3 Юни, 2018 12:00 8 939 27

Летни гуми без каучук и полигон за 300 км/ч

  • nokian-
  • гуми-
  • полигон
Летни гуми без каучук и полигон за 300 км/ч - 1

Nokian Tyres стартира изграждането на нов изпитателен и технологичен център Испания. Церемонията за „първа копка“ се проведе на територията на новия център в Санта Крус де ла Сарса. Първите тестови писти ще бъдат завършени през следващата година, а технологичният център се очаква да бъде напълно функциониращ през 2020 година.

NokianTyres в момента оперира в два тестови центъра във Финландия – Ивало и Нокиа. Добавянето на третото тестово съоръжение и технологичен център в топлия климат на Испания дава възможност за целогодишно тестване на летни и всесезонни. Целта е да се разработват още по-безопасни, по-функционални и екологични гуми. Основният акцент е върху летните и всесезонни високоскоростни гуми, тъй като има особено голямо търсене на разрастващите се за NokianTyres пазари в Централна Европа и Северна Америка.

Най-съвременна технология за тестване на гуми
Повече от десет различни тестови писти със съвременна технология за изпитване ще се помещават на обширната площ от 300 хектара. Те ще бъдат използвани за проучване на издръжливостта и представянето на гумите. Самата обиколка на съоръжението е седемкилометрова овална писта за тестване на гуми при скорости до 300 км/ч. Освен това, пистите дават възможност за извършване на много от тестовете, необходими за качеството на гумите, като например, изпитанията за сцепление на мокра настилка и за шум при движение.

„Модерните и разнообразни тестови писти в новия технологичен център ще бъдат специално изградени за взискателната работа при разработването на всеки продукт на NokianTyres. Горещите климатични условия в Испания ни дават чудесна възможност да изпробваме нашите гуми през цялата година. Комплексните тестове и задълбоченото разбиране на нуждите на клиентите ни гарантират, че нашите първокласни гуми са с най-модерните технологии и работят надеждно при всякакви условия.“, каза Понтус Стенберг, вицепрезидент на отдела за продукти и технологии на NokianTyres.

Изследователски проект цели да замести естествения каучук
Технологичният център има за цел и да ускори развитието на продуктите и иновациите. Още през 2017 г. NokianTyres участва в стартирането на изследователски проект, който проучва използването на растението гуаюла (guayule)за по-екосъобразно производство на гуми. Гуаюленото растение може да оцелее при сухи и безплодни условия и се разглежда като потенциален заместител на естествения каучук. За местните фермери това е възможна алтернатива на по-малко печелившото зърнопроизводство.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 В първият момент

    18 8 Отговор
    Се зарадвах мислейки, че става дума за строеж у нас...
    Дрееми за нокиан тайрес.
  • 2 Да да

    6 19 Отговор
    Тия гуми е ясно че за нищо не стават,ама нели са основен спонсор на сайта! От 2020 ще се пробват да направят лятна и всесезонна гума! Смятай какво са продавали досега!

    Коментиран от #3, #12

  • 3 Гост

    21 4 Отговор

    До коментар #2 от "Да да":

    Ти можеш ли да четеш?
    Публикувано във факти.бг: "Още през 2017 г. NokianTyres участва в стартирането на изследователски проект, който проучва използването на растението гуаюла (guayule)за по-екосъобразно производство на гуми. Гуаюленото растение може да оцелее при сухи и безплодни условия и се разглежда като потенциален заместител на естествения каучук."

    Интересно ти карал ли си някога с Нокиан, та пишеш подобни глупости?

    Коментиран от #4

  • 4 Да да

    13 15 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Карал съм! Голямо дърво са! Даже и статия имашр че лятото спират незадоволително! А за горебе на слънце са номер 1! А ти прочете ли къде да тествани досеага и че " технологочния център ще бъде напълно функциониращ през 2020 година" !Карай си ги със здраве! Не си мисли че всичко което е скъпо е супер качествено! Доскоро такива фенове като теб обясняваха че всесезонна гума нямало и как само марковите гуми спират замита и то за 5 метра! Аз съм карал и с летни гуми през зимата и винаги съм спирал,както и със зимни през лятото! А и съм се изкачвал на баири(тук все пак зимната помага,при много стръмните) Да те попитам за зимни и летни гуми на камионите! Кои са най-добрите там,че не ми е ясно!

    Коментиран от #5, #6, #8, #19

  • 5 Гост

    15 7 Отговор

    До коментар #4 от "Да да":

    Ето, че сам показваш как нищо не разбираш и пишеш пълни простотии!
    И не, сега не съм с летни Нокиан, но от зимните им са много доволен. И за разлика от теб си купувам все нови, като съм ползвал Мишелин, Йокохама, Континентал и Бриджстоун.
    Пък по-голяма глупост от това да напишеш, че летните и всесезонните гуми спирали като зимните през зимата, показва само какъв бай Ганьо си!
    За да спестиш някой лев, си готов да рискуваш живота и здравето на невинните хора по пътищата!
    То явно и за това харесваш и електричките де - икономията е майка на мизерията!

    Коментиран от #25

  • 6 Шофер

    8 3 Отговор

    До коментар #4 от "Да да":

    Тежкотоварните обикновенно се делят на кариерни и шосейни,като се има впредвид че за задвижващите мостове такова понятие ,,зимни-летни,, не би трябвало да съществува
  • 7 Христо

    13 4 Отговор
    Да кажеш, че нокиан не стават... Или трябва да си глупав или да си карал само с втора ръка мишелин и континентал без да си помирисвал нова гума!

    Аз се чудя дали не си търсят пилоти за тестване на гумите им, с кеф ще раздавам газ до 300 пък и пари ще ми дават :)
  • 8 Кума Лиса

    6 12 Отговор

    До коментар #4 от "Да да":

    Виждате минусите дето ви нашляпаха ,,компетентните,,. Така е в булгаристан. Много ,,начетени,, промито-мозъчни,, потребителски коментари, без капка опит. Това е бъдещето Ни!

    Коментиран от #10, #11

  • 9 Townboy

    7 9 Отговор
    Премиум гуми без каучук. Каквито и гуми да купиш винаги получаваш Debica.Разликата е само в цената и вярата че няма да има аквапланинг а пробегът е спорен.
  • 10 Гост

    10 5 Отговор

    До коментар #8 от "Кума Лиса":

    А аз се чудя що за човек трябва да си, за да мислиш, че целия свят е глупав, а само ти си правия?
    Сигурно двамата сте някакви Нобелови лауреати, изобретатели или авторитети в някаква област, че да плюете по марки и хора, които са определили коя гума в кой сезон трябва да се кара?
    Всяка зима се наглеждаме на простотията на такива "опитни" като вас, които тръгват с галоши, защото сте много умни и сте над законите и правилата!
    Бай Ганьо тръгнал да пишеш за булгаристан - да се смееш ли, да плачеш ли?
  • 11 Гост

    8 0 Отговор

    До коментар #8 от "Кума Лиса":

    Казва се България бе шматарок!
  • 12 аман вече

    4 2 Отговор

    До коментар #2 от "Да да":

    айдеее поредния разбирач...И досега са продавали и ще продължат да продават едни от най-добрите гуми..Ама ти няма как да знаеш,поннеже на астрата ти е 15ка и си купуваш китайчета за по 40-50 лв...
  • 13 Кума Лиса

    2 3 Отговор
    На леда му е все едно, дали караш със зимни или летни гуми. Когато нямаш опит да овладееш автомобила си в зимни условия и разчиташ на гумите за спасението си, се явяваш пред Господ с предимство. Лошото е, че със себе си повличаш и невинни. Та така Г-да всезнайковци!

    Коментиран от #14, #20

  • 14 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #13 от "Кума Лиса":

    Спри да се излагаш! По-голяма глупост от това, здраве му кажи!
    Ти карал ли си автомобил над 200 к.с. с 4х4 и ESP!
    Покарай малко и ще видиш разликата между лятна и зимна гума.
    Пък ако малко си размърдаш многознаещия мозък, ще намериш достатъчно клипове в нета с ОГРОМНАТА разлика на лед между лятна и зимна гума. Ето да гледаш и да се образоваш малко:
    https://www.youtube.com/watch?v=eEhi9zOp-cw
    https://www.youtube.com/watch?v=v1kw_EvZHm0
    https://www.youtube.com/watch?v=xWHaNDO7xXY

    Заради такива като теб сме този хал - анонимния многознайко спори с производителите на гуми, защото се мисли за много велик на пътя!

    Коментиран от #15

  • 15 Кума Лиса

    1 2 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Разлика има. Но, защо ли Димитър Илиев е на моето мнение!?

    Коментиран от #16

  • 16 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #15 от "Кума Лиса":

    Я ми дай един коментар на Димитър Илиев, в който казва, че зимата не трябва да сме със зимни гуми!
    То е много лесно да се правиш на разсеян и да цитираш само това, което ти изнася.
    Никога и никъде Димитър Илиев не е казал, че не трябва да сме със зимни гуми зимата, а казва, че когато поставим ЗАДЪЛЖИТЕЛНО зимни гуми, трябва И да внимаваме!
    Правиш ли разлика изобщо? Кой нормален човек, ще подкрепи глупостите ти, че на лед лятната гума спира като зимната?
    Това е пълна простотия!!!

    Коментиран от #17

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #17 от "Кума Лиса":

    Ето какво си казал:
    Публикувано във факти.бг: "На леда му е все едно, дали караш със зимни или летни гуми."
    То се вижда кой е малоумника - за това сме първенци по ПТП, защото все ще има някой като теб, който си мисли, че е много умен и голям състезател през зимата с летни гуми!

    Коментиран от #21, #26

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 КАМИОН

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "Кума Лиса":

    ТЕ И В ОРЛАНДОВЦИ НЕПИТАТАТ КОЙ С КВИ ГУМИ Е БИЛ
  • 21 Кума Лиса

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    Джон Дънлоп и Едуар Мишлен са създателите на пневматичната гума в автомобилите. Естественият цвят на гумата е бял.
    Goodyear патентова първата безкамерна гума.
    През 1932 г. в Suomen Gummitehdas Osakeyhtiö започва производството на автомобилни гуми.
    През 1936 г. австрийската компания Semperit за първи път пуска на пазара първата гума за зимния сезон.
    Установено е, че при скорост от 40 Км./ч. при зимни условия летните гуми спират с 35% по голям спирачен път от зимните. В същото време днешните всесезонни гуми спират идентично , а някои от тях и по-добре от зимните. https://autobild.bg/%D1%82%D0%B5%D1%81%D1%82-%D0%B2%D1%81%D0%B5%D1%81%D0%B5%D0%B7%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D0%B8-%D0%B3%D1%83%D0%BC%D0%B8-%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%B2%D1%81%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B8-%D1%81%D0%B5/
    В САЩ всесезонните гуми са често срещано явление, но най важни са уменията на водачите за управление на автомобилите при зимни условия.

    Коментиран от #22

  • 22 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Кума Лиса":

    Едно си баба знае, едно си бае.
    Първо беше, че зимната и лятна гума би еднакви, сега пък зимните и всесезонните били еднакви - АМИ НЕ СА!
    Ти видя ли изобщо клиповете, които съм дал?
    Там много ясно се вижда, че всесезонната гума отстъпва във всяко отношение на зимната гума при сняг и лед!
    Няма какво повече да коментираме - ти се имаш за най-великия и знаещ!

    Коментиран от #23

  • 23 Кума Лиса

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Гост":

    Вашият мозък не се нуждае от допълнителни промивки! Вие отговаряте на условията за универсален потребител!

    Коментиран от #24

  • 24 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Кума Лиса":

    Хайде без такива елементарни квалификации!
    Когато фактите говорят, само глупаците спорят!!!
    Хората са казали, че икономията е майка на мизерията - сега се самонавивай колко си велик с Голфа и втора употреба всесезонни гуми, защото никога няма да можеш да живееш като бял човек, спазвайки правилата!
  • 25 Да да

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Къде съм написал че летните спират като зимните! Писъл съм че и с двете спирам! Мой приятел луд фен на марковите зимни гуми се въртя като пумпал с 40 км.на усойка на която аз минах с летни гуми! Когато предницата е прекалено тежка(спрямо задната ос) или пък си със задно и двигател отпред,може да си сложиш каквито гуми намериш за добре и пак на тази усойка ще си като пумпал! Тези паркетните 4х4 дето като види кал и включва всички системи с висок център на тежеста ,а пък тя тежеста в изобилие,нужно ли е да ги коментирам! И за финал да ти кажа - при камионите няма зимни и летни гуми! Има радиална и диференциална шарка! И след като любимите ти марки ще произвеждат и всесезонни гуми,следва ли че те са достатъчно добри! Или такава гума няма? И да караш по-внимателно,че лятото Нокиан поднася доста,ама след 2020 като почнат да ги тестват и на топло,може да се оправят!

    Коментиран от #27

  • 26 Да да

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    Законодателят след обстойни анализи разреши употребата на летни гуми с грайфер над 4 мм през зимата! Ако мислиш че когато си със зимна гума имаш някаква застраховка на пътя,леко се бъркаш! Дава 2-3 метра предимство,които се компенсират с 5-10 км.по-ниска скорост! Спира се с акъл,не само с гуми! А и така се кара - с акъл,не само с гуми! И последно - кола със задно и двигател отпред зимата в гаража,лятото само до центъра и обратно! Хем харчат,хем буксуват,хем са и чупливи! И не са виновни горивата и гумите!
  • 27 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Да да":

    Ти четеш ли какво ти се пише изобщо?
    Нито съм с летни гуми Нокиан, нито ти си този, който ще ми дава акъл с какви гуми да карам!
    Това, че караш с летни гуми през зимата, само затвърждава мнението, че си типичен бай Ганьо, който се мисли за голям хитрец и по-важен от правилата!