Немският концерн Daimler, който е собственик на 90% от японския производител на транспортна техника Mitsubishi Fuso, представи на автосалона в Токио прототип на електрически камион.
E-Fuso Vision One има брутно тегло от 23 т и товароносимост 11 т, само с 2 тона по-малко от дизеловия си аналог. Може да се екипира с батерии с капацитет до 300 кВтч, които му осигуряват автономен пробег до 350 км.
От Mitsubishi Fuso твърдят, че електрическият камион може да влезе в серийно производство през следващите четири години. Основните пазари ще бъдат Япония, Европа и Съединените щати.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #3
09:37 26.10.2017
2 Странна математика
Моя гори 14-20лв/100
Такъв камион градско гори поне 80лв/100
Странен критерий имаш за "рентабилно" , не мислиш ли?
10:10 26.10.2017
3 Energoto
До коментар #1 от "гост":
1 кВтч струва около 20 стотинки, та 100 кВтч прави 20 лева. Тоест не е много като за камион.Коментиран от #4
10:18 26.10.2017
4 Странна математика
До коментар #3 от "Energoto":
Ще е глупаво да не го зареждат през нощта когато цената е 12 стотинки за киловатчас.Но дори на дневна тарифа, 20 лв за 100 километра градско шофиране е добре не само за 23 тонен камион, а и за по-голям лек автомобил.
12:04 26.10.2017
5 гост
12:29 27.10.2017
6 Странна математика
Всичко е строго индивидуално и зависи от потреблението, а не от колата, когато става дума за рентабилност.
Ако всеки ден трябва да изминаваш три километра, ще ти е по-евтино да си пътуваш с такси, дори да искат да ти подарят кола.
Ако пътуваш всеки ден по 150 км до работа и още толкова обратно, както правят много хора на запад, тогава за осемте години гаранция, само от гориво, ще спестиш над 60 000 лв. че даже ще ти останат пари.
Дори не включвам таксите за паркиране, а самото това може да спестиш огромна сума пари, ако се движиш с електромобил. Да не говорим, че (ще) може да се движиш в зони в които въобще не може да припариш с бензинов или дизелов автомобил.
Виждаш, че цената няма толкова голямо значение значение, колкото пробегът, когато става дума за рентабилност.
Ако се върнем към статията, при положение че дизеловите камиони имат алтернатива, смяташ ли че няма да са първите превозни средства, на които ще забранят достъпа в големите градове, като ги заместят с електрически?
08:37 28.10.2017