Last news in Fakti

23 Декември, 2017 11:18 4 563 7

Шосе в Китай произвежда ток

  • фотоелектрически панел-
  • път-
  • шосе-
  • електричество-
  • китай

Пътен участък, покрит с фотоелектрически панели, ще бъде пуснат в експлоатация до края на годината в китайския град Дзинан, съобщава ТАСС. Всеки квадратен метър от настилката може да произвежда електроенергия за около 100 юана (€12.80) годишно.

Участъкът е дълъг 1.12 км, а площта на фотоелектрическите панели достига 5 870 м2. Изчисленията сочат, че те могат да произвеждат по 817.2 кВт. Това електричество ще се включи в енергийната мрежа на Дзинан.

Главният архитект на проекта Цзян Хунцяо от университета "Тонгджи" в Шанхай обаче смята, че произведеният ток е най-малката полза от иновативния пътен участък. Много повече приходи можело да има от предоставяне на услуги като безжично зареждане на електромобили, навигация за безпилотни коли и т.н.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Обективен

    3 5 Отговор
    Много учени, не е на добре
  • 2 onq s konq

    5 0 Отговор
    Доста оскъдна информация.Не е споменат принципа на производството на ток/поне дали физически или химически/,дали снежната покривка влияе на производството и по-важно-КОЛКО СТРУВА ПРОИЗВОДСТВОТО И ПОЛАГАНЕТО НА МЕТЪР ПОДОБНА НАСТИЛКА ,КОЛКО Е ГОДИШНАТА ТЕХНИЧЕСКА ПОДДРЪЖКА И КАКЪВ Е СРОКА НА ГОДНОСТ И ЕКСПЛОАТАЦИЯ.

    Коментиран от #4, #5

  • 3 Електрика

    5 1 Отговор
    Със сигурност е по-скъпо и произвежда по-малко от фотоволтаичен навес (покрив) върху пътя, който ще пази сянка дори.

    Друг вариант е фотоволтаични звукозащитни прегради.

    Ако ширината на една магистрала е 25м , то всеки метър навес върху нея би произвеждал 25kWp мощност. С други думи, на всеки 5 метра supercharger на Тесла.

    На всеки 80км магистрала 2GW мощност - една атомна централа.

    Да не пита пак някой откъде ще дойде токът за зареждане на електромобилите!

    Коментиран от #6

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Патето Яки

    6 0 Отговор

    До коментар #2 от "onq s konq":

    Магаре слушай внимателно няма да повтарям.
    Асфалта го мешат с дребни електрони, слагат и една жица от бакър и го полагат топъл.
    Като минава раздрънкано бмв от звука и дрънченето електроните изпадат в ужасни вибрации и така идва променлив ток по жицата.
    Ако искат прав ток просто разпъват синусоидата и става прав.
  • 6 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Електрика":

    Махни, че навес ще произвежда повече, но ще има и предпазна функция на пътното платно, както и цената ще е в пъти по-ниска и по този начин вместо 30км може да се покрият 100км. А когато на пътя не вали сняг, не го нагрява слънцето и не е наводнен, то и състоянието му може да се запази много по-дълго. Например по продължението на м. тракия от Ст. Загора към морето има едни 200км на открит път с идеална южна част за поставяне на фотоволтаици. Така ще се намалят навяванията и ще се произвежда огромно количество ток.

    Коментиран от #7

  • 7 Комунизъм

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    А кой да ги сложи тези фотопанели, държавата ли???
    След санирането да вземем още 5 милиарда заем да сложим фотоволтаици по магистралите а???
    Единственото нещо което трябва да направи държавата е да построй един голям АЕЦ за подсигуряване на Националната сигурност всичко останало е в частни ръце.