Японският автопроизводител Honda е патентовал 11-степенна роботизирана скоростна кутия с три съединителя, съобщава AutoGuide. Заявката е подадена в японското патентно ведомство още през пролетта, а като изобретател е посочен Изуми Масао.
Новата трансмисия ще позволи не само подобряване на времето за превключване на предавките и реакцията при подаване на газ, а и допълнително намаляване на разхода на гориво. Honda вече разполага с деветстепенна роботизирана трансмисия с два съединителя, която се монтира на новото поколение на суперхибрида NSX.
Надпреварата в разработката на скоростни кутии с все повече предавки продължава, въпреки че някои производители открито наричат такива агрегати инженерна безсмислица. Ford и General Motors монтират десетстепенни трансмисии на F-150 и Chevrolet Camaro ZL1.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 брим
12:28 23.08.2016
2 Why
12:37 23.08.2016
3 onq s konq
Коментиран от #5
13:01 23.08.2016
4 w169
Коментиран от #6
14:36 23.08.2016
5 Пацо
До коментар #3 от "onq s konq":
Вярно е, което си описал за теглото. Въйпроса е, че от години се рабооти за създаването на композитни материали, със здарвина по-голяма дори от на стоманата, и издръжливост на триене с голяма дълготрайност и има много успехи в това. Наскоро даваха и по ТиВи - забравих коя, но ефирна програма, как работят по материали по-здрави от метални еквиваленти, при това стотици пъти по-леки от металната сплав. А това означава, че ако се вложи такава трансмисия в масленна баня, затворена в кутита на трансмисията, едно такова леко нещо, може да изкара стотици хиляди километри при намалено триене и ниско износване. Значи и сакама трансмисия би паднала и по тегло и по-цена вероятно, защото полимерните карбонди не са толкова скъпи като съставки, а самото производство изисква инвестиции. Японците знаят какво правят, нека си я патентоват, няма лошо! Лошото е за нас. Защото тук също има кадърни инженери и производители, но политико оллигархическата мафия и мутрите им зад кадър не позволиха ние да направим родно производство и да се развиваме. Това един ден вероятно ще коства и краят на България като перспектива, защото политиката е пречка за икономиката - там където има паразитни структури, добро за производителят не чакай! А поне тук има половин милион действуващи паразита на власт пряко и унучките и унуците им на хранилка, отделно че парите потъват в какви ли не простотии като градинки в пустеещи села, но не и в производство на благата. А това ще доведе до масов фалит един ден и на местният ни икономически номинален за функционирането на паразитите наречени "държавата" стокооборот и ще ни постави в тотална зависимост и вероятно и собственност на чужди компании. Заради китюци на заплатка из всякакви агенции тук. Визирам всички прослойки на властта - от парламент, до охрана. Защото едните полинтиците спускат вредни нам решения, а охраната им удисва на простотията и с тази толерантност самата държава унищожава всеки нормален дребен предприемач. А корпорациите пренасищат пазара, но лапат печалбата те. И когато ние няма как да плащаме вече и данъци, ще дойде краят. Честито!15:15 23.08.2016
6 Пацо
До коментар #4 от "w169":
Не зная далии точно това са вложилив трансмисията японците, но ето ти моята версия на въпроса ти... Три съединителя са по-скъпо, утежняващо, усложняващо нещата решение, но вероятно има полза, по следната причина дори: Възможността да се постави синхронизиращи скоростни предавки, управляващи автоматично или ръчно - със сигурност ще е автоматично..., предавателните числа на зъбните колела-редукторната част. Тоест? Тоест, ще можеш да манипулиращ тягата през различни степени на сгъстяване и чрез променливата фаза на газоразпределението и управлението вече и на буталата като ход, и същевременно и да въздействуващ по електроннен път и на механичното превключване на оборотите на въртене и на самите зъбни колеелета. И ако се подходи дори инженерно целенасочено, можещ на практика да направиш комбинация и от трактор и джип - без майтап. Трактора е бавнооборотна машина - защото бавнооборотните двигатели работят на ниски скорости много по-добре за селскостопански нужди. Докато едно Феррари или Хонда НСХ ще изхвърчи от нивата с техните хиляди обороти в минута и няма да може да оре въпреки големите редукторни предавателни зъбни колелета... Затова селскостопанските машини са бавнооборотни - за да може на бавен ход и с висока тяга да извършва селскостопански операции. При скутерите бързооборотните са за предпочитане, защото не носят голямо натоварване, а извършват главно задвижване на две колелета като съпротивление, плюс масата на скутера плюс насрещното въздушно съпротивление. Тази тяга е достатъчна за каране с висока скорост при малка мощност и високи обороти. Кутията на японците е добра, явно имат идея да го приложат като степенно преразпределение на движението на зъбните колелета през най-подходящият механичен съединител за целта. Защото при нагорнище на висок ъгъл, подходяща е една предавка, а при равон и ли надолу друга. Предполагам, това е целта? Е, бъдещето ще ни покаже. Като с велосипеда е- на нагорнище ти тпрябва малка предна предавка и голяма задна - за байковете става дума. При надолнище ти трябва обратното - голяма предна и малка задна. А на равното според мускулите на краката ти....Коментиран от #11
15:25 23.08.2016
7 БМВ фенчеее
Коментиран от #9
15:45 23.08.2016
8 Morgoth
15:57 23.08.2016
9 Читател
До коментар #7 от "БМВ фенчеее":
Те и някои жени си мислят "защо има повече от една предавка, след като мога да си карам само на нея".Че и ти като тях.... "защо са ми 6....".
Ами 6 предавки означава по-оптимално използване на ресурса на двигателя. По-добро ускорение при необходимост. По-икономичен автомобил.
16:19 23.08.2016
10 Фичо
17:00 23.08.2016
11 haha
До коментар #6 от "Пацо":
Паце к'ви теории развиваш бе човек, хаха... Първо да ти обясня, тракторите работят на ниски обороти, поради няколко причини... Първо всеки дизелов двигател е с оптимална тяга/въртящ момент в ниските обороти, второ разхода на гориво е по-нисък при по-ниски обороти, трето компонентите по двигателя, имат по-дълъг живот/ресурс! Има огромна разлика днеска да издискуваш 500 декара и да минеш 500 километра с колата! Сега за кутията, трактор ако не си карал да ти кажа, аз карам един зелен със 24 предавки напред и 24 назад с двоен съединител, хайде обясни ми защо са му толкова, сигурно се превръща в състезателен автомобил на пътя, да ама не идеята е оптимална тяга при по-висока скорост... Трите съединителя говорят за нещо, много спортно, първо си помислих Ф1, но рестрикцийте там говорят за не повече от 8, явно ще вадят суперавтомобил, тука ще е нещо с ненормално бърза кутия и оптимален режим на работа, демек :"не 'арчи, ама върви мно'о"... Хонда явно не мисли за електромобили, а за хибриди, очаквам в скоро да намерят начин да вадят кинетична енергия и от въртящия момент, ако това е идеята тя е добра, стига всичко да е както трябва...Относно 6-те килограма на предавка, вие какво предпочитате автомобил с 30-40+ килограма работещ на неговия лимит или 5 степенна кутия, при която има дефицит на мощности ?
18:50 23.08.2016
12 гост
Може би просто да няма техническа възможност да се направи кутия с 11 скорости само с два съединителя? Или разположенито на кутията е такова, че с 3 съединителя е по-компактна и лека отколкото с два. Но е факт, че толкова предавки вече отиват на безумица, да със сигурност ще си на по-добре подбрана предавка ако имаш 11, а не 6, но разликата не предтавлява толкова голяма цифра. Една кола си гори толкова, колкото я настъпваш и дали с правилната предавка ще успееш да спестиш 3% или с по-добро шофиране и по-малко настъпване ще спестиш 13%? Зависи как се кара, а не колко предавки са наредили, защото тази скоростна кутия като струва 3 пъти повече от обикновен 6ст ръчен механизъм защо да се произвежда въобще? И все пак смяната отнема време, дори и милисекунди пак е прекъсване на тягата, а ск. кутия ще се опитва да реши дали да включи на 5та или 8ма отново за милисекунди и ако сбърка ще трябва да свали на 7ма. Обречени са на постоянно превключване с микропрекъсвания, дали няма да вдигне разхода ако прекъсва тягата на всяко подаване на газ или как ще реагира турбото, чийто лаг е по-дълъг от смяната на скорости?
20:52 23.08.2016
13 еьшщ
12:35 24.08.2016