29 Септември, 2017 11:38 2 546 13

Китай въведе задължителна квота за електромобили

  • електромобил-
  • китай

Министерството на промишлеността и информационните технологии на Китай е издало разпореждане до 2019 г. 10% от продукцията на местните автопроизводители да бъде задължително с електрическо задвижване. Неспазването на норматива ще се санкционира с глоби, съобщава "Коммерсант".

До 2020-а задължителната електрическа квота ще нарасне на 12%, а след пет години делът на новите хибриди и изцяло електрически возила ще нарасне на 25%. Китайските власти вече разглеждат и различни срокове за пълната забрана на двигателя с вътрешно горене.

Въведените нормативи ще засегнат компании, които произвеждат или внасят на територията на Китай над 30 000 автомобила годишно. Местните производители ще получат държавни субсидии, а чуждестранни фирми, които внасят електромобили, ще се ползват с предимство при издаването на разрешения да продават на китайския пазар.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    0 5 Отговор
    Нещо май цифричките са грешни , да не би да имахте предвид 30 000 000 , а не 30 000 ?

    Коментиран от #3

  • 2 Пазарен Либерализатор

    4 3 Отговор
    От снимката се вижда много... "Поточната" линия е мърляв гараж, кашони с насипни части и самоделка количка...
  • 3 Пазарен Либерализатор

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Чети де, написаното се отнася за производители или вносители, които имат тираж над 30 000 годишно.
  • 4 Зорлем

    5 2 Отговор
    Егати му и иновативната технология, която има нужда от такива административни стимули?! То това вече надминава по наглост дори съдийската помощ за Реал Мадрид и Барселона в Шампионска лига, бе серсеми!

    Коментиран от #5

  • 5 гост

    4 6 Отговор

    До коментар #4 от "Зорлем":

    Ами стимулите съответстват на ДЪРЖАВНАТА политика , колкото и да не харесва на някои . Вече сто пъти ви се обясни ,че всички големи държави минават на икономика БЕЗ петрол , особено в транспорта , ама щото на някои не им изнася , та пискат като ощипана мома

    Коментиран от #6

  • 6 Зорлем

    5 1 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    А, да правят каквото искат и те и норвежците. Просто тая история с квотите и дотациите е на една малка крачка от плановата икономика, която я знаем що за хубавиня е.

    Коментиран от #9

  • 7 Крива на опита

    0 3 Отговор
    В края на 60-те години президентът на влиятелната консултантска фирма Boston Consulting Group (BCG) Брус Хендерсън забелязъл, че в отчетите, посветени на изучаването на разходите, се повтаря една и съща тема: принципът на намаляването на разходите, стоящ в основата на кривата на обучението, се разпространява извън границите на разходите на труд, и вероятно е приложим към всички разходи (с изключение на разходите за закупуваните материали и компоненти), измервани в постоянни цени. По нататъшните изследвания, проведени от BCG , показват, че всеки път при удвояването на обема на производството на изделията, разходите на единица продукция в постоянни цени, се снижават с определен процент. Анализите на BCG демонстрират, че при производството на интегрални микросхеми и цимент удвояването на съвкупното производство се съпътства примерно от около 30% намаляване на разходите. При производството на климатична техника и електроинструменти разходите за единица продукт в постоянни цени намалява почти с 20%. Използването на постоянни (съпоставими) цени е важно, за да бъде изключен ефектът на инфлацията.(Kenneth J. Arrow, The Economic Implications of Learning by Doing, Review of Economic Studies, Vol. 29(June 1963), pp. 155-73). Построената крива на базата на събраната емпирична информация е аналогична на кривата, показана на фиг. 9.1, като на ординатата е отбелязана стойността на средните разходи в постоянни цени. Наречена е крива на опита и първоначално стремително нам
  • 8 Крива на опита

    0 1 Отговор
    Наречена е крива на опита и първоначално стремително намалява като след определен кумулативен обем намаляването на разходите относително намалява. Това отразява факта, че усъвършенстването на производствения процес става по-лесно в началните етапи и води до бърз ефект, свързан с намаляване на средните разходи. С течение на времето усъвършенстването на процеса на производство се постига все по-трудно. Кривата на опита или на обучението отразява същественото намаляване на средните разходи в началния период и съкращаване на намаляването на тези разходи при увеличаване на съвкупния обем продукция.
    Ако производството е относително ново, тогава относително високите разходи при малък размер на производствения резултат и относително ниските разходи при по-високи равнища биха били показател на обучаващия ефект, а не на нарастващата възвръщаемост от мащаба. Благодарение на обучаващия ефект разходите на производството за фирма, отдавна установила се в отрасъла по сравнение с новосъздадена фирма, са относително по-ниски, независимо от мащаба на производството.
  • 9 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Зорлем":

    Aĸo aвтoмoбилнитe пpoизвoдитeли нe cпaзят зaĸoнa, щe тpябвa дa зaĸyпyвaт cпeциaлни ĸpeдити. Cpeдcтвaтa щe бъдaт пpeвeждaни нa ocтaнaлитe ĸoмпaнии, ĸoитo ca пpeизпълнили цeлтa.
    Taĸa нaй-гoлeмитe пeчeливши ce oчaĸвa дa бъдaт Теѕlа и мecтнaтa ВYD. Kaĸтo вeчe cтaнa яcнo, ĸoмпaниятa нa Илън Mъcĸ e пoлyчилa нaд 1 милиapд дoлapa oт cвoитe ĸoнĸypeнти зapaди пoдoбнa peгyлaция в щaтa Kaлифopния, CAЩ.
    Вuіld Yоur Drеаmѕ (ВYD), ĸoятo имaшe плaнoвe дa cтpoи зaвoд в Бългapия, нo пo-ĸъcнo ce oтĸaзa, e пpoизвeлa 46 855 eлeĸтpичecĸи aвтoмoбилa.
    https://money.bg/auto/kitay-nanese-tezhak-udar-na-avtomobilnite-proizvoditeli.html

    Коментиран от #11

  • 10 Крива на опита

    6 1 Отговор
    Правителствата просто се опитват да свалят цените на електромобилите, защото знаят че при всяко удвояване на производството на нов продукт, според кривата на опита, а и заради икономия от мащаба, цените падат поне с 20 30%. След като два пъти се удвои производството, няма да има нужда от субсидии при покупка на електромобил, защото така или иначе той ще е по-евтин от автомобил с ДВГ. Тогава вече ще се намеси пазарната икономика и пазара ще реши коя е по-добрата технология по съвсем естествен път. Никой не може да накара някого, насилствено да си купи електромобил.

    Да не си помислихте, че правителствата ще се лишат от данъци и пътни такси от електромобилите завинаги? Това противоречи на здравия разум!
    Другия проблем е, че никоя държава не е подготвена за повече от 20 30% процента електромобили без да увеличи производството си на електроенергия.
  • 11 Зорлем

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Епа, така кажи, бе! Какво ни мъчите с тия псевдо-технически аргументации.

    Преди 10-15 години вече гледахме един такъв филм с продажбата на квоти за парникови газове между заводи и електроцентрали. И вече дори знаем как свършва...

    Коментиран от #12

  • 12 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #11 от "Зорлем":

    В техническата аргументация няма нищо "псевдо" , а това дето си го бил "гледал" тепърва разцъфтява , цените на кредитите почват да се вдигат драстично всяка година и до три години ще направят тока от въглища по скъп от този от фотоволтаици със субсидии ! Обаче има и по-страшно , знаеш ли какво значи Китай и Индия да забранят ДВГ ? Това е деня на страшния съд за ДВГ - единствения пазар на който разчитаха за в бъдеще ще ги отреже пръв !
    Друга потенциална промяна, която Китай обмисля, е забраната на двигатели с вътрешно горене, която според изпълнителния директор на BYD може да се случи още през 2030г.
    http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/2231-kitai-dade-edna-godina-otsrochka-na-chuzhdestrannite-avtoproizvoditeli
  • 13 123

    1 0 Отговор
    Ко ша праят арабелите? Камили на ток.