23 Ноември, 2016 11:54 28 802 38

Ръчните скорости в САЩ изчезват

  • трансмисия-
  • предавателна кутия-
  • скоростна кутия
Ръчните скорости в САЩ изчезват - 1

Трансмисиите с ръчно превключване никога не са били на почит сред американските автомобилисти, но в последните години са на път да изчезнат напълно. Ако през 2006 г. с механична предавателна кутия са можели да се поръчат 47% от продаваните в САЩ модели, през 2011-а те вече са били 37%. По данни за първите шест месеца от 2016-а пък делът им е спаднал до 27 на сто, съобщава Los Angeles Times.

Статистиката вещае още по-мрачни перспективи пред ръчните скорости в САЩ, тъй като отчита броя на автомобилите, които могат да се поръчат с такива трансмисии на теория. Много производители там дори изискват доплащане за механична скоростна кутия.

Катастрофална изглежда тенденцията и предвид продажбите на коли с ръчни трансмисии. През 1992 г. такива предавателни кутии са избрали 25% от купувачите. През 2012-а те са били 7%, а тази година - едва 3 на сто. Делът на механичните скорости спада дори в сегмента на спортните автомобили.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 koko

    27 59 Отговор
    Ами то си е мизерия да се ръчка. Дано производителите изцяло спрат да произвеждат автомобили с ръчно превключване, все пак кой век сме...

    Коментиран от #2, #3

  • 2 Баце

    39 16 Отговор

    До коментар #1 от "koko":

    Ти да не си инвалид бре?
  • 3 stig

    23 12 Отговор

    До коментар #1 от "koko":

    А ти сигурно искаш колата сама да те вози, не да шофираш... както каза, кой век сме?
  • 4 Васичка Атанасова

    32 18 Отговор
    който може да кара си кара ръчка
    за спортно каране няма по добро от ръчката
    автомата е за жени

    Коментиран от #6

  • 5 sro

    21 29 Отговор
    Хората пътуват всеки ден с часове до работа и обратно и е напълно разбираемо да се пренебрегват ръчните. Като сте традиционалисти и не искате автоматизация, си карайте каруците. Технологията обаче напредва, за разлика от вашите закърнели мозъци, и вие ще се придържате към неефикасното и неефективното.

    Коментиран от #7, #33

  • 6 Чоко Боко

    11 11 Отговор

    До коментар #4 от "Васичка Атанасова":

    Това може да го каже само човек който никога не е карал автомат .. Още по малко пък в спортен автомобил

    Коментиран от #25

  • 7 Реалист

    20 8 Отговор

    До коментар #5 от "sro":

    по-малко електроника, по-добри шофьори. Мога и сам да реша на коя предавка да вляза в завой и на коя да изляза. От разни кифли дето не знаят кой ляв и кой десен педал да натиснат са половината проблеми по пътищата.

    Коментиран от #8, #10, #12

  • 8 sro

    13 5 Отговор

    До коментар #7 от "Реалист":

    Не електрониката е виновна за лошите шофьори. Добър шофьор с електроника > добър шофьор без нея.
  • 9 Кольо Каммиона

    7 3 Отговор
    В задръстванията няма по хубаво от автоматик. Що се отнася до спортното каране, Doppelkupplungsgetriebe превключва много по бързо и по прецизно от 99,99999999% от шофьорите със спортни претенции. Това не ми пречи да си държа една кола със много хубава скоростна кутия и съединител, и да си ръчкам отвреме навреме за кеф по маршрут София-Панчарево-язовир Искър-Ярема-Бистрица-София.
  • 10 бмх

    9 7 Отговор

    До коментар #7 от "Реалист":

    Точно затова в състезанията се използват полу-авоматични, които нямат 3ти педал. Това по-малко добри състезатели ли ги прави? Формулата е бъкана с най-съвременна електроника, а и всяка нова кола. Неразумни разсъждения правиш!
  • 11 onlyhonda

    15 1 Отговор
    че не усещаш колата, ако си карал само автоматик си е факт. не говорим за суперкари. но 90% от кифлите не могат да се оправят и не могат да вдянат защо има съединител тази кола и защо като си включил задна не можеш да тръгнеш напред. аз мисля следващата ми кола да е автоматик, но да е малка за градско шофиране и то предимно из тапите в софия. по-удобно е спор няма, пуснеш спирачката тя си пъпли лекинко. но за извънградско искам ръчка да си я изрежа когато реша или да си мушна аз по-ниската предавка на завойче. тръпката е къде къде по-голяма. това е моето скромно мнение.

    Коментиран от #17, #19

  • 12 гост

    6 16 Отговор

    До коментар #7 от "Реалист":

    ела да те повозя малко с AMG-то автоматик и ще размислиш...пожелавам ти успех да ме настигнеш със същото с ръчка
  • 13 гого

    17 11 Отговор
    автомата си е автомат, който не е карал да не коментира
  • 14 автопилота

    9 0 Отговор
    Има огромна разлика между автомат от преди 10-15 години с 4-5 скорости и нов със 7-8 , заключване на хидротрансформатора и самообучаващ се компютър . За съжаление в България основно се срещат старите , които освен че са тромави и лакоми са и скъпи за ремонт , но последното важи и за новите , така че ако не карате нова кола с която не смятате да "навъртате" километраж решението е ясно
  • 15 DSG

    8 18 Отговор
    Абсолютно съгласен, време е ръчката да потъне в историята. Това е негърски труд, ниско платен и вреден за краката. Автомата е короната на един автомобил. Който изпитва носталгия да си ръчка 20 годишната кочина, няма да му се сърдим.
  • 16 Бай Митю от Младежда

    15 5 Отговор
    За ръчни скорости трябват ръце и мозък, обаче като закърнеят и си трябва автомат !
  • 17 Tip

    3 1 Отговор

    До коментар #11 от "onlyhonda":

    Абе пробвай ти 500Нм с автомата да видиш трябва ли ти ръчка на извънградско... че си се цеди до край като си я натиснеш.
  • 18 профи драивър

    9 12 Отговор
    Автоматиците са за некадърници .
  • 19 гост

    5 1 Отговор

    До коментар #11 от "onlyhonda":

    Автоматиците също позволяват да си избереш предавката, само че като натиснеш спирачката сами свалят до нулева, а не гасне колоата ти в ръчен режим. Новите с двоен съединител превъзхождат ръчните, спор няма, и откакто са разработени надеждни версии е напълно нормално да биват предпочитани на същата цена или няколко стотин долара/евро по-скъпи. Съчните си остават за ентусиасти, аз искам и си карам ръчна, но след 5г вероятно няма да има много избор и ще трябва да се кара автомат.
  • 20 112

    16 2 Отговор
    Автоматика е удобство но ръчната си е удоволствие.

    Коментиран от #21

  • 21 Гентацо

    8 1 Отговор

    До коментар #20 от "112":

    Най-краткото и точно мнение по въпроса ... +
  • 22 гост

    5 3 Отговор
    От умните светофари в Пловдив вече наистина и на мен ми се иска автоматик да карам. Иначе автоматика си е кифленска работа.
  • 23 Sweet_swindle

    10 3 Отговор
    Avtomata e za p*tki...
    Racerite karame na Manuel ;)
  • 24 Дред

    8 1 Отговор
    Сена навремето правеше чудеса с ръчната на Макларана, особено в Монако. Пуснете сегашните "плейстейшън драйвъри" от Ф1 и става мазало. Както беше писал колегата отгоре автомата е удобство, истинското шофиране обаче може да ти достави единствено ръчката.
  • 25 Васичка Атанасова

    1 4 Отговор

    До коментар #6 от "Чоко Боко":

    имах ауди s6 2006 г
    v10 5.2 fsi 435 коня с автомат как ти се струва

    Коментиран от #27, #29

  • 26 Дърт Каруцар

    4 2 Отговор
    Изчезваме и ние, старото поколение шофьори, които държим сами да подбираме предавателното число.
  • 27 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #25 от "Васичка Атанасова":

    На мен ми се струва, че си психично болен(а)!
  • 28 От Зор

    5 1 Отговор
    В нашия град няма нито един читав сервиз за автоматици. Половината ми приятели, които рискуваха с автомат втора употреба реваха и плащаха болезнено за възможностите си.
    Затова съм фен на ръчката. Живи и здрави.

    Коментиран от #32

  • 29 незнайко

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Васичка Атанасова":

    И на това комби му беше сложил газова, защото не можеше да го нахраниш с бензин . Така ли беше? Признай си!
  • 30 Цеко от Обеля

    2 0 Отговор
    Ако имах финансовата възможност да имам кола автоматик щях само такава да карам.

    За съжаление нямам пари и карам кола със скорости
  • 31 sando

    2 1 Отговор
    Преди да си купя кола със автомат,неисках и да чувам за автомат.
    Хора повярвайте ми няма по голям кеф от това. Имам е 320 и повече няма да си купя ръчка
  • 32 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "От Зор":

    Съвсем вярно. Няколко от приятелите ми си смениха колите тази година. Почти всички изпищяха от автоматици. Говорим за няколко годишни автомобили и от различни реномирани и премиум марки. Някои ги правиха и по два пъти, и се оказвали различни неща. Само някои да посети паркинга на сервиза на Цанко Докторов-Варна и ще го заболи главата ,като го види препълнен с почти нови премиуми , чакащи за ремонт на автоматична скоростна кутия.
  • 33 Лупи

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "sro":

    И кое е по-неефективното на ръчната скоростна кутия спрямо автоматичната, след като е доказано, че ръчната води до по-големи икономии на гориво? Сега си представи как 1 милион автомобила с ръчна кутия горят между 1 и 2 милиона литра гориво по-малко, съответно щадят околната среда и т.н. Ръчната скоростна кутия е по-икономичния вариант, което е ключа към по-голямата ефективност. Автоматичната трансмисия е по-удобна, но всички знаем до къде води прекаленото удобство- до заглаждане на гънките на мозъка.

    Коментиран от #37

  • 34 S-line

    1 0 Отговор
    Само 4 цилиндъра и ръчни скорости=спънато магаре.
  • 35 Христо

    0 0 Отговор
    Последната ми кола я правих от автомат към ръчка. Ръчката те кара да се слееш с колата. Автомата си е удобство. И кви са тия пайтаци де ми разправят, че преди 15 години нямало адаптивност на автоматите, нямало заключване на хидрото... или не са в час с годините или просто преразказват. Следващата ми кола обаче ще е отново шестак, но с дсг кутия. Там е истината, а и носи много на бой.
  • 36 Ко каза

    0 0 Отговор
    Ръчната кутия има само едно предимство - по евтина за ремонт и поддръжка. Говорим за нормални коли , а не състезателни. Кво сливане с колата, кви глупости говорите, явно се виждате като пилоти от WRC /поне/. От доста време автомата сменя скорости по-бързо и от най-бързия човек на планетата. От друга страна пътищата са за придвижване , а не за състезания. Нормалните хора искат да стигнат до крайната си цел, без някой "слят" с колата си да ги очисти. Като толкова искате да се състезавате- има си начини. Щото "състезателите" у нас ,са изпратили много хора в гробищата.
  • 37 СДФГ

    2 0 Отговор

    До коментар #33 от "Лупи":

    Колега, автомата харчеше повече гориво преди 15 години. От тогава света отиде в космоса/и автомата с него/. Сегашните автомати със 7 ,8 ,9 предавки си имат и различни режими-спорт,комфорт ,градски и са поне толкова икономични ,колкото ръчните.Естествено , ако закрепиш некой дизел с ръчни скорости на 5-та с 50 км и го караш пред загасване и всеки момент да ти се откачи некое огледало от вибрации - дааа , ще постигнеш икономия. Мерси, не ща
  • 38 Гост

    1 0 Отговор
    Еййй много състезатели,raceri и какви ли не още разбирачи тука,бее! Че и оценки дават автоматът бил за такива и онакива.Пикльовци! Те щели да си избират скоростта,щели да се сливат.Един пък и предавателното число щял да си избира-сякаш в движение ще пренарежда зъбчатките.Пък лятото в задръстванията? Първа-свободна,съединител-спирачка,пак съединител-пак спирачка.Няма да си я бутна аз на D и само спирачка.Пък като искам по- ниска предавка натискам газта повече и готово.Ако пък се наложи на ръка- бутам на manual и пак съм аз.Така или иначе не можеш да включиш от пета на втора ако се движиш с 150 км/ч.