Siemens получи поръчка от германската провинция Хесен за изграждане на надземна контактна линия за електрифициран товарен транспорт върху десеткилометров магистрален участък. Линията ще доставя енергия за електрическо задвижване на хибридни камиони.
За пръв път Siemens представи своята новаторска концепция за електрическа магистрала (eHighway) през 2012 г. Системата ще бъде инсталирана на федералната магистрала А5 между двата транспортни възела Zeppelinheim/Cargo City Süd край летището във Франкфурт и Darmstadt/Weiterstadt.
Това ще е първият тест за eHighway на обществена магистрала в Германия. Siemens ще отговаря за планирането, изграждането и като опция - за поддръжката на системата.
Системата се изгражда като част от съвместния проект "Електрифициран иновативен тежкотоварен транспорт по автомагистрали" (ELISA) на германското федерално Министерство на екологията, опазването на природата, сградите и ядрената безопасност (BMUB). Компанията Hessen Mobil, отговаряща за управлението на пътищата и транспорта в Хесен, ръководи проекта.
"С eHighway предлагаме икономически приложимо решение за товарен шосеен транспорт, който не нанася вреди на климата. Нашата технология е налична и приложима алтернатива на камионите с двигатели с вътрешно горене ", казва Роланд Едел, главен технически директор на направление Мобилити на Siemens.
Електрическата мрежа е два пъти по-ефикасна от двигателите с вътрешно горене. Това не само означава намаляване наполовина на потреблението на енергия, но и значително намаляване на замърсяването на въздуха.
Основният елемент на системата е интелигентният пантограф на камионите, комбиниран с хибридна задвижваща система. Машините, оборудвани със системата, се движат без вредни емисии благодарение на електричество от надземната линия и автоматично преминават към хибридно задвижване по пътища без такива линии.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
14:22 14.08.2017
2 гост2
Инък т'ва си е чист тролейбус с ремърке :D
14:35 14.08.2017
3 шемет7
Коментиран от #6
15:23 14.08.2017
4 Европеец
Но иначе да ... при наличие на влакове да стройш паралелна мрежа, при която чакаш в задръствания, смяна на асфалт и не може да изпреварваш колега ако се движи бавно ... си е направо утопия )
Чакам ЕУ да одобри немската инициатива, както беше одобрена и дизеловата такава преди )
15:36 14.08.2017
5 Шайзе
Коментиран от #7
17:11 14.08.2017
6 Шайзе
До коментар #3 от "шемет7":
Като ти е толкова чудно взимай майка си и към пустинята... на прах и дизел за удоволствие!17:15 14.08.2017
7 гост
До коментар #5 от "Шайзе":
Засега са пробни участъци като този , но ако решат в европейски мащаб могат да изградят мрежата само за 3-4 години и няма да струва някакви космически пари , а вноса на петрол ще падне поне с 30%18:10 14.08.2017
8 1234
18:47 14.08.2017
9 Гадина
21:25 14.08.2017
10 Qqqqqq
Коментиран от #11
17:49 15.08.2017
11 гост
До коментар #10 от "Qqqqqq":
http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/2160-tesla-semi-truck-test-bez-shofiorДа не вземеш после да викаш що не си мълчах !
12:07 16.08.2017
12 123
18:35 16.08.2017