Last news in Fakti

26 Май, 2014 13:02 13 954 27

Първият кросоувър на VW стана на 25 г.

  • volkswagen-
  • golf-
  • country

Днес почти всеки производител предлага модел с повишена проходимост или поне автомобил, който изглежда като всъдеход. Само допреди двайсетина години обаче подобни возила бяха екзотика.



Точно преди четвърт век Volkswagen направи един от първите опити да превърне компактен модел в "джип". Странният за онези години автомобил бе построен на базата на Golf II и общо взето бе единственото подобно возило на пазара редом с FIAT Panda 4x4.



Golf Country Syncro дебютира на изложението в Женева през 1989 г. Положителната реакция на публиката окуражава Volkswagen да започне серийно производство.



Кросоувърът започва живота си във Волфсбург като нормална "двойка", след което заминава за завода на Steyr-Daimler-Puch в Австрия, където се сглобява G-Klasse на Mercedes-Benz. Комплектът от "офроуд" компоненти включва 438 части.



Каросерията се монтира на тръбно шаси с клиренс 180 мм. Вискосъединителят на двойното предаване подава 95% от въртящия момент на предния мост, а при приплъзване задните колела получават до 50% от мощността.



Всъдеходните качества на колата са подчертани от ролбар на предницата и подкартерна защита. Резервната гума е монтирана на задницата. По-луксозните версии имат и стъпенки на праговете.



Golf Country Syncro се оборудва с 1.8-литров бензинов двигател, съчетан с петстепенна механична трансмисия. Предлагат се две модификации с мощност 90 и 98 к.с. За мениджмънта на фабриката е произведена специална серия от 50 екземпляра Limited Edition GTI с по 10 к.с. повече.



Първият кросоувър на Volkswagen е снет от конвейера през 1991-ва, въпреки че търсенето на модела се оказва двойно по-високо от прогнозите. Вместо първоначално планираните 3 000 екземпляра са продадени 7 735 Golf Country.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 zendera

    5 3 Отговор
    Този модел беше много добър-лично мнение.Новите...тигуаните нме ги зная....

    Коментиран от #6

  • 2 Spinderman

    4 7 Отговор
  • 3 Кобрата

    6 2 Отговор
    Еее тея модели са много здрави...аз лично не харесвам обикновените 2-ки, но тези кросоувърите са супер
  • 4 Shmeker

    4 2 Отговор
    железен!
  • 5 milennn

    1 3 Отговор
    neznam kolko sa zdravi no kadeto njma pati6ta ima samo jponski avtomobili tiq krosovari ne6to gi njma za6to li haha

    Коментиран от #11

  • 6 milennn

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "zendera":

    tigyana e absoliyten kenef ne pojelavam na nikoi da se vozi na zadnata sedalka osobedno po pati6tata do rymaniq i obratno eba mi se maikata ostanah bez babreci da si go kara koito 6te
  • 7 Shmeker

    2 3 Отговор
    VW имат здраво окачване и са с леки конструкции.
  • 8 Ts@r

    7 8 Отговор
    ПРАВОЪГЪЛНА КУТИИКА
    БЕЗ БАГАЖНИК – С КОЛЕЛА
    СЪС МОТОРЧЕ ДОСТА ШУМНО,
    НАБЕДЕНО ЗА КОЛА,
    МАЙКА МУ Е КОСТЕНУРКА
    ВОЗИШ СЕ ВЪВ НЕГО СВИТ
    ТО В ЕВРОПА Е НЕНУЖНО,
    НО У НАС Е СУПЕР ХИТ!
    ЗАХАБЕНА НЕМСКА БРИЧКА
    И С ДИЗАЙН НА ВСЕДЕХОД
    ТО КУПУВА СЕ СТРАХОТНО
    ОТ ДЕБИЛ И ИДИОТ!!!

    ИМИДЖ СТРАШЕН ИМА БРАТКО,
    ВНАСЯМЕ ГО И ДО ДНЕС
    И ПОНЕ СМЕ МАЗОХИСТИ,
    МАЖЕМЕ СЕ ЗДРАВО С ГРЕС
    РЕМОНТИРАМЕ, НО ЗНАЕМ
    ТУЙ Е ЗДРАВАТА КОЛА
    И ПРЕД НИКОГО НЕ ЩЕ ПРИЗНАЕМ:
    КАК Е Ш....НО ТОВА.

    ХВАНЕШ ЛИ ОБАЧЕ ГОЛФ-А,
    ЩЕ СЕ ДРУСАШ ЗДРАВО ЗНАЙ
    ОТ ЦЕНИ И ОТ ПАВЕТА
    ПЛОМБИТЕ ЩЕ ПАДНАТ МАЙ…

    Коментиран от #10

  • 9 Симеон Тасев

    2 2 Отговор
  • 10 Никой

    2 2 Отговор

    До коментар #8 от "Ts@r":

    Кой го каза... Уважавам Мерцедес, но с тая трошня, която си си сложил на аватара, изобщо нямаш право да коменттираш здравината и издръжливостта на старите Голфове. От павета съм съгласен, че ще се друсаш, но пък с тая Е-класа от цените на ремонтите направо сътресение ще получиш...
  • 11 Никой

    4 2 Отговор

    До коментар #5 от "milennn":

    Може би защото са били произведени само 7000, а и покажи ми японски джип от 90-те, който да не се е разложил вече...Тези Голфове са вечни и популярността им е голяма точно заради това.

    Коментиран от #12

  • 12 Име:

    1 2 Отговор

    До коментар #11 от "Никой":

    Тоя боклук не можеш изобщо да го сравняваш с японските джипове. Отвори си виж само колко струват японските джипове от 80те, пък после говори и за тия от 90те!!! Освен това, това нещо не може да се нарече джип, защото двойното му задвижване е направо смешно, а плюс това няма и бавни скорости. Фиат панда ще го скъса на проходимост!

    Коментиран от #21

  • 13 Radostin Velchev

    7 0 Отговор
    Тука гледам е станал събор на хейтърите. Един тръгнал да ставнява Кънтрито - лек автомобил с повишена проходимост с джипове. Друг плюе голфа по принцип, но всички пропускат факта, че Голф 2 това е един от най-продаваните автомобили всветовен мащаб, а слуая с кънтрито, което изобщо не е било популярна концепция по времето когато е пуснат на пазара е прецедент. Кой се сеща за друк такъв експеримент при който са планирани едни бройки,а реално са продадени повече от 2-пъти над планираните. Явно хората, които са ги купували са били балами да си купуват боклуци.

    Коментиран от #14

  • 14 stenly

    1 2 Отговор

    До коментар #13 от "Radostin Velchev":

    ...давам ти пример(ти искаше да ти посочим модел)-Subaru Leone, парт тайм, демултипликатор и тн. абсолютно сериино, издръжливо, здраво и в пъти по проходимо и клиренсът е подобен че и малко отгоре.

    Коментиран от #15, #16, #19

  • 15 Никой

    0 2 Отговор

    До коментар #14 от "stenly":

    БМВ 525ix е34 - първият автомобил с 4х4 в сегмента. Може и да видиш клипчета на 325ix е30 какво прави офроуд. За Субару няма спор, но не си мислете че те са единствените;)

    Коментиран от #17, #18

  • 16 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "stenly":

    https://www.youtube.com/watch?v=rdp52MZrjGY
    https://www.youtube.com/watch?v=CVEiOcqtDWs
  • 17 stenly

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "Никой":

    Естествено че не са единствените НО през 1979 те СА единствените които пускат сериен автомобил в масово пройзводство със система 4x4 а не като опция или част от оборудване.
  • 18 Radostin Velchev

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Никой":

    525ix е34 се произвежда след 1991 година, а Ауди имат 100/200 quattro още на купе C3, което 1991 е спряно от производство за да бъде заменено от C4.

    Коментиран от #20

  • 19 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "stenly":

    Leone-то за мен е най-здравата и най-проходима лека кола. Леоне е почти на нивото на тогавашните джипове и в пъти по-добро от днешните паркетници. Парт тайма и бавните са от много голямо значение, а дори има серия, която има и блокажи, мрежа за кучета и стойки за пушки специално за ловджийте. Наистина уникален автомобил.

    Коментиран от #25

  • 20 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Radostin Velchev":

    Говоря за сегмента на 5та серия.

    Коментиран от #22

  • 21 brum brum

    1 2 Отговор

    До коментар #12 от "Име:":

    @12 "Тоя боклук" в сто пъти по проходим от пародията HR-V на любимата ви марка за косачки, която отгоре на всичко е 10 години по нов модел, а има и само със задно - *.аси оф роуда! Мухахах...

    Коментиран от #23, #24

  • 22 Radostin Velchev

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Никой":

    В сегмента на 5-та серия от тези години са са Ауди 100 и Мерцедес W124. В това отношение Мерцедес също са напред защото първия W124 4matic e произведен 1986-та пак преди е34 да се появи изобщо на пазара.
  • 23 stenly

    0 1 Отговор

    До коментар #21 от "brum brum":

    Приятелю какво общо има H-RV на Хонда със Leone на Subaru? Ти освен Хонда знаеш ли че има и други автомобилни марки от Япония(предполагам чуваш за пръв път ) ... и относно H-RV, вярно е че имат и модели само със един задвижващ мост но той НЕ Е задния а ПРЕДНИЯ. Ти знаеш ли какво е ТЛК-70, 80, 100, 120, 200...

    Коментиран от #26

  • 24 Нен Нен

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "brum brum":

    Ти май никога не си се докосвал до HR-V .

    Коментиран от #27

  • 25 Shmeker

    0 2 Отговор

    До коментар #19 от "Име:":

    Най-здравите проходими коли са ауди куатро с торсен от ония години до излизането на алуминиевото окачване.
    Което вече е доста евтино, така че може да включим и по-нови модели аудита
  • 26 brum brum

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "stenly":

    @23 Какво общо има панда на фиат с голф кънтри на фолксваген?
    И да - в грешка съм за задвижващият мост на хондата във версията 2WD. По инерция съм приел, че щом при нормалните джипове предния се включва допълнително, следователно е задният. Тогава какво излиза, HR-V 2wd е грозна на визия лека кола с форма на фризер, която е качена на кокили.
    А пък ако желаеш толкова да си говорим за други автомобилни марки от япония, вземи първо провери VW когато са правили 4х4 колко от тях изобщо са съществували?
  • 27 brum brum

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Нен Нен":

    @24 Нито май, а още по малко юни и юли... А и не щЪ! Предвид детските набори главно пишещи тука, вярвам всички изказали се негативно за кънтрито изхождат от дългогодишният и многохиляден километраж опит с посоченото в статията возило. Ако вземем предвид и ексклузивността на кънтрито кръгът на ''докосналите се'' съвсем се разширява!