Nokian Tyres стартира изграждането на нов изпитателен и технологичен център Испания. Церемонията за „първа копка“ се проведе на територията на новия център в Санта Крус де ла Сарса. Първите тестови писти ще бъдат завършени през следващата година, а технологичният център се очаква да бъде напълно функциониращ през 2020 година.
NokianTyres в момента оперира в два тестови центъра във Финландия – Ивало и Нокиа. Добавянето на третото тестово съоръжение и технологичен център в топлия климат на Испания дава възможност за целогодишно тестване на летни и всесезонни. Целта е да се разработват още по-безопасни, по-функционални и екологични гуми. Основният акцент е върху летните и всесезонни високоскоростни гуми, тъй като има особено голямо търсене на разрастващите се за NokianTyres пазари в Централна Европа и Северна Америка.
Най-съвременна технология за тестване на гуми
Повече от десет различни тестови писти със съвременна технология за изпитване ще се помещават на обширната площ от 300 хектара. Те ще бъдат използвани за проучване на издръжливостта и представянето на гумите. Самата обиколка на съоръжението е седемкилометрова овална писта за тестване на гуми при скорости до 300 км/ч. Освен това, пистите дават възможност за извършване на много от тестовете, необходими за качеството на гумите, като например, изпитанията за сцепление на мокра настилка и за шум при движение.
„Модерните и разнообразни тестови писти в новия технологичен център ще бъдат специално изградени за взискателната работа при разработването на всеки продукт на NokianTyres. Горещите климатични условия в Испания ни дават чудесна възможност да изпробваме нашите гуми през цялата година. Комплексните тестове и задълбоченото разбиране на нуждите на клиентите ни гарантират, че нашите първокласни гуми са с най-модерните технологии и работят надеждно при всякакви условия.“, каза Понтус Стенберг, вицепрезидент на отдела за продукти и технологии на NokianTyres.
Изследователски проект цели да замести естествения каучук
Технологичният център има за цел и да ускори развитието на продуктите и иновациите. Още през 2017 г. NokianTyres участва в стартирането на изследователски проект, който проучва използването на растението гуаюла (guayule)за по-екосъобразно производство на гуми. Гуаюленото растение може да оцелее при сухи и безплодни условия и се разглежда като потенциален заместител на естествения каучук. За местните фермери това е възможна алтернатива на по-малко печелившото зърнопроизводство.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 В първият момент
Дрееми за нокиан тайрес.
12:06 03.06.2018
2 Да да
Коментиран от #3, #12
12:17 03.06.2018
3 Гост
До коментар #2 от "Да да":
Ти можеш ли да четеш?Публикувано във факти.бг: "Още през 2017 г. NokianTyres участва в стартирането на изследователски проект, който проучва използването на растението гуаюла (guayule)за по-екосъобразно производство на гуми. Гуаюленото растение може да оцелее при сухи и безплодни условия и се разглежда като потенциален заместител на естествения каучук."
Интересно ти карал ли си някога с Нокиан, та пишеш подобни глупости?
Коментиран от #4
12:31 03.06.2018
4 Да да
До коментар #3 от "Гост":
Карал съм! Голямо дърво са! Даже и статия имашр че лятото спират незадоволително! А за горебе на слънце са номер 1! А ти прочете ли къде да тествани досеага и че " технологочния център ще бъде напълно функциониращ през 2020 година" !Карай си ги със здраве! Не си мисли че всичко което е скъпо е супер качествено! Доскоро такива фенове като теб обясняваха че всесезонна гума нямало и как само марковите гуми спират замита и то за 5 метра! Аз съм карал и с летни гуми през зимата и винаги съм спирал,както и със зимни през лятото! А и съм се изкачвал на баири(тук все пак зимната помага,при много стръмните) Да те попитам за зимни и летни гуми на камионите! Кои са най-добрите там,че не ми е ясно!Коментиран от #5, #6, #8, #19
12:56 03.06.2018
5 Гост
До коментар #4 от "Да да":
Ето, че сам показваш как нищо не разбираш и пишеш пълни простотии!И не, сега не съм с летни Нокиан, но от зимните им са много доволен. И за разлика от теб си купувам все нови, като съм ползвал Мишелин, Йокохама, Континентал и Бриджстоун.
Пък по-голяма глупост от това да напишеш, че летните и всесезонните гуми спирали като зимните през зимата, показва само какъв бай Ганьо си!
За да спестиш някой лев, си готов да рискуваш живота и здравето на невинните хора по пътищата!
То явно и за това харесваш и електричките де - икономията е майка на мизерията!
Коментиран от #25
13:13 03.06.2018
6 Шофер
До коментар #4 от "Да да":
Тежкотоварните обикновенно се делят на кариерни и шосейни,като се има впредвид че за задвижващите мостове такова понятие ,,зимни-летни,, не би трябвало да съществува13:25 03.06.2018
7 Христо
Аз се чудя дали не си търсят пилоти за тестване на гумите им, с кеф ще раздавам газ до 300 пък и пари ще ми дават :)
14:12 03.06.2018
8 Кума Лиса
До коментар #4 от "Да да":
Виждате минусите дето ви нашляпаха ,,компетентните,,. Така е в булгаристан. Много ,,начетени,, промито-мозъчни,, потребителски коментари, без капка опит. Това е бъдещето Ни!Коментиран от #10, #11
15:42 03.06.2018
9 Townboy
16:16 03.06.2018
10 Гост
До коментар #8 от "Кума Лиса":
А аз се чудя що за човек трябва да си, за да мислиш, че целия свят е глупав, а само ти си правия?Сигурно двамата сте някакви Нобелови лауреати, изобретатели или авторитети в някаква област, че да плюете по марки и хора, които са определили коя гума в кой сезон трябва да се кара?
Всяка зима се наглеждаме на простотията на такива "опитни" като вас, които тръгват с галоши, защото сте много умни и сте над законите и правилата!
Бай Ганьо тръгнал да пишеш за булгаристан - да се смееш ли, да плачеш ли?
16:58 03.06.2018
11 Гост
До коментар #8 от "Кума Лиса":
Казва се България бе шматарок!20:20 03.06.2018
12 аман вече
До коментар #2 от "Да да":
айдеее поредния разбирач...И досега са продавали и ще продължат да продават едни от най-добрите гуми..Ама ти няма как да знаеш,поннеже на астрата ти е 15ка и си купуваш китайчета за по 40-50 лв...08:57 04.06.2018
13 Кума Лиса
Коментиран от #14, #20
13:19 04.06.2018
14 Гост
До коментар #13 от "Кума Лиса":
Спри да се излагаш! По-голяма глупост от това, здраве му кажи!Ти карал ли си автомобил над 200 к.с. с 4х4 и ESP!
Покарай малко и ще видиш разликата между лятна и зимна гума.
Пък ако малко си размърдаш многознаещия мозък, ще намериш достатъчно клипове в нета с ОГРОМНАТА разлика на лед между лятна и зимна гума. Ето да гледаш и да се образоваш малко:
https://www.youtube.com/watch?v=eEhi9zOp-cw
https://www.youtube.com/watch?v=v1kw_EvZHm0
https://www.youtube.com/watch?v=xWHaNDO7xXY
Заради такива като теб сме този хал - анонимния многознайко спори с производителите на гуми, защото се мисли за много велик на пътя!
Коментиран от #15
13:52 04.06.2018
15 Кума Лиса
До коментар #14 от "Гост":
Разлика има. Но, защо ли Димитър Илиев е на моето мнение!?Коментиран от #16
14:08 04.06.2018
16 Гост
До коментар #15 от "Кума Лиса":
Я ми дай един коментар на Димитър Илиев, в който казва, че зимата не трябва да сме със зимни гуми!То е много лесно да се правиш на разсеян и да цитираш само това, което ти изнася.
Никога и никъде Димитър Илиев не е казал, че не трябва да сме със зимни гуми зимата, а казва, че когато поставим ЗАДЪЛЖИТЕЛНО зимни гуми, трябва И да внимаваме!
Правиш ли разлика изобщо? Кой нормален човек, ще подкрепи глупостите ти, че на лед лятната гума спира като зимната?
Това е пълна простотия!!!
Коментиран от #17
14:20 04.06.2018
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Гост
До коментар #17 от "Кума Лиса":
Ето какво си казал:Публикувано във факти.бг: "На леда му е все едно, дали караш със зимни или летни гуми."
То се вижда кой е малоумника - за това сме първенци по ПТП, защото все ще има някой като теб, който си мисли, че е много умен и голям състезател през зимата с летни гуми!
Коментиран от #21, #26
15:36 04.06.2018
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 КАМИОН
До коментар #13 от "Кума Лиса":
ТЕ И В ОРЛАНДОВЦИ НЕПИТАТАТ КОЙ С КВИ ГУМИ Е БИЛ15:50 04.06.2018
21 Кума Лиса
До коментар #18 от "Гост":
Джон Дънлоп и Едуар Мишлен са създателите на пневматичната гума в автомобилите. Естественият цвят на гумата е бял.Goodyear патентова първата безкамерна гума.
През 1932 г. в Suomen Gummitehdas Osakeyhtiö започва производството на автомобилни гуми.
През 1936 г. австрийската компания Semperit за първи път пуска на пазара първата гума за зимния сезон.
Установено е, че при скорост от 40 Км./ч. при зимни условия летните гуми спират с 35% по голям спирачен път от зимните. В същото време днешните всесезонни гуми спират идентично , а някои от тях и по-добре от зимните. https://autobild.bg/%D1%82%D0%B5%D1%81%D1%82-%D0%B2%D1%81%D0%B5%D1%81%D0%B5%D0%B7%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D0%B8-%D0%B3%D1%83%D0%BC%D0%B8-%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%B2%D1%81%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B8-%D1%81%D0%B5/
В САЩ всесезонните гуми са често срещано явление, но най важни са уменията на водачите за управление на автомобилите при зимни условия.
Коментиран от #22
17:15 05.06.2018
22 Гост
До коментар #21 от "Кума Лиса":
Едно си баба знае, едно си бае.Първо беше, че зимната и лятна гума би еднакви, сега пък зимните и всесезонните били еднакви - АМИ НЕ СА!
Ти видя ли изобщо клиповете, които съм дал?
Там много ясно се вижда, че всесезонната гума отстъпва във всяко отношение на зимната гума при сняг и лед!
Няма какво повече да коментираме - ти се имаш за най-великия и знаещ!
Коментиран от #23
18:45 05.06.2018
23 Кума Лиса
До коментар #22 от "Гост":
Вашият мозък не се нуждае от допълнителни промивки! Вие отговаряте на условията за универсален потребител!Коментиран от #24
19:01 05.06.2018
24 Гост
До коментар #23 от "Кума Лиса":
Хайде без такива елементарни квалификации!Когато фактите говорят, само глупаците спорят!!!
Хората са казали, че икономията е майка на мизерията - сега се самонавивай колко си велик с Голфа и втора употреба всесезонни гуми, защото никога няма да можеш да живееш като бял човек, спазвайки правилата!
19:09 05.06.2018
25 Да да
До коментар #5 от "Гост":
Къде съм написал че летните спират като зимните! Писъл съм че и с двете спирам! Мой приятел луд фен на марковите зимни гуми се въртя като пумпал с 40 км.на усойка на която аз минах с летни гуми! Когато предницата е прекалено тежка(спрямо задната ос) или пък си със задно и двигател отпред,може да си сложиш каквито гуми намериш за добре и пак на тази усойка ще си като пумпал! Тези паркетните 4х4 дето като види кал и включва всички системи с висок център на тежеста ,а пък тя тежеста в изобилие,нужно ли е да ги коментирам! И за финал да ти кажа - при камионите няма зимни и летни гуми! Има радиална и диференциална шарка! И след като любимите ти марки ще произвеждат и всесезонни гуми,следва ли че те са достатъчно добри! Или такава гума няма? И да караш по-внимателно,че лятото Нокиан поднася доста,ама след 2020 като почнат да ги тестват и на топло,може да се оправят!Коментиран от #27
01:22 06.06.2018
26 Да да
До коментар #18 от "Гост":
Законодателят след обстойни анализи разреши употребата на летни гуми с грайфер над 4 мм през зимата! Ако мислиш че когато си със зимна гума имаш някаква застраховка на пътя,леко се бъркаш! Дава 2-3 метра предимство,които се компенсират с 5-10 км.по-ниска скорост! Спира се с акъл,не само с гуми! А и така се кара - с акъл,не само с гуми! И последно - кола със задно и двигател отпред зимата в гаража,лятото само до центъра и обратно! Хем харчат,хем буксуват,хем са и чупливи! И не са виновни горивата и гумите!01:30 06.06.2018
27 Гост
До коментар #25 от "Да да":
Ти четеш ли какво ти се пише изобщо?Нито съм с летни гуми Нокиан, нито ти си този, който ще ми дава акъл с какви гуми да карам!
Това, че караш с летни гуми през зимата, само затвърждава мнението, че си типичен бай Ганьо, който се мисли за голям хитрец и по-важен от правилата!
08:08 06.06.2018