31 Януари, 2018 11:21 7 261 7

Водородният съперник на Tesla Semi излезе на пътя

  • nikola-
  • one-
  • nikola motor company-
  • водороден камион

Задвижваният от горивни клетки електрически влекач One на американския производител Nikola Motor вече се движи по пътищата. Компанията пусна видео на камиона с мощност 1 000 к.с.

Освен резервоари с водород, чието горене генерира ток за електромоторите, Nikola One има батерии с капацитет 320 кВтч. Благодарение на тях влекачът разполага с резерв от енергия за изминаването на впечатляващите 1 200 мили (1 930 км) без презареждане.

От Nikola Motor твърдят, цената на 1 км пробег на водород е два пъти по-ниска, отколкото на дизел. Самият камион струва $360 000, което не е никак евтино, но компанията го предлага на изплащане за 5 г. с месечна вноска $5 000 и безплатно зареждане с водород за 1 млн. мили (1.6 млн. км).

Първата пробна партида One ще бъде готова през 2019 г., а пълноценното серийно производство трябва да започне през 2020-а. Nikola Motor Company обещава да създаде мрежа от 300 станции за зареждане с водород през следващите 2 години.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хмм

    6 8 Отговор
    Колко ли предварителни поръчки ще събере?

    Илон Мъск каза, че един киловат час ще струва 7 цента. Защо ли не казват колко ще струва зареждането с водород, когато започне да се плаща? С един киловатчас, един водороден автомобил изминава пет пъти по-малко разстояние отколкото електромобил с батерии.

    Коментиран от #2, #3

  • 2 гост

    5 4 Отговор

    До коментар #1 от "Хмм":

    Предварителните поръчки си вървят от доста време , ама цената наистина е двойна и 300 станции не са като на всеки километър , ама те затова явно залагат на дълъг пробег с едно зареждане . При всички случаи ще му е трудничко срещу Тесла , ама за всеки влак си има пътници , обаче дизелите при всички случаи са изгорели , до десетина години не знам дали ще има въобще такива в Щатите !
    А и наште там не спят !!!
    http://www.bulgariasega.com/usa_canada_bulgari/usa-west-coast/30902.html
  • 3 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #1 от "Хмм":

    Обаче камиона по предварителните данни трябваше да бъде 2000 коня , сега стана 1000 (даже в сайта на фирмата) , въртящия момент също е само 25% повече от дизела , явно имат проблеми с тия "водородни" клетки !!
    https://nikolamotor.com/one#power
  • 4 Хмм

    1 1 Отговор
    Доколкото знам, а и в статията така пише, няма да се използват горивни клетки, а газови турбини.
  • 5 гост

    2 3 Отговор
    Честно казано тази цена ми се струва по-реалистична отколкото на Тесла. Този пробег е напълно съпоставим със сегашните тирове докато тесла е за къси разстояния. А 25% въртящ момент са голяма цифра, не е за подценяване. Когато ги пуснат на пътя, клиентите се качат в тях и започнат да ги използват, тогава ще има реална представа кой камион е добър и кой си струва. Засега само конвенционалните са се доказали.
  • 6 Jack Bauer

    1 1 Отговор
    Дизелите ще си вървят още 100 години докато не изпомпим и последната капка нефта на земята.
  • 7 Алтисти

    0 5 Отговор
    Не знам кои ги качва тия глупости ама не е много умен какъв съперник бе качили това е най-продавания камион те едва 50 хиляди са продадени а те съперник стига сте филмирали че това е бъдещето петролните босове няма да го позволят спрете с фантазиите