Бъдещето на предавателните кутии с ръчно превключване изглежда все по-облачно, след като пореден производител от световен мащаб изрази съмнения в съвместимостта им с новите технологии. В интервю за Auto Express от салона в Женева управляващият директор на Subaru UK Крис Греъм обяви, че развитието на фирмената система за безопасност Eyesight налага отказ от механичните трансмисии.
Според мениджъра компанията няма планове да предлага технологията в комбинация с ръчни скорости и вместо това смята да насочи всичките си усилия в доразвиването на вариатора Lineartronic. Eyesight използва двойка камери за анализ на пътната обстановка, за да може в случай на нужда да спре автоматично колата, да поддържа движението в лентата и да управлява адаптивни круиз контрол, но се предлага само със CVT.
От Subaru не крият амбицията си да станат производител на едни от най-безопасните автомобили в света и трансмисиите с ръчно превключване явно не се вписват в тези планове. Японците обаче надали ще се откажат с лека ръка от механичните скоростни кутии в спортните си модели.
"За мен STI трябва да има ръчни скорости", декларира Греъм. "Ако погледнете M-моделите на BMW обаче, ще видите, че автоматиците не вещаят края на света. Представям си хибриден STI. Би имал феноменално ускорение".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 вижся
11:13 09.03.2018
2 Ввв
Коментиран от #3, #5
11:16 09.03.2018
3 Марио
До коментар #2 от "Ввв":
И те се отказват.Вече няма смисъл от ръчната.12:08 09.03.2018
4 Иванчо l-ви
А по новите автомобили ще са в пъти по-добри
Няма смисъл от ръчните кутий когато има автомати с ръчен и спортен режим
12:14 09.03.2018
5 Гост
До коментар #2 от "Ввв":
Пак не си разбрал - BMW първи се отказват от ръчните в M5.Само този вариатор не ми вдъхва доверие с тези ремъци и вериги.
14:27 09.03.2018
6 Колев
Не се лъжете - истината е в това завода и оторизираните сервизи да печелят повече пари. Другото е прах в очите.
Коментиран от #7, #14
16:19 09.03.2018
7 Гост
До коментар #6 от "Колев":
С тези разсъждения си за каруца. Там няма скъпа поддръжка и ремонти.А всъщност някога карал ли си автомати?
Ясно е, че не си поддържал, но поне не се излагайки.
Коментиран от #9
16:27 09.03.2018
8 Onq s konq
19:07 09.03.2018
9 Колев
До коментар #7 от "Гост":
Гостенино, малко повече разбирам от техническа поддръжка и много добре знам за какво говоря.Ако искаш да ме убедиш, че автомата е по-прост, по-евтин, по-лесен за ремонт и по-надежден, определено не знаеш какво има в една трансмисия, нито ръчна, нито с автоматично управление.
Не съм "поддържал" автомат финансово, защото просто съм много млад за да са ми минали толкова автомобили, но се занимавам с ремонтна дейност и мога да ти кажа, че само в пакета от планетни предавки на автоматичната трансмисия има повече детайли и сглобени единици отколкото в цялата ръчна трансмисия.
А относно мисленето ми не се бой - мисленето ми е такова, че да не плащам като поп и да ме прекарват, а да плащам за нещо рационално и оправдано.
Коментиран от #11
00:18 10.03.2018
10 Иван
14:49 10.03.2018
11 Гост
До коментар #9 от "Колев":
Всеки си прави сметката, а ти като нямаш пари за автоматик, не ми разтягай локуми, колко били прости ръчните скорости.На колко хиляди километра сменяш съединител, а? На колко хиляди километра се скапва автомат, знаеш ли?
Като поддържат автоматик, тогава ела да ми разправяш кое колко издържало, защото съм поддържал и едното и другото.
Пък ако искаш да караш коли над 500 000 км, тогава вече ръчката може и да е по-надеждна (макар и с 3-4 смени на съединители и маховици), но аз такива коли не карам.
Хиляди инженери по света са преценили, че няма смисъл вече от ръчни скорости, но ти - големия гаражен майстор, казваш кое било по-подходящо. Стига, моля ти се.
Спомням си навремето как по същия начин гаражните майстори на черно-бели телевизори разправяха, че лапмите са много по-дълговечни от транзисторите и полупроводниците в тях - хахахахахаха
Коментиран от #16
17:00 10.03.2018
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Славони Слав
23:09 10.03.2018
14 незнайко
До коментар #6 от "Колев":
Много правилно и точно мнение. Съгласен съм напълно с Вас.09:00 11.03.2018
15 JPower
Коментиран от #18
10:58 11.03.2018
16 Колев
До коментар #11 от "Гост":
За твое сведение аз съм техник-механик по професия, а в момента съм към края на обучението ми за машинен инженер, така че малко не позна с квалификациите тип "гаражен майстор".Защо все хора, които нямат технически опит споделят оценка и дават разби подобни мнения...
Ела да отворим две трансмисии и да си поговорим за устройство и принцип на работа на двата вида!
И това относно съединителя е напълно безсмислено - първо, при нормално шофиране един съединител има ресурс с до 400 000 км според класа и режима и според стила на шофиране и честотата на превключване.
Това, че хората тичат да си ремапват софтуера за да вдигнат мощността и въртящия момент над допустимия, без да сменят никакви части, и после се оплакват от съединителя е напълно очаквано.
Второ, автоматът да не би да няма хидротрансформатор ? Там като се ерозират лопатъчните колела и каналите какво става ? Да не би да не се подменя ?
Инженерите препоръчват автоматите, защото хората вече искат да им е лесно и комфортно, също защото по-лесно се управлява софтуерно, освен това вече самите автомобили се проектират със среден сервизен живот около 6-8 години, т.е. малко над гаранционния. После трябва да си купиш нов. Инженерите са принуждавани да създават подобни недоразумения от техните технически неграмотни мениджъри. Прочети и гледай малко за понятието over engineering (свръх инженеринг). Инженерите препоръчват това, което им е казано от костюмарите, плащащи заплатите им. За съжаление в
Коментиран от #19
11:13 11.03.2018
17 Колев
11:14 11.03.2018
18 Гост
До коментар #15 от "JPower":
Ти защото си много кадърен, за това си написал подобна тъпотия?Явно си карал автомат на 30 години!
Запомни едно, като пораснеш да си купиш автоматик, ще видиш, че имат и ръчен режим на превключване!!!
И такива тъпотии, кой какъв некадърник бил, си ги разправяй на село!
Карал съм достатъчно ръчка, за да знам кой е некадърник и кой не - в случая сам го показа, че си ти!
Коментиран от #20
11:51 11.03.2018
19 Гост
До коментар #16 от "Колев":
Момче младо, прочети пак моя пост 11. Нямам намерение да се повтарям, след като не може да осъзнаеш какво пиша!А това за 400 000 км за един съединител, показва какъв "инженер" ще излезе от теб!
Хайде със здраве.
Коментиран от #22
11:54 11.03.2018
20 JPower
До коментар #18 от "Гост":
Гост...мнооо си прост. Продавам коли,знам кои купуват автоматици. .Коментиран от #21
12:06 11.03.2018
21 Гост
До коментар #20 от "JPower":
Личностните обиди показват, кой е прост!Нито съм си позволил да те обиждам, нито тук е мястото да се избиват комплекси!
А това дали продаваш коли или не, хич не ми е критерий за интелект!
12:11 11.03.2018
22 Колев
До коментар #19 от "Гост":
Аз какъв инженер ще излезна времето ще поакже, отличник на випуска съм, стипендиант 3-та година и съм стажувал в 4 гирми, от които и на 4-те съм получил предложения за постоянна работа.Последния показател ми е твоето мнение.
Щом мислиш, че е невъзможно да се създаде съединител който да работи 400 000 км, това само показва колко далеч си ТИ от инженерството и техниката.
Всичко може да се проектира. Сядам, задавам сервизен живот и оразмерявам. После изпитания и корекции. Въпрос на време и пари е да бъде направено. Може да се проектира съединител който да издържи и 1 000 000 км, въпреки че ще тежи колкото трансмисията.
Въпроса е, че никой няма изгода да проектира подобни механизми, защото така няма да се купува, ремонтира, купува, ремонтира, купува...
12:19 11.03.2018
23 Колев
12:20 11.03.2018
24 Колев
https://youtu.be/-4MHKQApEJ s
(Махни интервала пред последната буква s и го постни, после трябва да си достатъчно грамотен да си включиш субтитрите).
Научи малко за термините over engineering, under engineering, проучи за контрола на сервизния живот на изделията, и пак ще си говорим.
Сега просто разликата в познанията и опита ни е твърде голяма. От твоя страна - за да дадеш обективно мнение, а от моя - за да ти обяснявам каквото и да било друго, което да имаш текущия капацитет да го възприемеш на техническо ниво.
Не искам да те обидя, просто след като не си технически кадър няма как да говорим на един език ако не проучиш поне малко съвременната техника.
Коментиран от #25
12:27 11.03.2018
25 Гост
До коментар #24 от "Колев":
Момче, аз съм инженер от над 15 години.Като не може да направиш паралела в коментарът ми от пост 11, не мисля повече да ти обяснявам.
Карай си ръчка и си мисли, как ние с автоматиците сме се працакали.
Коментиран от #26
13:03 11.03.2018
26 Колев
До коментар #25 от "Гост":
Лъжеш. Хващам те по това, че нито имаш професионалния изказ на инженер, не владееш терминологията, нито практическия опит за работа с изчислителен инженерен софтуер, нито някога си се сблъсквал с механизмите за които говорим на практика! Нещо да си чувал за Solidworks, AutoDesk Inventor, ANsys, NX, MITCalc ?Някога да си регулирал параметрите сервизен живот, коефициент на сигурност, и случайно да знаеш в какви мерни единици се задават, и в какви рамки се движат ?
Мисля това да остане последния ми коментар към теб, защото усещам как си губя времето с човек, който очевидно не знае какво да прави с неговото.
Без капка сарказъм - желая хубав ден.
Коментиран от #27
13:19 11.03.2018
27 Гост
До коментар #26 от "Колев":
Пич, хайде ако обичаш си мери приказките!За да обвиниш някой, че лъже, ти трябват аргументи, а не субективизъм и злоба!
И аз преставам да се занимавам с теб, защото си толкова самовлюбен, че е безпредметно!
13:40 11.03.2018
28 Колев
За капак най-вероятно е нещо с електробика, комуникации и т.н., но не и машинно инженерство.
И най-вероятно работиш консултант-инженер, т.е. не проектираш и конструираш нищо, нито изпитваш машини и системи.
С удоволствие бих те застрелял с някой въпрос от типа какъв механизъм се използва за регулиране на мъртвия ход в главното предаване, и какви инструменти са ти нужни за процедурата, но е безсмислено
Коментиран от #30
13:58 11.03.2018
29 бръм бръм
18:15 11.03.2018
30 гост
До коментар #28 от "Колев":
до г-н инжинера, никой не ти оспорва образованието, хората ти говорят от опит. Моя лично мога да кажа, че е огромен и с автоматици и с ръчка - нови лични и служебни и безброй втора ръка. Мога да кажа едно и стоя зад думите си - няма нищо по-здраво и евтино за поддръжка от един хубав автомат, да не говорим за кефа от шофирането. Казвам хубав автомат, защото има и такива, които някой инжЕнер ги е проектирал калпаво с квито програми там има за целта. И да, виждал съм ръчка да изкара 300 х.км., ама смяната на съединител и маховик по никакъв начин не може да се сравни с 3-те смени на масла и филтри за автоматика за същото това време. Слагай качествени консумативи и поддържай (има много трикове за пазене) редовно автомата, пък чакай да се развали. В момента се опитвам да съсипя един автомат на една Соната (забележи корейски автомобил 180 к.с.на преклонна възраст) на 350 х.км. - карам го на отмъщение вече 150 х.км., ако се качиш да те повозя ще слезеш разреван и вярвай ми няма и помен и признаци на умора и разваляне. Спазвам обаче сервизните интервали и винаги с най-доброто за колата масло.09:52 12.03.2018
31 Колев
Още повече надушвам душманин на тема машини срещу мен, така че няма да си правя труда да обяснявам каквото и да е на технически неграмотни хора.
Те затова такива като теб сменят съединители на 150 000 км. и не могат да повярват, че може да изкара повече.
Удоволствието от шофирането идва от максималния контрол (т.е. изцяло ръчни скорости и управляем съединител), а комфорта на шофиране идва от автомата.
Няма по-добро и по-лошо, има само предпочитания.
А повече нямам намерения да слушам глупости от автодушмани, ще видим кое колко издържа като посетиш сервиза
Коментиран от #33
15:25 12.03.2018
32 Колев
15:30 12.03.2018
33 Гост
До коментар #31 от "Колев":
Пич, укроти се малко. Да не мислиш, че аз съм седнал да пиша с различни никове, за да се занимавам с теб?Хората ти обясняват, а ти се имаш за голям професор!
Гледай си кефа и живота и слез малко на земята - нито ти ще ми кажеш какво да карам, нито аз или който и да било, ще се занимаваме да те убеждаваме. Но когато нямаш грам опит с поддръжка на автоматик, не се излагай да се правиш на голям инженер!!!
Коментиран от #34
15:30 12.03.2018
34 Колев
До коментар #33 от "Гост":
Изобщо не ми пука колко никове ползваш и т.н., нито каква кола ще караш.Ако искаш и триколка карай.
Не се правя на инженер, най-малкото, че не съм такъв. Просто мразя да слушам безподобни глупости от неграмотни хора. Като карате колите на издихание и ги тормозите, и съединители, и хидротрансформатори, и трансмисии и двигатели ще дефектират. То трябва елементарна грамотност да разбереш, че шосейния автомобил е много далеч от спортно-състезателния.
Коментиран от #35, #36
16:15 12.03.2018
35 Гост
До коментар #34 от "Колев":
Ами човека преди мен те попита - колко изкарва един автоматик?Що се правиш на разсеян и ни обясняваш някакви глупости как се поддържа правилно ръчка, като ние много добре знаем кое колко издържа!
Знаеш ли колко нелепо изглежда отстрани как 20 годишен е седнал на обяснява на хора два пъти по-големи от него, кое колко стотици хиляди километри изкарвало!
Още по-нелепо е да обясняваш кой какъв инженер е и къде е завършил, все едно ти си отличник в Харвард!
Хайде като пораснеш, тогава ни обяснявай, защото до тогава има много хляб да изядеш! Навремето ни учеха на смирение - помисли над това, преди да спориш за неща, които не си виждал на живо дори!
Коментиран от #37, #39
18:26 12.03.2018
36 Пояснение
До коментар #34 от "Колев":
Всъщност спортистите използват DCT.Това не е този чист автомат с хидросъединител.
Това е нещо средно между ръчката и автомата.
22:58 12.03.2018
37 Пояснение
До коментар #35 от "Гост":
А колко струва маслото на този автомат би ли ми казал???1.Каква кола
2.Колко струва подмяна на маслото
3.Колко често го правиш
Коментиран от #38
23:00 12.03.2018
38 Гост
До коментар #37 от "Пояснение":
Колата е турбобензин с 230 к.с. (като марката от статията) и в книжката и си пише, че не се сменя маслото.Сега е почти на 200 000 км и нивото на маслото е нормално.
Другата кола е Ягуар и също 230 к.с., но не е турбо, а чист бензин - вече е над 200 000 км и също никога не е сменяно маслото на автомата.
След като хората са написали, че не сменя, значи не се сменя. Имах познати, които след смяна на масло на автомат, им се налагаше смяна на цялата кутия, защото повечето майстори у нас, не могат да се справят със задачата както трябва.
14:49 13.03.2018
39 Колев
До коментар #35 от "Гост":
Мисля, че съм виждал повече ремонти от теб, защото това ми е работата и професията и спирам да се занимавам със шизофреници.Явно ти доставя някакво удоволствие да го правиш и да твърдиш, че не го правиш.
Свят голям, хора много. А българите точно със смирение го закъсахме и продължаваме да го закъсваме. Затова има една приказка "преклонена глава сабя я не сече".
Много вредна, и затова не съм на този принцип.
Още повече когато срещу мен стоят някакви си хора без работа и с изкривени представи от многото четене на разни списания и статии.
Коментиран от #41
20:47 13.03.2018
40 Колев
20:52 13.03.2018
41 Гост
До коментар #39 от "Колев":
Мислиш ли, че с такива елементарни и плоски обиди ще се почувстваш по-добре?Не си позволявай да обиждаш, някой само защото е на друго мнение!
Мери си приказките, защото не съм си позволил да те наричам шизофреник!
А ти освен празни приказки, друго не показа.
Сега кажи, че и сервото не си заслужава в един автомобил, защото хидроусилвателя се поврежда и кола без серво е по-добре да се кара. С това напълно ще завършиш образа си на Бай Ганчо.
21:21 13.03.2018