12 Юни, 2017 13:49 42 852 56

Колко струва батерията на масов електромобил?

  • general motors-
  • chevrolet-
  • bolt-
  • volt-
  • батерия-
  • акумулатор-
  • електромобил
Колко струва батерията на масов електромобил? - 1

Малкото електромобили по пътищата все още са прекалено нови и акумулаторите им скоро няма да се нуждаят от смяна. Никога не е било тайна, че те са едни от най-скъпите компоненти от конструкцията и производителите разбираемо избягват да говорят за цената, но болезнената тема не може да бъде отлагана вечно.

Колко струва батерията на масов електромобил?

Редакторите на сайта Green Car Reports са решили да поставят на General Motors ребром въпроса колко би струвал нов комплект акумулатори за Chevrolet Bolt. Макар и очакван, отговорът е леко стряскащ.

Колко струва батерията на масов електромобил?

Според пресслужбата на GM комплект батерии за един от най-масовите електромобили в света струва точно $15 734.29. Това е почти половината от цената на нов Volt ($37 495).

Колко струва батерията на масов електромобил?

От Chevrolet бързат да уточнят, че за почти седемте години, в които се продават моделът и предшественикът му Volt, не са сменили нито един акумулаторен блок в рамките на гаранцията. При Bolt EV нейният срок е 8-10 години или 100-150 хил. мили (160-240 хил. км) в зависимост от щата.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Скрунджо

    90 12 Отговор
    $15 бондарака за 18 kWh. На ТеслАта батерията вероятно струва $50 хилки. Има да го чакаме зеленото бъдеще.

    Коментиран от #9

  • 2 Гост

    56 25 Отговор
    В момента разхода в пари на електричка за 1км е наполовина на дизелов автомобил.

    За 300 000 км се спестяват около 18 000 лева само от гориво. За обслужване на дизел за 300 000 км добави 2 маховика по 1000 лева, 2 съединителя по 500 лева, една турбина за 1000 лева. Филтри,масла и прочее - 15 смени по 200 = 3000 лева

    И кво стана - дотук имаме 25 000 лева в повече за поддръжка на ДВГ спрямо електричката. А тези 25 000 са ти 13 000 долара.

    Коментиран от #6, #8

  • 3 onq s konq

    39 39 Отговор
    И ви казах:Говорете си за електромобили,но се оглеждайте за дизел
  • 4 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    36 28 Отговор
    Метана е истината но с мотор с турбо че метана обича повече въздух или по голям атмосферен мотор..за сега по ефтино няма
  • 5 Ловеца на поршета

    34 9 Отговор
    Те тея цени не вълнуват нашите любители на електромобили, защото всички са велосипедисти и върли фенове на обществения транспорт.
  • 6 Един

    44 18 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    Бате... един Голф 1.6 тди е 40 хилки и то не най-ниското ниво - базовия е 36 хил, което е кажи речи на половина тоя Волт...

    дй обаче да посмятаме взимам 1.6тду Комфортлайн за 39 бимки
    Тоя Шеви Волт/Ампера Е е 66 по днешен курс до тука сме с 27 хил лева напред за Голфчето

    Амперата (казвам ампера щото са идентични а за Опела знам цифрите) има 60кВ батерия достатъчна за 500км според Опел взимам средния пробег на батерия 200 хол км значи 200 хил км пробег : 500 км за 1 зареждане х 60кВ х 18 стинки = 4300 лв за ток за целия пробег...

    Голфа за същите 200 хил км - 200 хил : 100 х 4.1 разход пак по официални данни х 2.10 = 17200 лв за гориво...

    Така вадим 4300 и Волта излиза напред с 13 бона... да ама ти си надплатил 27 000... значи голфчето което е в пъти по-добра кола и което реално няма негативи като висичне по 10 часа закачен на контакта излишно тегло и какво ли още не ти е с 14 000 леа по-евтино... до тук без смяната на батерия за още 30 бимки в момент в който дизеларката тъкмо ще се е развъртяла!

    А ти баце ако на тая кола и направиш толкова ремонти колкото си описал значи просто си некадърен шофер дето не си пази каручката ;)

    Та аре дръж си електричарка ;)

    Коментиран от #19

  • 7 иво

    16 10 Отговор
    батерията на моя хибрид струваше точно 22000лв. добре че е с удължена гаранция ;)

    Коментиран от #55

  • 8 жигитайците

    27 9 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    Много ти е невярна сметката. За 300к км се сменят 1 съединител с маховик на дизела. Турбина я смениш/рециклираш, я не - на цена 500 лв рециклирането. Филтрите и маслата да кажем, че са вярно сметнати макар че и там е по-евтино. А да не би тока за електричката да е без пари?
    Не че съм за дизеловия автомобил, ама сметката е далеч от истината...
  • 9

    13 2 Отговор

    До коментар #1 от "Скрунджо":

    Bolt e 60 kWh ne 18....
  • 10 гост

    17 9 Отговор
    Да не забравяме че GM(както и останалите гиганти) нямат интерес да направят успешен електромобил. Естествено че ще гледат да отблъскват хората от тях.
    С всяка година цените на kw/h падат. За последните 6 години цените са паднали с 80%. Какво ви кара да мислите, че точно от тази година ще спрат да поефтиняват?
  • 11 hmhmhm

    35 6 Отговор
    Карайте си т.нар. зелени коли ама да ли са зелени не е ясно че за преработката нищо не е казано.
  • 12 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    28 13 Отговор
    Земете си мержан мечок s500 турете му метан и си свиркаите ем колата ефтина ем здрава хем метана ефтин тва ще харчи около 10лв на 100 градско
  • 13 Гост

    25 18 Отговор
    Колко ще са зелени тези коли ще говорим/пишем,когато започне преработката на милионите/милиардите тонове батерии.... които не са по-безопасни от октановите горива! Голям минус на електрическите е цената на батерията,която и да падне ще си остане висока! На практика търговците на коли втора употреба ще бъдат унищожени,защото в БГ се внасят масово коли на по 200 хиляди километра,което означава батерия с доста кратък живот.....Такава е тенденцията и няма мърдане! Въпросът е,че в БГ няма добър транспорт и инфраструктура....
    Колкото до тези,които споменават дизела....Моля ви...нафтовите печки не заслужават никакво внимание! Димилки със скъпа подръжка,които са без никакво бъдеще! Затова и в Париж и повечето големи градове и Европа вече ги забраняват.....

    Коментиран от #14, #29

  • 14 Дизелар

    18 17 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Абе значи Ханс си кара W222 дизелка и на табелата Париж го спират и му казват с тази нафтова печка дотук, вземи си метро.

    Колко си ми наивен момченце, караи си Москвича бензинка супер форсиран и не се изказвай неподготвен.

    Коментиран от #24

  • 15 АСК

    21 5 Отговор
    До колко са зелени тия електромобили изобщо не съм сигурен. Добива на редките метли за батерите им е ужасно замърсяващи околната среда.

    Никога не съм видял сравнение реална остойностена оценка на щетите на околната среда за производството на един обикновен автомобил срещу един електрически.

    Всички оценки са съсредоточени върху това колко печели купувача.
  • 16 Гост

    25 5 Отговор
    Балонът скоро ще се спука, но тук един индивид още си живее в светлото бъдеще, и си вярва че електричките се карат без пари.
  • 17 750i

    12 6 Отговор
    Т.о.ш.и.б.и.я.н е прав,бъдещето е в метановите коли,просто няма замърсяване и ето ти чистия въздух е налице.Верно,че с тия промити мозъци трудно ще се оттървем от димящите печки,но и това ще стане!
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Благодаря за коментара

    11 12 Отговор

    До коментар #6 от "Един":

    А с данъците и застраховките на Е-мобили как са нещата в БГ?
    Аз живея в чужбина и купих Hyundai IONIQ - трудно се свиква, но не е невъзможно. Станах семеен и разбрах, че всеки шум е излишен, когато имаш две деца в колата...
    Поздрави!

    Коментиран от #30

  • 20 Никола

    12 8 Отговор
    Възхода на електричките е очевиден независимо от цените на батериите в момента . Със сигурност цените им ще паднат драстично в следващите няколко години , защото вече има технологии на експериментално ниво , които позволяват супер бърз заряд , а и друг тип освен литий-йон са на път да влязат в производство . Разбира се производителите ще пускат новостите постепенно , както се прави във всяка област на индустрията , нали трябва да се продават нови модели !?

    Коментиран от #21, #22

  • 21 Един

    12 3 Отговор

    До коментар #20 от "Никола":

    Ники бате.. до момента в световен мащаб има реализирани 2 милиона електро автомобила включително хибридите които са в пъти повече от чистите електромобили.
    Тия експериментални технологии от години ги приказват, но истината е, че все още няма значителен пробив и вероятно близките години няма и да има... а тепърва ще започнат да излизат негативите от електричките щото са още твърде нови - като ти се наложи да платиш, за да ти прибеерат старата батерия, като ти се наложи буквално да подариш колата щото не знам кой идиот ще купу 5-6 година кола на батерии и ще ти охладнее ентузиазма... да не говорим че сега им е примамливо липсата на данъци и "безплатното" зареждане - ама това също ще се промени и тогава се трупа прекалено много негатив за тая ш.тня :)
  • 22 Един

    12 4 Отговор

    До коментар #20 от "Никола":

    и П.С. само Фолксфаген груп само за миналата година има над 10 милиона конвенционални автомобила... бая време ще мине докато навлязат масово електричките колкото и да се напъват някои хора :)

    Коментиран от #25

  • 23 1.6 еко тек маслояд

    2 7 Отговор
    Гъзеник за служебна ,нафталин за семейна,че да моем паркираме у молу.
  • 24 Гост

    8 11 Отговор

    До коментар #14 от "Дизелар":

    Това да не ти е БГ...!? Хората имат правила и закони.....Дали карам москвич.....това оставам на твоята фантазия :D
    Нафтата е тръгнала към забрана и няма мърдане! Еее,ти ще си я караш на село.....Как ще се лили от тракането на помпата :D

    Коментиран от #31

  • 25 Гост

    11 9 Отговор

    До коментар #22 от "Един":

    ВАГ- измамници и пълни боклуци
  • 26 ГОЛФ 2

    25 6 Отговор
    Тая цена на батерията направо ме претесни . Карам Голф 2 1.3 90та година . Имам го от 8 години и по него съм дал около 1500лв. , като още от самото начало дадох около 1000лв. В момента е в перфектно техническо състояние и разхода ми на газ е 5-7 извънградско и градско . Забравих да соменя , че беше на 167к "реални" километри , а аз съм навъртял около 150к км. за тези години . В парите за пдръжка включвам дори смяната на гърнета и акумулатор , както и цялостна смяна на спирачна система и окачване . Та за чий "Х.." ми е тази уж "зелена енергия" , която ще ми скъси живота поне с 10 години ?!?!? Тя по-ценна ли е от мен ??
  • 27 РАМБО

    8 6 Отговор
    До #2
    Ти къде се учи да смяташ - у Факултето ли ?
    Тия сметки са верни ама ако караш булдозер !
    Хората ти говорят за коли .
  • 28 6666

    6 2 Отговор
    Споко ,изобретено е ново гориво.Учени от университета в "Харвард"успяха да създадат метална форма на газообразния водород. Ново вещество за което отдавна се смята че е Светият Граал на физиката. Вещество има впечетляващо практично приложение, то може да замени сега използваното ракетно гориво ".Металния водород" едва ли ще подмине автомобилните двигатели.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Шум

    10 3 Отговор

    До коментар #19 от "Благодаря за коментара":

    От доста време чувам този мит че видиш ли електричката е супер безшумна а дизела примерно супер трака?!

    Обаче аз си карам със 150 на магистралата със 2500 оборота и в купето чувам само.... гумите НИЩО ДРУГО!!!!

    Та питам аз този 2-тонен танк да не би да левитира и затова да е безшумен???

    Коментиран от #35

  • 31 Дизелар

    4 6 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Тези правила са само мит, няма такова нещо никъде по света.

    Бензините изхвърлят много ЦО2 които е парников газ така че нещата са 50/50.

    Има си стандарти които да се покрият за NOx и CO2, другото са ПР акции.
  • 32 гнида

    8 2 Отговор
    Интересна статия ....Четете добре , щото тука караме само аутота втора ръка ....Аз лично ще споделя своят опит ... 1вото ми е 1,4 бензин , газ - 2 клапана на цилиндър . Моноинжекция , Среден разход 8 литра газ за 100 км . Консумативи за 50 000 км за около 400 лева .... Второто е 200 и кусур коня , консумативи за 50 000 км около 500 лева , колата е само на бензин и средно гори около 11 литра за 100 км ......И двете ми таратайки са около 20 години . Въртя им средно по 15 000 км на година .... Аре сметнете дали комплекта батерии няма да се сменя втори път ....
  • 33 РАСО

    6 4 Отговор
    В Япония батериите не са собственост на клиента ,а на бензиностанциите/ел-станциите и се дават под наем....в този случай има 3 плюса: 1.не те интересува колко струва батерията....2. не чакаш 4 часа до пълно зареждане ,а само 15 мин докато ти я сменят ,и трето е по евтино ,дори и да си плащаш наема.......
  • 34 Дженев

    17 2 Отговор
    Статистиката сочи,че най големия замърсител на планетата е индустрията за добив на ел. енергия.Като добавим и добива на ценни метали,складирането и преработката на изхабени батерии и още.....в глобален мащаб излиза,че ел. автомобила става много тъмно зелен.И в двата случая май планетата не се облекчава.Ако се изнамери начин за чисто преобразуване на слънчева и друг вид природна енергия си оставаме обречени.Безхаберието и разточителния начин на живот през миналия и този век ще са неизбежен колапс на следващите поколения,ама пусти пари и тая ненаситна лакомия може да ускорят непредвидимо процеса.
  • 35 Благодаря за коментара

    5 6 Отговор

    До коментар #30 от "Шум":

    Колега, в коментара ми нямаше провокация, а нужда от информация!
    Дизелът е ужасно вибриращ, шумен и качеството на горивата в БГ е кошмарно за всеки съвременен двигател!!!
    Следя новинарските сайтове и знам, че имате до 60% примеси!!!
    Електричеството остава най-НЕкорумпираният метод за придвижване в БГ!
    Готов съм да дойда с личният си автомобил, а не да плащам за кола под наем - това ми беше идеята!
    Карайте си колите както искате, но гледайте да е безопасно - там трепете българи, а ставаме все по-малко!

    Коментиран от #39

  • 36 Jack Bauer

    12 0 Отговор
    С цената на батериите се спекулира точно така както се спекулира и с цената на бензина/дизела.
  • 37 Иво

    12 7 Отговор
    Електрическите коли ще ги видим масово по пътищата само през крив макарон. Дори и най-развитите държави като САЩ и Германия в момента едвам успяват да си задоволяват нуждите от електричество, а сега електроколите са изключение. И това при положение, че сме на прага на отказване от атомната енергия (за Германия вече е решено - до 2022 година). Ако си представим, че в някакво розово бъдеще всяко семейство ще има по 1-2 електроколи дето по цяла нощ ще висят вързани за електропреносната мрежа, тока НЯМА да е евтин като сега, а ще е в ПЪТИ ПО-СКЪП (тогава ще си спомняме за добрия стар ДВГ с умиление). А другият проблем разбира се е, че няма да има достатъчно ел. мощности за поддръжка на толкова много ел. коли. Не и ако ще разчитаме на тези безбожно скъпи фотоволтаици и "вятърни мелници".

    Коментиран от #40

  • 38 Ииии

    6 4 Отговор
    Мой познат Германец в Мюнхен си кара VW multivan 2.0 дизел на 80000 км и всяка година оставя по 4000 евро за поддръжка и гаранция в спец сервиз .За 5 години е дал около 20000 което е колкото батерия за електричка
  • 39 Шум

    3 5 Отговор

    До коментар #35 от "Благодаря за коментара":

    Едно си баба знае едно си бае. Шумен бил, вибрирал може ама преди 10 години купи си нов да видиш че все едно няма двигател.

    По тая логика аз мога да каже че при удар електричката се самозапалва, хайде докажи ми че нямаш сестра. Последен пример е м-р Хамънд.

    Нафтата била лоша еми купувай си хубава, а тока знаеш ли колко ел. уреди заминават годишно от токови удари в България?

    Стига с тоя фанатизъм вече.
  • 40 гост

    7 3 Отговор

    До коментар #37 от "Иво":

    Фотоволтаиците не са безбожно скъпи и навсякъде по света, където има воля да се прокарат електрически коли, се мисли за т.н. "умни" електрически мрежи. Така например ако ти си зареждаш колата, а съседа ти произвежда соларни киловати, то ти зареждаш от него. Има вече доста вятърни генератори, които при липса на консумация произвеждат водород, който захранва по-късно газови генератори. Има соларни батерии, които задържат стотиците градуси термална енергия генерирана през деня, за да поддържа парогенератор на централата и през нощта. Има помпени станции, с КПД от над 80%, които съхраняват енергията под формата на налягане, за да може да се използва през нощта при нужда. Света не спи, това, че в България няма и помен от подобни неща не е показателно, Африканските дъжави са ни задминали нас, Румъния ни е задминала, ние сме на опашката на развитието.

    Коментиран от #42, #43

  • 41 Anton

    5 1 Отговор
    Защо се натоварвате да спорите за електромобилите които в момента се явяват някакво разклонение без изход на автомобилната индустрия.
    В този си вид, с тези батерии, с този заряд на батериите, с времето за пълното им зареждане и най-вече моментната технология на ел.автомобилите, те категорично нямат бъдеще. Сдруги батерии , с друга технология на съхранение на енергията имат бъщеде, защото неминуемо след 30-40 год. Може би няма да се движим на безнин и дизел. До тогавс всякакви електрички като днешните няма да имат масовост и бъдеще.
  • 42 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #40 от "гост":

    Хайде пак измислици-премислици. Ти тока да не го получаваш по Еконт, бе драги?
    Като гледам тази година, до сега направо "изобилства" от слънчеви дни. А вятърните турбини да не произвеждат ток без вятър?
    Да не говорим пък какви са тези термални генератори, които те гонят - те са толкова скъпи, че само лаик може да ги спомене като алтернатива!
    Светът не спял, но май ти спиш и сънуваш светлото бъдеще, без да осъзнаваш, че безплатен обяд няма и законът за запазване на енергията не може да се наруши с лъжи!
  • 43 Иво

    6 4 Отговор

    До коментар #40 от "гост":

    Първо - обади ми се когато съседа ти, който живее в съседния апартамент, ти продаде ток за да си заредиш електричката. Във всички големи градове по света, (където вече е концентрирано голяма част от населението на тази планета), щастливците живеещи в еднофамилни къщи не са правило, а по-скоро изключение. Да, те ще могат да си пляснат фотоволтаиците на покрива и да си решат проблема. Но за другите 80% от хората няма алтернатива на използването на обществените зарядни станции за електрички (ако въобще има изградени такива, а дори и да има - успех да си намериш свободно място за зареждане).

    Второ - имаш ли представа в момента колко пренебрежими в процентно отношение са ел. мощностите, генерирани от възобновяеми източници, сравнение с тези от нефтови продукти, въглища и атомна енергия. И това няма изгледи да се промени значимо в обозримо бъдеще.

    Стига глупости. Електроколите имат ауспух. И той е по-голям от този на колите с ДВГ. Просто не е там, където очакваме да го видим.

    Коментиран от #44

  • 44 Контра

    5 3 Отговор

    До коментар #43 от "Иво":

    Да само че това не е проблем на автомобилната индустрия!!!!
    Има си друга индустрия където еко контрола е много по-голям, и комините са вързани директно към РИОСВ. Там правилата на тарикатите с изрязани катализатори не важат а глобите са солидни (България е изключение).

    Коментиран от #45

  • 45 Иво

    5 2 Отговор

    До коментар #44 от "Контра":

    Като нямаш какво да кажеш поне недей пиши глупости.

    Коментиран от #46

  • 46 Контра

    2 1 Отговор

    До коментар #45 от "Иво":

    В тоя ред на мисли ти защо го написа тоя коментар?

    Истината е че в една държава по лесно се контролират 20 ел.централи от 8000000 тарикати които се борят за 2к.с. повече.
    И не е работа на Мерцедес или Тесла да знаят от къде идва електричеството в дадена държава, това е държавна политика.

    А ти знаеш ли откъде идва петролът, ако е от ИДИЛ дето режат глави??
  • 47 Има начин

    1 5 Отговор
    Ако на магистралата направят звуко защитни стени високи осем метра които са направени от фотоволтаици, то в слънчево време всеки метър път ще генерира 3 киловата. Нека ги пишем средно 2, заради не доброто изложение на всякъде. Всеки километър магистрала ще генерира 2 мегавата. В България има около 1000 километра само магистрали, без да броим останалите пътища, въпреки че шумозащита ще е най-необходима по околовръстните пътища на градовете. Само на магистралата ще се генерира 2 гигавата мощност. Точно колкото АЕЦ Козлодуй. НА ВСЕКИ 50 МЕТРА от магистралата, може да се направи бърза зарядна станция 100 киловата, която да зарежда за час най-голямата произвеждана батерия в момента, която осигурява 500 километра пробег.

    С други думи всеки един час само магистралата може да зарежда поне 20 000 автомобила и да им осигури пробег 10 милиона километра.
  • 48 Гост

    6 0 Отговор
    Това са пълни глупости! Първо, слънчевите часове през годината са около 20 % от цялото времето. Второ, никой не можеш да заставиш да ти зарежда през деня. Трето, 1000 км фотоволтаици, колко мислиш, че струват?
  • 49 гост

    0 3 Отговор
    Kpaят нa eднa epa нaближaвa. Дoбивът нa фocилни гopивa e дocтигнaл peĸopeдeн cпaд пpeз 2016 г., cпopeд дaнни нa ВР, пpeдcтaвeни в гoдишeн дoĸлaд, ĸoйтo пpocлeдявa cвeтoвнитe тeндeнции.Kитaй, нaй-гoлeмият пoтpeбитeл нa eнepгия в cвeтa, e изгopил нaй-мaлĸo въглищa в пocлeднитe шecт гoдини, a yпoтpeбaтa им cпaдa зa чeтвъpтa пopeднa гoдинa и в CAЩ.Bъглищaтa - гopивoтo, ĸoeтo зaмъpcявa нaй-мнoгo и ĸoeтo няĸoгa бe нaй-бъpзo pacтящият eнepгиeн изтoчниĸ в cвeтa, зacтaнa нa пpицeлa нa пpaвитeлcтвa и ĸoмпaнии, дoĸaтo cвeтът зaпoчвa paбoтa пo пocтигaнe нa цeлитe oт cпopaзyмeниeтo зa ĸлимaтa в Πapиж.Πoтpeблeниeтo нa въглищa нaмaлявa, a ĸoмпaниитe ce oбpъщaт ĸъм пo-чиcтия пpиpoдeн гaз. Иĸoнoмиĸaтa нa Kитaй пъĸ ce paзвивa в пocoĸa пpeдлaгaнe нa ycлyги и зaпoчвa дa oбpъщa гpъб нa тeжĸитe пpoизвoдcтвa. Bъзoбнoвяeмaтa eнepгия oт вятъpa и cлънцeтo пъĸ cтaвa вce пo-eвтинa, пишe в дoĸлaдa.B peзyлтaт нa тoвa eмиcиитe нa въглepoдeн диoĸcид ocтaвaт нa пoчти cъщитe нивa зa тpeтa пopeднa гoдинa.Πpeз минaлaтa гoдинa пoтpeблeниeтo нa въглищa e нaмaлялo c 1.7%, в cpaвнeниe cъc cpeднoгoдишeн pъcт oт 1.9% мeждy 2005 и 2015 г. Kитaй, ĸъдeтo ce гopят пoлoвинaтa oт въглищaтa в cвeтa, e oтчeлa cпaд oт 1.6%. B пocлeднитe 11 гoдини гoдишният pъcт бe cpeднo 3.7%.B cъpцeтo нa пpoмeнитe ca дългocpoчнитe фaĸтopи ĸaтo цeнaтa нa гaзтa и възoбнoвяeмaтa eнepгия в ĸoмбинaция c oпититe зa нaмaлявaнe нa въглepoдния диoĸcид.Упoтpeбaтa нa въглищaтa e нaмaлялa нa вceĸи ĸoнтинeнт ocвeн Aфpиĸa.B Гepмaния, н
  • 50 гост

    2 1 Отговор
    B cъpцeтo нa пpoмeнитe ca дългocpoчнитe фaĸтopи ĸaтo цeнaтa нa гaзтa и възoбнoвяeмaтa eнepгия в ĸoмбинaция c oпититe зa нaмaлявaнe нa въглepoдния диoĸcид.

    Упoтpeбaтa нa въглищaтa e нaмaлялa нa вceĸи ĸoнтинeнт ocвeн Aфpиĸa.

    B Гepмaния, нaй-гoлeмият пaзap в Eвpoпa, cпaдът e 4.3%. Bъв Beлиĸoбpитaния тoй e peĸopдeн - 52.5%.
  • 51 гост

    1 4 Отговор
    Нарастването на броя на електромобилите до 100 млн. през 2035 г., както се прогнозира от ВР, ще доведе до извеждането от пазара на 1,5 млн. барела на ден, става ясно от думите на главният икономист на компанията Спенсър Дейл по време на презентация на 66-я статистически преглед на световната енергетика. Припомняме, че статистическите прегледи и прогнози на компанията ВР се характеризират с голяма точност и са изключително ценени в сектора.
  • 52 Гест

    1 6 Отговор
    Една батерия на лексус ct200h е $3000 тъй като използва същата технология като Тойота Приус. : ) Нали това е хибрид все пак, но правете сметка и в бъдеще колко ще струва. Дано всички автомобили станат такива!
  • 53 SMS SYSTEM

    2 2 Отговор
    Моле не пишете врели никипели.Електричество не се добива само от горива.РАКЪТ НА БЕЛИТЕ ДРОБОВЕ Е гадна болест.Трябва да са приключи веднъж завинаги с пушилките в населените места.Това се отнася не само за транспорта а и за отопление.Бъдещето е там . Един електромобил направен съвестно има по-голям пробег от ДВГ.Другото е въпрос на технологии.Вижте какъва индустрия се разви при мобилните телефони за последните 20 години.Здравето е на първо място.Трябва да се удължава продължителността и качеството на живота с всички средсва.Това е разковничето.Другото е бошлаф и гъзария.Не бъдете традиционалисти.Мислете за себе си и за своите наследници.
  • 54 незнайко

    1 1 Отговор
    $15 734 по сегашен курс са 26 118 лева за изминаване на 200 000 км. без да се смята цена за зареждане. За изминаването на 200 000 км. на бензин при разход примерно 8/100 ще са необходими 16 000 л. При сегашна, примерно цена от 2 лв. макар да е по скъп, са необходими 32 000 лв. Разликата от 6 000 лв. остава за зареждане на батериите !!! За 200 000 км. ще сменим 20 пъти маслото по 5 литра примерно са 100 л. масло. По 10 лв. най евтиното са 1000 лв. Сега останаха 5000 лв. за зреждане на батериите. ДАЛИ СА ДОСТАТЪЧНИ ПРЕЦЕНЯВАЙТЕ !!! Нощтна, дневна енергия и т.н. за 200 000 километра на ток !!! АЗ МИСЛЯ, ЧЕ СИ ЗАСЛУЖАВА КУПУВАНЕТО НА ЕЛЕКТРИЧКА !!!
  • 55 Стогенсен

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "иво":

    Браво. Точен и верен отговор на тези, които ни зарибяват да купуваме все ново и ново
  • 56 Георги

    0 0 Отговор
    значи 200000 км се минават за 18000лв газ градско а на ток без ток само батерия 15000$ тоест 24000 лв , ами мерси на газ си е по евтино и по екологично а ако е метан цената пада с 1/3 тоест 12000 за 200000 км