Швейцарската компания Huber+Suhner предлага решение на един от най-ограничаващите недостатъци на електрическите автомобили. Методът се основава на прост принцип, но досега не е използван. Системата има кабели с течно охлаждане, които позволяват до три пъти по-кратко време за зареждане.
В момента най-бързите зарядни попълват капацитета на акумулаторите са около 20 минути, но за целта е необходим ток със сила 120 А и мощност около 50 кВт. По-висока скорост е невъзможна не заради ограниченията на батериите или зарядните, а защото ако по кабелите протичат 500 ампера, дебелината им трябва да бъде колкото на корабни въжета.
Инженерите на Huber+Suhner обаче са проектирали проводници, в чиято медна сърцевина циркулира антифриз. Швейцарските кабелите позволяват зареждане на леки коли с 350 А и на камиони с 630 А при мощност на зарядното устройство 350 кВт при напълно приемливо сечение.
Течното охлаждане съкращава времето за попълване на 80% от капацитета на батериите на 6 минути. От Huber+Suhner обаче признават, че все още не са проучвали детайлно последствията от такъв тип зареждане за акумулаторите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Evgeni
12:08 08.09.2016
2 гост
Най-доброто като идея досега е поляризираните течности, които чрез контакт генерират енергия, а са безопасни и бързопрезареждащи се.
15:38 08.09.2016
3 те тва е
17:15 08.09.2016
4 Спец
15:30 09.09.2016
5 Гост
16:54 09.09.2016