Last news in Fakti

4 Юни, 2018 17:47 14 210 21

Изчислиха себестойността на Tesla Model 3

  • tesla-
  • model 3-
  • себестойност

Широко разпространеното мнение, че Tesla продава електромобилите си - и в частност евтиния Model 3 - на загуба, не отговаря на истината, твърди бизнес изданието WirtschaftsWoche. Според инженери от компанията на Илон Мъск, интервюирани от немското списание, всяка "тройка" струва на производителя $28 000 (€23 897). $10 000 от тях отиват за изработката, а останалите $18 000 струват материалите и частите.

От WirtschaftsWoche изчисляват, че Tesla всъщност печели минимум $7 000 (€5 974) от всеки продаден Model 3. Базовата цена на електромобила е $35 000, но тази версия ще се предлага от догодина. В момента най-евтината модификация Long Range струва $49 000 (€41 820), а модификациите с два електромотора Long Range AWD и Performance излизат съответно по $54 000 и $78 000 (€46 088 и €66 571).

Как е постигната такава ефективност и ниска цена на производството на Model 3 не е много ясно, но отговорът вероятно се крие в поевтиняването на кобалта - важен елемент, който се съдържа в йон-литиевите батерии. Според медийни публикации Tesla и Panasonic са разработили метод, който позволява икономията на цели 75% от ценния метал.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Driving pleasure

    28 22 Отговор
    да бе да...
    Над 50% марж на печалбата - тва и в наркотрафика го няма :D Пак някоя платена партенка на Свети Илоновите сектанти ;)

    И за пояснение - цената на кобалта върви нагоре, просто се твърди че Панасоник ползват 1/3 за производство на батериите - но е смешно да се твърди, че това прави печалбата с 50% по-висока, като Кобалта е едва около 7-9% от батерията, а самата батерия е едва 35-40% от стойността на колата.

    Коментиран от #2, #3, #5

  • 2 Иии

    25 27 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Със сигурно си по-голям бизнесмен от колкото Мъск. Дори обмисляш да подобриш с дизелов ДВГ великия немски трабант за изпращане извън галактиката на собствен ход. А между другото, цялата тази статистика доказва, че останалите производители слагат изключително висока надценка на стоката си. При Тесла си сигурен, че плащаш реално себестойността на колата, а не за марката.
  • 3 Гост

    12 11 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Не коментирам нищо друго освен, че батерията била едва 35-40% от стойността на колата. Че това малко ли е?

    Коментиран от #4

  • 4 гост

    14 8 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    А ДВГ-то със скоростната кутия и всички свързани системи като горивна , охладителна , изпускателна каква част от стойността на колата са ? Да не се окажат повече от 35-40 , че голям срам , а ?

    Коментиран от #6

  • 5 гост

    17 5 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Знам , че ДВГ феновете измисляте нови науки от зор , ама да ни светнеш как я сметна тая 50% печалба при 7000 от 35 000 ??!! Щото май всеки счетоводител ще ти каже , че са точно 20 % и то без да смятаме другите разходи освен частите и труда за сглобяване !

    Коментиран от #7

  • 6 Антиелектрика

    22 5 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Я кажи скоростната кутия на Тесла без пари ли е? Или пък охладителната система на батериите е като бонус подарък, нали?
    Или пък може би инвертора за асинхронния двигател след батерията е много евтин?

    Коментиран от #13

  • 7 Driving pleasure

    8 5 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Гостенинче, май на тебе ти куца науката...

    Прочете ли, че тоя модел от 35 000 долара не се произвежда а само съпите по 49 и 54 хиляди (78 няма да смятаме щото него го пуснаха преди седмици). С две думи, в най-добри случай те са могли да разглобят и изчислт себестойността на модела от 49 000 и колко прави това в проценти? дали не са 75% печалба?! (даже не го бях смятал преди!!!)

    Айде да видим и дереджето на батериите. При 28 000 себестойност на производството на 1 кола 1/3 се пада на батерията тоест около 9000 долара грубо за батерията.

    След като кобалта е едва 9% от батерията (говори се че технологията на Тесла са успели да го докарат до 3%) как това ще ти формира над 20 000 долара печалба от 1 кола?! Пълни глупости за сектантите на Св Мъск!
  • 8 К.К.

    11 5 Отговор
    Ако батерията е 40% от 35000$=14 хил.
    то останалите части и материали струват само 4 000$.
    Като махнем електромотора и софтуера .
    Нещо не се вързват цените, остават само за гуми и джанти другото е бонус.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Поправка

    4 8 Отговор
    "Според инженери от компанията на Илон Мъск, интервюирани от немското списание, всяка "тройка" струва на производителя $28 000 (€23 897). $10 000 от тях отиват за изработката, а останалите $18 000 струват материалите и частите."


    Ами не инженерите не са на Тесла, а с немски инженер и направили обратен Инженеринг.

    "От WirtschaftsWoche изчисляват, че Tesla всъщност печели минимум $7 000 (€5 974) от всеки продаден Model 3. "

    Това също не е вярно, защото е невъзможно да са разглобили и оценили Тесла от 35 хиляди долара, защото такава все още не се произвежда.
  • 13 Скоростната кутия

    5 10 Отговор

    До коментар #6 от "Антиелектрика":

    Скоростна кутия в електромобил... Интересно...

    Коментиран от #14

  • 14 Антиелектрика

    9 4 Отговор

    До коментар #13 от "Скоростната кутия":

    Интересно или не - факт.
    Също е факт, че струва пари!

    Коментиран от #15

  • 15 Факти

    4 10 Отговор

    До коментар #14 от "Антиелектрика":

    Друг факт е, че скоростната кутия на Тесла заедно с диференциала струва по-малко и има по-малко подвижни части, отколкото ръчна скоростна кутия на някоя малолитражка, да не говорим за автомат.

    Факти, какво да ги правиш!

    Коментиран от #16

  • 16 Антиелектрика

    10 4 Отговор

    До коментар #15 от "Факти":

    И къде са ти фактите? Твоите сънища и електро полюции не са факти, а диагноза!
    То цената не се определя от броя на частите, а от натоварванията, които трябва да издържа.

    Празнодумства и пак празнодумства , да живее демагогията и лъжата!

    Коментиран от #18

  • 17 z.z.

    1 3 Отговор
    така. в норвегия съм. днес през работният ден, на паркинга отпред от 40 спрени коли, 7 бяха тесли, два нисана и един хюндай електрически. Скоро бях в едно малко градче в германия. Wardemunde. До Рощок, тип селце. Пръснати имаше доста зарядни станцийки, наполовина по малки от ули4на кафемашина и всяка може да зарежда по 2 коли. Имам снимки. Истината е, че натам варвят нещата в Европа поне. Миналата година бях в щатите. В Калифорния. и там много ги търкалят, но е разбираемо. Имат някакви данъчни облекчения. Тук в Норвегия обаче са хит и много разпространени което ме учудва, при условие, че имат доста изкопаеми горива, а се говори и за тотална забрана на двг, дори и за тежкотоварният превоз.
  • 18 Факти

    3 9 Отговор

    До коментар #16 от "Антиелектрика":

    Ааа, продължаваш с фактите, че електричките са по-мощна и имат по-голям въртящ момент?
    Благодаря, нямаше нужда!

    Така и така си почнал да сравняваш, сравни цената на трансмисията от двигателя до гумите на бутален и електрически автомобил с еднакви мощност и въртящ момент?

    Коя е по-проста, надеждна, евтина и с по-малка и рядка нужда от обслужване?

    Коментиран от #19

  • 19 Антиелектрика

    6 1 Отговор

    До коментар #18 от "Факти":

    Как да сравнявам нещо, което крият?
    Я дай данни за цената на трансмисията, охладителната система и инвертора на Тесла или пак ще си говорим празни приказки?

    Коментиран от #20

  • 20 Факти

    0 1 Отговор

    До коментар #19 от "Антиелектрика":

    Как да ти кажа цени, като никой досега не ги е сменял? Не се чупят пущините, а дърпат самолети и вагони с камъни.
    Как да е сменял някой, като двигателите с редуктора са проектирани без нужда от обслужване първите 1 милион мили? Същите двигатели се използват и в камиона им и ускоряват 40 тона за 20 секунди, а имат ГАРАНЦИЯ 1 милион мили (1,6 милиона километра).
  • 21 Механик

    1 0 Отговор
    https://www.youtube.com/watch?v=hF6GqSAnEmM
    Гледай от 9:30 ще ти го кажа накратко 2 пъти сменял моторът!!!!
    https://www.youtube.com/watch?v=qIaPcpUBPoo
    Ето и смяна на масло.
    Имай предвид че най-старите Тесли са на 6 години!!!!
    По добре е от ДВГ обаче наложи ли ти се да правиш нещо и е извън гаранция ти режат главата!!!!!!!!!!!!!Дори и за ламарините са позпощадни!!!!