Last news in Fakti

8 Декември, 2017 09:43 2 228 8

Toyota пуска електроцентрала с въглеродни клетки

  • toyota-
  • tri-gen
Toyota пуска електроцентрала с въглеродни клетки - 1

Toyota Motor North America Inc. (TMNA) ще изгради първата в света електроцентрала с въглеродни клетки с капацитет над 1 мегават и станция за зареждане на водородни автомобили. Съоръжението Tri-Gen ще използва биологични отпадъци от селскостопански произход за производството на водород, част от който ще се превръща в електричество и вода и така ще захранва операциите си на пристанище Лонг Бийч.

Когато започне да функционира през 2020 г., Tri-Gen ще генерира приблизително 2,35 мегавата електричество и 1,2 тона водород на ден - достатъчно, за да захранва еквивалента на около 2,350 средни жилища и да отговори на дневните нужди от гориво на близо 1500 автомобила. Инсталацията за производство на електроенергия ще бъде 100% възобновяема, като осигурява нуждите на Toyota Logistics Services (TLS) в пристанището и това ще го превърне в първото съоръжение на Toyota в Северна Америка за използване на 100% възобновяема енергия.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 123

    13 8 Отговор
    Ето това е бъдещето - неизчерпаем, евтин и възобновяем източник на енергия. Не количките на батерии, които са двойно по-скъпи, двойно по замърсяващи и за които в 80 % от случаите токът се произвежда от ТЕЦ.

    Коментиран от #2, #3

  • 2 321

    6 3 Отговор

    До коментар #1 от "123":

    Неизчерпаем и възобновяем източник - да, но евтин - не. И поне засега бъдещето няма изгледи да е това.
    Нямаш представа, какви са параметрите на системата, но се изказваш смело, че било по-добре от електромобили, които може да са двойно по-скъпи от сегашните коли, но са тройно по-евтини от всичко водородно.
    И между другото, за масовото производство на водород в момента се отделя доста повече СО2, от колкото за електромобил + ТЕЦ.
  • 3 гост

    7 1 Отговор

    До коментар #1 от "123":

    Последен опит на досегашните монополисти да задържат капана на монопола и в производството и в продажбата на автомобили със скъпа поддръжка и скъпи "горива" , за тяхно съжаление отдавна расконспириран !
  • 4 Антиелектрика

    2 2 Отговор
    Хайде поредната оср@на тема от двамата електрофили с килийно образование!
    И после ми говорете за хейтърство!
  • 5 Електрика

    3 1 Отговор
    Горивната клетка преобразува химическата енергия на горивото си в електрическа енергия с ефективност типично около 50% (останалата енергия се превръща в топлина). Ако горивната клетка се използва за захранване на превозно средство, тогава е важно да се вземат предвид и загубите при производството, транспортирането и съхранението. Автомобилите с горивни клетки, движещи се със сгъстен водород, имат ефективност (от източника на електрическа енергия до колелата) от 22%, ако водородът се съхранява като газ под високо налягане и 17%, ако се втечнява криогенно.

    Ако водородът се произвежда с ток от енергийния микс, то въглеродния двуокис отделян за километър от водородния автомобил ще е повече от 20 годишен дизел!

    Коментиран от #8

  • 6 Fermera

    1 0 Отговор
    Чудесна технология за подводница.Осигурява достатъчно ел.енергия без да изплава и няма вибрациите на дизелови двигател.
  • 7 Японеца

    2 0 Отговор
    НЯМА ли ги немските премиуми да кажат и ние, ЩЕ!!!

    Какво е немски премиум?
    -Скъпа и натъпкана с ненужни екстри кола, маркетингово заблуждаваща бедните с още по-скъпи малолитражки от същата марка.
  • 8 Зорлем

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Електрика":

    "Публикувано във факти.бг: Автомобилите с горивни клетки, движещи се със сгъстен водород, имат ефективност (от източника на електрическа енергия до колелата) от 22%, ако водородът се съхранява като газ под високо налягане и 17%, ако се втечнява криогенно."

    Колко е ефективността по същата верига, но ако източникът на ел. енергия е фотоволтаик?