, че Lancia Delta във версия S4 е единствения автомобил който е успял да победи Quattro-то и е първия автомобил който комбинира турбо и компресор (суперчарджър) на един двигател и че Ланчия имат 10 световни титли , а Ауди колко титли имат, май бяха цели 2 или 3 , неслучайно Top Gear избраха именно Ланчия за най-добрата марка автомобили на света . http://vbox7.com/play:35571e4e

    Коментиран от #25, #28, #36

  • 25 Mitko Angelov

    1 1 Отговор

    До коментар #24 от "Ivailo Chankov":

    Lancia Delta да на времето беше легендарен модел печелеше всички ралита
  • 26 Geizer Prostak

    1 1 Отговор
    EH TOZI MON4O NQMA KAK DA NE SLOJI BMW NA 1-VO MQSTO NO TOZI PUT SE O.RA 524TD TOVA E NAI GOLEMIQ PROVAL NA BMW KATO DVIGATEL MON4O MON4O tova bmw nqma mqsto v klasaciata 6tom e s tozi motor
  • 27 Geizer Prostak

    0 1 Отговор
    aa sled tova naslednika 525tds o6te po golqm bokluk
  • 28 Симеон Тасев

    1 2 Отговор

    До коментар #24 от "Ivailo Chankov":

    е с това клипче се доказва че са абсолютни кофи ама отвсякъде дори и малкото качества дето си мислят хора като тебе се вижда че ги няма много плюсове и много минуси заключение
    не става за нищо много си зле брат излагаш се с този клип

    Коментиран от #29

  • 29 Mitko Angelov

    1 1 Отговор

    До коментар #28 от "Симеон Тасев":

  • 30 Iaroslav Stanchev

    1 1 Отговор
    Г-н Тасев,хората са показали най-новите модели за 1983-та година,а вие си правите някакви измислени класации.БМВ е номер 1,всичко друго е боклук,за вас,така ли?Има още двама-трима във форума,които изпадат в такива крайности.Не че и аз понякога не издребнявам излишно,но това е само заради такива уникати,като вас.Невиждащи и неоценяващи положителното в другите марки.
  • 31 Krasimir Somov

    1 1 Отговор
    Predpo4itam dakaram tezi klasiki ot kolkoto nov avtomobil tezi klasiki mojedanadjiveat novite koli
  • 32 Симеон Тасев

    1 0 Отговор
    Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 тази кола несе намира никаде дори и в германия е рядкост 185 к.с нивомат и спортно окачване и т.н наи голвмия пред ауди клатро
  • 33 Ivailo Chankov

    0 1 Отговор
    Само това, че харесваш версията с 2.3-литровия доказва, че не разбираш от автомобили, 2.5 е много по-добра и не са чак толкова редки, просто са скъпички .
    Ето перфектен пример за най-добрия 190 http://suchen.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-190er-2-5-16-evo-ii-heilbronn/182657977.html?lang=en&pageNumber=6&__lp=6&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=126&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=109&minPowerAsArray=KW&export=ALSO_EXPORT

    Коментиран от #34

  • 34 Симеон Тасев

    0 1 Отговор

    До коментар #33 от "Ivailo Chankov":

    190 E 2.5-16 Evolution, 1989, 502 парчета, Blue черен металик
    190 E 2.5-16 Evolution II, 1990 г., 502 броя, Blue черен металик
    Berlin 2000, 190 E 1.8/2.3/3.2 AMG, 1992, 190 парчета
    DTM '92, 190 E 1.8/2.3, 1992, Bright Silver Metallic черен или син
    190 E 3.2 AMG от 1992
    190 E 1.8/2.3 Primavera, 1993, зелен металик серия от авангард (построена само за Швейцария)
    190 E 2.3 Azzurro (в синьо), 950 броя
    не са кой знае колко пройзведени значи или не разбираш от коли или неможеш да четеш

    Коментиран от #35

  • 35 Mitko Angelov

    0 1 Отговор

    До коментар #34 от "Симеон Тасев":

    тасев снимка на ''колите ти'' там коит караше бмв 745 и мерцедес е500
  • 36 Berch Boyadzhiyan

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Ivailo Chankov":

    Комбинация от компресор и турбо не се нарича суперчарджър(това е просто компресор), точното наименование е Twincharger някой също му казват супер турбо. И някой спомена за липсата на японски коли, Еми няма, защото е преди 90-та година и никой не ти внася японски коли, тогава пазара е бил 100 пъти по-затворен от сега, недейте приказва глупости и това, че никой не кара дадена кола, не я прави боклук. Има доста примери с продукти, които за нищо не стават/не са на ниво, а се купуват като топъл хляб.