Volkswagen Golf TDI BlueMotion измина разстоянието от френския гр. Нант до датската столица Копенхаген (1602 км) без презареждане в демонстрационен пробег под контрола на немската компания DEKRA, която се занимава с независими експертизи.
Стандартният 50-литров резервоар на колата бил напълнен догоре и запечатан в Нант от специалисти на DEKRA. Пътешествието през Париж, Антверпен, Бремен и Хамбург отнело 20 часа и 45 минути при среден разход 2.92 литра на 100 км. При презареждането в Копенхаген резервоарът поел 46.92 литра нафта.
Най-икономичният Golf има 1.6-литров турбодизел с мощност 110 к.с. и въртящ момент 250 Нм, съчетан с шестстепенна механична трансмисия. Модификацията разполага със система за автоматично гасене и стартиране на двигателя в задръстване. Окачването е снижено с 15 мм, а по каросерията има допълнителни аеродинамични елементи, които намаляват въздушното съпротивление. Каталожният разход на Golf TDI BlueMotion е 3.2 л/100 км.
Европейският рекорд за икономичност принадлежи на норвежците Кнут Уитил и Хенрик Боркгервинк, които изминаха разстоянието между Хелзинки и Осло (2536.4 км) за 46 часа без да презареждат дизеловия си Ford Mondeo, изразходвайки 70.92 литра нафта или 2.79 л/100 км. Световен рекордьор е американски Volkswagen Passat, който миналата година навъртя 2061 км със 73 литра гориво. Колко струват подобни модели вижте тук http://bit.ly/1dxBbkD
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Шенол Хасанов
Коментиран от #4
13:17 15.11.2013
2 brake point
13:33 15.11.2013
3 brake point
13:33 15.11.2013
4 Svetoslav Mitov
До коментар #1 от "Шенол Хасанов":
В 3-ти клас се учи за влакчето дето минало разстоянието между град А и град Б, което било Хкм, за У часа. Демек х/у се явява средната скорост. Ще те улесня ~80км/ч, което пък е доооста добра средна скорост, като се има предвид, че за 20 часа все ще спрат по някоя нужда или пък на светофар в града...на кратко - твърде добро постижение!13:37 15.11.2013
5 кара Лада
Сигурен съм че един дизел на Пежо 1.8 чист от едно време но чисто нов би могъл да постигне същия резултат, поне под 4/100 съм виждал лично как го прави на извънградско. За какви Блу-еко тъпни говорим тогава. Разликата е само че на тия има възможност за сериозно натискане на педала че да прави по хубав водовъртеж в резервоара.
14:06 15.11.2013
6 Zdrawko Sashew
20:33 15.11.2013
7 Krasimir Petrov
20:35 15.11.2013
8 Zdrawko Sashew
градско 330км с 20л.
на магистрала със 110-120 - 820км.- 42л.
извънградско около 920км. - 43л.
Някой ще попита, как. С мерак и много четене, и 1 година опити
Коментиран от #10
20:43 15.11.2013
9 Zdrawko Sashew
20:47 15.11.2013
10 Krasimir Petrov
До коментар #8 от "Zdrawko Sashew":
даже и по-малко струва - не е проблем и за хиляда лева да се намери що-годе свестенили форд пума - деветдесет коня, едно и четири двигател на форд, цени от седемстотин евро нагоре за неудрян автомобил в германия, но за това малко купе стотина коня са си нищо
другото е тренировки
21:12 15.11.2013
11 ВИП АМГ
23:27 15.11.2013
12 The Bear
С годините технологиите много напреднаха, но принципа на двигателя си остана същия... е - с някои нововъведения - да не се спираме на подробности. Пазара обаче (конкуренцията) на увеличаващия се брой модели налага оборудването им с всевъзможни глезотии за да са в крак с модата, да не говорим за филтри, катализатори и т.н. спънки наложени пък от грижата за околната среда. Всички тези неща обаче тежат. И докато един Голф единичка беше около 850 кг. без водача, то се стигна до Голф 6 1450 кг. в една от версиите - 70% повишаване на теглото, а конските сили и въртящия момент са увеличени над 2 пъти, разхода е запазен или намален. Ауди 100 от края на 80-те (не по-старо) 2,5 ТДИ комби - собствено тегло 1130 кг., а наследника му А6 2,7 ТДИ авант от 20 години по-късно е 1695 кг. - 50% увеличение на теглото, а мощността до 2 пъти, разхода е запазен или намален. Почти при всички марки е така. Луксът и комфортът, както и безопасността на моделите са в пъти подобрени и вече несравними. Съответно възможностите за все по-скъпи повреди също растат - зад волана сядат всякакви говеда, които и да експлоатират не могат правилно..... Темата е много широка, но това е правилната посока на разсъждение.:)
14:21 16.11.2013
13 Методи Методиев
Преди няколко години пътувах до Сирия с Хюндай "Санта фе" 150 коня 4 човека и пълен багажник с турската нафта ми даде разод 6.7 л/100 км. И постоянно включен климатроник. В слравнение среден такъв по нашите пътища 7.8-8.2 л/100 км. в зависимост от годишния сезон.
14:49 16.11.2013
14 kabin40
17:22 16.11.2013
15 ВИП АМГ
20:47 16.11.2013
16 Easy ryder
Upon the Insight's release, Honda challenged several automotive magazines to a competition[23] to see who could obtain the best fuel efficiency on the 195-mile (314 km) drive from Columbus, Ohio to Detroit. The contest was won by Car and Driver magazine, which rigged a box behind a Ford Excursion, and had the Insight drive within the confines of the box. With much less wind resistance, the Insight made the trip with a fuel consumption of 121.7 miles per US gallon (1.933 L/100 km; 146.2 mpg-imp), while averaging 58 miles per hour (93 km/h). A two-year test of an Insight with air conditioning, driven 40,000 miles (64,000 km), averaged 48 miles per US gallon (4.9 L/100 km; 58 mpg-imp). The New York Times noted that "[if] you drive the car bad
22:08 16.11.2013
17 Easy ryder
С две думи отдавна има коли с извън градски разход 3 и то бензинови.
22:14 16.11.2013
18 Krasimir Petrov
Коментиран от #21
23:34 16.11.2013
19 Krasimir Petrov
и само между другото - имах бензинова Санта Фе от първата генерация и на дълги разстояния беше отлична
23:55 16.11.2013
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 The Bear
До коментар #18 от "Krasimir Petrov":
Да - но тези работни коне изчезват - вече няма кой освен Дачия да ги произвежда - Шкода минават към скъпите возила с екстри, Лада още не стават за нищо, повечето други марки произвеждат коли, които след 6-7 години стават вечни пациенти. Изказване на един собственик на таксиметрова компания в Германия бе "Това, което го няма - не може да се развали:)" - това бе по повод на екстрите и глезотиите в автомобила. Знаете ли само на 2-те ми електрически седалки какво е утежняването спрямо тези с ръчни настройки? Ами ел-стъкла, ел-огледала, и т.н. и т.н. За да бъда по-кратък - ако сега някой произвежда чисто нови Голф II или Ауди 100, или Мазда 626, или Мерцедес 124 - бих си купил такава кола, но производителите вече няма да се върнат към това, а политиците няма да го позволят.09:35 17.11.2013
22 Mak
22:41 26.08.2014