Студент по архитектура от Калифорния конструира хибрид между мотоциклет и кемпер. Джеръми Карман е удължил задната подрамка на своята Honda CR500 и е монтирал върху нея малка, но уютна спална капсула.
MotoHome, както е наречен проектът, е дипломната работа на Карман. Целта му е била да създаде къщичка на колела, с която може да се стигне до недостъпни за автомобилите места.
В момента студентът набира средства за серийно производство на двуколесния кемпер, в който има отопление, място за хранене и дори миниатюрна кухничка.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Y2K
18:57 08.06.2018
2 Маркс
20:35 08.06.2018
3 ГОРАЗД
02:05 09.06.2018
4 гост
08:20 11.06.2018
5 Гост
Основните ми притеснения относто проекта:
- огромно съпротивление на опашката. Насрещния вятър или ще натиска задната гума надолу, което ще прави предната прекалено лека или ще има подебна сила, от която ще олеква задната. И двата варианта са кофти.
- страничното съпротивление - разминаването с тир ще е истинско приключение.
- вискок център на тежеста. При завой с малка скорост ще се изпльоскаш като чувал с картофи при накланяне.
- влизането в ковчега, когато искаш да си поспиш. Аз не бих се чувстал сигурно, ако моторът е само на стойка и трябва акробатично да се намърдам вътре.
- огромно междуосие, което прави мотора изключително ниско маневрен особено в пресечена местност, горски терен или завой. Дългата верига ще има огромно провисване и износване. Амортисьорът с това огромно рамо ще е неефективен и при неравности моторът ще подскача.
- забрави за раница на гърба или спътник.
- намалена видимост в огледалата
- паданията ще са много неприятни. Вдигането на мотора с изделието ще е почти невъзмож
11:14 11.06.2018
6 Гост
- заради съпротивлението разходът ще е много по-голям - трябва по-голям резервоар.
- никой не тръгва с мотор, за да му супер комфортно. Както няма непадал моториск, няма такъв дето не го валяло до прогизване.
- една средно скъпа палатка, олекотена и усилена с размерите на навито шалте(даже може да се навие шалтето около нея) ще свърши същата работа, даже по-добра. Може да вкараш и мотора в нея. Може да се сложи и закрепи успоредно на кормилото над фара, без да заема място отзад. Също така в пъти по евтина. Падането няма да я унищожи. Даже ако е отстрани ще направи падането по-леко. Неслучайно адвенчър куфарите не са пластмасови или фибро стъклени, а алуминиеви или текстилни. Паданията са част от адвенчъра и след такова искаш да продължиш, а не да лепиш куфари.
- като цяло изделието е изключително неподходящо за пресечен терен, освен ако не искаш да плуваш с него.
- по-добър ефект ще има ако капсулата обгръща мотоцикиклета до кормилото отпред, и до степенките отдолу и ездачът е позициониран в капсулата. Самата капсула ще играе ролята не феъринг, което ще подобри аеродинамиката. Седалката да се адаптира, така че спането да става върху нея. Това ще свали центъра не тежеста, ще скъси мотора и цялата му конструкция ще участва функционално в присадената "къща". Ако стане много студено, стартирането на мотора може да затопля капсулата. Тръбите на ауспуха
11:17 11.06.2018
7 гост
====================
Би ми било интересно да съм част от екипа за разработване ... и тестване.
11:18 11.06.2018
8 незнайко
13:07 11.06.2018