15 Ноември, 2013 12:54 15 211 22

Golf навъртя 1600 км с един резервоар

  • volkswagen-
  • golf-
  • tdi-
  • bluemotion-
  • рекорд

Volkswagen Golf TDI BlueMotion измина разстоянието от френския гр. Нант до датската столица Копенхаген (1602 км) без презареждане в демонстрационен пробег под контрола на немската компания DEKRA, която се занимава с независими експертизи.

Стандартният 50-литров резервоар на колата бил напълнен догоре и запечатан в Нант от специалисти на DEKRA. Пътешествието през Париж, Антверпен, Бремен и Хамбург отнело 20 часа и 45 минути при среден разход 2.92 литра на 100 км. При презареждането в Копенхаген резервоарът поел 46.92 литра нафта.

Най-икономичният Golf има 1.6-литров турбодизел с мощност 110 к.с. и въртящ момент 250 Нм, съчетан с шестстепенна механична трансмисия. Модификацията разполага със система за автоматично гасене и стартиране на двигателя в задръстване. Окачването е снижено с 15 мм, а по каросерията има допълнителни аеродинамични елементи, които намаляват въздушното съпротивление. Каталожният разход на Golf TDI BlueMotion е 3.2 л/100 км.

Европейският рекорд за икономичност принадлежи на норвежците Кнут Уитил и Хенрик Боркгервинк, които изминаха разстоянието между Хелзинки и Осло (2536.4 км) за 46 часа без да презареждат дизеловия си Ford Mondeo, изразходвайки 70.92 литра нафта или 2.79 л/100 км. Световен рекордьор е американски Volkswagen Passat, който миналата година навъртя 2061 км със 73 литра гориво. Колко струват подобни модели вижте тук  http://bit.ly/1dxBbkD


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Шенол Хасанов

    0 2 Отговор
    Не виждам къде е средната скорост :)

    Коментиран от #4

  • 2 brake point

    7 2 Отговор
    Средна скорост не повече от 80.Гуми "енерджи сейвър" от мотопед и попътен вятър.При такива условия не е трудно за дизел да даде разход под 4.Ако застанеш и зад някой ТИР на магистралата съвсем намаляш разхода.
  • 3 brake point

    3 2 Отговор
    Средна скорост не повече от 80.Гуми "енерджи сейвър" от мотопед и попътен вятър.При такива условия не е трудно за дизел да даде разход под 4.Ако застанеш и зад някой ТИР на магистралата съвсем намаляш разхода.
  • 4 Svetoslav Mitov

    3 3 Отговор

    До коментар #1 от "Шенол Хасанов":

    В 3-ти клас се учи за влакчето дето минало разстоянието между град А и град Б, което било Хкм, за У часа. Демек х/у се явява средната скорост. Ще те улесня ~80км/ч, което пък е доооста добра средна скорост, като се има предвид, че за 20 часа все ще спрат по някоя нужда или пък на светофар в града...на кратко - твърде добро постижение!
  • 5 кара Лада

    5 3 Отговор
    Страшен маршрут, от него 1500км са магистрала... вероятно и доста равно. Пак ни хващат за маймуни. Толкова години откак има коли, а реално разхода на гориво почти не е мръднал, но затова конете са се увеличи доста... максималните коне де при които ако се кара няма шанс да прави разход дори само два пъти по голям.
    Сигурен съм че един дизел на Пежо 1.8 чист от едно време но чисто нов би могъл да постигне същия резултат, поне под 4/100 съм виждал лично как го прави на извънградско. За какви Блу-еко тъпни говорим тогава. Разликата е само че на тия има възможност за сериозно натискане на педала че да прави по хубав водовъртеж в резервоара.
  • 6 Zdrawko Sashew

    2 0 Отговор
    аЛуди правиха такъв тест с тяхното 80 в края на 90-те в Австралия (при идеални условия). Само темпомата липсваше. Разходът беше 3,6 или 3,8/100 (не си спомням точно). Иначе още пазя немския Авто-билд.
  • 7 Krasimir Petrov

    0 1 Отговор
    Понеже често имам работа до Германия ми се е случвало да шофирам с моето БМВ е46 по хиляда и кусур км дневно с една бутилка газ и десетина литра бензин! На газ, защото е по-евтино и не се дължи данък за автомобила! Ами, зависи как се кара, това ми е първия личен автомобил, продължавам да го карам с удовоствие, преди него имаше служебни няколко, а и съм нервен и бърз шофьор. Все пак ясно е едно - на магистралите в Германия често ограничението е сто и тридесет, а в най-лявата лента святкат "бързаците" с поршета, мазератита "гибли" и "обикновени" бенцове от Брабус, като , в същата лента със 190 в час бях бавен!!! Също съм на мнение, че изобщо няма напредък по отношение разход на гориво, единствено размахват реклами, за да се насърчават продажбите...Само да вметна, че и аз мислех че няма ограничение на скоростта по немските аутобани...
  • 8 Zdrawko Sashew

    3 0 Отговор
    А между другото-Ксара'99 1,4/75к.с. 165х.км. - кола на стойност 1000е
    градско 330км с 20л.
    на магистрала със 110-120 - 820км.- 42л.
    извънградско около 920км. - 43л.
    Някой ще попита, как. С мерак и много четене, и 1 година опити

    Коментиран от #10

  • 9 Zdrawko Sashew

    2 0 Отговор
    А между другото-Ксара'99 1,4/75к.с. - БЕНЗИН
  • 10 Krasimir Petrov

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Zdrawko Sashew":

    даже и по-малко струва - не е проблем и за хиляда лева да се намери що-годе свестен
    или форд пума - деветдесет коня, едно и четири двигател на форд, цени от седемстотин евро нагоре за неудрян автомобил в германия, но за това малко купе стотина коня са си нищо
    другото е тренировки
  • 11 ВИП АМГ

    2 1 Отговор
    На тоя голф като му сипеш бг нафта и разхода още му падне... в пункт за изкупуване на старо желязо
  • 12 The Bear

    0 2 Отговор
    Има доста необмислени мнения по-долу: - не бил мръднал разхода, не било постигнато нищо, лесно било само по магистрали да се докара такъв разход..... Не момчета, истината е следната:
    С годините технологиите много напреднаха, но принципа на двигателя си остана същия... е - с някои нововъведения - да не се спираме на подробности. Пазара обаче (конкуренцията) на увеличаващия се брой модели налага оборудването им с всевъзможни глезотии за да са в крак с модата, да не говорим за филтри, катализатори и т.н. спънки наложени пък от грижата за околната среда. Всички тези неща обаче тежат. И докато един Голф единичка беше около 850 кг. без водача, то се стигна до Голф 6 1450 кг. в една от версиите - 70% повишаване на теглото, а конските сили и въртящия момент са увеличени над 2 пъти, разхода е запазен или намален. Ауди 100 от края на 80-те (не по-старо) 2,5 ТДИ комби - собствено тегло 1130 кг., а наследника му А6 2,7 ТДИ авант от 20 години по-късно е 1695 кг. - 50% увеличение на теглото, а мощността до 2 пъти, разхода е запазен или намален. Почти при всички марки е така. Луксът и комфортът, както и безопасността на моделите са в пъти подобрени и вече несравними. Съответно възможностите за все по-скъпи повреди също растат - зад волана сядат всякакви говеда, които и да експлоатират не могат правилно..... Темата е много широка, но това е правилната посока на разсъждение.:)
  • 13 Методи Методиев

    3 0 Отговор
    Ог 2005 година караме в семейството Рено Меган ІІ 1.9 dci 120 к.с.. След, като направи около 120 00 км. пробег разходът на гориво на дълъг път се установи около 4.6 - 5.2 л/100 км. в зависимост от качеството на нафтата. Средна скорост около 75-80 км./ч и галене на педала на газта, без екстремни изпревания и гонки. Голямо значение за намаляване разхода на гориво има качеството на горивото, редовната смяна на въздушния филтър, гумите, натовареността на автомобила интензивността на движение по маршрута, годишния сезон и качеството на пътната настилка.
    Преди няколко години пътувах до Сирия с Хюндай "Санта фе" 150 коня 4 човека и пълен багажник с турската нафта ми даде разод 6.7 л/100 км. И постоянно включен климатроник. В слравнение среден такъв по нашите пътища 7.8-8.2 л/100 км. в зависимост от годишния сезон.
  • 14 kabin40

    2 1 Отговор
    Голф 1 1981 г 1,6 Д , 4 степенна механична ск. кутия - 5,2 л дизел в града и 4,8 л извън града.
  • 15 ВИП АМГ

    0 1 Отговор
    dran dran dran
  • 16 Easy ryder

    0 2 Отговор
    The car was the most fuel efficient car available in the U.S. for the length of its production run and is still the leader of any current mass market car.[23][24][25] The Insight earned an EPA fuel economy estimate of 70 miles per US gallon (3.4 L/100 km; 84 mpg-imp) in highway driving, 61 mpg-US (3.9 L/100 km; 73 mpg-imp) city. With air conditioning it was 68 mpg-US (3.5 L/100 km; 82 mpg-imp)/60 mpg-US (3.9 L/100 km; 72 mpg-imp). With a CVT it was 57 mpg-US (4.1 L/100 km; 68 mpg-imp)/56 mpg-US (4.2 L/100 km; 67 mpg-imp). Insight aficionados who are "hypermilers" compete to eke out as many miles as possible from a tank, with some achieving considerably more than the EPA estimates. Some claim to get over 100 mpg (US).[26]
    Upon the Insight's release, Honda challenged several automotive magazines to a competition[23] to see who could obtain the best fuel efficiency on the 195-mile (314 km) drive from Columbus, Ohio to Detroit. The contest was won by Car and Driver magazine, which rigged a box behind a Ford Excursion, and had the Insight drive within the confines of the box. With much less wind resistance, the Insight made the trip with a fuel consumption of 121.7 miles per US gallon (1.933 L/100 km; 146.2 mpg-imp), while averaging 58 miles per hour (93 km/h). A two-year test of an Insight with air conditioning, driven 40,000 miles (64,000 km), averaged 48 miles per US gallon (4.9 L/100 km; 58 mpg-imp). The New York Times noted that "[if] you drive the car bad
  • 17 Easy ryder

    1 2 Отговор
    n the EU fuel economy tests, the Insight achieved a combined efficiency figure 69.2 mpg-US (3.40 L/100 km; 83.1 mpg-imp) with an Extra-Urban figure of 78.4 mpg-US (3.00 L/100 km; 94.2 mpg-imp) and Urban figure of 57.4 mpg-US (4.10 L/100 km; 68.9 mpg-imp).)[27] This remains unbeaten in the UK market for a petrol car. The Insight has an official CO2 emissions figure of 80 g/km which is still the lowest of any UK market car. It was also the only car to fall into the VED band A (up to 100g/km CO2), introduced in 2005, until 2008 when other manufacturers started developing cars to benefit from the tax free status.
    С две думи отдавна има коли с извън градски разход 3 и то бензинови.
  • 18 Krasimir Petrov

    1 0 Отговор
    Съгласен донякъде, развитието на технологиите води до усъвършенстване на автомобилите, роля играе и теглото, цената на производство и т н - преди основен материал за производство на двигател е била стоманата, висока плътност на единица тегло, докато сега различните агрегати, възли и механизми се изработват от леки и здрави материали. И все пак - мощността на самия мотор е почти една и съща, въпреки че зависи от редица фактори - турбиниран, инжекцион, ванкелов, атмосферен, Така е, принципът на действие не е изменян, повишава се ефективността на използване на горивото - от по-малко се вади повече, но на практика при все това често на клиента му е все едно и веднага казвам защо -един елемент наречен екотакса - съобразно евронормата на автомобила. Хайде познай при платена екотакса и разход като на нов автомобил, какъв ще ми е смисъла да плащам за новата машина след като и старата дава идентичен разход - не говоря за комфорт, катализатори и тн а само за нормален работен "кон"?! Мисля точно това описвахме по-долу

    Коментиран от #21

  • 19 Krasimir Petrov

    1 0 Отговор
    Ми то си е нормално дизелът да бъде икономичен- още повече на дълги разстояния без често спиране и с пътища- позволяващи висока средна скорост! Познат постигаше с дизелово пежо 406 четири - Четири и половина литра на сто км - никакъв подвиг!
    и само между другото - имах бензинова Санта Фе от първата генерация и на дълги разстояния беше отлична
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 The Bear

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Krasimir Petrov":

    Да - но тези работни коне изчезват - вече няма кой освен Дачия да ги произвежда - Шкода минават към скъпите возила с екстри, Лада още не стават за нищо, повечето други марки произвеждат коли, които след 6-7 години стават вечни пациенти. Изказване на един собственик на таксиметрова компания в Германия бе "Това, което го няма - не може да се развали:)" - това бе по повод на екстрите и глезотиите в автомобила. Знаете ли само на 2-те ми електрически седалки какво е утежняването спрямо тези с ръчни настройки? Ами ел-стъкла, ел-огледала, и т.н. и т.н. За да бъда по-кратък - ако сега някой произвежда чисто нови Голф II или Ауди 100, или Мазда 626, или Мерцедес 124 - бих си купил такава кола, но производителите вече няма да се върнат към това, а политиците няма да го позволят.
  • 22 Mak

    0 0 Отговор
    моите уважения ама тоя разход го постига със немските горива,ако е тука няма как да стане с тиа боклуци подобия на горива в Бг,на тоя голф ако му махнат тия еко глупости егр клапани и разните му там катализатори ще му падне още разхода гарантирано!!карам голф 3 тди вече е на 206000 реални км при кротко каране постига 3,8 на 100 моите уважение към новите им "коли" да си държат