Що се отнася до темата на този материал, собствениците на автомобили у нас могат да се разделят на три основни категории. Първата е уверена, че това са пълни глупости и честата смяна на филтри съвсем не е задължителна. Други пък са на коренно противоположното мнение. Те сменят въздушен филтър доста по-често от предписанията на производителя. Трета група е съставена от онези шофьори, които сменят въздушен филтър точно по предписанието от производителя. Кой е прав и кой - крив, ясно е, че няма как да стигнем до единодушно становище, но сега ще ви разкажем за някои особености - както климатични, така и от автомобилно естество.
Ще започнем с факта, че въздухът у нас, особено в големите градове, е доста по-мръсен, отколкото в западноевропейските. По-конкретно става дума за повечето мръсотия по родните улици, която вследствие на движението на колите се вдига и естествено се "поглъща" от автомобилите. Именно по-едрите механични частици от прах, кал, отломки от автомобилни гуми и още куп други се улавят от въздушния филтър. Така че у нас е препоръчително въздушните филтри да се сменят малко по-често, отколкото е предписала фирмата производител. А относно въпросните предписания, те са доста различни в зависимост от марка и модел и варират от 15 000 до 60 000 километра, но това не трябва да се взима предвид, тъй като в много случаи зависи от гаранционни условия, безплатни смени и т.н.
Бензинови двигатели
Трябва да знаете, че по официална статистика на един литър изразходен бензин се падат 10 000 литра въздух, които преминават през въздушния филтър. Замърсяването му намалява въздушния поток, което се отразява както на работата на двигателя, така и на разхода на гориво. Предвид всичко казано дотук, можем да си направим извода, че за България и за бензинови автомобили въздушният филтър е добре да се сменя на всяка смяна на масло. Тоест между 10 000 и 15 000 километра, но с атмосферен бензинов агрегат не е проблем да се кара с един филтър до горната граница от 15 000 км.
Дизел и АГУ
Що се отнася до дизеловите автомобили, които са доста често срещано явление по родните пътища, при тях смяната трябва да е малко по-честа - тоест максимум до 10 000 пробег с един филтър. Обяснението е много просто - дизелите, особено тези с турбокомпресор, изразходват повече въздух от бензиновите агрегати. И накрая стигаме до препоръчителната смяна на въздушен филтър за автомобили с АГУ. Тези автомобили са особено чувствителни към чистотата на въздуха. Поради тази причина се препоръчва смяната на въздушен филтър да става два пъти по-често отколкото при бензиновите - на около 6 000 - 8 000 километра пробег.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пазарен Либерализатор
Коментиран от #38
13:05 12.10.2017
2 Караиванов
13:05 12.10.2017
3 onq s konq
Коментиран от #4, #26, #47, #50, #61, #62
13:10 12.10.2017
4 BMW total shit
До коментар #3 от "onq s konq":
Освен БеЕнВе реколта 92, има и по-еФтини начини за постигане на същия резултат, например скок от Аспаруховия мост без бънджи...13:29 12.10.2017
5 prase
На 10к км се сменят/ годишно - регулярно
13:33 12.10.2017
6 анонимен
Коментиран от #67
13:38 12.10.2017
7 шофер
13:55 12.10.2017
8 Японката
14:05 12.10.2017
9 Дедо Гошо
15:04 12.10.2017
10 фау ве
На предшната ми кола Рено моно-инжекция не бях сменял филтъра цели 8 години и колата си вървеше и пееше!
Сега с новия кенеф, пълен с електроника положението е друго, но, като спре тогава ще му мисля.
15:05 12.10.2017
11 Анонимен
15:15 12.10.2017
12 Ники
Коментиран от #20, #58
15:23 12.10.2017
13 mire
16:08 12.10.2017
14 3333
16:34 12.10.2017
15 Бай Митю от Младежда
16:35 12.10.2017
16 Вуте
16:41 12.10.2017
17 Ицо
16:52 12.10.2017
18 Гост
16:56 12.10.2017
19 Кракра
17:28 12.10.2017
20 Будала
До коментар #12 от "Ники":
Те тези трите щом са 18лв с тях и без тях есе тая! 😀Коментиран от #48
17:29 12.10.2017
21 smeh
17:34 12.10.2017
22 mediator37
Не се казва нищо в статията за влиянието на горското каране.
Коментиран от #23
17:44 12.10.2017
23 Пазарен Либерализатор
До коментар #22 от "mediator37":
За горско-полско каране с яко прахоляк варианти:1-шнорхел, така смуче въздух от по-високо и поглъща по-малко прах;
2-след прашно трасе вадиш филтъра и с компресора го продухваш хубаво.
18:02 12.10.2017
24 Бат Мишо
Въздушен филтър москвата няма.....или поне още не съм го открил дящото никога не се е чупел за да се налага да се задълбочавам с издирване след като с филтър или бес се ми гори
13...пълен празен пак 13....руския производител е предвидил да нямате неприятни изненади с сметките с горивото
Коментиран от #30
18:33 12.10.2017
25 Механика
Коментиран от #27
18:49 12.10.2017
26 Механика
До коментар #3 от "onq s konq":
Нучи се първо как се пише името на марката ,умишлено не го пиша,и второ това говори много лошо за твоята автомобилна култура,не е далеч деня в който ,тази антика дето я караш ,ще я гледа като голям камък пред къщи18:53 12.10.2017
27 smeh
До коментар #25 от "Механика":
Хората говорят със сарказъм. Споко няма да ти секне бизнеса, всеки много добре знае кога трябва да си сменя консумативите. Въпроса е, че голяма част от моргите които изкупихме от ЕС, последния проблем им е, че си просрочил с 1000км сервизния интервал. Като отвориш mobile.bg и виждаш скрап от 500 до 50 000+ лева с превъртяни километражи и куп прикрити проблеми. Глава те заболява като знаеш, че шанса да изтеглиш късата клечка е многократно по-голям. И накрая, като се наиграеш няколко пъти и си дал една торба пари за кола, която всъщност не ти върши работа, щото не могат да я диагностицират правилно...Отиваш до шоурума на някоя марка и си решаваш проблема скъпо и радикално - с нова кола.19:03 12.10.2017
28 Недоверчив
... Ай с тва нещо не съм съгласен!!! До колкото знам бензинът гори най-добре при съотношение 14.7:1. А кака минават 10 000 литра въздух през дросел с диаметър 52 мм примерно и за колко време??? Мойта карагия на място лапа по 2-3 л/час. Сигурен съм, че за тва време не може да си прекара 30 000 л въздух през дроселчето.
19:04 12.10.2017
29 Random
http://poremontuavto.com/wp-content/uploads/1360407441_snyatie-i-zamena-vozdushnogo-filtra-vaz-2110-2111-2112-700x329.jpg
19:05 12.10.2017
30 forth
До коментар #24 от "Бат Мишо":
ЖеУзен си Бат Мишо.20:13 12.10.2017
31 Али Ръза
20:17 12.10.2017
32 onq s konq
Коментиран от #41
20:35 12.10.2017
33 Koki
20:37 12.10.2017
34 MtV
21:10 12.10.2017
35 Marc Levinson
21:51 12.10.2017
36 Бат Мишо
земи си и ти москвич да се родиш....да не говорим че в всеки сервиз ще те наемат кат чуят че караш москвич повече от седмица.....
до механико
да гризонтиш на бат мишо космолета че няма значение по какъв път караш....
след 20 км дъниш радиатора с праъоляк на черно , почва да грее и СИ ДОТАМ ко щеш филтър сменяй на 10 мин
21:55 12.10.2017
37 Бат Мишо
22:05 12.10.2017
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Бат Мишо
с Тесли ко праим зимата , ко праим по черно,ко праим в локви и най вече ко праим кат одъртеят изолациите дет ше са 13576км кабеляк....пламваш на факла у 1 та локва или как ....щото тука ще додат стари тесли кирки и търнокопи с опечен кабеляк ....аз у москвата имам 4 метра кабели за 2 фара и тиксо у жабката
вий му мислете младите
22:13 12.10.2017
40 Механикът
22:49 12.10.2017
41 Че ти хубава кола имаш. Да не е каручка
До коментар #32 от "onq s konq":
ти хубава кола имаш. Да не е каручка23:10 12.10.2017
42 АЗЗЗЗЗЗ,,,,,
23:11 12.10.2017
43 АЗЗЗЗЗЗ,,,,, 1а
23:12 12.10.2017
44 Госпожицата.
Коментиран от #55
23:24 12.10.2017
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Vasik Atanasova
До коментар #3 от "onq s konq":
01:16 13.10.2017
48 Vasik Atanasova
До коментар #20 от "Будала":
кефиш ме и си прав обаче хахахаз взех К&N И СЕ ТРЪШНАХ 110 ЛВ
а той трите му стрували 18 лв хахаха
смях до небесата
Коментиран от #54
01:26 13.10.2017
49 333
02:03 13.10.2017
50 Kcaniba
До коментар #3 от "onq s konq":
ДааааБееНвеТо си е диагноза.....
06:22 13.10.2017
51 гощо
07:30 13.10.2017
52 Бате любо
08:55 13.10.2017
53 Грую
14:38 13.10.2017
54 hienata
До коментар #48 от "Vasik Atanasova":
Няма нищо учудващо 3-те филтъра да са 18лв. За Полото филтрите ми са: Въздушен от 10 до 19лв, маслен 10-14лв, филтър купе 20-50лв - това са клиентски цени,аз ползвам 40% отстъпка. Смятай, ако взема от най-евтините.За Нисана са малко по-скъпи, но и те не са болка за умиране. Сменям с маслото, че по-лесно се помни.Коментиран от #57
19:45 13.10.2017
55 filo
До коментар #44 от "Госпожицата.":
Това от тия митсубишита с дефектната ламарина ли е, дето не можеш да ги видиш по улиците, понеже са много хубави.19:55 13.10.2017
56 Курто
21:36 13.10.2017
57 Vasik Atanasova
До коментар #54 от "hienata":
аз съм за това да се сменят филтритено не и 18 лв да са ти общо като цена
но ок
не споря
на слука с автомобила
23:41 13.10.2017
58 Наннанс
До коментар #12 от "Ники":
По-добре сменяи горивния по-честичко, а другите нека си стоят, щом са за 18 лева всичките, само претупваш малко въздушните и си ок00:01 02.12.2017
59 Dido
21:37 26.01.2018
60 Dido
21:41 26.01.2018
61 Hahoman
До коментар #3 от "onq s konq":
Ей те това е много смешно, да си мислиш , и да неси сигурен.А да си чувал (Няма такъв вол да оре 100г.) Или BMW тоти е специялно ,или си вадиш филтара на 10 000 и го пускаш в пералнята 😆12:20 27.01.2018
62 Не разбира
До коментар #3 от "onq s konq":
По голяма тъпотия не се е чувала скоро честито за изказването 😂10:09 29.03.2018
63 Progressive
10:13 29.03.2018
64 комбат
Коментиран от #65
12:19 29.03.2018
65 бай тди
До коментар #64 от "комбат":
Задължително сменям всякви видове филтри и всичко,горивен, въздушен, по разписание на производител, и не за друго , защото ми е грижа за колата ми и не се осланям на съдбата или таро карти и хвърляне на боб, колко ще издържи. Айде със здраве :D14:11 29.03.2018
66 Вектрата
16:18 19.05.2018
67 Хаха
До коментар #6 от "анонимен":
Тоя пък смешник БМВ били зад хонда хаххаха палячо!!! Наистина ме развесели клоун!16:42 09.08.2018
68 4х4
колата почва да дърпа като нова, не мирише на неизгорял бензин и ще се откажете да я продавате...
P.S. имам комплект свещи от въпросните :)
17:27 09.08.2018
69 MaslaOnline
19:50 09.08.2018
70 Гост
21:40 09.08.2018
71 Хаха
21:49 25.11.2018
72 88888
17:55 09.01.2019
73 Неочаквано тъп
22:12 07.12.2020