23 Август, 2016 12:17 8 268 13

Honda патентова 11-степенна трансмисия с 3 съединителя

  • honda-
  • скоростна кутия-
  • трансмисия
Honda патентова 11-степенна трансмисия с 3 съединителя - 1

Японският автопроизводител Honda е патентовал 11-степенна роботизирана скоростна кутия с три съединителя, съобщава AutoGuide. Заявката е подадена в японското патентно ведомство още през пролетта, а като изобретател е посочен Изуми Масао.

Новата трансмисия ще позволи не само подобряване на времето за превключване на предавките и реакцията при подаване на газ, а и допълнително намаляване на разхода на гориво. Honda вече разполага с деветстепенна роботизирана трансмисия с два съединителя, която се монтира на новото поколение на суперхибрида NSX.

Надпреварата в разработката на скоростни кутии с все повече предавки продължава, въпреки че някои производители открито наричат такива агрегати инженерна безсмислица. Ford и General Motors монтират десетстепенни трансмисии на F-150 и Chevrolet Camaro ZL1.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 брим

    0 0 Отговор
    Явно някои производители не смятат скоро да се отказват от ДВГ.
  • 2 Why

    0 0 Отговор
    Защо?
  • 3 onq s konq

    0 0 Отговор
    Наскоро беше публикувано че прибавяне на само 1 предавка към шестстепенна скоростна кутия увеличава теглото на автомобила със 6 и нещо кила,което води до преразход на гориво и не само.Верно че съвременната инж мисъл работи денонощно за олекотяване на колите като цяло,но в края на краищата изтъняване на детайлите води до увеличение на тяхната трошливост,независимо от твърдостта подобряване якостта на металите.Освен ако японците не изсмучат малко български мозъци,които да ги научат как да заместят метала с дърво за по-леко.

    Коментиран от #5

  • 4 w169

    1 0 Отговор
    Нали има CVT, които Хонда и Мерцедес вграждат, която предлага безброй предавки, липсва придърпване при превключване, предлага по- добра икономия и добра надеждност. Какъв е смисъла да се прави кутия с 50 предавки и 20 съединителя...

    Коментиран от #6

  • 5 Пацо

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "onq s konq":

    Вярно е, което си описал за теглото. Въйпроса е, че от години се рабооти за създаването на композитни материали, със здарвина по-голяма дори от на стоманата, и издръжливост на триене с голяма дълготрайност и има много успехи в това. Наскоро даваха и по ТиВи - забравих коя, но ефирна програма, как работят по материали по-здрави от метални еквиваленти, при това стотици пъти по-леки от металната сплав. А това означава, че ако се вложи такава трансмисия в масленна баня, затворена в кутита на трансмисията, едно такова леко нещо, може да изкара стотици хиляди километри при намалено триене и ниско износване. Значи и сакама трансмисия би паднала и по тегло и по-цена вероятно, защото полимерните карбонди не са толкова скъпи като съставки, а самото производство изисква инвестиции. Японците знаят какво правят, нека си я патентоват, няма лошо! Лошото е за нас. Защото тук също има кадърни инженери и производители, но политико оллигархическата мафия и мутрите им зад кадър не позволиха ние да направим родно производство и да се развиваме. Това един ден вероятно ще коства и краят на България като перспектива, защото политиката е пречка за икономиката - там където има паразитни структури, добро за производителят не чакай! А поне тук има половин милион действуващи паразита на власт пряко и унучките и унуците им на хранилка, отделно че парите потъват в какви ли не простотии като градинки в пустеещи села, но не и в производство на благата. А това ще доведе до масов фалит един ден и на местният ни икономически номинален за функционирането на паразитите наречени "държавата" стокооборот и ще ни постави в тотална зависимост и вероятно и собственност на чужди компании. Заради китюци на заплатка из всякакви агенции тук. Визирам всички прослойки на властта - от парламент, до охрана. Защото едните полинтиците спускат вредни нам решения, а охраната им удисва на простотията и с тази толерантност самата държава унищожава всеки нормален дребен предприемач. А корпорациите пренасищат пазара, но лапат печалбата те. И когато ние няма как да плащаме вече и данъци, ще дойде краят. Честито!
  • 6 Пацо

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "w169":

    Не зная далии точно това са вложилив трансмисията японците, но ето ти моята версия на въпроса ти... Три съединителя са по-скъпо, утежняващо, усложняващо нещата решение, но вероятно има полза, по следната причина дори: Възможността да се постави синхронизиращи скоростни предавки, управляващи автоматично или ръчно - със сигурност ще е автоматично..., предавателните числа на зъбните колела-редукторната част. Тоест? Тоест, ще можеш да манипулиращ тягата през различни степени на сгъстяване и чрез променливата фаза на газоразпределението и управлението вече и на буталата като ход, и същевременно и да въздействуващ по електроннен път и на механичното превключване на оборотите на въртене и на самите зъбни колеелета. И ако се подходи дори инженерно целенасочено, можещ на практика да направиш комбинация и от трактор и джип - без майтап. Трактора е бавнооборотна машина - защото бавнооборотните двигатели работят на ниски скорости много по-добре за селскостопански нужди. Докато едно Феррари или Хонда НСХ ще изхвърчи от нивата с техните хиляди обороти в минута и няма да може да оре въпреки големите редукторни предавателни зъбни колелета... Затова селскостопанските машини са бавнооборотни - за да може на бавен ход и с висока тяга да извършва селскостопански операции. При скутерите бързооборотните са за предпочитане, защото не носят голямо натоварване, а извършват главно задвижване на две колелета като съпротивление, плюс масата на скутера плюс насрещното въздушно съпротивление. Тази тяга е достатъчна за каране с висока скорост при малка мощност и високи обороти. Кутията на японците е добра, явно имат идея да го приложат като степенно преразпределение на движението на зъбните колелета през най-подходящият механичен съединител за целта. Защото при нагорнище на висок ъгъл, подходяща е една предавка, а при равон и ли надолу друга. Предполагам, това е целта? Е, бъдещето ще ни покаже. Като с велосипеда е- на нагорнище ти тпрябва малка предна предавка и голяма задна - за байковете става дума. При надолнище ти трябва обратното - голяма предна и малка задна. А на равното според мускулите на краката ти....

    Коментиран от #11

  • 7 БМВ фенчеее

    0 0 Отговор
    Само не знам къф ще е тоя скоростен лост с 11 ск. АЗ на бавареца имам 6 скорости и ми се виждат много, камо ли 11.На 11та ще си с 500 километра.

    Коментиран от #9

  • 8 Morgoth

    1 0 Отговор
    Всяка следваща скорост драстично увеличава цената и намалява живота на кутията, а спестеното гориво надали може да покрие и малка част от тази разлика. Ако искат повече скорости да минат на CVT.
  • 9 Читател

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "БМВ фенчеее":

    Те и някои жени си мислят "защо има повече от една предавка, след като мога да си карам само на нея".
    Че и ти като тях.... "защо са ми 6....".
    Ами 6 предавки означава по-оптимално използване на ресурса на двигателя. По-добро ускорение при необходимост. По-икономичен автомобил.
  • 10 Фичо

    0 0 Отговор
    По е евтина
  • 11 haha

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Пацо":

    Паце к'ви теории развиваш бе човек, хаха... Първо да ти обясня, тракторите работят на ниски обороти, поради няколко причини... Първо всеки дизелов двигател е с оптимална тяга/въртящ момент в ниските обороти, второ разхода на гориво е по-нисък при по-ниски обороти, трето компонентите по двигателя, имат по-дълъг живот/ресурс! Има огромна разлика днеска да издискуваш 500 декара и да минеш 500 километра с колата! Сега за кутията, трактор ако не си карал да ти кажа, аз карам един зелен със 24 предавки напред и 24 назад с двоен съединител, хайде обясни ми защо са му толкова, сигурно се превръща в състезателен автомобил на пътя, да ама не идеята е оптимална тяга при по-висока скорост... Трите съединителя говорят за нещо, много спортно, първо си помислих Ф1, но рестрикцийте там говорят за не повече от 8, явно ще вадят суперавтомобил, тука ще е нещо с ненормално бърза кутия и оптимален режим на работа, демек :"не 'арчи, ама върви мно'о"... Хонда явно не мисли за електромобили, а за хибриди, очаквам в скоро да намерят начин да вадят кинетична енергия и от въртящия момент, ако това е идеята тя е добра, стига всичко да е както трябва...
    Относно 6-те килограма на предавка, вие какво предпочитате автомобил с 30-40+ килограма работещ на неговия лимит или 5 степенна кутия, при която има дефицит на мощности ?
  • 12 гост

    0 0 Отговор
    Еха, добре че има коментатори да обяснят.
    Може би просто да няма техническа възможност да се направи кутия с 11 скорости само с два съединителя? Или разположенито на кутията е такова, че с 3 съединителя е по-компактна и лека отколкото с два. Но е факт, че толкова предавки вече отиват на безумица, да със сигурност ще си на по-добре подбрана предавка ако имаш 11, а не 6, но разликата не предтавлява толкова голяма цифра. Една кола си гори толкова, колкото я настъпваш и дали с правилната предавка ще успееш да спестиш 3% или с по-добро шофиране и по-малко настъпване ще спестиш 13%? Зависи как се кара, а не колко предавки са наредили, защото тази скоростна кутия като струва 3 пъти повече от обикновен 6ст ръчен механизъм защо да се произвежда въобще? И все пак смяната отнема време, дори и милисекунди пак е прекъсване на тягата, а ск. кутия ще се опитва да реши дали да включи на 5та или 8ма отново за милисекунди и ако сбърка ще трябва да свали на 7ма. Обречени са на постоянно превключване с микропрекъсвания, дали няма да вдигне разхода ако прекъсва тягата на всяко подаване на газ или как ще реагира турбото, чийто лаг е по-дълъг от смяната на скорости?
  • 13 еьшщ

    0 0 Отговор
    мнооо ЕнДжинери тука , много нещо :)))