Напълно автентична реликва от последните дни на Третия райх ще си търси нов собственик този уикенд на търг на аукционната къща Bonhams в английския град Чичестър. Очаква се цената на гъсеничния мотоциклет SdKfz 2, по-известен като Kettenkrad HK 101, да достигне £60 000-80 000 (130 000-180 000 лв.).
Всъдеходните мотоциклети, произвеждани от NSU, са един от най-популярните превозни средства от времената на Втората световна война. Kettenkrad HK 101 е разработен за нуждите на парашутнодесантните части и планинските дивизии на Вермахта и Луфтвафе. Заради отличните си динамични характеристики и завидна проходимост са използвани широко във всички родове войски и подразделения на въоръжените сили на нацистка Германия.
Между 1940 и 1949 г. са произведени около 9 400 бройки SdKfz 2, голяма част от които продължават да се използват в селското стопанство след края на Войната. Екземплярът, за който ще наддават богатите фенове на Вермахта този уикенд, е слязъл от конвейера през 1944 г.
Оборудван е с 1.5-литров 4-цилиндров двигател от Opel Olimpia с мощност 36 к.с. Трансмисията има 3 предавки, които позволяват превозването на товар от 350 кг с максимална скорост 62 км/ч на асфалт и 40 км/ч - на пресечен терен.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Japan power
Коментиран от #4, #11, #12
17:37 15.03.2017
2 bulgarian power
18:44 15.03.2017
3 Ал Купоне
19:07 15.03.2017
4 Коментиращ
До коментар #1 от "Japan power":
Тогава Германия И Япония са били съюзници нали знаеш!!Коментиран от #6
20:15 15.03.2017
5 jambazina
22:05 15.03.2017
6 Японеца
До коментар #4 от "Коментиращ":
Знам, ама възхода им почва с американците, а упадъка с германците!22:14 15.03.2017
7 Ввв
23:25 15.03.2017
8 КОЙ
00:42 16.03.2017
9 Vasik Atanasova
Коментиран от #15
01:33 16.03.2017
10 smolata
13:59 16.03.2017
11 VWandMercedes
До коментар #1 от "Japan power":
Дошо, веднъж ти казах на майтап, japan power ти взе цхе си смени името.Кажи сега книжка взе ли, или микрата гние още в гаража.20:55 16.03.2017
12 айай
До коментар #1 от "Japan power":
Едва ли е боклук? Това е именно всъдеход. вярно не минава навсякъде, но то никое не минава навсякъде. С това няма да закъсаш по калта и снега - гарантирано... Освен това двигателят е бавнооборотен и въпреки по-нниското качество от преди спрямо сега, то е мощен, надежден и е буквално като мини трактор. Ако имах едно такова щях да си карам пясък и чакъл за строежа.... Не ми трябва и камион. Това спокойно ще издърпа 2-3 тона товар в ремаркето и няма да залитне даже. За теб може да е боклук, но това е надеждна верижна машина, която развива съвсем добра скорост - 60 км по шосе. Вярно ще натроши асфалта, во той е в ремонт и без такива машини още след новополагането му. Пример: Бацевите магистрали. Тъкмо се направят и почнат ремонтите. Мотора е истински АТВ. това няма закъсване човече, това е всъддеход и за снега и за калта. Но ще гори доста, тогава е бил друг стандарта.11:07 17.03.2017
13 Фюрера
12:41 17.03.2017
14 ТоШибиян
15:37 17.03.2017
15 Z12XE
До коментар #9 от "Vasik Atanasova":
ама двигателя е от марката която мразиш до мозака на костите си!18:23 17.03.2017
16 Само да питам...
22:28 20.03.2017